Ryan och Steven Taylor - inga hjältar i medias smak
Ett test på vad?
Svensk så väl som engelsk media har liksom vi Newcastlesupportar väldigt svårt att få huvudet runt det faktum att Alan Pardew guidat sitt lag till tredje plats efter elva omgångar. Att vi dessutom presenterar en obesegrad resultatrad som nu kommer att bära hela vägen till Etihad Stadium den nittonde november gör inte saken lättare. Men förklaringen att våra skator inte ”testats” – vad är det för påhitt?
Till att börja med ska en sak klargöras. Inte någon svartvit supporter på den här planeten tror att Newcastle kommer hamna bland de fyra bästa lagen i
Premier League. Ingen tror att Newcastle är ett lag av högre kvalitet än Chelsea, Arsenal eller Tottenham. Vissa av oss tycker att vi är bättre än Liverpool, något som bara är
roligt.
Men allt fler ex-spelare, tränare och analysbefriade journalister har börjat hitta vaga och slarviga förklaringsmodeller till Newcastles chockstart. Det tycker många av oss också är
roligt.
Att vinna borta mot Stoke, kryssa mot Spurs och Arsenal samt plocka upp sju segrar på elva matcher och därtill inte förlora – en bedrift som i många mediala figurers ögon beskrivs som ett ”generöst spelschema” och ett spelschema där avsaknaden av ”riktiga test” lyser med sin närvaro. Man berömmer vår defensiv, vårt lagarbete, men hela tiden med ett tillägg;
nu kommer testet.
Vad är egentligen ”
testet” – och hur har detta test gått för andra lag?
Inledningsvis kan vi titta på resultat för att se
var Liverpool står. Om Swansea gav oss ett svar så kan vi dra slutsatsen av att Liverpool
står som koner medan Joe Allen, Mark Gower, Nathan Dyer och Leon Britton springer åttor runt försvar och mittfält. Man
står och
faller även med
Luis Suarez.
Han faller enkelt. Misslyckandet med att besegra Norwich och Sunderland samt den förkrossande förlusten på White Hart Lane därtill, och vi kan konstatera att Liverpool lämnat tester som pekar på ett positivt resultat om man siktar in sig på plats 12.
Tottenham – klarade testet mot Liverpool och besegrade
Arsenal – men led
enorma nederlag mot de båda Manchesterklubbarna, varav ett på hemmaplan. När man gästade St. James’s Park stod inte mycket mellan lagen kvalitetsmässigt, ändå talas det inte om något generöst spelschema.
Spurs föll som bekant på Old Trafford – dit Newcastle reser snart. En arena där hemmalaget ”testade” sig mot Manchester City för några veckor sedan.
Resultat:
1-6.
Chelsea är ett annat lag som gästat Old Trafford, man
föll med 3-1 och har dessutom hunnit med att
förlora med 3-5 mot Arsenal, ett lag som i sin tur fick
däng med
2-8 på Old Trafford.
Listan går vidare, och vi blir kvar med två lag som klarat sina test; Newcastle och Manchester City. Ändå heter det att ”vi vet var Newcastle står efter det kommande spelschemat”.
För er som bevittnade måndagens Fotbollskväll i SVT var Glenn Strömberg och David Fjäll noga med att poängtera just detta. Det följer en rad liknande uttalanden från landet de besökte.
SkySports Chris Kamara säger till och med att;
”The next three games will tell us a lot and if they can get five points against Man City, Man Utd and Chelsea then I'd say they are contenders for the top four”. Uttalandet symboliserar en fullkomligt snedvriden analys som han inte är ensam om.
Steve Howard säger att;
”
Sure, you can only beat what's put in front of you. But they HAVE had a pretty easy fixture list — eight of their 11 games against teams in the bottom 10. Next up are Man City (a), Man Utd (a) and Chelsea (h). We will have a clearer picture of just where Pardew and his team stand after that”.
När The Guardians podcast förra veckan säger att
Liverpool visar sina ”title credentials” med en seger över West Bromwich, viftas Newcastles segrar mot Stoke och Everton – utan Cheik Tioté – bort som tillfälligheter och något man plockat upp ”on the spin”.
Men nu ska saker och ting ställas till rätta. Nu ska uppstickarna visa sitt sanna jag och åtregå till att inte besvära Sky och deras utvalda TV-matcher. För oss som läser engelsk fotbollsjournalistik liknar reaktionen väldigt mycket den som brukar uppstå i Skottland när något annat lag än Celtic och Rangers befinner sig etta och tvåa. Det brukar sägas tyda på
”allvarliga problem för skotsk fotboll”.
Newcastle United kommer med allra största sannolikhet att förlora mot Manchester City den nittonde november, och mot Manchester United en vecka senare. Har man misslyckats med testet då? Är allt kört? Visar det var Pardew och hans ”grabbar” står?
Svaret är givetvis
nej. Detsamma gäller även om vi tar poäng mot båda. Vad som däremot kommer att testa ligans kanske mest sammansvetsade trupp är en förlust mot en likvärdig motståndare, exempelvis på hemmaplan. Tar man sig tillbaka från det, då har vi klarat ett test som heter duga.
Med 25 poäng ombord kan resten av säsongen spelas utan någon större press och med ett självförtroende som St. James’s Park inte skådat sedan Sir Bobby Robson drog i trådarna. Om det bär frukt kan analyserna låta hur de vill.
Howay the lads.

53 KOMMENTARER

3970 VISNINGAR
NOA BACHNER
2011-11-08 22:18:00
ANNONS:
Artikelkommentarer

Artikelkommentarsfunktionen stängd
mAgPiE rEbEl:
Niyinski#8
Rättelse vi kommer få möta två lag på raken som ligger före oss i tabellen. Chelsea ligger efter och skrapar än så länge.
2011-11-11 18:19:26
DalToon:
Mycket bra skrivet!
2011-11-09 21:40:00
Poffa:
Bra skrivet!
Härligt med med ett uppstickarlag som utmanar de störa elefanterna. Håller på West Ham, och direkt efter degraderingen sa jag upp mitt viasatabonnemang, delvis såklart för att vi åkte, men också för att jag vår trött att se fyra gubbar utstöta brunstiga superlativer över "sir Alex Ferguson" var femte minut. Storlagen måste tillsammans fått 80% av uppmärksamheten, och när deras tränare beter sig som arroganta skitstövlar, är det "lite kul" och "livar upp" ligan.
2
2011-11-09 20:30:09
Niyinski#8:
Ett test blir det väl, på sitt sätt, att få de tre klubbar som ligger före i tabellen på raken?!? Det kan väl ingen argumentera mot.
Däremot, det är inget test ni skall se som ett test pga nuvarande matchrad och fina facit, vilket är enormt imponerande! Viktigt att komma ihåg i slutändan är också; poäng är alltid poäng och, de finns med när tabellen summeras efter sista matchdag.
CTID
2011-11-09 20:06:18
Arsenal4ever:
Bra där NOA! Känner din frustration över en massa förståsigpåare som hela tiden ändrar sin åsikt om lag baserat på vad de presterat senaste 2-3 matcherna
2011-11-09 20:06:13
Dread:
Grymt bra skrivet!
2011-11-09 19:47:28
acivil:
man sitter ju såklart och tittar på eurotalk som alla andra när det visas....men man blir lätt besviken måste jag säga på avlönade krönikörer och förståsigpåare som har så lite koll,det är som om det inte existerar en värld större än de vanliga topp fyra i de flesta ligorna,när något annat lag tar sig in i hetluften så drar dom blankt,det är floskler och rena kunskapsmissar..roligaste grejen från senaste avsnittet var väl uttalandet att gutierrez verkar ha blivit en lagspelare?!ehh..what?,alltid varit.någon bröstar upp sig å säger - ja newcastles hemmaplan den heter st james´s park den,så nu vet ni det!..det är ungefär den nivån..men om John Terry har pökat snett eller arsenal bytt målvakt då blir det djupanalys i absurdum...om och om och om och om igen..
2
2011-11-09 18:07:01
Noa:
Återigen stort tack för alla lovord, väldigt roligt att höra. Självklart från mina svartvita kollegor, men även från andra lags supportrar. Många bra och skarpa infallsvinklar på ett problem som fler än jag bevisligen börjat reflektera över.
2
2011-11-09 17:20:02
Taher (Barça-red):
Fin artikel! Håller med dig om det mesta och speciellt när det gäller analysen av andra medior men helt allvarligt, vem fan bryr sig vad dem tycker?
Att växa upp i Sverige och följa Newcastle United med den magiska tränaren Kevin Keegan, publiken och det fantastiska spelet som Toon presterade vecka efter vecka utan att vinna något är något som kommer för alltid vara magiskt för oss som följde dem då.
Varje gång det kommer en tränare som endast kan få oss att komma ihåg lite av den tiden ryser jag av sköna minnen... Det är det som händer med Newcastle nu och det var precis den känslan Sir Bobby gav oss under sin tid. Så vem fan bryr sig om dessa andra medior som bara måste hitta "logiska" förklaringar till saker som dem inte kan förstå sig på?
Tiderna ändras och jag har sedan ett tag tillbaka haft Barça som min favoritlag och bor även i staden Barcelona. MEN varje gång jag får tillfälle att se Newcastle spela och göra det på det fina sätt de gör med sin härliga o fantastiska publik så komemr jag för ALLTID att komma ihåg dessa fina barndomsminnen som jag hade. Detta kan ingen "mediaexpert" eller "test" ta ifrån mig...
Så tack för en fin artikel och tack Newcastle United för att ni får oss att drömma...
7
2011-11-09 16:58:09
Virs:
ursäkta mig. insåg precis att siffran 1-6 inte handlade om spurs - city.
lite roligt att det jag måste skriva in för att få posta mitt meddelande är "shame"
3
2011-11-09 16:05:35
Virs:
En av de mest välskrivna artiklar jag läst på min (visserligen inte speciellt långa) vistelse på denna sajten.
Jag tror definitivt att ni kommer hamna inom topp 6 den här säsongen. Mycket bra mittfält och centralt försvar + att Demba Ba har kommit igång på allvar. Imponerande att ni presterar så pass bra med en del tunga namn på skadelistan dessutom (Marv, Cabaye, Best, Obertan).
Finfin journalistik det här! Vill dock avsluta lite tråkigt med att petigt påpeka att city "endast" mäktade med att göra 5 mål hemma mot Spurs.
Ser fram emot returen på White Hart Lane!
1
2011-11-09 16:00:09
Challe:
Mycket bra skrivet som vanligt :)
Du klarade det stora "testet"......nämligen att förklara för alla förståsigpåare hur det verkligen ligger till :D
Så skönt att du sammanfattar det självklara så enkelt att t.o.m dom förstår.
Mer sånt, du gör ett kanonjobb.
2011-11-09 15:20:21
NuFc !!!:
Grym artikel ! Också tröttat på pajaser som säger att det riktiga testet inte har kommit ? ! ... Är man ett lag som slåss om att vinna PL så kan man uttrycka sig något i den meningen. Men ett lag som var nykomling förra året och vill komma på en bättre position än föregående år så är alla lag som kom före Newcastle förra året ett test ! ! FIGHT ON NUFC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2
2011-11-09 15:16:24
P Lidholm:
NUFC:
Får vi skador har vi framförallt Harper, Santon, Williamson, Guthrie, Marveaux och Ben Arfa. Jag tror inte vi har en svagare trupp än många andra. Anledningen till att t.ex United kan kasta in nästan vilken spelare som helst är för att dom har en tydlig spelplan och ett självförtroende i truppen som gör att det blir lätt för en yngre eller oprövad att komma in och prestera.
Jag vill inte jämföra Newcastle med United för United har en annan mentalitet som gör att dom klarar av en hel säsong plus dom har trotts allt lite bredare trupp, men trotts allt inte jätte mycket. Och kvaliteten på deras spelare är ju lite bättre också.
Vad jag vill komma fram till är att anledningen det går så bra och anledningen till jag inte är jätte orolig när skador kommer är för att truppen VET vad dom ska göra, truppen VET att dom har möjlighet att ta poäng mot alla lag. Pardew VET hur han ska ta fram det bästa ur varje spelare.
Med det sagt vill jag inte påstå att Newcastle kommer hamna på en topp-4 plats när ligan är slut. Även om inget är omöjligt så har jag väldigt svårt att tro det. men detta laget kan bara bli bättre eftersom alla inom klubben VET vad dom ska göra och har en TRO att dom klarar allt. Alla lag hamnar i svackor och det kommer Newcastle också att göra, om det nu ska finnas något test så är det fall dom kan ta sig ur svackan och inte låta den bli för långvarig.
2
2011-11-09 12:58:33
TRevor Morley:
Bra skrivet, en väldigt imponerande start av er. Sen kan ju även jag tro att ni kommer få svårt att gå obesegrade genom "testet" men oavsett så har Pardew gjort det bra med den relativt tunna trupp han förfogar över.
Hatten av helt enkelt.
2
2011-11-09 12:33:08
mAgPiE rEbEl:
anders
Håller med. PL betraktas om jag inte minns fel som världens tuffaste liga att spela i. Titta bara på Evertons tabellplacering. Ett lag som sett till pappret och kvalité på tränarbänken inte ska ligga där. Kommer man in i en dålig trend så kan det kosta. Tror dock att Everton reder ut det ganska snart och slutar på en hygglig plats till slut. men man ska som sagt inte ta ut nånting i förskott
2011-11-09 11:48:40
Valerie Solano:
Ja, den här säsongen har man ju varit bortskämd utan dess like med framgångar. Jag tänker hursomhelst vägra hoppas på en 1-6 plats. Vi får se hur det blir efter skadorna som brukar komma i slutet av vintern. Ledningen får gärna öppna plånboken och köpa ett bra mittbacksalternativ i januarifönstret. Men än så länge kommer jag njuta av framgångarna, även efter city-matchen.
1
2011-11-09 11:45:01
Anders C:
Bra skrivet! Fokuset på toppklubbarna i "världens bästa liga" är overdriven. Det är ju den bästa ligan just på grund av bredden, och att det inte finns några lätta segrar. Jag är imponerad över vad ni presterat, vore kul om det fortsatte nu när vi ( evertonfan här) inte kan vara med och leka där uppe.
1
2011-11-09 11:42:20
mAgPiE rEbEl:
E.S:
Haha riktigt bra fråga. Arsenal hade väl skador på 5-6 ordinarie spelare när de åkte på torsk med 8-2 på Old Trafford??? United hade väl 4-5 skador de med när City bombarderade dem. Tror inget lag klarar av riktigt att prestera efter sin förmåga när man har 8 ordinarie spelare borta. Tänk Barca utan messi, Pique, Xavi, Iniesta mfl.
2
2011-11-09 11:37:29
E.S:
säg något lag som kan hantera 7- 8 skador på startspelare
3
2011-11-09 11:33:58
Newmasen:
Känns som om media försöker hitta fel var dom än kan hitta det när det gäller Newcastle, detta nordliga lag ska inte komma här och vara bra inte.
Det går ju inte för det är ju längre syd det spelas fotboll i England, eller hur?
Tycker artikeln är klockren och berättar vad många Castle fans känner.
Vi gör en helt underbar inledning av säsongen och det enda man använder energi på i media är hur lätt spelschema vi haft?
Arsenal första match hemma, Sunderland borta, Spurs hemma, Stoke borta osv. (Där kan man inkludera Wolves borta också för den saks skull).
När i helvete blev det lätta matcher?
Och varför ska vi stå lika med Chelsea/ Man.U/ City, och när blev vi plötsligt lika bra som dom?
2
2011-11-09 11:31:59
Benny Arfa:
Henkebab:
Grym artikel Noa! Du sätter ord på precis vad de flesta av oss skator känner just nu, och du gör det otroligt bra. Stort tack!
3
2011-11-09 09:59:02
Kalle:
Det är klart ni har testats, ingen match i PL är lätt och att ni har fått med er resultaten och är obesegrade är riktigt bra.
Men jag tror som många andra att er tredjeplats är en klar överprestation och att när 38 omgångar är spelade så ligger ni nedanför topp 6.
En rimlig slutplacering för er borde ligga runt 7-12.
Jag har sett en del matcher när ni spelar och i en del utav matcherna så har ni fått med er mer än vad ni förtjänar. Ni har kontrat in ett par bollar i matcher där ni helt klart inte är det bollförande laget.
Sen måste vi räkna in att när skadorna kommer så kommer er trupp inte att hålla i längden. Nu kommer den värsta perioden under vintern när många skador sker.
Har ni bredd nog att klara 7-8 skador på startspelare? Klarar er backlinje att Colo, Simpson och R.Taylor är borta under några veckor?
2
2011-11-09 09:39:29
ph:
grymt skön höst än så länge. får hoppas det håller i sig!
2
2011-11-09 08:48:25
The Toon:
Riktigt bra säsongsinledning i år hoppas detta håller bara skulle vara sjukt grymt om vi får komma ut i Europa igen. Vi behöver inte dig Carroll för vi har Demba Ba !
2
2011-11-09 08:12:08
Shearer:
right on brother!!!
H´way the lads!!! :)
1
2011-11-09 07:55:46
Tompa__82:
Bra skrivet som vanligt Noa!
Tummen upp
HOWAY!!
1
2011-11-09 07:19:19
barton:
grymt bra skrivet! är själv city supporter men kan inte annat än älska newcastles säsongsinledning! =)
1
2011-11-09 05:31:45
ZtD:
Bästa artikeln skriven på SF's englandsida den här säsongen. Hands down.
1
2011-11-09 03:40:03
martin:
Det intressanta "testet" enligt mig, som de även berörde i senaste Euro Talk är inte dessa matcher i sig. Utan om de nu får stryk i flera av dessa matcher om dom ändå fortsätter trumma på som tidigare.
Man har tidigare sett andra lag som startat väldigt imponerande ha svårt att komma tillbaka efter torsk.
2
2011-11-09 02:48:24
Stefan #9:
Vet inte hur stort medias inflytande är hos dig men för att bedöma Suarez aktioner mot exempelvis Everton behövs inte "förståsigpåare" utan teaterrecensenter.
Märk för övrigt väl att Noa säger inte någonstans att Suarez faller lättast av dom alla (även om det knappast vore ett orimligt påstående) utan att han faller enkelt - vilken supporter som helst med en relativt förankrad objektivitet hade nog hållit med om det..
13
2011-11-09 02:04:16
Bill Shankly is legend:
Roligt att ni har gått så bra men skribenten faller ju på eget grepp när samma mediamakt som har fått dig att tro att Suarez faller lättare än t.ex. Ashley Young eller Berbatov, påstår att Newcastle inte har testats. Det är ju en väldigt selektiv syn på vad som är dåligt med förstå sig påare.
http://www.guardian.co.uk/football/blog/2011/nov/04/luis-suarez-diving-liverpool
2
2011-11-09 01:35:23
Ekr:
Newcastle är ett lag som jag gillar, detta mycket tack vare en viss Shearer och klubbens färger (Juventini). Dessutom så brukar ju Newcastle kunna ställa till med problem mot topplagen även om det inte slutar med en seger. Tänk även på att lätt motstånd på pappret inte är alltid så lätt som man tror, även deom matcherna ska vinna. Det tyder på att Newcatsles trupp är grymt motiverad på sin uppgift man behöver inte möta något av de större lagen för att tända till.
2
2011-11-09 00:52:13
Noa:
Stort av en Liverpoolsupporter att uttrycka sig så. Imponerad av objektiviteten, kul att läsa.
Stort tack ni som uppskattar det!
2
2011-11-09 00:29:09
Johannes:
Väl skrivet! Som Liverpoolsupporter känns det bittert att det ska gå så knackigt trots att två av era bästa spelare är förvärvade för stora slantar. Men jag är mer imponerad än bitter. Liverpool har hittills tagit två skalpar, Everton och Arsenal borta. Ett Everton med 10 man över en halvlek och ett Arsenal med då många nya spelare och ett tufft spelschema. Minst 4 av Newcastles segrar måste sägas vara i nivå med dessa...
6
2011-11-09 00:21:57
MickeHotspur:
Läsvärt
Det stora testet hos varje lag bör aldrig ligga hos ett motståndarlag. Det stora testet ligger alltid i den egna gruppen. Newcastles stora test i mina ögon ligger i hur de ska lyckas behålla den inställningen de har i gruppen under en hel säsong. Att dessutom motstå mättnad och en eventuell framtida övertro. Löser man dessa problem som inte ens infunnit sig ännu så finns det egentligen inga gränser skatorna.
6
2011-11-08 23:38:27
C:
Mkt bra skrivet N!
3
2011-11-08 23:38:23
Ari Gold:
Grymt bra skrivet och en grymt bra poäng du har!
Keep ut the good work!
2
2011-11-08 23:24:14
AxeL:
Haha, ni har rätt blir tufft att ta poäng mot west ham i år ;) men ni fattar poängen!
2
2011-11-08 23:20:54
eliguy:
Bra artikel. Från en spurssupporter.
Måste ändå bara påpeka lite på den här meningen "ändå talas det inte om något generöst spelschema." Det är ju inte så konstigt att det inte talas om ett generöst spelschema ang spurs när vi har mött alla lag från topp 7 med undantag för Chelsea.
Men i övrigt håller jag med dig. Man nedvärderar Newcastle litegrann med sådana kommentarer.
4
2011-11-08 23:06:39
McLovin UFC:
Axel: West Ham??
3
2011-11-08 23:05:23
Mikko:
AxeL: Tror tyvär inte vi kommer ta en enda pinne mot West Ham den här säsongen... :)
11
2011-11-08 23:04:50
AxeL:
Riktigt bra skrivet!
För newcastle är ju inte testen att slå man c och man u på bortaplan, det viktigaste är ju att vi lyckas kriga till oss 3 poängare mot lag som west ham, stoke, 5underlan1 osv. Dom 3 nästkommande matcherna ska vi inte förvänta oss allt för mycket, men självklart ska vi hoppas på poäng varje match, och med spelarnas självförtroende så tror jag inte dom går ut med en annan inställning än vinst i varje match nu.
Howay the lads!
2
2011-11-08 22:53:54
Noa:
...senaste var självklart riktat till e.s, inte av e.s.
1
2011-11-08 22:50:12
e.s:
Precis min poäng. Inget lag kan sluta någonstans förutom Manchester City. Bara vi inte nu slår dem och sen förlorar mot Manchester United. Vem ska vinna ligan då?
2
2011-11-08 22:49:47
Hoppo:
Klockrent Noa, klockrent
1
2011-11-08 22:49:36
e.s:
bra artikel ! jag har också tänkt mycket på det där testerna, din förklaring är ju klockren. Jävligt invecklade dom där testerna. Alltså enligt media är "testen" till för lag som ska slåss om CL-platserna, och eftersom typ ingen klarar "testen" så kan ingen egentligen vara bra nog att slåss där uppe, det är så du menar va? Hade ju varit underbart att få med sig en seger från någon av de matcherna. Men skulle vi nu göra det så förvandlas nog ganska snabbt förhoppningar till förväntningar om en Europa League plats. Nu tror jag nog att förväntningarna redan har börjat infinna sig hos fansen.
2
2011-11-08 22:48:41
mAgPiE rEbEl:
Riktigt bra Noa. Du vet hur man ska uttrycka sig. Väldigt läsvärt och sant samt lite roligt i och med pikarna mot liverpool som är för härliga :)
5
2011-11-08 22:47:14
Kalle:
Lysande skrivet!
6
2011-11-08 22:35:14
Jirki88:
Håller med om att det bara är larvigt att säga att Newcastle inte har testats än. För att vara ärlig, den attityden kan BARA ursäktas om det är ett absolut topplag det snackas om. Hade United, Chelsea eller City haft Newcastles spelschema hade man kunnat prata om att inte testats riktigt än; när det gäller Newcastle så får man säga att de har gått över förväntan, och att de inte skulle ha testats är löjligt. Matcherna mot United, Chelsea och City är inget test; även om de skulle plocka nio poäng där så skulle det vara långt till att ens överväga dem som titelkandidater, samtidigt som noll poäng inte skulle skicka ner dem i nedflyttningsstriden.
6
2011-11-08 22:33:11
David:
Håller med dig i vartenda ord! Nu e biljetterna till Newcastle-Chelsea bokade oxå:D längtar nåt sjukt!
3
2011-11-08 22:31:17
ANNONS:
Fler artiklar om Newcastle
Transfersommaren 2012: Inför stormen
Newcastle
En lägesrapport inför vad som - som vanligt - blir en vansinnigt oviss sommar.
2012-05-23 13:21:35
Lubomir Satka klar för Newcastle
Newcastle
Slovakiens U17-kapten har skrivit på för tre år efter att ha imponerat under provspel.
2012-05-16 12:38:31
Pardew även LMA Manager of the Year
Newcastle
Alan Pardew mottog igår kväll även priset som LMA Manager of the Year, hans andra utmärkelse den här säsongen.
2012-05-15 09:53:30
Newcastle föll i avslutningen
Newcastle
Newcastle åkte till Liverpool och Goodison Park för att försöka spela till sig en Champions League plats. Man gjorde tyvärr en oerhört svag första halvlek medan Everton gjorde överlag en mycket bra match och vann med 3-1.
2012-05-14 16:44:26
Alan Pardew utsedd till Årets Tränare i Premier League
Newcastle
Newcastles en gång hårt ifrågasatte manager har tilldelats priset som årets bäste tränare i ligan.
2012-05-13 13:34:43
Inför Everton – Newcastle: Tredjeplatsen inom räckhåll
Newcastle
Sista matchen för säsongen är här och Newcastle har precis allt att spela för. Att Newcastle skulle ha något att spela för i denna omgång var det nog få som trodde inför säsongen.
2012-05-13 00:06:33
Nyheter & Notiser v.18/19
Newcastle
Säsongens sista spelvecka för Premier League-fotbollen medför också säsongens sista ”Nyheter & Notiser”. Den gånga veckan bjuder på landslagsskator, framtidsskator och tränarskator.
2012-05-10 21:43:00
Man City blev för svåra för Newcastle
Newcastle
Ett titel-jagande Manchester City i storform blev på söndagseftermiddagen ett nummer för stort för ett tappert kämpande Newcastle. Yaya Tourés två mål för gästerna innebar ett jättekliv mot ligatiteln. För Newcastles del lever alltjämt drömmen om Champions League men chansen minskade ändå betydligt.
2012-05-07 13:15:00
Inför Newcastle - Manchester City
Newcastle
Newcastle United mot Manchester City är en match som på förhand onekligen har fått episk karaktär. Hemmalaget slåss otroligt nog fortfarande om en plats i Champions League medan gästerna från Manchester har en efterlängtad ligatitel i sikte. Det är som upplagt för en match av bombastiska mått.
2012-05-06 05:40:00
Newcastle vinnare på Stamford Bridge
Newcastle
Newcastle tar en oerhört viktig seger mot Chelsea efter två fantastiska mål av Cisse och ett utomordentligt försvarsspel. Kampen om Champions League platserna är därmed högst levande.
2012-05-03 15:50:58