Medlem
Besökare: 14505 | Medlemmar: 116980

Kom ihåg mig
Krönika Jaha, det var denna Silly Season

Krönika: Jaha, det var denna Silly Season

Silly Season är i det närmaste över, förutom på en viktig punkt för Bollnäs del - tränarfrågan. Nils Ahlgren sammanfattar tankarna kring Silly Season så här långt och valet av ny tränare.

DELA MED DIG
Dela med twitter Dela med facebook Dela med pusha Skriv ut    Hjälp?

MER LÄSNING
Diskutera
Spelschema för Bollnäs

Efter finalen insåg man att årets Silly Season skulle kunna bli otroligt jobbig. Hellmyrs, Törnberg, Westh, Forslund. De bra spelarna var alla på väg någonstans kändes det som. Och det ryktades knappt någonting om ett riktigt bra nyförvärv, i alla fall om man jämför med rykten om Mossberg, Sveshnikov och Muhrén från "säkra källor" som florerade förra säsongen.
 
Dock har hela tiden den där riktigt trevliga värvningen pirrat i magen. Skulle man ro hem Löfstedt? Skulle man ro hem Lomanov? Skulle man sno någon annan kvalitetsspelare som man själv knappt känner till? Det var visserligen otroligt optimistiska önskningar men det är ju aldrig olagligt att hoppas. Var efter tiden efter finalen gick så har det ena hoppet släckts efter det andra. Men länge levde i alla fall Antti Ekman- och Franco Bergman-hoppet. Med en suck läste jag här om dagen att de båda valt Kungälv respektive landslaget...  Det känns nu som att de sista hoppen om realistiska, kvalitativa värvningar släckts.
 
Man kan inte säga annat än att giffarna gått minus, tycker man inte det har man för stora förhoppningar på Ehn och Helavuori (hoppas jag har fel). Men vi får vara tacksamma att vårt lag, utan hall, lyckas behålla framför andra Hellmyrs och Westh! Vad gäller tränarfrågan har jag tre förhoppningar:
 
Typ 1: Den gamla rutinerade. Tänk er ungefär 60 år, behöver inte ha varit framgångsrik tidigare. Ålder betyder ändå allt som oftast kunskap. Gärna mustaschprydd.
 
Typ 2: Den unga taktikern. En person som kommer med nya idéer som utvecklar bandyn i stort, en karismatisk 35-40 åring som brinner för att vinna i första hand.
 
Typ 3: Idioten. Personen som talar före han tänker. En stor underhållare vid sidan av planen, som förhoppningsvis kryddar stämningen i hela bandysverige.
 
Jag önskar att man visste något men som vanligt går allt vad gäller Silly Season tillbaka till den gamla fina devisen:

Den som lever får se.


43 KOMMENTARER      3047 VISNINGAR
NILS AHLGREN
2011-05-10 21:52:17

ANNONS:
Artikelkommentarer

CROSS Artikelkommentarsfunktionen stängd

A:
tror bandygubben är lite förvirrad.. det där var nog menat till saik kan ja tro!
Tumme upp 2011-05-14 12:44:00

slash:
nån som vet vad bandygubben egentligen menar i sina inlägg? jag får inte ihop det riktigt....
Tumme upp 2011-05-13 22:34:36

Bandygubben:
Handlar inte "sliily sjuka säsongen" om att visa moral? Nya eller gamla försyndelser? Vad är det? Plus eller minus handlar det väl om i slutändan? När jag gick i lågstadiet så var det så i Uppland åtminstone. Mygel är väl mygel var man än bor? Inte kan man väl vara "stolt" över annars så fina så grabbar som krälar på isen av "glädje" men som vet att dom är en del av ett fusktbygge tredje söndagen i mars?
Tumme upp 2011-05-13 21:45:34

Boisare:
Hej!
Såg att Tranås BoIS värvat två spelar från ert P-20 lag.
Marcus Andersson och Emil Persson.
Någon som kan berätta något om dessa grabbar, styrkor/svagheter?

Spelar Marcus Libero?

Tumme upp 2011-05-13 20:24:07

Och igen:
K-H dementerade just att han var på G. Skönt, magen känns redan bättre.
Tumme upp 2011-05-12 17:58:35

Johan igen:
Den enda jag kan komma på är Laakonen, men jag tvivlar och hoppas.
Tumme upp 2011-05-12 17:56:54

Johan den andre:
Ja blir det K-H så lär alla få rännskita!
Tumme upp 2011-05-12 17:54:41

Fritte:
Ang den 30% (!) tränaren. Det kan vara Jacke men det kan även vara en helt annan som kan få en och annan att skvätta i sängen när de hör namnet =)
Tumme upp 2011-05-12 16:21:09

Fritte:
Det är en spelare som fått ett erbjudande att tänka över. Det är en landslagsspelare. Säger ej vilket landslag i fall att förhandlingar pågår....
Visst Sören har stängt butiken, men med tanke på hur många rävar, den mannen, har bakom öronen kanske det är Lördagsöppet ändå...

Tumme upp 2011-05-12 16:04:33

knut:
Hellmyrs i ljusnan 12 april - klubben vill ju verkligen satsa på guld !!

Tumme upp 2011-05-12 16:02:06

Zus:
Det så kallade "nyförvärvet" med 30 % chans att få till klubben är ju en tränare och inte en spelare. Troligtvis Jacke.

Från helahälsingland.se:

"Samtidigt pågår emellertid diskussioner med ytterligare en tränarkraft.

– Det är en speciell person med särskild spetskompetens, säger Persson, som värderar chansen till en extra(ordinär) andra tränare till cirka 30 procent."

Tumme upp 2011-05-12 15:55:22

Vante:
fritte>> precis. Jag håller med dig fullt ut. Jag tror på de här laget. Vi har en förmåga att vara lite bortskämd nu efter två bra säsonger men stommen finns ju kvar. Ang nyförvärvet så undrar jag vem de kan vara. Ekman, arshipkin, robertsson kan jag tänka mig att dom var sugen på men som skrivit på för andra klubbar. Tror dock Sören har stängt nu
Tumme upp 2011-05-12 15:26:03

slash:
>>s-bollnäs:
det har det snackats om länge...

Tumme upp 2011-05-12 14:55:27

s-bollnäs:
Nu snackas det om A.Jakobsson som tränare ..... hmmm...ja, varför inte! =))
Tumme upp 2011-05-12 12:21:05

Fritte:
Med världsspelarna Oksanen-Westh-Hellmyrs-Aaltonen kryddat med Spinnars-Berglund-Liukkonen-Lukkarilla är vi fortfarande en finalkandidat. Kommer nyförvärven in i det från början bär det långt!
Minns att Edsbyn skulle bygga sin framtid på bl a Ehn! När de lockade över Pärtan så hade de inte råd att behålla honom...
Tycker det ser bra ut men undrar fortfarande om den tilltänkta spelarnyförvärvet har tackat NEJ eller om han fortfarande funderar....

Tumme upp 2011-05-12 08:06:41

Vante:
Dussinlirare kvittar väl då Bollnäs som LAG har imponerat två säsonger i rad nu! Vi har fortfarande Sveriges bästa försvar! Lippi blir bara bättre å bättre. Ville får spela på topp hela säsongen! Fortsätter wigren att utvecklas? Ståhl vill ha revansch på sin skitsäsong och ehn blir en överraskning! Samuli bör få ett bekvämt första år helt utan förväntningar. Kan bli en rolig säsong. Men de är inge fiasko ifall vi inte når studan, de är bara en bonus. Men nu har ju grabbarna lärt sig när de ska skruva upp spelet. Efter jul...
Tumme upp 2011-05-12 07:25:58

Vante:
Dussinlirare kvittar väl då Bollnäs som LAG har imponerat två säsonger i rad nu! Vi har fortfarande Sveriges bästa försvar! Lippi blir bara bättre å bättre. Ville får spela på topp hela säsongen! Fortsätter wigren att utvecklas? Ståhl vill ha revansch på sin skitsäsong och ehn blir en överraskning! Samuli bör få ett bekvämt första år helt utan förväntningar. Kan bli en rolig säsong. Men de är inge fiasko ifall vi inte når studan, de är bara en bonus. Men nu har ju grabbarna lärt sig när de ska skruva upp spelet. Efter jul...
Tumme upp 2011-05-12 07:25:57

Besviken:
Konstig Silly, man hade väntat sig mycket mer av Sören och att några fick gå efter usla prestationer. Men vi har tydligen inte råd att ersätta Törnberg och Forslund då vi ska behålla dussinlirare.
Tumme upp 2011-05-11 22:50:19

Nu Får Det Vara Nog:
Om Sören tar in Hagelin i laget så kommer jag inte titta på en enda match till... Nej då blir det BIS och div tre för min del, eller möjligen konståkning.

Tumme upp 2011-05-11 20:52:15

...:
Kan ju börja med att säga försäsongens mål betyder inte ett piss, räcker att kolla 3-4 år tillbaks.

1 Martin Appelqvist, Killen öste in mål ja var säker på att bollnäs hittat en spelare som skulle göra minst 25-35 mål.
Vad hände ner serien drog igång ? nåt Hattrick och sen var han värdelös.

2 Erik olofsson eller vad han hette från broberg
Öste in mål på försäsongen var återigen säker på att han skulle bli en riktigt stor målskytt i bollnäs men återigen fel när serien drog igång var han kass

3 Miko lukkarilla.
Han blandar och ger får man säga

Tumme upp 2011-05-11 18:15:07

Fritte:
Tror också att det blivit lite ketchup-effekt för Björklund. Inget säger att han inte skulle klara 25 mål i Elitserien. En skyttekung är alltid en skyttekung!
Skall man jämföra är jag tveksam till att Lindgren gör 50 mål i en Allsvensk serie.
Men allt visar sig i år då inte Lindgren är junior längre utan måste ta en egen plats om han vill vara med!
Båda har potentialen att bli stora stjärnor i framtiden!
När vi ändå snackar målskyttar, vart hamnar Hedberg?

Tumme upp 2011-05-11 17:38:15

Jonas:
Patrik Larsson flankerad och assisterad av Fredrik Spinnars vore väl nånting? Bara en liten tanke sådär..
Tumme upp 2011-05-11 17:33:50

Mer fakta:
Björklund i topp i skytteligan under Champions Cup mot bästa motstånd.
Levererade även under WC ifjol.

Tumme upp 2011-05-11 17:32:55

Fakta:
Ekman 30 mål - Lindgren 1?
Bättre med ett då?

Tumme upp 2011-05-11 17:29:42

Vbg:
Inte för att vara sån, men är det inte lite hårt att döma ut en spelare som blir senior först i år? Jimmy Lindgren har väl fått lida av att förväntningarna på honom varit väldigt stora, då är det svårt att blomma ut. Dessutom måste unga spelare få förtroende att ta ledande roller i laget, man kan inte blomma ut om man bara är backup bakom två-tre andra spelare som går före i rangordningen.

Tror att Lindgren har potential att bli riktigt bra, men kanske blir han tvungen att byta från Bollnäs till en klubb där han får en större roll för att ta nästa kliv.

Tumme upp 2011-05-11 17:20:35

PL:
Jag tror på Björklund på sikt. Han utvecklas i Ljusdal och tror han får och vill komma hem sen igen. Då som en mycket bättre spelare.

Bollnäs Flames: "dom gånger han fått spela"- Lindgren har väl haft branog med speltid, han borde ha utvecklats rejält vid dethär laget. Kanske vore bäst för honom att byta miljö nått år också.

Tumme upp 2011-05-11 17:15:00

Bollnäs Flames:
Löjligt att säga att Björklund inte fick chansen, för det fick han. Han håller inte Elitserieklass än... Att ösa in mål i Allsvenskan finns det andra spelare som gör som heller inte klarade av att glänsa i Elitserien, tex Jocke Hedberg.
Lindgren har varit väldigt styrd av taktiska defensiva direktiv dom gånger han fått spela, svårt att mäkta med något framåt då. Vore kul att se honom få chansen på riktigt

Tumme upp 2011-05-11 16:51:56

Erik:
Ja håller med, Lindgren har fått sina chanser, på drygt 100 matcher nu har han väl mäktat med 5 mål och 3 assist eller nåt?
Tumme upp 2011-05-11 16:10:04

Mange:
en sak jag har undrat över är varför aldrig Björklund fick chansen i Bollnäs Gif?han är ju mycket bättre än te.x J.lindgren det hade varit bättre om vi hade plockat hem björklund han är en riktig målskytt iaf...
Tumme upp 2011-05-11 14:24:38

Anders:
En sak som man måste komma ihåg är att under denna silly season så har det inte funnits så många "stora" spelare ute på marknaden. De flesta större har stannat i sina klubbar (Edlund i SAIK, Westh och Hellmyrs i Bollnäs etc). De stora som rört på sig har gått till ryssland. Stor eloge till Sören som behållt både Myran och Westh. Jag trodde att båda två var förlorade till Ryssarna nästa säsong. Nu hoppas vi att våra egna produkter tar ytterligare steg nästa säsong. Wikman & co kan bli riktigt bra med tiden.
Tumme upp 2011-05-11 14:06:16

Hjort:
johan den andre>> de där med Ekman var bara bra att de inte blev något. En spelare som kostar för mycket för sin egen klass. Ståhl hamna ju i frysboxen ganska tidigt av firma Åström-heed så han har väl i princip uttalat att de är en nytändning nu nr han blev kvar. Speltid så brukar sånt komma. Likaså med Jimmy. Se på Joel w som jag tycker utvecklades till en riktig klasspelare när han fick chansen och speltid. Och man kan inte alltid räkna med att ersätta duktiga spelare med lika duktiga spelare. Inte när de inte finns en marknad för det. Men de räcker ju att vi har myran å westh i laget. Bäst i världen på deras pos å kan skicka oss hela vägen på egen hand...
Tumme upp 2011-05-11 12:11:14

Putte:
Nä nästa final kommer att gå mellan Hammarby och Edsbyn
Tumme upp 2011-05-11 11:39:08

Johan den andre:
Håller med dig fritte, och Björklund borde som du skriver redan spelat i Bollnäs ifjol, en av få Bollnäsprodukter framåt som levererat. Märkligt.
Håller också med om att Forslund kom bort i vissa matcher, men det gör de flesta utom de tre bästa. Ville var tillexempel rätt annonym ända till strax innan slutspelet, då han växlade upp.
Och till Bollnäs Flamesaren vill jag bara säga, visst har Sören gjort ett jäkla bra jobb med laget, men nu måste vi väl se på vad som hänt inför den här säsongen. Man kan inte leva på gamla meriter i en elitsport. Kolla i alla andra lagsporter, där åker lagen berg och dalbana på grund av dåliga värvningar eller tunna trupper varje år.

Jag säger dessutom inte at Bollnäs blir en slagpåse, man har en bra trupp, Men jag tror, om det är okej att tycka till, att laget inte räcker till någon final med truppen vi har idag.

Tumme upp 2011-05-11 11:19:09

Fritte:
Bra att Patrik verkar få huvudansvaret då han var med på planen förförra säsongen. Han vet vad som gäller. Måste vara enkelt att träna killar som Westh, Spinnars, Hellmyrs etc.

Bra också att föreningen provar lite tyngre namn i Jakobsson som kan tillföra något! Kom i håg vilka stolpskott vi haft som tränare det senaste deceniet.

Det som är mindre bra är att juniorerna verkar ha svårt i Bollnäs att ta klivet upp. Föreningen har ju uttalat i många år att det skall till en röd tråd i föreningen så ungdomarna kan ta klivet in i A-laget. Vart är de minst FEM juniorer, som borde vara med och kriga om platserna någonstans???

Ska det satsas på Lindgren så vill jag se 10 mål från honom i år, annars kan de lika gärna göra en swap-deal med LBK och plocka hem Björklund!

ÄR butiken stängd eller inte?!? Sören säger sig vara nöjd. Men vet att en bra spelare fått ett bud att tänka på, har han tackat nej??

Till sist, Pärtan går aldrig ersätta. Forslund föll som någon nämnde bort under vissa perioder i fjol och det borde gå att täcka upp för inom laget.


Tumme upp 2011-05-11 10:17:02

Bollnäs Flames:
Ni som gnäller på Sören kan fan inte vara riktig ovanför axlarna. Ta er en riktig funderare vad han gjort för denna förening. Bedrövligt och ledsamt att läsa vad vissa skriver, jag hoppas innerligt att ni inte är Bollnässuportrar...
Tumme upp 2011-05-11 09:59:54

PW:
Visst har vi förlorat två tunga namn, speciellt Pärtan, som har egenskaper som det i princip inte går att hitta en direkt motsvarighet till, så tomrummet efter honom får vi leva med, och förhoppningsvis kompensera spelmässigt på andra sätt. Forslund däremot viill jag påminna om att han hade perioder under säsongen då han inte var direkt lysande. Hans avslutning av säsongen var ju outstanding, men det fanns tillfällen tidigare då jag kom på mig själv långt in i matcherna med att undra om Linus överhuvud taget var med, eller om han var skadad. Tendenser att bli osynlig helt enkelt. Få se om han kan leva upp till nya höga krav i vinter när han ska "frälsa" SAIK.
Jag tror att Ehn kan få ett lyft, en kraftfull fighter som vi tidigare saknat, och som vi kommer att få mycket glädje av. Och den unge Samuli ska bli spännande att följa. Jag ser fram mot vintern med tillförsikt, trots allt.
Håller däremot helt med när det gäller ryktet om Hagelin; Vad är det frågan om???? Bort!!!!!

Tumme upp 2011-05-11 08:29:58

Johan den andre:
Hjort>>> Sthål fick inte spela mycket i år, Varför?
Lindgren, gjorde han ett mål på hela säsongen som forward, och hur många år har han varit lovande?
Dags nu att erkänna att vi tappat två riktigt bra spelare och fått två som inte håller samma klass. Visst de kan utvecklas i Bollnäs, men realistiskt så tar det något år innan man är inspelad som ung.
Visst har Bollnäs en bra trupp men det är ingen satsning mot guldet vi har gjort.

Jag kan leva med detta, men jag förklarar bara hur läget är.

Kungälv hade redan en bra trupp innan Rytkönen och Ekman kom. Två spelare med rutin och klass. Och ge er med det där om Sandviken och Ekman nu.
Alla spelare har rätt att kolla marknaden, även de som spelar i Bollnäs och är utan kontrakt.

Hoppas nu bara att Jacke skriver på så vi inte får tillbaka K-H.

Tumme upp 2011-05-11 08:26:35

Hjort:
klaga inte på att vi behöll Ståhl och Lindgren. Ge grabbarna chansen å speltid så ska du se att dom utvecklas. Jag ser tex hellre de två som är egna produkter och mycket billigare än Ekman som hade oss som andrahandsalternativ när han bara väntade på ett bud från saik. Där var Sören klok och sa att vill man inte spela i Bollnäs så ska man inte ha oss som backup! Helt rätt. Sören har gjort oss till ett topplag å tänker på ekonomin. Tack så otroligt för det. Visst, Ekman är en bra spelare. Men för dyr och vi har ju redan lippi som står för den spelstilen ekman besitter. Jag tror vi fortfarande har chans på final. Dock blir de tufft. Bollnäs-byn vore väl en drömfinal!!!
Tumme upp 2011-05-11 02:19:16

Mange_Giffare:
Bollnäs har gått minus det kan man säga helt klart synd vi skulle haft ekman el nån liknade...sen hoppas jag att nån annan än hagelin som kommer som tränare...
Tumme upp 2011-05-10 23:15:29

Nykter:
Känns ju något konstigt att klaga över Sören när man ser på några årssikt och faktiskt titta på vilka spelare som han värvat. Om nu Österberg gjort två bra värvningar till Kungälv är ju inte det unikt på något vis. Är inte lika säker på att han hade fixat Hellmyrs och Törnberg? Efter två raka finaler känns det lite konstigt att klaga.
Tumme upp 2011-05-10 22:54:34

Johan igen:
Hörde rykten om Hagelin som tränare på Silly!
Tar Sören in han slutar jag att gå på bandy, herregud vad bedrövligt isåfall.

Tumme upp 2011-05-10 22:48:21

Johan den andre:
Synd på Ekman!
Där missade vi en riktigt bra spelare.
Nej, Persson satsade ju på Ståhl och Lindgren före?

So du säger, Silly är över och Bollnäs har tappat två jäkligt bra fartspelare mot två spelare som förmodligen inte har en chans att matcha dessa. Den som säger något annat har fel. HadeTörnberg och Forslund varit kvar så hade Bollnäs haft en stor chans på guldet, nu får man vara glad för topp 6 och en semi som bäst.

Vi skulle haft Tommy som sportchef istället.

Tumme upp 2011-05-10 22:44:35

a:
Men hoppet om Jacke som tränare lever väl?
Tumme upp 2011-05-10 22:06:55



ANNONS:

Fler artiklar om Bollnäs

Elitserielagens silly sammanfattas
Bollnäs Bollnäs satsar på ungdomen... Bajen på rutinerade Bergwall i målet och Villa satsar mot guldet. Det är tre av de nyheter som årets löjliga säsong fört med sig inför spelåret 2012/13. Här kommer min syn på årets Silly Season så här i slutspurten.
2012-05-17 13:54:00

Silly Season 2012/2013: Wigren ut, Jernberg in!
Bollnäs Här kan du följa Bollnäs silly season inför säsongen 2012/2013 med tillhörande rykten. Kom dock ihåg att det mesta är just rykten och att vi inte garanterar någon sanningshalt bakom det hela.
2012-05-04 19:57:00

Mikael Jernberg första nyförvärvet
Bollnäs Mikael Jernberg tidigare edsbyspelare som ifjol gick till Falun har skrivit på ett 1+1 kontrakt med Bollnäs. En liten skräll måste man säga och vi får väl avvakta och se vad Jernberg skall ha för roll i orangeblått.
2012-05-04 19:48:00

En pratstund med sportchefen
Bollnäs Det har pratats mycket om Bollnäs spelartrupp de senaste dagarna, det ryktas både om spelare som ska försvinna och nyförvärv, men hittills så har Bollnäs bara gått minus på spelarfronten efter att ha förlorat Per Hellmyrs, Mikko Lukarilla samt Daniel Skarps.
2012-05-04 15:20:00

Backen, Jens Wiik fortsätter i orangeblå dräkt
Bollnäs Sören Persson stärker upp defensiven då nyblivne senioren Jens Wiik skrev på ett 1+1 kontrakt med giffarna. Viktigt också att att ha tre riktigt bra backar i truppen... Berglund, Spinnars och Wiik, om det blir skador under säsongen.
2012-05-04 12:04:00

Ville och Lindgren ritade på!
Bollnäs Ville Aaltonen blir Bollnäs trogen och säger själv till helahalsingland.se att han trivs mycket bra i klubben. En riktigt skön nyhet för alla Bollnäsfans och även en viktig del för det lagbygge som nu Persson håller på att snickra ihop. Villes Aaltonens kontrakt är på två nya år.
2012-05-03 15:52:00

Vill Ville vara kvar i Bollnäs?
Bollnäs Starke anfallaren, Ville Aaltonens kontrakt går ut den sista april... frågan är nu om Ville väljer en fortsättning med orangeblå eller söker andra vägar? Sportchefen Sören Persson var försiktigt optimistisk tidigare och förmodligen får vi svaret vart det bär till veckan.
2012-04-29 13:21:00

Ingen Törnberg till Bollnäs
Bollnäs Det blev idag klart att Pär "Pärtan" Törnberg reser söderut och fortsätter karriären i Villa Lidköping. För Bollnäs del så innebär det förmodligen att man missade en värvning som borde legat bra till då man knutit till sig brodern och tränaren Peter Törnberg tidigare.
2012-04-24 15:07:00

Ståhl och målvakterna som stannar
Bollnäs Markus Ståhl fortsätter i Bollnäs minst två säsonger till! Ett positivt besked som betyder att Bollnäs nu har i stort sett hela försvaret intakt plus att man har två bra halvor i Ståhl och Helavouri. Även på målvaktsidan förlänger Niklas Prytz och Patrik Aihonen med orangeblått. Viktigt det att ha två grabbar som backup till stjärnmålvakten Timo Oksanen.
2012-04-20 15:24:00

Tack Mikko och Danne! Och "Bejja" kör tre till...
Bollnäs Lukkarilla till Kungälv och Skarpen lägger rören på hyllan, två nyheter som inte kom som någon direkt överraskning för Bollnäs bandy. Däremot så var det mer överraskande att tuffe backen, Johan "Bejja" Berglund ritade på för tre nya år i bollnäsdressen.
2012-04-19 15:04:00

SENASTE NYHETERNA OM BOLLNÄS GOIF
ANNONS:

DAGENS TV-MATCHER

Eurosport 2 18:00, Eurosport 2 visar U23, Toulon Turkiet - Japan
Canal+ Extra 19:00, Canal+ Extra visar Allsvenskan Gefle - Örebro SK
Canal+ Extra 19:00, Canal+ Extra visar Allsvenskan Syrianska FC - Mjällby