KOMMENTERA ARTIKELN
157 st kommentarer.
ARTIKELKOMMENTERINGEN ÄR STÄNGD.
DIEZEL | 2009-11-01 15:20
ingen som vet nån sida man kan följa matchen live?
gbg | 2009-10-31 13:09
Blir en lång resa hem efter en tung förlust
Malek | 2009-10-30 21:06
Guldet ska till Stockholm!!!!!
Bajen | 2009-10-30 15:46
"Det är som Aik hade valt att spela på Söderstadion, jag ser framemot när vi krossar Aik på Gamla Ullevi."
Hahahahaha SÄMSTA jämförelsen all time Glenn!! AIK har ABSOLUT inget att göra på Söderstadion!!
HIFare | 2009-10-30 05:02
Lycka till på söndag! Ni är fan värda guldet!
ps | 2009-10-29 12:59
Viktigt meddelande: Alla gnagare som ska ner till Göteborg på söndag - glöm inte ställa tillbaka klockan. Två år!
Pata Negra | 2009-10-29 06:03
Blåvit, gå hädan..... och sluta slänga stenbumlingar i glashus!!!
Blåvit m fl.... det är alltid nägra som tycker att om nu ÖSK skulle fått målet så skulle det inneburit att matchen slutat 1-2, men universum funkar liksom inte så. Samma sak med offsidemålet som Helsingborg fick -99, dom kunde lika gärna gjort ett mål ändå även om det blivit avblåst först. Matchen ändras ju uitfrån förutsättningarna. Så jag tror nog det blivit 1-1 även om ÖSK tagit ledningen.... således Status Quo.
hmm | 2009-10-28 23:10
aik såg starka ut. det kan bli spännande på söndag ...
Alltid flest | 2009-10-28 22:34
Någon idiot klagade på våra publiksiffror... Tragiskt...
AIK såklart | 2009-10-28 21:26
Nu har vi redan vunnit publikligan,nu tar vi o vinner serien och cupen också.AIK STÖRST BÄST O VACKRAST
Anders | 2009-10-28 19:28
Och i 10e minuten när Dulle fuskar till sig 15 meter på frisparken?? Alla fuskar!! Sen ÖSK målet som blev bortdömt? Va fan...
Göteborg är ju ärliga!!!! | 2009-10-28 18:04
Rent mjöl i påsen var det ja: komiskt att Göteborg bland annat anklagar Ishizaki för att filma till sig straff i matchen mot Trelleborg och sedan PÅSTÅ att det är fusk.
Så, fiffla med skatter och flytta stolpar är INTE FUSK alltså? Ja, man bör åtminstone ha rent mjöl i påsen SJÄLV innan man uttalar sig om andra åtminstone - även om jag i och för sig själv anser att kasta sig i straffområdet är fusk, men det är och andra sidan skattefiffel och stolpfusk också i allra högsta grad. Så, what´s the fucking difference?
Betala skatten först -vinn SM-guld sen | 2009-10-28 17:49
För övrigt: kanske ska börja med att göra rätt för sig med skatten INNAN man funderar på SM-guld till att börja med?
Jörgen | 2009-10-28 17:44
AIK kommer skita ner sig - ÖSK gör bästa matchen för säsongen och vinner med 2-1, sent reducerignsmål av AIK, men det räcker inte.
AAA | 2009-10-28 17:34
Era publiksiffror är pinsamma för ett topplag och er klack är så jävla överskattad.
Zlatan Zermo | 2009-10-28 16:37
Kaxiga göteborgare säger att AIK har tur i sina matcher, men hur var det med IFK - GAIS och IFK - Halmstad. Det laget som vinner SM - Guld är bäst i Sverige, så är det bara.
IIII | 2009-10-28 16:04
22.500 biljetter sålda mot ösk
ÖisarN | 2009-10-28 15:05
Lycka till AIK, ni är såååå värda guldet!
Klingan | 2009-10-28 14:08
hbk-gbg, Satan vilken läggmatch!
Peter | 2009-10-28 11:09
Kan inte alla sorgliga sillar från Sveriges rövhål krypa tillbaka till sin hemsida....
Framåt stolta AIK!
BO | 2009-10-28 08:43
ifk-gais: mål i 94:e (av 93 möjliga minuter).
mff-ifk: vinst trots att de är utspelade i 90 minuter.
ifk-hbk: vänder ett 0-2-underläge till poäng.
är det bara jag, som i min pessimism, börjar se ett mönster? allt rullar deras väg. som någon nedan sa: klart Gud håller på änglarna!
AIK-ösk: 18-0, sen är vi hemma! :)
KROSSA GÖTEBORG!!!!
ms | 2009-10-28 02:32
fyt hit och flyt dit, trött på tjat om era flytningar.
Nära skjuter faktiskt harar kom jag..
ms | 2009-10-28 02:20
Nära skjuter ingen hare.. men gärna råttor
ps | 2009-10-28 01:23
Självgoda göteborgare, ni har precis kryssat (nästintill förlorat) mot svaga HBK och nu menar ni att ni ska ställa upp utan Svensson (som imponerat stort) och slå AIK om 4 dagar? Har gått från att vara inställd på Göteborgsseger till klar 3 poängare till AIK på söndag. Och då räcker det ändå med två kryss för att guldet ska bli vårt. Ser gott ut.
Gud kan omöjligt vara annat än Blåvitt-supporter | 2009-10-28 01:18
Börjar bli helt övertygad om att gud måste vara Blåvitt-supporter. Inte sant vilket flyt de har med marginalerna.
Helt sanslöst, ja näst intill osannolikt, att de bara kan ha sånt flyt som jag ser det.
Ja helt klart är det " någon " som vill att de ska vinna till varje pris " där uppe "!
KämpaAIK! | 2009-10-28 01:09
Tim Sparv får även ta på sig det andra Göteborgsmålet! Går det att vara segare än den spelaren, i klass med Svante Samuelsson!
Detta " nära " kan bli vårt öde igen | 2009-10-28 00:39
Finns tyvärr risk för att detta " nära " kan bli vårt öde denna gången också dess värre.
Skulle som vanligt inte förvåna mig om vi missar igen som sagt - börjar nästan bli en vana snart.
Tyvärr inte så " bara " | 2009-10-27 22:59
Tyvärr är det dock inte så " bara " att nu fixa en poäng på Ullevi - där Göteborg är riktigt starka.
Lättast match i år | 2009-10-27 22:22
det blir 4-0 imorgon.
keep on dreamin'' | 2009-10-27 21:49
Lycka till mot Örebro.
Alvbåge är "THE WALL"
Aik__ | 2009-10-27 21:42
Vet någon dem ska fixa ngn krog nere i Göteborg som man kan se matchen om man är Aikare.. för tror de kommer komma en del aikare.. och alla har ju inte biljetter direkt.. får reda på imorgon om jag har biljetter? Krossa göteborg på söndag
Dude | 2009-10-27 21:38
MAGNUS BAHNE ALLSVENSKAS SÄMSTA MÅLVAKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så jävla typiskt att flötet ska göra sitt äckliga mål på en tavla.
Vi ska på picnic i göteborg, flaskor och stenar i en korg.
Elias | 2009-10-27 21:32
japp tyvär är det mesta fusk nu för tiden ni som såg matchen assyriska och jönköoping sista målet asyriska gjorde släppte målvakten in me flit det såg man tydligt TYVÄR I SLUTET AV DAGEN HANDLAR ALLT OM PENGAR. Ni som såg barca chelsea förraåret vet varför 5 klara straffar. Ni som gå cl finalen förra året vet varför man u kämpa inte ens man såg att det var nått mumel. ALLT ÄR FUSK ALLT HANDLAR OM PENGAR TYYYYVÄR varje vm så Vinner ett europiskt lag och ett sydamrikanskt lag varanat år är det uppgjort eller är det bara slumpen hmm..... ALLT HANDLAR OM PENGAR PZZZZZ
1891 | 2009-10-27 21:31
Blåvitt...NI har inte Imponerat ett dugg dem senaste matcherna.. på Gu och vi är bra Mycket bättre Form än er.. ni kommer Sällan att vinna mot Oss den Första November. det kan jag redan gå ut med nu!!!
Mot Guldet Gnaget!!!
Babbad | 2009-10-27 21:28
Det är bara äckligt!
blåvitt | 2009-10-27 21:23
ja då var det äntligen klart: guldet kommer att hamna i göteborg. det finns inte en chans att ni kommer att plocka poäng på GU. inte en chans. och det bästa är att det vet ni...
ps | 2009-10-27 21:16
IFK imponerade inte direkt på GU idag. Det där räcker inte på långa vägar mot AIK, speciellt inte utan Svensson på mittfältet.
1891 | 2009-10-27 21:12
Så jävla sjukt.. dem måste ha betalt Hbk pengar.. han ger ju Hysen i andra målet sjukt... men så är det i FuskeBorg. och med fiskeborg.. men vi krossar er på GU ändå så!!
TP | 2009-10-27 19:31
1-0 till HBK nu
Redaktionens Tom Jones | 2009-10-27 13:40
Tom Jones: Helt rätt, det skulle vara Özkan istället för Djordjic.
Tom Jones | 2009-10-27 13:11
Bojan har sju varningar och riskerar således inte avstängning
Andreas Rebel brigade | 2009-10-27 10:48
Nån som vet hur många vi blir imorgon mot ÖSK? Jag har t.om. köpt en biljett åt min flickvän :-)
JAA!!! | 2009-10-26 10:46
fan vha skööönt ... NU blir de SM-GULD !!!!!!VI KMR KROSSA GBG... GULDET SKA GÅ HEM TILL SOLNA!!
1891*gnaget | 2009-10-26 05:21
HEJDÅ textilbönder kalsongernas ff djyyrgården baj(s)en mfl nu är det bara sill kvar som inte ha fatta att guldet ska till SOLNA o AIK
Mange | 2009-10-25 23:33
gött att ellos är borta! Heja HBK
Utan handikapp - ingen spänning!!!! | 2009-10-25 22:40
AIK: ja lite handikapp måste vi väl ge dem.
Klingan | 2009-10-25 21:50
Äntligen är Elfsborg borta som ingen håller på ändå
1891 | 2009-10-25 21:14
Vänta inte med att köpa din biljett mot Örebro. Fixa det nu: Länk nedan:
http://www.ticnet.se/html/artist.htmI?l=SE&artist=AIK+-+%D6rebro+SK
AIK | 2009-10-25 20:57
Pinsamma bajen! Ni gjorde inte mål idag heller. Det var vi som gjorde det åt er !
DRÖMMAR AV GULD !
Donald&Pisa | 2009-10-25 20:12
Låt oss svensk fotbolls yppersta adel avgöra anus horibiblis 2009 på den gamla asaguden Ulls helgedom. Inte ens nån jävla Cederhöks gårdapöjk kan fälla avgörandet! (Message from SW. China, Guiyang)
Filmning avgör | 2009-10-25 02:02
Känner på mig att det blir en simpel filmning som avgör den avgörande guldmatchen på ULLEVI.
Står typ 0-0 tills det är några minuter kvar och då händer det: någon i något av lagen filmar till sig en straff eller liknande.
...... | 2009-10-24 17:33
blä
Vinn två raka och spika igen på Ullevi tack | 2009-10-24 01:57
Börjar hur som helts bli mer och mer säker på en avgörande match på Ullevi i sista omgången - har svårt att tro att varken AIK eller Göteborg tappar någon mer poäng fram till dess.
Sedan vill det till att vi spikar igen på Ullevi om vi ska vara SÄKRA på guldet.
Ja, här kommer verkligen vårt försvar få visa vad de går för om det ska bli MINST en poäng här!
Får väl använda ett gammalt känt ordspråk: släpp inte en jäv.. över bron på Ullevi!
pessimistiske leffe | 2009-10-23 22:20
Nej, nu blir det inge guld. IFK kommer krossa på ullevi, tyvärr.
K | 2009-10-23 12:57
Måste kreditera eran skribent Alexander, kul läsning som är väldigt objektiv då han ändå är AIK:are. Skall bli otroligt kul att möta er den 1:a Nov, ni har ett bra lag som är ett LAGbygge, precis som blåvitts, kan bli intressant match och lika ligger nära tillhands, har inga naglar kvar nu, kommer börja tugga på fingrarna den 1Nov. Väl synes i Göteborg, må bästa lag vinna!
Bollfot | 2009-10-23 11:30
Till Jim:
Vad Mesta Mästarna har med det att göra vet jag inte men jag förstår att man vill spela där man känner sig bekvämast, vanligtvis på hemmaplan. Har full förståelse för det.
SvartGult | 2009-10-23 11:06
....ja du gbg jimpa! Varför byta plan i er stad för att gynna AIK?! Tyder på att ni inte ens är säkra på framgång i er hemstad..."Välkomna" till Sthlms västra förort ikväll! AIK finns i varjefall överallt i huvudstan!
Jim | 2009-10-23 07:39
Till Bollfot
kan hålla med om det hade varit häftigt,men gamla Ullevi är vår hemmaplan varför skulle vi byta plan o ge Aik Fördel och vi är Mesta Mästarna
Äcklig straff avgör | 2009-10-22 23:40
Känner på mig att det blir någon äcklig straff eller liknande åt något håll som avgör matchen på Ullevi.
Göte | 2009-10-22 15:39
Bös = IfK, bösiga pösiga IfK.
Tokstötta nu.... | 2009-10-22 15:38
Tror IfK:arna bajjar rejält i brallan på Grimsta mot BP, sen blir det ett härligt SM-Guld till AIK...
AIK | 2009-10-22 14:52
Tureberg aka Sibban// Jadu, du ger dig inte. Vafan betyder bös? Turebergsslang? Det är bara du som använder det ordet här. Angående publiken så har du med ditt lag, oavsett om det är hif eller djiff, nog mer att fundera över än AIKs publiktillskott. Ha så kul i superettan vilket lag du än håller på :)
Strigén | 2009-10-22 09:26
Nulli: Absolut och jag känner mig priviligerad som har biljett. Jag misstänker dock att det kommer bli som Woodstockfestivalen. Dvs 19 000 var där - 100 000 säger att de var där...
Bollfot | 2009-10-22 09:13
Jim | 2009-10-22 08:54
Det är som Aik hade valt att spela på Söderstadion, jag ser framemot när vi krossar Aik på Gamla Ullevi.
Eh ne, knappast jämförbart. Det är IFK:s hemmaplan den fjärde osraken till att IFK vill spela matchen där. Men visst är det synd, det vore ju en härlig avslutning med ca 50 000 på läktaren i aen avgörande match där det blir 0-0 och AIK återtar sin plats på tronen.
Jim | 2009-10-22 08:54
Det är som Aik hade valt att spela på Söderstadion, jag ser framemot när vi krossar Aik på Gamla Ullevi.
Olle Ängel | 2009-10-22 08:34
Var IFK väljer att spela sina hemmamatcher är IFKs ensak. IFK väljer, med stöd av flera tungt vägande skäl att spela på sin hemmaplan. Inget kostigt med det. Jag tror inte att något annat lag skulle välja att spela en avgörande match på Nya Ullevi, trots att den har störst kapacitet i Sverige. De som blir "drabbade' av att matchen inte går på Nya Ullevi är ett fåtal bortasupportrar och hemmasupportrar av medgångskaraktär. Skulle samma supportrar gå på en avgörande kvalmatch för att hänga kvar i Allsvenskan? Troligen inte.
JL | 2009-10-22 01:56
Tar och lägger en hundring på "trippeln" bara för att :P
Nulli | 2009-10-21 23:39
Strigén..
Okej men då är vi på samma våglängd.
Känns som att de flesta aikare har fått för sig att "vi" gör detta för att förstöra för er så mycket vi kan.
Själva grejen är att vi vill inte byta för att vi tjänar inte på det. Vi skulle inte bytt om det var Trelleborg vi mötte heller. Det blir lite som Bajen och erat deby på Råsunda. Gamla Ullevi är vår hemmaplan.
Sen att det är så många som missar det är ju såklart tråkigt, men man ska inte glömma att det är väldigt många blåvita som missar denna troliga guldinal också.
Fast samtidigt är det ganska roligt att kunna säga "jag var där 09 när IFK-Aik möttes i en direkt smgulds avgörande final" och vara en av de få som fick vara med om festen på plats.
Strigén | 2009-10-21 23:27
Nulli secundus: Håller med i dina argument. Jag menar dock lite av samma sak när jag skriver att Göteborg nog vill slippa en massinvasion av AIK:are. Ett sådant beslut skulle vaporisera den sportsliga fördel ni annars hade haft på Gamla Ullevi.
UGM: Det var då fan att jag missade det...
UGM | 2009-10-21 23:23
Det finns ett faktafel i artikeln 21/10.
IFK Göteborg vann dubbeln 1991. Cupfinalen vanns för övrigt på Råsunda den 2 november mot AIK med 3-2 efter förlängning (golden goal).
AIK-örebro | 2009-10-21 23:21
Skriv ut o sätt upp denna affisch över hela stan!!
ALLA till Råsunda sista hemmamatchen mot örebro!!
Affichen är bara att printa ut, den finns på länken nedan!
http://www.scribd.com/doc/21389322/AIK-Orebro-Alla-till-R%C3%A5sunda
Nulli Secundus | 2009-10-21 22:54
Strigen..
Det tredje argumentet som inte nämns i din text är det starkaste av alla.
Blåvitt är obesegrade på sin hemmaplan och spelarna känner sig oslagbara i denna "borg".
1.Sportslig fördel av hemmaplan. På läktarn och på plan.
2.Man har ansvar mot sponsorer och årskortsinnehavare
3.Framtida årskortsförsäljning.
Dessa är de tre tyngsta argumenten.
Sen så..
4.Säkerhetsmässigt har man arbetat efter att matchen ska spelas på Gamla Ullevi.
5.Man vill ha så få aikare som möjligt där, både för lagets skull men även för publiken som främst vill ha en egen fest där så få 08or är bjudna som möjligt. Sen såklart även ur risksynpunkt.
6.Det blir ett jääävla jobb att byta hemmaplan helt plötsligt med allt arrangemang som det innebör.
7.Ullevi är troligtsvis ingen säkrare arena, 2000gnagare att hålla koll på eller 12000?
8.Det byggs hockeyrink på "Nya" Ullevi.
9.Vi blåvita fans skulle bli grymt uppretade om vi nu skulle flytta för att ni vill det.
10.Ledningen har sagt innan året att alla matcher ska spelas på Gamla, oavsett!
Motargument.
1.Ni blir glada.
2.Alla svenssons i Göteborg som vaknar upp och helt plötsligt vill ta en brejk från hockeyn för att kolla lite på fotboll blir glada.
3.2Mille i plånboken för Blåvitt.
Strigén | 2009-10-21 21:53
Rat: Haha, jag får skylla på total senilitet där ett tag. Skrev nyligen en text om att vi nästan tog dubbeln 1999 och den gled bara med nu. Sjukt, men tack för påpekandet = )
bebbe | 2009-10-21 21:50
Fan va dåligt av göteborg :( jävla tattare
Rat | 2009-10-21 21:46
Ursäkta den bristfälliga svenskan i de två nedanstående inläggen. Skyller på trötthet.
Rat | 2009-10-21 21:45
ALEXANDER STRIGÉN
Nu när jag "klagade" lite nedan så vill jag också ge beröm. Mkt bra initiativ att kunna följa denna tråd dagligen och se vad som är aktuellt och händer i alla lag guldjagande lag.
Rat | 2009-10-21 21:41
Turebergsdjävulen
Med tanke på hur många vrak som dök upp på hemmaderbyt samt hur de (ni?) skämt ur er senaste åren så tror jag nog att det kan komma fler mot Åtvid eller Mjällby.
ALEXANDER STRIGÉN
Dubbeln -99? Jag måste varit riktigt full då. Eller förresten det var jag men inte så full. -99 vann kommunen AS.
Liafeo | 2009-10-21 21:32
Turebergsdjävulen: Eftersom vi är en lojal skara och ofta säljer över 10 000 årskort (eller mer) så tar vi igen en hel del i årskortsförsäljningen. De kommer till och med vara en smula dyrare nästa säsong. Sen så kan det nog bli en tusen eller tvåtusen mindre. Men med tanke på att vi vunnit publikligan ofantligt många gånger de senaste 15 åren, många år utan bajen och dif, så kommer det nog inte påverka fruktansvärt mycket.
Quagga | 2009-10-21 21:30
Göteborgaran,
"snart 13..."
Återkom när du är myndig. Folk kanske tar dig på allvar då.
This is the fucking Champions League! | 2009-10-21 21:21
Turebergsdjävulen: Vi tar igen biljettintäkterna i gruppspelet i CL och kryddar det med bra reklamkontrakt och tv-pengar
Tobias | 2009-10-21 21:21
Riktigt skönt att läsa att tvillingarna får flyga ner med laget för att se matchen!
Turebergsdjävulen | 2009-10-21 20:04
AIK//
Det ordet används av cirka en halv miljon människor. Fler än vad ert lag har som publik under ett helt år.
Men en annan sak: Hur mycket kalkylerar din klubb att förlora i publikintäkter nästa år, när derbyna mot HFIDIF ersätts med Mjällby/Åtvid-matcher? Det är fyra matcher med ganska stor publik som nu byts mot evenemang i stil med BP, Häcken eller TFF. Inga publikmagneter direkt.
Hur löser ni detta?
AIK | 2009-10-21 14:11
Sibban// Bara du använder ordet bös. Rätt uppenbart att du skriver härinne rätt ofta under olika "nick". Pinsamt.
Mudumba | 2009-10-21 12:40
Jå skå fiksaa nott fantasktiskt trix !!
Frank | 2009-10-21 12:14
Det är så vackert att ta med Lennart och Erik på planet. Det hade med all säkerhet inte hänt för ett par år sedan. Det tillsammans med många andra saker gör att mycket känns väldigt bra kring AIK nuförtiden. Harmoni kan man kanske kall det. Krya på dig Lennart!
Jan | 2009-10-21 11:44
IFK är ett starkt lag. Värdiga silvermedaljörer, absolut. Blir vackert när Ivan får lyfta bucklan på gamlanyagamla ullevi. Göteborg kan dock få ett tröstpris som laget/staden med störst mindervärdeskomplex i Sverige, med god möjlighet att även vinna VM-titeln. Grattis!
Tvillingarna | 2009-10-21 11:39
.. Snyggt och klokt av AIK att bjuda tvillingarna. Stärker AIKs PR position och de två mest trogna får se AIK ta guldet
Götreborgarn | 2009-10-20 23:04
Vi har 11 vunna o två oavgjorda på gamla ullevi.
Snart 13....
Vinn två och spika igen på Ullevi | 2009-10-20 18:31
Finns väl egentligen bara ett sätt att vara 100 % SÄKRA på guld: vinna de två kommande matcherna samt hålla nollan/ spika igen i sista matchen mot IFK så vinner vi ju GARANTERAT guldet ( i så fall med en poängs marginal till godo ) - då de ( Göteborg ) ju i så fall helt enkelt inte kan få mer än max en poäng på Ullevi och då är det klart.
Ja, ge fan i att släppa in något mål på Ullevi helt enkelt!
Ja, ja, det är inte klart än | 2009-10-20 18:04
Sibban: Ja, ja ropa inte hej än - ni ska själva gå fullt de matcher som är kvar för att vinna guldet också och det är jag nästan säker på att ni ändå INTE kommer att klara.
Göteborgarn | 2009-10-20 17:04
Nu blir det dramatisering av John Steinbecks roman på Gamla Ullevi om några veckor....
Möss och människor
Hela Stckholm står i lågor... hurra, hurra, hurra
götegnagaren | 2009-10-20 11:49
Sibban, men just är ni inte det. Eller har man börjat få extra poäng för att man har gjort flest mål. Undra när regeln, tre hörnor straff kommer. Läs sid 343 på text-tv, så ser vilka som är bäst för tillfället.
En sak till. undrar vilket lag som släppt in minst mål.
Ha en bra dag.
Sibban | 2009-10-20 11:06
Pascal Simpson, son of Homer:
Ta det lugnt nu, man måste hålla med tattare och annat bös om att vi hade flyt och blev stundtals upprullade mott MFF. Vi visade inte direkt klass igår men en motivation och hjärta som inget annat lag i Allsvenskan kan drömma om att visa. Men man blir så jävla trött på att höra mer om fusk nu. Inse bara att Blåvitt är Sveriges bästa lag era bittra jävlar, om man har i gjort flest mål i allsvenskan(tillsammans med Kalmar) och samtidigt kan visa upp ett försvarspel av den kaliber vi såg igår kan man inte säga annat.
Kåmark | 2009-10-20 10:17
Trodde det var en myt att alla hatar AIK...ingen hatar väl en klubb med så lite framgång senaste 50 åren liksom. Men när tom eran ex-talang RÅP uppenbarligen hellre ser att guldet går till Göteborg får man väl tänka om...
Himmelsblå! | 2009-10-20 09:47
Pascal Simpson, son of Homer: Har du någon gång, bara en enda gång, tänkt tanken att ifk fusk verkligen hade tur igår? Och kanske att AIK spelmässigt krossade gefle...
Helt ärligt vet jag inte det sista men det första, att ni hade en obeskrivlig tur igår kan inte med någon självaktning förneka!
götegnagaren | 2009-10-20 09:44
Pascal Simpson, son of Homer vad det denna text du inte kunde läsa?
AIK väntade ända till den 70:e minuten innan man avgjorde mot Gefle på Råsunda. 15 000 åskådare fick se ett massivt spelövertag av AIK i iskallt hällregn. Men trots det skapade man inga heta målchanser. Det krävdes ett inhopp av Gabriel Özkan för att skicka Råsunda från frustration till himmelriket. I den 68:e minuten hoppade han in. Två minuter senare skickade han ett kanonskott förbi Mattias Hugosson i Gefle målet.
AIK höll sedan undan och vann med 1-0. Nu leder AIK serien, fyra poäng före IFK Göteborg och Elfsborg. Blåvitt har dock en match mindre spelad och möter Malmö FF på måndag.
Pascal Simpson, son of Homer | 2009-10-20 09:32
Intressant läsning.
När aik vinner mot Gefle hemma med ett mål:
"AIK KROSSADE GEFLE!"
När Blåvitt slår MFF med samma siffror borta:
"TUR, FUSK!"
Som vanligt kristallklara analyser från solnaexperterna.
Himmelsblå! | 2009-10-20 08:30
Sorry svart gult... Vi gjorde verkligen allt vad vi kunde igår! Vinn nu! Det är upp till er nu! Vinner inte ni kommer guldet 2009 alltid att lukta fusk och fisk!
götegnagaren | 2009-10-20 07:51
Hallå. va fan är ni rädda för. Glen har gjort en bra match på hemmaplan de senaste 15 omg. De va mot ellos, men om man skall vara riktigt ärlig så va inte dom bra. Sen att dom vinner mot MFF, och. Inte va dom bra, men dom kämpade och hade flyt, och. Deyt kommer att räcka med 1p eller så kommer vi ta 3p om det behövs. Det är ju inte Barcelona vi skall möta. förstår inte denna rädsla hos många.
exilgnagare | 2009-10-20 00:44
Vi är AIK, det betyder att vi aldrig kan eller ska lita på att någon annan kan "hjälpa" oss på traven. Vill man ha något gjort får man göra det själv. Och vi har redan slagit IFK i år, de klarade inte ens av att göra mål på oss. Och vem fan är rädd för gamla ullevi.
Gött | 2009-10-20 00:19
Gött
ps | 2009-10-19 23:55
ängel; hur tänkte du där? Ni fick så sent som i somras stryk på Råsunda med 1-0 mot ett då trött och ineffektivt AIK utan Flavio i truppen. Trots stolpfusk från dansken uppmuntrat av en viss blekfet tränare i blå plufsdräkt.
NATURLIGTVIS SKA DET FORTSÄTTA STRULA!!!! | 2009-10-19 22:30
KLART SOM FAN ATT DET HÄR SKULLE HÄNDA OCKSÅ - HADE NI RÄKNAT MED NÅGOT ANNAT: ja naturligtvis går Göteborg och vinner mot Malmö borta förstås då - hade man väl nästan kunna räknat ut med ars... att det skulle fortsätta strula tänkte jag säga.
Deras sena trepoängare i derbyt mot GAIS kan tyvärr bli extremt avgörande är jag rädd för - ja klart att det skulle hända i slutminuten också mitt uppe i alltihopa.
Bara att hålla tummarna att Göteborg tappar några poäng, och helst förlorar minst en match, samtidigt som vi tar full pott nu - även om oddsen tyvärr börjar bli mindre och mindre för detta då de nu har på papperet lättare motstånd innan de möter oss.
Ja, tror tyvärr att detta är vårt enda hopp på guldet nu - har en känsla av att det lär bli riktigt, riktigt svårt att ta poäng i Göteborg i sista matchen annars.
Nej, tyvärr känns det här inte alls speciellt tryggt nu!
ängel | 2009-10-19 22:25
ni bara fuskar där uppe i solna... fast ni vinner inte ändå - hur känns det..?
Rialas Flint | 2009-10-19 22:05
ifk FUSK gör det bra mot Mff, spelar som vi -92 men vi gör det bättre -09! Få se hur dom klarar ett mer kontringsstarkt lag som BP. Funderar att gå på fredag. Tror inte att alla topplagen tar full pott innan avgörandet inklusive oss faktiskt! Men men jag föredrar att få åka till FUSK med en möjlighet att få spela oavgjort! NEG kanske,realist jobbigt!
Suker | 2009-10-19 18:06
Nä, låt Ishi stanna kvar i ellos, han behövs inte i Gnaget...han skulle ha stannat när skutan var på väg ner och visat var hjärtat är...nu kan han gott få stanna kvar.Jag saknar definitivt inte honom!KOM IGEN MALMÖ!!!(bara ikväll!)
HataGlenn&Ishi! | 2009-10-19 18:05
Hahaha jävla Glenn, stolpfusk i ett flertal matcher är så mycket värre än en filmning. Hur som helst vill jag vill aldrig mer se Ishizaki på Råsundas gröna gräs igen.. Egentligen inte sedan han vägrade sänka lönen och spela i superettan, drog och tog guld med Elfsborg och sade att det var det bästa han någonsin gjort. Hata IFK Glenn och Elfsborg, Framåt AIK!
Vågar knappt följa matchen i kväll | 2009-10-19 15:54
Hur som helst: tur att man inte är hemma när matchen spelas ikväll - fan knappt man vågar följa matchhelvetet.
till bwb | 2009-10-19 11:11
Tillsammans mot 19....tillåt mig småle. Det är ju pinsamt att man inte vill att fler ska se...AIK-GBG sågs ju av fler
AIK | 2009-10-19 09:50
Ingen Ishi i AIK tack. Hur hanterar lipsillen Haglund årets värsta filmning? Han borde ta Ishi i Örat och stänga av honom från allt spel. Lipsillarna i Ellos är seriens vidrigaste, nästan så man tom tycker att ICA Fusk känns "ärligare" men bara nästan. Kämpa MFF :)
mange mums | 2009-10-19 07:22
Kanner inte en anda gnagare som vill ha tillbaka ishi till gnaget.. han kan gott fa stanna i boras o kaka tacos med anders..
Blir gåsbröllop om Malmö vinner | 2009-10-19 06:55
Säger bara en sak: vinner Malmö imorgon ska jag på stående fot gifta mig med en skånsk gås som tack!!!
Allvarligt | 2009-10-18 23:20
hur äckligt självgoda kan man egentligen bli?! IdrottsFuskKamraterna är verkligen vidriga. Käften och dö alla ifk:are tack!
Rått-Anders | 2009-10-18 22:37
Rydström har tydligen gjort både det ena och det andra med pokalen. Hur ska vi rengöra den?
Exilgnagare | 2009-10-18 22:16
Har träffat Ishi ett par gånger här i Gbg när han spanat in (ganska fula) kläder. Inget AIK hjärta överhuvudtaget - en ung karriärist som många andra.
AIK-Peter | 2009-10-18 11:00
Ishi är slut. Alla mina AIK-polare har tröttnat på honom och "Ishi längtar hem till AIK" är numera ett hån mot honom. Han sålde sin själ för flera år sen när han gick till Ellos och nu försöker han till och med filma sig förbi AIK. Det finns inget AIK kvar i honom.
Est | 2009-10-17 21:13
Varför väljer man att uppmärksamma Ellos för? Och överhuvudtaget skådisfnasket Ishi..
Ak | 2009-10-17 10:18
Ishizaki vad fan håller han på med han komme raldrig ut i Europa mer sedan så har han sin Allt i solna och AIK !!
Nobba ellos kom tillbaka dude!!!!!!!
Idag så blir det kross av gefle och svart gult hav av halsdukar ;)
bwb | 2009-10-16 15:48
....men tyvär tror jag på gnaget.....
bwb | 2009-10-16 15:48
det var längesen jag kunde riktigt njuta av en allsvensk match, så jävla nervöst. Bara att hoppas på att lirarna frisknar till så att man kan slappna av lite. Jävlar vilken avslutning det kommer bli på 2009. Väl mött i gbg den 1:e, RÅTTKROSS!
Forza blåvitt, tillsammans mot 19.
Elfsborg glada också | 2009-10-16 15:12
Tror nog att även Elfsborg är skyldiga er ett stort tack om ni slår Göteborg - då de i så fall kan komma ikapp dem poängmässigt om de då själva vinner sin egen match i samma omgång.
MFF3 | 2009-10-16 14:11
Forza Malmö ole ole forza malmö ole ole forza malmö ole forza malmö ole forza malmö ole ole......
Vi ska försöka hjälpa er aik vi vill inte att götet ska vinna+synd att ni inte vann mot hif i hbg vi vill gå om dom
Japp!!! | 2009-10-16 13:11
1a AIK 2a IFK ålarens 3a plast 4a Kalsongernas ff,så sluta serien 2009.
ZicZac | 2009-10-16 09:42
matsolakarlsson :
Du kan vända på kudden och somna om.
Jabba the butt | 2009-10-15 19:46
E: Kollar du arkivhistoriken för AIK så märker du snabbt vilken skadekarusell vi hade i våras. Hade det inte varit för den så hade ni inte haft en matematisk chans på SM-guldet idag.
boba fett | 2009-10-15 18:24
drömmar av guld!
tobbe | 2009-10-15 17:03
E; kan de kanske vara så att aik har bättre tränings metoder på försäsongen? träna bättre slipper ifk alla korsband skador. och sälj inte nyckel spelare mitt under en säsong . som typ wernblom. och bjärsmyr . 2 riktigt bra spelare..
E | 2009-10-15 15:53
Allas nyckelspelare går sönder utom AIK:s. AIK har flyt.
Håller stenhårt på Malmö på måndag | 2009-10-15 13:08
Håller med: skit samma vilka DE spelar med mot Malmö - BARA DE TORSKAR, OCH HELST STORT!
#1 | 2009-10-15 11:46
Ishi behöver aldrig komma tillbaka till Sthlm, är det ngn som vill ha honom här? Guldet kommer fö att säkras redan mot Bajen. Sen glöm inte att INTE handla i kioskerna på Råsunda STÖD GNAGET!!
Gnaget | 2009-10-15 01:24
Heja Malmö!
Sulan | 2009-10-14 22:47
Båda lagen har faktiskt allt i egna händer om ni tänker efter:)
synd fiskrensare.. | 2009-10-14 22:43
visst är det aldrig kul att någon blir skadad men det är ett plus för oss om stiller inte kan vara med mot malmö, iofs spelar det nästan ingen roll vilka laxrensarna ställer på benen i skåneland, det blir torsk ändå.
Gefle nästa, seger då! :D
En match i taget!
AIK:are innerst inne | 2009-10-14 21:44
SimonP// Du verkar inte vara den skarpaste kniven i besticklådan. Om du inte upptäckt det än, så är det AIK som leder allsvenskan och har det i egna händer. Dessutom så har AIK av 4 återstående matcher av allsvenskan, 3 matcher på Råsunda.
Där kan vi snacka om att ha det i egna händer.
Sorry SimonP, men mot Malmö vinner ni inte.
Framåt stolta AIK...
SimonP | 2009-10-14 19:34
Vadå avgöra hemma mot Örebro? IFK har det här i helt egna händer. Det är bara att vinna det som är kvar nu så blir det ytterligare ett SM-guld till Sveriges bästa lag!
Ceasar | 2009-10-14 16:44
Hur är det med kaffet och godbiten som det bjuds på om man sitter på östra övre. Då ingår det ju så att säga i biljettpriset. Finns det någon anledning att säga nej tack där (förutom därför att det sätter sig direkt på en redan väl gödd mage...)?
ZicZac | 2009-10-14 15:40
Leroy: Haha, jag tar en bit vid hörnflaggan
Leroy | 2009-10-14 14:42
Richard: Vet att en del reagerat på det där men för många kommer det som en komplett nyhet. Jag har exempelvis flera polare som sitter på andra sektioner och har gjort det i flera år som inte hade en aning om det. Så sprid ordet!
Richard | 2009-10-14 13:30
Angående att inte handla i kioskerna.
Hur kan detta komma som en nyhet och varför har det inte kommit en bojkott mycket tidigare. Visst har det hänt att man köpt en öl men i princip har jag aldrig under 20 års tid handlat i kioskerna.
Bojkott | 2009-10-14 11:33
Precis, köp inget i kioskerna! Vi måste visa supportermakt för att påverka. Förstå hur mycket pengar det handlar om varje säsong, flera miljoner. Ingen sponsring åt svff!!
Leroy | 2009-10-14 11:17
ZicZac: Jag hoppas du låter bli gräsmattan tills efter den sjunde november. Vill inte se cupfinalen på Skytteholm...
Bollfot | 2009-10-14 11:08
Okej, hade jag inte en aning om. Tog för fivet att AIK var dom som fick pengarna för det, så brukar det väl funka överallt.
Gnaget | 2009-10-14 10:56
Bollfot: Eftersom AIK inte får några pengar av det som handlas i kioskerna så ska vi inte köpa något! Vi ska inte sponsra svff..
Bollfot | 2009-10-14 10:50
#1:
Jag har missat detta, varför ska vi inte handla i kioskerna?
Självklart så kommer halsduken med.
#1 | 2009-10-14 10:24
OBS!!
Alla som ska till Råsunda sista matcherna, glöm inte vår uppmaning handla inte i kioskerna, säg åt
alla i kön inget ska inhandlas där! Å Du glöm inte halsduken. "Nu kör vi"
IFK 3 | 2009-10-14 10:08
IFK vinner!!! svåraste matcher kvar. det visar vilket topplag ifk är.
kämp, kämpa för, kämpa för sm-guld!
re: Ole | 2009-10-14 09:54
prosit
ZicZac | 2009-10-14 09:53
Även om en rysare på Ullevi skulle få fram den där fantastiska spänningen som bara sport kan göra så ser jag hellre att vi avgör hemma mot Örebro. Vill vara där sjunga, dansa och plocka hem en del av "Guldmattan" för att plantera den hemma.
GNAGET MOT GULD -09
Bollfot | 2009-10-14 09:49
Fler AIK:are i landslaget så når vi fler framgångar.
ole | 2009-10-14 02:43
jeg ser dere er litt usikre på det med jevnt inn til siste omgang. Ta en titt på youtube, du vil få høy hvilepuls for å si det mildt: (RBK vant serien foran VIF - på grunn av 1 mål som kunne blitt scoret når som helst i sesongen) - http://www.youtube.com/watch?v=Z_coh1aLtMk
Elias | 2009-10-14 02:41
Lyssna jag är till 90 procent säker att mff vinner över ifk mff har bättre spelare och är i kanon form så om aik gör sitt jobb och vinner dom 3 komande matcherna som vi borde göra ÄR VI MÄSTARE OM 3 MATCHER !!!
Jämnt fram till sista omgången - nej tack!!!!! | 2009-10-14 01:23
BOB: Ja, det kan i princip hända tusen olika saker på de fyra matcher som är kvar: som till exempel skrällar i matcher som anses " säkra " på förhand, att ni förlorar för första gången för året på er hemmaplan mot något av lagen ni har kvar där och så vidare, och så vidare.
Däremot håller jag INTE med om att jag vill se att det är jämnt fram till sista omgången, för det vet i tusan om mitt hjärta pallar - vill nog helst i ärlighetens namn att vi avgjort poängmässigt senast matchen FÖRE vi möter er.
Det vill säga helst skaffat oss en ointaglig poängmässig ledning fram till dess, tack!!!!
Klingan | 2009-10-14 00:21
Snälla vackra AIK, ta guldet på Råsunda så jag får uppleva det på plats! Har inga plåtar till bortamatchen i fiskeborg :(
BOB | 2009-10-13 22:58
MFF blir en riktigt svår nöt för oss blåvita att knäcka med den form de för tillfället har. Lägg därtill vår usla bortastatistik och man inser att den matchen blir i det närmaste avgörande för vår del.
AIK gör en kanonsäsong och ingen garanti att vi slår dem hemma heller men det vore kul om guldhoppet lever in i sista omgången för båda lagen, kan bli en klassisk match oavsett utgång!
Står mellan tre lag!!!! | 2009-10-13 22:38
Vi och i viss mån Elfsborg har " på papperet " de lättaste matcherna kvar: Göteborg har på papperet svårare, därför är det fortfarande inte helt omöjligt att även Elfsborg på allvar kan blanda sig i guldstriden på sikt.
Så, en kamp mellan AIK och IFK Göteborg kan mycket väl bli en mellan AIK, IFK Göteborg och Elfsborg innan det är slut!
Däremot tror jag övriga lag ligger lite för långt efter för att på ALLVAR blanda sig i - nej tror det blir någon av de tre ovan nämnda lagen som till slut vinner.
Affe | 2009-10-13 22:24
AIK tar guld, vare sig det blir på Råsunda eller Ullevi. Tror att Göteborg torskar mot Malmö och då blir det ingen spänning i sista omgången eftersom vi vinner tre raka på Råsunda ;)
Forza AIK, mot guldet!
david | 2009-10-13 22:06
aik tar hem segern mot örebro
eftersom ifk torsar mot mff och aik tar gefle, hammarby och örebro så det blir ingen spänning i göteborg men aik tar guldet så e de bara