Medlem
Besökare: 30285 | Medlemmar: 117048

Kom ihåg mig
Dagen efter Bale filmade och höll på att få benet avsparkat
Det gör mindre ont att spela centralt.

Dagen efter: Bale filmade och höll på att få benet avsparkat

Tottenham fick med sig den poäng som man var ute efter när man reste upp till Liverpool. Offensivt lämnade det en hel del att önska, men att komma ifrån en bortamatch som denna utan att släppa in mål har också sin poäng. Bror Hemming svarar på några aktuella frågor.

DELA MED DIG
Dela med twitter Dela med facebook Dela med pusha Skriv ut    Hjälp?

MER LÄSNING
Diskutera
Spelschema för Tottenham

1. Gareth Bale fanns inte med när en lista lades upp i halvtid över de tio spelare som sprungit mest i den första halvleken. Han åkte på ett gult kort i efterdyningarna av en filmning, och han sumpade matchens stora chans. Detta bara dagar efter han fått pris som januari månads bästa spelare i Premier League?

- Bale, Bale, Bale. Det är klart att vi måste snacka Bale. Speciellt efter en sån här match, där vi antagligen finner huvudorsaken till att han spelar centralt nuförtiden. Jag tror uppriktigt att om det inte hade varit för Charlie Adam hade Bale aldrig ändrat sin spelstil så snabbt. Efter skadan han åkte på när Adam gick in för att förstöra hans karriär förstod Bale att något måste göras. Genom att springa omkring ute på kanten äventyras hans hälsa. Han har helt enkelt råd att lita på att spelare som Charlie Adam väljer att gå in på ett schysst sätt. Charlie Adam var heller knappast den första, Bale har blivit nersparkat otroligt många gånger, men det är ett fenomen som man i första hand ser ut mot sidlinjerna och inte i mitten av planen. Visst förekommer sådana tacklingar även centralt, men när den tacklande personen inte har en sidlinje att trycka ut motståndaren mot som begränsar rörligheten, det blir inte samma känsla av att få vittring på bytet när bytet kan röra hur som helst. Och vad kanske värre är, domarna har väldigt mycket lättare att dra fram det röda kortet när det sker centralt, medan det fortfarande är mer accepterat att komma in flygande med sulorna ut mot kanten.
 
Sedan är Bale en filmare, och den vi såg igår och även annars lite då och då är inte kul alls. Men Bale vet inte om han kommer att komma hel ur situationen som senare gav ett gult, jag är övertygad om att han slänger sig av rädsla. Han filmar medvetet eftersom det är hans sätt att klara sig helskinnad ut ur duellen. Och jag säger inte detta för att försvara honom, han måste bli bättre på att läsa av omgivningen och känna vad som är på gång att ske. Men att han skulle ha något att vinna på att slänga sig för att vinna frispark 40 meter från mål, det kan omöjligt vara så. Om Bale får ta en ärlig löpning mot motståndarna i det där läget så kommer han till en farlig målchans åtminstone varannan gång. Och är det inte typiskt att han på andra sidan planen, även det utåt en kant, lite senare åker på just en benknäckartackling. Domarkårens kortlotteri gav Skrtel ett gult kort.
 
Det finns ingen i Spurs som jag gnäller mer på än Bale. Det finns få grejer som gör mig förbannad under en match än när han larvar sig och försöker utmana 3-4 spelare istället för att spela enkelt. Men det är så Bale spelar, han vill synas, och han förstår inte att han kan göra en enorm nytta genom att spela bollen till andra ytor när motståndarna har överbelastat så enormt mot honom. Bale har sådana enorma förutsättningar, han har en kropp som orkar springa mycket längre och mycket fortare än alla andra, han har en bra inläggsteknik i fart och han har en stark kropp. Dessutom är han från Storbritannien, inte någon import, vilket också hjälper honom att lyckas i Premier League. Han kommer säkert hitta tillbaka till kanten nån dag, men det är långtifrån givet att han gör det i Spurs.
 
 
2. Ännu en mållös match för Emmaunel Adebayor, och hans spel blir bara sämre och sämre. Vad är det som händer?

- Ja, det kan man verkligen fråga sig. För jag vet att det finns folk som protesterar när jag säger att det inte finns nån annan i Spurs som jag gnäller mer på än Bale. Det är oerhört frustrerande att se Adebayor spela, när han är inne i en sån här period. Han har inte gjort mål på evigheter, och hans reaktion på detta är att söka sig bort från situationer som kan leda till mål. När han kom till Spurs inledde han matcherna nära motståndarmålet för att söka sig hemåt och dra ner på tempot vid ledning och när matchen skulle spelas av. Nu ser vi honom på en ytterposition halvvägs hem mot egen ytterback redan från start, vilket ger Liverpool en oerhört tacksam uppgift. Liverpool ville pressa Spurs högt, och Spurs hotade aldrig runt offsidelinjen så det fanns ytterst sällan ett direkt motvapen mot Liverpools spel. Visst, det betyder att Adebayor inte springer offside lika mycket som under hans inledande fas av den dåliga perioden som han nu är inne i, men när han stod offside gjorde han livet obekvämt för motståndarnas mittbackar vilket ledde det till att han drog isär motståndarlaget. Nu är han bara osynlig och dålig, och Spurs anfallsspel saknar helt udd vilket inte påminner så lite om hur det såg ut förra våren.
 
Precis som i fallet Bale ser jag det i mångt och mycket som en ledningsfråga. Adebayor måste vara på plats, han får inte gå och gömma sig i totalt ofarliga ytor. Just nu går han mest omkring och trivs ute på fotbollsplanen, han skrattar med motståndarna och ber om ursäkt för att han går in i dueller. Sådant är okej om han blixtsnabbt kan tända till och hugga på returer, men det händer inte längre. Adebayor söker inte upp målsituationer, och när då inte målsituationerna kommer till honom vandrar han bort och försvinner ut ur matcherna. Kanske måste han uppfinna en ny måldans så att han taggar till igen för att få visa upp den för världen, så länge han och Bale höll på med den där grejen så kunde Adebayor inte sluta leverera.
 
Jag ser fortfarande Adebayor som Spurs viktigaste spelare, och det är ingen slump att Spurs spel hackar när Adebayor är dålig. Jag tror inte att lösningen är att hoppas att Louis Saha kan gå in från start och ersätta honom, om Spurs ska nå framgång under våren måste Adebayor helt enkelt komma igång igen.
 

3. Cudicini, Bongani, Nelsen, Rose, Luongo, Lancaster och Saha. Tottenhams bänk igår väcker frågor?

- Jag fattar ingenting. Nu är skador en del av spelet, och Spurs kunde trots allt ställa upp med en ganska stark startelva som fick med sig en poäng hem. Men den där bänken ser ut som nåt som Harry brukar kunna få till när ett transferfönster väntar runt hörnet. Men vi får hoppas att folk repar sig. Snabbt.

48 KOMMENTARER      5246 VISNINGAR
SPURSREDAKTIONEN
2012-02-07 11:01:00

ANNONS:
Artikelkommentarer

CROSS Artikelkommentarsfunktionen stängd

Ridgerunner:
Vad naivt att skylla Bales filmande på Charlie Adam. Som skribenten under påpekar, Bale söker sympati efter varje filmning och det går helt enkelt inte att spela i PL samtidigt som man aktar sig för skador i varje närkamp. Löjligt
Postat via SvenskaFans-appen
1 Tumme upp 2012-02-10 01:49:18

RuelFox:
Bale kastar sig och vädjar sedan till linjemannen om sympati.
Han filmar. Vad han tänker på när han gör det skiter jag i.

1 Tumme upp 2012-02-09 20:58:27

Harrys talesman:
Bara för att dominera lite mera. Även om du är ett troll så är bilden så fin.

Länktips: http://oi39.tinypic.com/hvb8f4.jpg
Tumme upp 2012-02-09 15:10:17

jaskf:
hhh harry sluta nu. Varför försvara en filmning? Dessutom väljer B att lägga sig eftersom Johnson är långt före och således skulle vunnit kampen om bollen. Alltså bättre att få frispark på mittplan än att förlora boll. Syns rätt tydligt på din länk med så tack för det. Applåderar dig däremot för ett bra försök-
1 Tumme upp 2012-02-09 14:54:36

Jens:
En filmning är inte ok.men liverpoolspelarna tycks ha som taktik att spela fult själva samt att utöva påtryckningar på domaren i varje situation.
Hade jag varit liverpoolsupporter hade jag ställt mej i skamvrån självmant.

3 Tumme upp 2012-02-09 11:48:02

Harrys talesman:
Jag är också helt emot filmningar, det är inte det. Men jag anser att det är för lätt att sitta här och fördöma. Vad vill Bale uppnå med filmningen? En frispark på mittplan? Istället för att jämsides med en motståndare ta en löpduell där den som kommer först är i stort sett fri med keepern.

Bale tror att han kommer bli överkörd. Jag tror han bara faller när han tror att han kommer få ont. Sen har jag inget minne av att Bale ligger och åmar sig efteråt, men när Agger kommer och skäller i hans ansikte reagerar Bale. Agger drog fram pistolen och tryckte av men det var inget skott i. Bale föll ihop, kissade på sig och vädjade till domaren, att sådär kan man fan inte få göra. Sen har Agger mage att skälla på honom när han ligger ner. Det är taktik. Det är fult.


Länktips: http://24.media.tumblr.com/tumblr_lz0atw....
2 Tumme upp 2012-02-09 10:31:29

RuelFox:
Ingen tid att hoppa undan, men tid att filma?
Jag menar givetvis inte att han måste ha markontakt och sedan hoppa undan.
Kan han vräka sig ner på marken för att undvika tacklingen, kan han väl bara resa sig upp istället för att åma sig och vädja mot domaren.
Bale är min favoritspelare men sånt hät skit blir jag bara förbannad på.

Tumme upp 2012-02-09 10:24:02

Harrys talesman:
Det finns inte tid att hoppa undan. Bale har tid att inte sätta ner foten. Så fort går beslutet. Ska han börja hoppa undan måste det ske i momentet innan, och då kommer han aldrig hinna först till nån boll igen för alla kommer gå mot honom och hota. Sen har filmningen inget med Skrtel att göra. Det var inte därför Skrtel blev utvisad i förra mötet liksom... Liverpool hade som taktik att gå hårt på Bale, att skrämma honom.
2 Tumme upp 2012-02-09 10:02:55

RuelFox:
Det finns ju smartare sätt att undvika en farlig tackling än att kasta sig och göra sig till. Hoppa undan, ställa sig upp och spela vidare är ju en bra ide.
Jag tycker det är lågt av Bale att filma, och antagligen därför som Skrtel satsar extra nästa situation.
>>HH, Spearing = Stewie , hahahaaa.

Tumme upp 2012-02-09 09:45:34

HH:
Löjlig diskussion. Att jämföra en filmning, som inte ens var i närheten av någon som helst målchans, med en spark i magen och en vansinneskapning går ju bara inte. Blir själv vansinnig över filmningar, och Bales var ju defintivt inte snygg, men den skadar iallafall inte någon.
För övrigt tycker jag att Pool, i och med Spearing och Skrtel, har de två spelare i ligan som ser mest krimiinella ut. Spearing är ju en direkt kopia av Stewie i Family Guy. Eller har jag fel? Så där ja, nu har jag gjort mitt för att reta upp folk :)

2 Tumme upp 2012-02-08 22:41:12

Guru:
Bale kan ju ha blivit förbannad på domaren för att denne inte bestraffar själva satsningen. Jag ser det som givet att bryska/regelvidriga satsningar ska bestraffas då det är ett tecken på att man har rätt dålig koll och respekt för sin motspelare. Skulle t ex Skrtel vid sin tackling missat Bale (dvs att denne hade hoppat undan) skulle den satsningen varit gult kort. Nu borde den ha resulterat i rött kort då han dessutom träffade Bale med en ful tackling.
3 Tumme upp 2012-02-08 14:57:22

Bblanch:
Harrys talesman//

Jag anser att Bale fuskar. Men jag tycker det är en ganska obetydlig förseelse. Att undvika den tackling han tror är på väg från Agger, det är ju helt rätt. Problemet är att han dyker o vädjar till domaren som att han hade blivit kapad. Jag tror att Bale blev så pass skrämd av Agger att han faktiskt kände sig attackerad och att uppriktigt ansåg sig ha rätt (alltså inte ljög eller vad det ska kallas) när han vänder sig mot domaren. Pga detta blir han också uppriktigt förbannad på Agger efter situationen. Men dessa förklaringar hjälper inte enligt min mening. Bale tog fel beslut, om än mer ärligt än vissa här vill påstå, eftersom Agger "bara skrämdes" vilket är ful men helt tillåtet (bör vara iaf).

Dock tycker jag att det blir väldigt snett när så mycket av fokus läggs på en filmning. Många verkar anse att det är värre att låtsas ha blivit sparkad på benet än att faktiskt sparka ner en motståndare. Det är för mig en gåta. Skrtel är en betydligt mkt större förbrytare än Bale i denna match. Suarez likaså förresten.

3 Tumme upp 2012-02-08 13:48:57

Eken:
>>>Yoda

Banal och korkad jämförelse.

Tumme upp 2012-02-08 13:16:06

Harrys talesman:
Frågan är bara om det verkligen är att fuska när man inte kan vinna något sportsligt på det. Det han har att vinna är bibehållen hälsa. Men visst.
Tumme upp 2012-02-08 12:31:25

Yodas morsa:
Jag håller med om er bedömning av filmningen. Bale gör en situationsbedömning och fuskar. Precis som Rio Ferdinand gjorde inför den missade dopingkontrollen.
1 Tumme upp 2012-02-08 12:22:13

Stefan:
Rent generellt är det enkelt att genomskåda en filmare. Det spelar ingen roll hur "ont" den drabbade verkar ha. Glipan mellan händerna över ansiktet avslöjar dem varje gång. En millisekunds ögonkast mot rättsskiparen i ett ynkligt försök att blidka denne. Dani Alves i Barcelona är bara ett exempel på någon som har fulländat denna konstform. Jag ursäktar inte på något sätt Bales agerande i situationen som renderade i ett gult kort mot Liverpool, men jag ser likheter i fallet Glenn Strömberg när han föll som en fura i VM-kvalet mot Tjeckoslovakien 1985. Strömberg förklarade att han trodde att den i momentet före lurade tjeckiske backen skulle sträcka fram sitt vänsterben för att bryta bollbanan. Det vänsterbenet var också på väg men han drog tillbaka den i sista stund vilket fick dråpliga konskevenser. Det kan ha varit på samma sätt med Bale, som trodde på en generalmangling och föregick situationen med att lägga sig ner vilket närbildsrepriserna så väl understryker. Inget försvar men väl en förklaring. Sen att se Skrtl beklaga sig över sitt gula kort mot samme Bale är direkt pinsamt, en vidrig situation med alla dobbar beredda att göra så mycket skada som möjligt...
6 Tumme upp 2012-02-08 11:12:47

Eken:
Efterlyser att Bale gör som Cantona gjorde mot Faxe Jensen i EM92. När det vankas grisig tackling så skyddar man sig med dobbarna. Svårt att bemästra vid vidrigt fega överfall bakifrån som Skrtel
4 Tumme upp 2012-02-08 10:14:18

Harrys talesman:
Sedan är jag övertygad om att Bale inte är rädd för skador bara sådär. Jag tror att han är rädd för att skador ska stoppa hans drömmar. Att sluta stoppar också hans drömmar, så det är inget alternativ.
Tumme upp 2012-02-08 09:49:55

Harrys talesman:
Om Agger hade fullföljt med en Charlie Adam-tackling från Blackpool hade Bale gått sönder. När Bale upptäcker att han håller på att bli överkörd av ett tåg fanns ingen återvändo, Agger fullföljde rakt mot honom trots att bollen var på väg bort, jämför med Charlie Adam-tacklingen och säg att Bale när han upptäcker vad som håller på att hända ändå måste springa vidare. Kommer tacklingen är han förstörd, han hinner inte vika undan, han måste gå ner.

Agger avbröt. Den här gången. Men har Bale råd att lita på att ingen kommer köra över honom när dom uppenbart struntat i bollen och bara har sikte på honom, samt tar det där sista långa tunga steget som gör att all kraft samlas mot Bale.

Det är lätt att säga att Bale gör fel. Men situationen påminner en hel del om den med Charlie Adam. Om Bale hade slängt sig även där, då hade Charlie Adam inte träffat. En filmning är en filmning?

2 Tumme upp 2012-02-08 09:47:34

Bblanch:
Det går att förstå men inte ursäkta Bales beteende. Men slutsatsen borde väl inte bli att det är logiskt att han filmar. Mer naturligt att han fegar ur i dueller, vilket han tyvärr ofta gör nuförtiden. Ett annat sätt att tänka, om än väl drastiskt, är ju att han får lägga av att spela om han inte vågar delta fullt ut.

Sen är det ju tragiskt att segproppar som Adam och Skrtel ska få tröska omkring på plan och utgöra en fara för kvicka och tekniska spelare. Skrtel såg ju dessutom ut som att hans största mål med matchen var att ge igen på Bale för förnedringen på WHL. Löjligt beteende som jag hoppas Kenny D inte uppmuntrar...

2 Tumme upp 2012-02-08 08:59:53

tomas:
Tappar faktiskt intresset av att läsa vidare artikeln när det skrivs en sån sak kring Chalie Adams tackling av Bale. Någon objektivitet bör ni väl ha i era artiklar? Efter att ha sett ett antal repriser kan väl ingen vettig människa påstå att Adam medvetet "gick in för att förstöra hans karriär"?? Dubbelt så fula tacklingar kommer ju varje match undan gult kort. Nu blev det ju inte ens frispark...
2 Tumme upp 2012-02-08 08:44:47

Harrys talesman:
Tristan, tycker du att Aggers agerande är okej? Killen går inte på boll, utan vill bara skrämmas, och tror du Bale litar på att Agger inte kommer att göra nån farlig tackling?

Jag tycker att Bale gör fel. Tycker du att Agger följer reglerna? Se på hans kliv, se på hans blick. Är det okej?


Länktips: http://24.media.tumblr.com/tumblr_lz0atw....
1 Tumme upp 2012-02-07 23:21:07

Tristan:
Att, som många här gör, försöka bortförklara Bales filmning är fan i mig patetiskt! Agger var inte i närheten av Bale där. Att Agger sen går in på ett sätt som inte är helt okej i ett senare skede ändrar inte det faktum att Bale gick ner som om han blivit skjuten. Att han sen tittar mot domaren efteråt och söker en reaktion från denne är bara äckligt, och han förtjänar den utskällning han får av Agger. Okej om han hade försökt undvika en tackling, men då hade han 1. hoppat, och inte lagt sig ner 2. inte sökt reaktion från domaren efteråt.

Som Arsenal-fan har man sett sin beskärda del av vansinnestacklingar som skadat och till och med gjort slut på spelares karriärer (Diaby, Ramsey, Eduardo etc.). Men inte fan tycker jag att det rättfärdigar filmningar. Blev förbannad varje gång Eboue eller Eduardo slängde sig. Minns även all upprördhet kring den senare (som dessutom ganska nyligen hade kommit tillbaka från just en sån benknäckarincident!), när han filmade. Men de är såklart "utlänningar", och det vet alla hurdana sådana är.. Till skillnad från helylle-britter som Bale..

Nej, gå gärna in och markera tydligt mot vansinnestacklingar och bestraffa dem, men var även konsekventa med gula kort för tramsiga svanhopp.. Det tjänar alla på i längden, framförallt vi åskådare som vill se bra fotboll.

4 Tumme upp 2012-02-07 23:09:24

Raor:
Nafsen//

Filmningen

Tumme upp 2012-02-07 19:59:31

Nafsen:
Har lite dålig koll på kronologin. Vad hände först, filmningen eller överfallet?
Tumme upp 2012-02-07 19:51:33

Norlinoh:
Att inte Skrtel fick rött är den stora skandalen. Hade Bale haft det benet i marken hade han aldrig kunnat gå igen.
1 Tumme upp 2012-02-07 19:35:15

Ledley for King:
Ja, Aggers intention var aldrig att gå på boll. Han vill enbart störa Bale, och i nästa moment skäller han ut Bale som en filmare. En setup ungefär.

Om Agger fullföljer med sitt högerben blir det en rejäl kollision, och man kan faktiskt förstå varför Bale viker.

Sen har Bale filmat bra mycket värre innan denna säsongen och det finns inget försvar för det!

1 Tumme upp 2012-02-07 19:01:32

Harrys talesman:
Aggers blick säger allt. Bollen saknar betydelse för honom. Han vill skrämmas, och Bale vet inte om han tänker genomföra överfallet eller om han som nu viker undan i sista stund genom att avbryta älgaklivet.
3 Tumme upp 2012-02-07 17:38:53

Harrys talesman:
Titta på benföringen, han markerar en nersparkning, och om han genomför den utan att Bale faller kan Bale vara borta några månader.

Smutsigaste laget i PL.

9 Tumme upp 2012-02-07 17:29:15

Harrys talesman:
När man tittar på filmningen igen undrar man varför motståndaren tar den där löpningen. Eller, man undrar inte. Det är för att skrämmas. Löpningen är totalt omotiverad med tanke på bollriktningen, och Bale kan inte veta om det är en benknäckartackling som är på väg eller om killen viker undan i tid.

Liverpool är ett smutsigt lag. Skönt att komma därifrån utan nya skador.


Länktips: http://24.media.tumblr.com/tumblr_lz0atw....
4 Tumme upp 2012-02-07 17:27:47

Marco37:
Varför var inte Kaboul med?
Tumme upp 2012-02-07 17:06:31

Wall - United:
Man blir lite rädd när sådan djur som "mianus, ct" skriver och anser att det inte var något.
Solklart rött och det är inte ens något att diskutera!
Man måste för helvete vara lite nyanserad och ha något innanför pannbenet. Men det är sällan fotbollssupportrar har det tydligen!!

3 Tumme upp 2012-02-07 15:29:30

eliguy:
mianus, ct

Jag ser inte att han träffar boll. Jag ser att hans fot är någonstans mellan benet och bollen. Kan omöjligtvis se på den bilden om det är bollen eller benet som ryker först. Oavsett vad är det en tackling som kan förgöra en spelarkarriär om den träffar benet. Det är därför det röda kortet ska komma fram. Precis som Raor säger är det farligt spel och inget annat.

3 Tumme upp 2012-02-07 15:13:40

Le Magnifique14:
@mianus, ct
Kul att blindskrift funkar på WAH/SF!

1 Tumme upp 2012-02-07 14:42:21

Raor:
Mianus//

Varför många tycker att det är rött är att han har rakt ben med dobbarna före i knähöjd. Spelar ingen roll om han prickar bollen där för att det är farligt spel, har motståndaren kvar foten så kan det bli allvarliga skador. Domarnas linje i år är att det ska vara rött kort och därför bör Skrtel ha haft rött om de vill vara konsekventa i sin bedömning. Jag själv anser att det är frispark o gult kort minst. Måste se repris på den för att kunna bedöma om det är rött kort

2 Tumme upp 2012-02-07 14:40:13

Sirkeane!:
Hur fan kan du tycka det är en schysst tackling? Han kommer i 310 km/h med dobbarna före, såg du inte Bales märken på benet? Herre gud, vad skönt att vi aldrig kommer slåss om ligatiteln med er igen. Mer enögda fans får man leta efter, kom inte och säg att vi är på samma nivå som er.

Namn: smokie
Sänt: 2012-02-06 23:12
Jag ser Zlatan i Carroll de senaste matcherna. Snart kommer målen och då är han ostoppbar."

13 Tumme upp 2012-02-07 14:38:45

mianus, ct:
På bilde träffar Skrtel bollen, inte Bale. förstår inte grejen, klockren tackling. skulle inte ha resulterat i frispark och definitivt inte med kort. Arga spursfans som tycker att Bale ska särbehandlas för att han är bra och ruskigt snabb behöver inte ödsla sin tid med att svara på det här.
6 Tumme upp 2012-02-07 14:32:07

Bblanch:
...autocorrect...suck...
1 Tumme upp 2012-02-07 13:16:29

Bblanch:
Tack Bror Henning! Du gör WAH till svenska fans klart bästa sida!
11 Tumme upp 2012-02-07 13:15:21

stella:
Riktigt tufft program för Spurs nu i februari. Och så många skador. Hoppas det vänder redan mot Newcastle annars kan övriga lag knapra närmare och vara förbi innan månaden är över. Vågar man hoppas att Vdv och Sandro är tillbaka till nästa match?
Tumme upp 2012-02-07 12:41:26

Pete:
Var Giovanni skadad eller platsade han inte ens på bänken?
Tumme upp 2012-02-07 12:00:35

Spurs:
Bra artikel. Men man kan inte göra ett sånt uttalande som att Adebayorr den viktigaste spelaren, speciellt nu när Saha kommit in. För vi har trots allt en av brödens absolut bästa spelgenier i Modric, och vi har sett hur allt kollapsar utan hans närvaro. Adebayor i all ära, men Modric är utan tvekan viktigast.
5 Tumme upp 2012-02-07 11:45:26

Harrys talesman:
Klockren bild. Inte undra på att killen är rädd.
2 Tumme upp 2012-02-07 11:40:08

Speedy.A:
Från Shelfside. Domarvinkel på Skrtles tackling

Länktips: http://s16.postimage.org/7sjybs585/Untit....
9 Tumme upp 2012-02-07 11:37:45

Tegan:
Detta med filmningar är ett gissel, men skadorna som uppstår om man träffar är värre. Jag är själv Arsenalsupporter sedan en långtid tillbaka och har sett unga spelares karriärer förstöras av engelska neandertalare som skall visa vad skåpet skall stå. Jag kan tycka att "filmningar" är befogade om man vill rädda sitt eget skinn. Sedan kan man ju se det på detta sätt. Om jag själv kommer på stan och springer som en idiot och nån helt plötsligt hoppar fram framför mig. Vad gör jag då? Springer rätt in i personen eller försöka undvika kontakt, tappar balansen och ramlar. Antagligen det sist nämnda.Har jag filmat då?

Sedan Adde. Tyvärr så är detta något vi sett i Arsenal och City. Han verkar bara tycka det är kul i en halvsäsong, sedan så tröttnar han. Men till hans försvar igår saknade han VdW otroligt mycket som playmaker och spelfördelare. Han var totalt isolerad uppe på topp och ingen som hjälpte honom när Modric försökte spela "mittback" och Bale tagit en friroll på mittfältet och inte var där han skulle.

6 Tumme upp 2012-02-07 11:30:43



ANNONS:

Fler artiklar om Tottenham

Spurs News v.21
Tottenham Spurs News har nått sin tjugoförsta upplaga under 2012 och det innehåller transfersrykten, årets mål samt Shelfside's #1 med kul nostalgi.
2012-05-26 01:19:00

Säsongen som varit
Tottenham En urusel start blev början på en fantastisk höst, och ett derby blev början på slutet. När allt sedan summeras blev en fjärdeplats i det närmaste en femteplats tillslut. Christopher Olofsson tittar tillbaka på säsongen 2011/12.
2012-05-21 09:43:00

Vad händer nu?
Tottenham I samma sekund som Didier Drogba satte den avgörande straffen (4-5) på Allianz Arena så satte han även den sista spiken i den skrangliga, ihåliga Tottenham-formade kistan som, emot alla odds, var helt beroende av Bayern München för att nå Champions League 2012/13.
2012-05-20 12:47:00

Spurs News v.20
Tottenham Gammal blir äldre, majs utnämningar och en av de viktigaste dagarna i klubbens historia. Det tillsammans med Shelfside's #1 som summerar säsongens utnämningar.
2012-05-18 23:48:00

Trupputvärdering 2012: Mittfältare + anfallare
Tottenham Säsongen är över och White at Hart utvärderar i vanlig ordning spelartruppen. Igår målvakter och försvarare, idag mittfältare och anfallare. Det här är vår bedömning.
2012-05-18 08:05:00

Trupputvärdering 2012: Målvakter + försvarare
Tottenham Säsongen är över och White at Hart utvärderar i vanlig ordning spelartruppen. Idag målvakter och försvarare, imorgon mittfältare och anfallare. Det här är vår bedömning.
2012-05-17 10:32:00

Guldtuppen 2011/12
Tottenham Säsongen 2011/12 har innehållit många oförglömliga händelser och uttalanden, White at Hart delar ut priser till folk och företeelser som förtjänar det. Guldtuppen, finare kan det inte bli!
2012-05-16 10:46:00

Sensationell utnämning till säsongens spelare i Spurs
Tottenham Kyle Walker har av White at Hart utsetts till säsongens bästa spelare i Spurs. White at Harts redaktion har tillsammans med läsarna valt Walker trots att han fick knappt en fjärdedel av läsarrösterna och bara två av 16 redaktionsmedlemmar hade honom i topp. Spridningen av rösterna har aldrig varit större, och Walker följs närmast av tvåan Scott Parker och trean Younes Kaboul.
2012-05-15 09:13:00

Dagen efter: Stern des Südens
Tottenham Tottenham besegrade Fulham med 2-0, men eftersom även Arsenal vann sin avslutande match slutade Spurs fyra i tabellen. Därför måste man invänta resultatet i Champions League-finalen innan det står klart om det blir CL eller EL nästa säsong. Carl Nordblom svarar på några aktuella frågor.
2012-05-14 10:17:00

Spurs gjorde jobbet, gamla keepern gjorde det inte
Tottenham Tottenham vann säsongsavslutningen mot Fulham med 2-0 och säkrade därmed en topp 4-placering. Samtidigt släppte Arsenal in två mål borta mot West Brom, men den ena målvaktstavlan värre än den andra av den tidigare Tottenham-målvakten Márton Fülöp gjorde att Arsenal kunde få in tre bollar och ta tre poäng vilket gav en tredjeplats. Tottenham slutar därmed fyra och får avvakta finalen i Champions League innan man vet om det räcker för CL-kval.
2012-05-13 18:51:00

SENASTE NYHETERNA OM TOTTENHAM HOTSPUR FC
Besök White Hart Lane
JA, UNGEFÄR SOM RESEGUIDEN I VÄNSTERSPALTEN

Besök White Hart Lane

SERIETABELLEN
1Manchester C3828556489
2Manchester U3828555689
3Arsenal38217102570
4Tottenham3820992569
5Newcastle3819811565
6Chelsea381810101964
7Everton381511121056
8Liverpool38141014752
9Fulham38141014-352
10WBA3813817-747
11Swansea38121115-747
12Norwich38121115-1447
13Sunderland38111215-145
14Stoke 38111215-1745
15Wigan38111017-2043
16Aston Villa3871714-1638
17QPR3810721-2337
18Bolton3810622-3136
19Blackburn388723-3031
20Wolves3851023-4225
>> Visa hela tabellen
Redaktionens betyg på spelarna
DET HÄR ÄR SPELARNA SOM SKA GÖRA DET FÖR SPURS 2011/12

Redaktionens betyg på spelarna

UPPDELAT I TVÅ TEXTER:
Den ultimata guiden till PL
REDAKTIONEN INFÖR 2011/12

Den ultimata guiden till PL

WaH tippar Spurs säsong
REDAKTIONEN TYCKER TILL INFÖR 2011/12

WaH tippar Spurs säsong

ANNONS:

DAGENS TV-MATCHER

TV4 Sport 17:15, TV4 Sport visar Superettan Ljungskile SK-Assyriska FF
TV4 Sport 19:15, TV4 Sport visar Superettan Hammarby IF-Falkenbergs FF