KOMMENTERA ARTIKELN
173 st kommentarer.
ARTIKELKOMMENTERINGEN ÄR STÄNGD
Michael | 2009-08-24 16:10
irriterade mig på att du skrev att dom " sju klubbarna hoppat på tåget...snarare att de fyra stora +dif hoppat av...nu ska dom ju plötsligt va med i elitserien 2010/2011....på vissa åminstone en hv:s å lhc:s klubbdirektörer skulle bli ny liga redan hösten 2010...blir aldrig en nordisk/europeisk liga...så fall får jag bara följa nhl..skiter i svensk hockey
Mange | 2009-08-21 19:47
Det känns som om någon är lite besviken!
Pressen brukar alltid skriva upp några lag och sänka några så här på försäsongen. Tror på en jämn serie där FBK till slut hamnar i en final mot HV71.
Martin | 2009-08-21 18:01
Haha, snacka om bitter kille
Niskala | 2009-08-16 16:33
Du är så jävla enögd när du skriver, blir ofta bara pinsamt! Håll dig till ditt egna lag och klanka fan inte ner på alla andra, kan bara bli BÄTTRE än förra säsongen.
Martin | 2009-08-16 01:37
Speedyswede: Laine har nog inte en suck. Vi får väl se.
Speedyswede | 2009-08-15 20:42
Antti Pihlström snabbast i ligan? Kanske näst efter Teemu Laine då...............
Martin | 2009-08-15 17:22
RuneValle: Läs på och kom tillbaka.
Gurra | 2009-08-15 16:17
Staffan ser inte problematiken. Staffan är visst lite dum i huvet. Problematiken är den att skulle svenska lag utelämna NHL-klausulen så skulle de inte få skriva längre kontrakt än ett-års kontrakt. Bygg upp ett slagkraftigt lag då den som kan.
Martin | 2009-08-14 12:10
Spelar det egentligen någon roll vart dom är födda? Det handlar väl om vart dem blev de hockeyspelare är idag.
Kåberg är mer Kumlas spelare än någon annans, ja.
zappa | 2009-08-14 07:28
Martin
Kåberg kom till FBK när han var 25...så vadå fostrad i klubben???
Övriga har du helt rätt i, men rätt ska vara rätt.
Lloyd | 2009-08-14 07:28
Martin vad menar du med fostrade?
Wallin är från Västerås
Kåberg från Kumla
M Johansson från Malmö
M Johansson från Arvika
De andra är så okända så bara en inbiten FBK supporter känner till.
Martin | 2009-08-13 23:14
Från Frölunda? Du skämtar med mig va? Han har gjort 15 matcher i Frölundas J20-lag. Kumla har väl fostrat honom på senior-nivå, Bofors slipade till det hela, men i Färjestad blev han Kåberg med hela hockeysverige.
Vilka har jag mer fel på? Vore roligare om du motiverade än skrev intetsägande one-liners.
Felle | 2009-08-13 22:54
Kåberg kommer dock i från Frölunda och några andra som du har fel på. Läs på dig innan du skriver Martin.
Martin | 2009-08-13 20:12
På tal om vad?
Forska du i ämnet så kan du se att Färjestad har ett gäng spelare fostrade i den egna organisationen i laget. Däribland Markus Karlsson, Marcus Johansson, Per Åslund, Emil Kåberg, Per Johnsson, Gustaf Thorell, Henrik Björklund och Marius Holtet.
Dessutom exporterades nyligen Micke Johansson och Johan Motin till NHL nyligen. Även Rickard Wallin är som bekant där.
Var det något mer?
Krobbe | 2009-08-13 17:21
Jag säger bara När plockade FBK Fram en egen Talang av Klass Det var väl på 70-talet Lennart *Nenne* Andersson *ASG* Nej se till att förse Sverige med Ungdomar Även i Karlstad Vet ni vad Ungdoms Hockey är i FBK
Mif=Skånes stolthet | 2009-08-13 12:32
M-Karlsson är en Tomte......ASG.
Lloyd | 2009-08-13 07:52
Om du undrar vem han är kanske du ska ta och fråga M.Karlsson, han lär ju definitivt veta vem han är ;)
Sjöberg | 2009-06-11 20:53
Självklart står en god ekonomi i direkt relation till möjliga sportsliga framgångar. Personligen har jag absolut inget emot att FBK (eller någon annan förening) tjänar stora summor pengar. Vi lever i ett fritt land och det råder fri företagsamhet. Så ska det vara också, anser jag. Icke desto mindre så skulle det vara intressant att få höra hur Loob & Co tänkt sig när de säjer; "att de ska utveckla svensk hockey". Fast, vi får kanske ha lite tålamod och låta tiden ha sin gång?
Som jag ser det, så finns det några problematiska punkter inom svensk hockey. Dels är de ekonomiska skillnaderna stora mellan "de fyra" och övriga föreningar. Det i sig gör att förutsättningar och resonemang blir tämligen olika. Ett annat är avsaknaden av en europeisk cup/liga av klass. Jo, jag vet...det finns en Champions League. Ärligt talat tror jag att det finns ett flertal hockeyintresserade i vårt land som INTE vet att Hockey-CL ens existerar. Fotbollen har sedan lång tid tillbaka sina olika europeiska cuper med CL som "grädde på moset". CL har en enorm bevakning av media och intresset från fans & supporters är minst lika stort. Dessutom står stora summor pengar på spel. I jämförelse är Hockey-CL en tämligen blek historia...Tyvärr har hockeyn inte samma förankring i Europa som t ex fotbollen har. Stundande Nordic Trophy känns ju sisådär het, eller har jag fel? Kan Loob & Co ändra på detta, så inte mig emot.
Vad det gäller pressmedelandet som "de sju" offentliggjorde den 28/4 så står det att läsa följande; "...man ämnar utreda möjligheterna att starta en ny liga tillsammans med bl a KHL..." Osanning? Nej, det tror jag inte. Men, det finns ett stort MEN - den textraden lämnar öppningar för egna tolkningar, vilket givetvis är olyckligt. Olyckligt, men ändock inte osanning enligt min personliga uppfattning.
En sak som jag själv skulle vilja ha svar på är; "varför sa de fem NT-lagen upp aktieägaravtalet med SHL?" Vad är det som gör att samma lag nu är beredda att teckna ett nytt aktieägaravtal?
JonteJ | 2009-06-11 16:31
Martin, känns som hela ditt svar till Micke bara var cirkelargument. Han lägger fram flera kloka och genomtänkta argument angående VARFÖR vissa lag i ES har bättre ekonomiska förutsättningar än andra och det du svarar med är att peka på de senaste årens sportsliga meriter som egentligen bara är ett symptom av bra ekonomi och bättre förutsättningar. Han la upp argument för VARFÖR de har haft möjligheter till att prestera vinster och du mer bekräftade precis det han sa. För övrigt har HV rent historiskt knappast så mycket att skryta med, de vann Guld 95, 04 och 08 men har inte ens varit i final före dess. Att LHC har fått bra ekonomi är ju konstaterat men precis som han sa så beror det främst på yttre förutsättningar. Sen vad FBK och DIF har för meriter under 70 och 80-talet känns väl inte som alltför relevant då ledningen knappast var densamma.
Martin | 2009-06-11 16:07
Sjöberg:
Ja, det är ju klart att utredningen till stor del handlar om pengar. Men som du säkert känner till så är pengar en rätt stor del av de yttre omständigheterna som går hand i hand med sportslig framgång.
Det är möjligt att du har rätt att det var på agendan att ta tag i det nya TV-avtalet, de fem backade ur. Men varför går då de övriga sju ut med ett pressmeddelande fyllt av osanning angående KHL så att det blev ett jävla liv istället för att sätta in sig mer i vad utredningen handlar om. Det hade kunnat skötas så mycket bättre, troligen från båda parter.
Som du skriver verkar det också ha skapats ett nytt TV-avtal pga "avhoppet", vilket inte är fallet. Avtalet var detsamma, med undantaget på att det bara löpte under ett år med möjligheter att förlänga ett år i taget istället för att binda upp sig på fem år. Vilket är positivt för alla lag, inte bara dessa 5.
Micke:
Klart att många yttre omständigheter har påverkat klubbarnas olika framgångsvågar. Men med tanke på att Färjestad har varit med i toppen sedan i princip elitseriens start så känns det i alla fall som om att de gör några rätt och bör då också vara kompetenta nog att driva en sådan här utredning. Tror du inte?
Samma sak gäller ju Frölunda, som har på väldigt kort tid ha vänt på en skuta som faktiskt gått minus till att presentera stora summor positivt år efter år. LHC har byggt upp sig som ett topplag på mindre än 10 år och HV71 är ett lag som sportsligt presterar bäst år efter, efter FBK får man väl säga, i ärlighetens namn. En stor bedrift det också. ;)
DIF ska vi egentligen inte nämna, men de har ju iaf störst potential.
Micke | 2009-06-11 14:03
Argumentet om att "det här är de fem mest framgångsrika klubbarna så därför måste deras ledare vara synnerligen kompetenta och veta mer än andra" känns väldigt tunt och utan verklighetsförankring. För det första så har väl knappast DIF någon jättebra historia rent företagsmässigt. Visst de har många SM-guld men många av dem kom också på 50/60-talet och nu går det ju knappast nå vidare för dem. För det andra glömmer många att under historiens gång har det alltid funnits olika storklubbar i ES. Malmö, Luleå, MODO, Brynäs och Djurgården har till exempel periodvis varit det/de största lagen i ES. Om bara en tre år kan läget vara helt annorlunda. För det tredje så handlar mycket om yttre aspekter som inte har att göra något alls med företagsledningen. Frölunda och DIF har båda ett enormt mycket bättre publik och sponsorunderlag vilket i stor utsträckning bidrar till de ekonomiska förutsättningarna. HV fick köpa Kinnarps arena till ett kraftigt reducerat pris och hade god hjälp av Jönköpings kommun. Att äga sin egen arena är något som ger ett enormt ekonomiskt försprång och något som HV inte hade klarat av att göra på egen hand. Samma sak med Färjestad som fick en nybyggd arena av Karlstad kommun, vet inte exakt hur mycket de betalade men inte fan var det mycket! LHC har minimal konkurrens från andra sporter i Linköping, det enda som är under vintern är lite damhockey. Dessutom byggdes CC vilket fördubblade publiksnittet över en säsong, man kan knappast påstå att det inte ger dom fördel. Jag säger inte egentligen att jag tycker det är fel att kommunen går in och hjälper till eftersom det ger bra med reklam för staden men nog fan har det hjälpt klubbarna till att bli så kallade storklubbar vilket de förmodligen inte hade blivit annars. Hade det varit Brynäs som fått en arena värd 350 miljoner till priset av 35 miljoner så kan jag garantera att de hade varit en av de fyra ekonomiskt största klubbarna även om de har exakt samma företagsledning. Inget ont om Brynäs ledning, vet inte så mycket om dom helt ärligt, men mycket handlar ändå om de yttre aspekterna. Tror inte att dessa fyra klubbar har någon superduktig ledning som gör så mycket annorlunda eller bättre än de just nu mindre klubbarna.
Sjöberg | 2009-06-11 12:59
En förening som FBK har slagit i det ekomiska taket i Sverige. Det finns helt enkelt inte mer pengar att tjäna. Det enda sättet att utveckla sig på, rent ekonomiskt, är att söka sig utanför landets gränser.
Inget ont i det, men säjer sig göra det för att utveckla svensk hockey. Frågan är vad man, egentligen, menar med det? Är det att utveckla svenska spelare till att bli bättre? Är det utveckla själva laget? Eller är det att tjäna mer pengar..? Det sistnämnda lär vi inte kunna finna på någon officiell agenda - det säjer sig själv.
Den rökta fredspipan mellan de 12 lagen är nog inget annat än kuriosa och inte tecken på en varaktig fred. Som det blev, så fick NT-lagen som de ville. Ett nytt TV-avtal (mer pengar) med en klausul som ger dem rätt att bryta kontraktet. De kan även säsong 10/11 spela i ES. De kan, med Loob i spetsen, fortsätta sin utredning lugn & ro.
Varför ville "de sju" skriva på TV-avtalet? Tja, om jag förstår saken rätt så var det, vid tillfället, en punkt på agendan. Medan "de sju" var inställda på att skriva på TV-avtalet, så presenterade "de fem" en helt annan inställning. Man vill inte skriva på, man sa upp aktieägaravtalet med SHL och informerade dessutom att man inlett en alldeles egen utredning om svensk hockeys framtid. Jag kan inte påstå att jag är direkt överraskad över att det "skar sig"...I en sådan situation uppstår givetvis misstänksamhet och osämja. Som jag ser det, så har "de sju" inte hoppat på något tåg. De står fortfarande kvar på perrongen och undrar över hur de ska få råd till biljetten...
Martin | 2009-06-11 12:20
Till Dennis:
Jag anser ingenting, jag ställde en rak fråga.
Det jag undrar är om verkligen "de fyra stora + 1" är de giriga bovarna i dramat eller om de övriga 7 är lika goda kålsupare dem.
Varför ville "de övriga 7" strängt skriva på avtalet direkt utan att ta reda på vad de "stora fyra + 1" hade för avsikt med sin utredning? Jag menar, TV-avtalet sprang inte i väg någonstans, det kan jag lova. Och om det mot förmodan skulle försvinna, så sitter nästa TV-bolag på kö för att köpa upp rättigheterna utan att tveka, oavsett vilken form och upplägg ligan ens har.
Martin | 2009-06-11 12:15
Det långa senaste var givetvis ett svar till "Walle".
Martin | 2009-06-11 12:13
På dig låter det som om de stora fyra + en har kommit till insikt om att de inte klarar sig utan de övriga sju. Men i själva verket är det ju helt tvärtom.
Vad är det som säger att du har koll på faktan och är källkritisk och inte jag? Låt mig gissa, du är som alla andra på internet medlem i en elitserieklubbs styrelse och LOVAR att du verkligen talar sanning och har full koll.
De du menar som "sitter i kostym och bara är intresserade av pengar" är de män som sitter hos de fyra klubbarna som är de fyra topplagen de senaste åren. Den femte klubben har varit den mest dominanta av dem alla under tidigare år som i och för sig just nu är på dekis men som har alla förutsättningar att lyckas i framtiden. Tror du att detta är en slump? Dessa män är ju troligen de mest kompetenta av alla att driva en klubb och en sådan här utredning så att ifrågasätta deras koll på saker och ting är inget mindre än patetiskt. Det är ju även dessa lags juniorer som till största del representerar juniorlandslagen.
Du säger att de övriga sju lagen aldrig någonsin har tvivlat på att det behövs en utredning som utreder om den svenska hockeyns utveckling? Hur kommer det sig då att de, om vi nu förutsätter att de inte fick en erbjudan att vara med som du nu påstår, var så väldigt snabba med att vilja signa TV-avtalet på fem år utan att göra mer efterforskning om vad utredningen egentligen handlade om? Det där med att splittra upp ES och dra till KHL är ju inget annat än pure bullshit.
Angående att "skriva för svenskafans" så är du mer än välkommen att ansöka för ditt lag här, du har troligen alla verktyg för att lyckas.
tröttsamt | 2009-06-11 12:09
Walle/ Tydligen låter dom vem som helst skriva här ja.. Vart har du fått dina fakta från då Walle? Vad vet du om de sju blev "förda bakom ljuset"? Tror nog inte du vet så mycket som du vill du heller helt enkelt.. Men du tillhör väl den vilsna skaran av de 7 lagen som inte riktigt vet hur eller vill komma frammåt..
Dennis | 2009-06-11 12:09
Öh, jag läser Martins inlägg från 11 Juni 11:45 och måste säga att jag förgäves letar efter vad som kan liknas vid någon slags logik. Vad exakt menar du med ditt rabblande? Är det de övriga sju som är giriga för att de vill skriva på ett otroligt fördelaktigt TV-avtal eller? Tycker du att det är obefogat gnäll när de fem NT-lagen meddelar i sista sekund att de inte kommer att skriva på och under ett antal månader/år har fört diskussioner i hemlighet? För övrigt tycker jag att Sjöberg hade många klockrena synpunkter för inte fan är det de sju klubbarna som har ändrat åsikt, det är snarare de fem som börjat inse att hcokeyn är uppbyggd av fansen och småklubbars ideella verksamhet.
Walle | 2009-06-11 12:02
Wow, låter dom vem som helst skriva för svenskafans? Tyvärr Martin men du är verkligen helt bakom flötet. Har du någonsin satt dig in i fenomenet faktakoll? eller lite källkritik kanske? OM det hade varit så att de fem lagen bjudit in de övriga sju och fört gemensamma diskussioner hade detta dels varit ute i media långt tidigare, hade ju inte funnits någon anledning att mörka det. "vi ska starta en utredning för att se vad som är bäst för svensk hockey men ingen får veta om det förrens i absolut sista minut" Dessa fem har gått bakom ryggen på de övriga sju, sina fans och sponsorer. Dom riskerar övriga lagens ekonomi och egentligen hela svensk hockey med sin hybris och självgodhet. Det finns inget jävla intresse av någon nordisk eller europeisk liga och dessa lag klarar sig inte egentligen utan de övriga sju! Förmodligen är det detta dom har insett och nu heter det att man gemensamt ska utveckla svensk hockey. Förhoppningsvis kan detta leda till lite mer vettiga förslag typ satsa mer på domarutbildning, 14 lag i ES och bättre seriesystem men jag tvivlar fortfarande. Det sitter för många män i kostym i ledningarna som bara är intresserade av att tjäna egna pengar och om man sen dödar juniorverksamheten eller alla övriga lag i Sverige spelar mindre roll. Det har aldrig någonsin varit så att de sju lagen inte höll med om att svensk hockey behöver utvecklas konflikten består väl mer i att få håller med om att det bästa sättet skulle vara att splittra upp ES och sänka ett av hockeyvärldens starkaste varumärken...
Martin | 2009-06-11 11:45
Nej, det är möjligt att detta beteende inte tyder på det, men som du säger så vet ingen utomstående vad som egentligen gäller. Men vad jag har läst i olika medier så har de övriga 7 fått en förfrågan som de nobbat.
"De övriga 7" snackade dessutom om girighet pga av "de storas + 1" avhopp, men vilka är det som är giriga egentligen? De "övriga 7" som strängt var emot detta beteende, gnällde över att TV-avtalet inte gick igenom, som till slut ändå fick igenom TV-avtalet och hoppade sedan på tåget. Eller de "stora +1" som avsade sig TV-avtalet för att man inte ville binda upp sig på så lång tid och kunde tänka sig att spela under ett sämre avtal ett år för att kunna sköta sin utredning?
Sjöberg | 2009-06-11 11:09
Martin - var har du läst det? De fem "NT-lagen" har ju fört sin interna diskussion sinsemellan utan att informera de övriga sju lagen. Nu är det ju så att ingen utanför denna krets har full insikt i denna historia. Det medför att vi, vanliga hockeyfans, egentligen bara kan spekulera i vad som egentligen sker bakom kulisserna. Hela historien började med att de fem NT-lagen sa upp aktieägaravtalet med SHL och samtidigt vägrade att skriva på en nytt TV-avtal med Canal+. Handling säjer mer än ord och dessa två handlingar tyder ju inte på att "de fem" bjöd in "de sju" på en tågresa mot bättre svensk hockey.
Martin | 2009-06-11 10:39
Jaha, vad konstigt. Enligt "de fem" så bjöd dem in "de övriga 7" att hoppa på redan från början, men "småklubbarna" nobbade.
Märkligt.
Sjöberg | 2009-06-11 09:37
Nja, sanningen är ju den att "de fem" aldrig bjöd med "de sju" på detta hockeyns korståg. "De fem" bildade pakt bakom ryggen på de övriga, men har nu fått kalla fötter. "Storklubbarna" behöver "småklubbarna" för att kunna ha ett fotfäste bland Sveriges hockeyfans.
Min personliga uppfattning är att "de fem" hamnade i tidsnöd inför bildandet av en ny hockeyliga och därför kröp till korset...Att påstå att "de sju" hoppade på tåget stämmer ju knappast. Snarare är det ju så att "de fem" hoppade av sitt (kors)tåg vid första bästa station. En sak är tämligen säker - vi har inte sett slutet på detta drama.
Bjuzz | 2009-06-10 18:02
"Småklubbarna" åker snålskjuts som vanligt..
Janne | 2009-04-29 00:04
De vill ha bättre / kortare avtal emd Hockeyligan och nu skräms varenda idiot i hela sverige upp! "skönt nu försvinner köpelagen" 1. inga kommer försvinna! 2. jag förstår att ni som säger detta är helt förskräckta men kan inte stå för att ni darrar av skräck i era små trästugor uppe i Norrland! Vad skulle elitserien få för status? Hur jävla kul hade ni tyckt det var då egentligen utan dessa lag ni älskar att klanka ner på mer än att "hålla" på ert eget lag!
Johan90 | 2009-04-28 21:02
Det handlar om dom nya AVTALEN inte om nå KHL, hur fan tror ni att Dom ska ha Råd att åka fram och tillbaka mellan Ryssland och Sverige? Eller ska dom spela halva säsongen i Sverige Osv? DIF desutom. Skrattar åt er.
Micke | 2009-04-28 20:47
Ganska så skönt om ni försvinner, fler lag får vara med o dela på pengarna inom svensk hockey då, 30 milj i elitserien,0,5 i allsvenskan, men ni är ju kända för att enbart intresera er av pengar,,, HEJDÅ :)
Niskala | 2009-04-28 19:01
Sluta prata om pengar, klart det handlar om det, det gör varenda toppliga nuförtiden och det handlar inte om att dessa 5 lag bara har spelare som får stor lönecheck och spelar utan hjärta som alla jävla barn här verkar tro! Grejen är den att KHL knappt har nämnts, det som gäller är att "storlagen" inte vill gå emd på ett 5-årigt avtal tsm med Hockeyligan, Thats it! Lugna er för fan, elitserien har inte dött ännu, plus att den blir aldrig detsamma utan dessa lag, så ni som jublar, skjut er själva!
olzzon | 2009-04-16 23:06
go  han
olzzon | 2009-04-15 21:59
djurgårde??? vikket jävla skämt vart har dom vart dom senste åren??? jag trodde de hade gått i konkurss???:D djurgården SM-Guld??? naj tror inte det får nog vänta nåt sekel :D
Ahlman | 2009-04-09 21:30
Haha ja jävlar. Tänk er Ragnarsson höjer bucklan inför 2000 pers i Globen. Vilken upplevelse
Bjuzz | 2009-04-09 21:15
Mediokra DIF kommer och kaxar. Kom tillbaka när ni skaffat publik till matcherna kisen..
DIF | 2009-04-09 19:29
Haha, ni bönder kan inte fira ett skit. Vänta bara, nästa säsong ska mäktiga Djurgården visa hur man firar ett SM-guld! Hata Färjestad!
Alla små fjortis hvare kan ju lägga ner | 2009-04-09 12:26
Alla små fjortis hvare kan ju lägga ner snacket direkt, vi såg ju vad eran klack bestod av för folk igår:)
Nu jävlar ska guldet firas! alla till torget!
Alla små fjortis hvare kan ju lägga ner | 2009-04-09 12:25
Alla små fjortis hvare kan ju lägga ner snacket direkt, vi såg ju vad eran klack bestod av för folk igår:)
Nu jävlar ska guldet firas! alla till torget!
Danne | 2009-04-09 12:07
Grattis ;)
JAC0B | 2009-04-07 22:39
FFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUULLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAAA FÄRJESTAD
Martin | 2009-04-06 18:41
Om Färjestad vinner guldet så kommer det snacket garanterat ändå.
Wolfie | 2009-04-06 18:34
Ser att FBK inte går vidare med händelsen, stort, ser hellre att vi vinner guld utan en massa snack efteråt. Dessutom så har HV redan tunnt på backsidan, vill inte höra att vi vann guldet mot ett skadeskjutet lag efteråt..;-)
C | 2009-04-06 18:31
Wolfie//
Mjo, men en bloggares uppgift är väl att tycka till. Tror inte att det var meningen av Pelle G att skada Mackan om man ser på reprisen. Men det är ändå farligt att lyfta armar och klubba högt så fort någon närmar sig. Så även om det inte var avsiktligt så var det definitivt värt en utvisning. Matchstraff? Njae, jag är tveksam
Wolfie | 2009-04-06 18:24
Jag håller på FBK men gillar inte gnället om Marcus Johanssons tackling. Det är för mycket tjafs om tacklingar baserat på utfallet medan vissa andra tacklingar som inte leder till skador får passera helt obemärkt. Ser hellre att vi spelar ut HV än gör som "Kenta", försöker påverka och gnälla på domaren.
Tobbe | 2009-04-06 18:14
SAIK: Läs den inte då..
Tobbe | 2009-04-06 18:13
Verkar som FBK läst sönder HV nu, dom hade inget motdrag igår.. Får se om dom kommer på något. Sen verkar ingen tycka det var fel när Jonas Gustavsson solklart vart pååkt.. Rätta mig om jag har fel men borde inte det varit en tvåa? Lite tråkigt att det skylls på domarna.. men men, det är väl bara att acceptera..
SAIK | 2009-04-06 18:09
Pinsam blogg.
Steelneck | 2009-04-05 17:11
Objektivitet någon?
Danne | 2009-04-05 13:13
VanTheMan//
Har varit i Djurgården, Skellefteå och Rögles arena denna säsong. Och visst är det bra tryck vissa matcher, men långt ifrån den stämning som infann sig i fredagens match i Karlstad.
VanTheMan | 2009-04-05 01:47
Det brukar vara sånt här tryck när Djurgården, Skellefteå, Rögle etc. spelar, bra inte bäst.
jS | 2009-04-04 15:05
I början av säsongen hade man en undersökning om vilket elitserielag som har de gnälligaste supportrarna.. och de fans som tröttnar fortast...
tänka sig frölunda som vann överlägset! Göteborgslaget hade enligt uträkningar flest fans som tröttnar på laget om det går dåligt!!
har ni riktigt tur finns undersökningen kvar på hockeyligan.se ifall ni inte tror mig =)
Trond | 2009-04-04 14:03
Per: kan ju ha lite med meriter att göra, HV och Frölunda har väl varit i sammanlagt 8 finaler tillsammans, FBK har själva varit i 18 finaler.. Dom har lite högre krav på sig, dom är ju brutalt mycket mer framgångsrika än HV och Frölunda därav kraven.. Så inte undra på att en vanlig serielunk inte drar lika mycket folk som finalen.. Men när du väl påtalar det, till och med Frölundaiten Calle johansson hade inte varit med om sånt tryck som var i karlstad igår.. varken i göteborg eller jönköping.. Å det var väl gårdagens tryck som diskuterades och inte seriens eller? För att sammanfatta, det är ju självklart att elitseriens genom tiderna mest framgångsrika lag inte drar fullt i en serielunk medans uppstickare som HV och Frölunda drar fullt.. dom e ju inte vana så mycket framgång och har därav inte så höga krav!!
Per | 2009-04-04 13:42
Ett jävla tjat om trycket igår, sen går det väldigt många matcher på en säsong då det är väldigt tyst i LLA. Mycket medgångssupportrar i Karlstad, går det emot lite så stannar folk hemma. Så är det inte i Jönköping och Göteborg för att jämföra.
Ingholm | 2009-04-04 12:32
Tror du någon här bryr sig vad ett troll från ett ruttet div4 lag säger TyrBaj?
Bjuzz | 2009-04-04 11:10
- Ni som bara varit på hockey i Stockholm vet inte att det kan vara så här. Ett enormt tryck i arenan, konstarerar Tommy Åström i Kanal 5.
TyrBaj! | 2009-04-04 04:05
"Det var dags för final #2, det var dags för säsongens mäktigaste tryck i en ishall i år, det var i Karlstad!"
Bullshit! Vi hade bättre i div4. Vi kan gärna jämföra diverse videoklipp. Att ni överhuvudtaget tror att ni är i närheten är skrattretande.
Bajen Fans!
Wester | 2009-04-04 00:09
Magiskt tryck i Karlstad ikväll..
Martin | 2009-03-29 17:31
Fred:
Ja, men Liv har spelat 5 matcher fler än JG också, något som kanske förklarar antalet skott emot sig?
Oavsett vad så är 5 nollor på 8 matcher i ett slutspel ruggigt imponerande.
Det faktum att "han har inte bevisat någonting ännu" är bara nonsens. Det har han gjort gång på gång, friläge efter friläge, monstersidledsförflyttning efter monstersidledsförflyttning.
Det faktum att "han inte har vunnit någonting", stämmer dock. Men det lär han ändra på.
Bjuzz | 2009-03-29 16:17
"Jonas G har inte bevisat ett dugg ännu"
Nä men det har Honken, som nu har bevisat att han inte är i närheten av att vara Sveriges bästa målvakt.
Fred | 2009-03-29 16:16
Jag sa ju det om du hade läst min sista mening, det är vansinne att dela ut priset innan slutspelet, det ser man ju nu om inte annat...Honkens tavlor i semin var ju matchavgörande. JG har fått ta emot 194 skott i slutspelet hittils, motsvarande siffra för Liv är 384, därför är jag extremt intresserad av att se de två mötas nu när förutsättningar är mer desamma. Nollor, procent och statistik i all ära, det går trots allt ut på att ta hem bucklan. Liv har svarat för avgörande finalinsatser tidigare med 2 guld som resultat, Jonas G är en fantastisk målvakt men det är först om han spelar en avgörande insats i finalen som jag kommer att ranka honom som den bäste!
Martin | 2009-03-29 15:17
Du säger emot dig själv. Priset gick till grundseriens bäste och har ingenting med varken slutspelet eller Liv att göra.
Kasst motstånd? Jag är så trött på att höra det där. Man slog ut Brynäs som uppenbarligen är ett bra lag, de tog sig till slutspel i en jämn grundserie. Man slog ut SAIK som i sin tur slog ut guldfavoriten LHC, båda i fyra raka matcher.
Att släppa in fyra mål på åtta matcher är imponerande, även om man möter Södertälje, Rögle eller Djurgården då det allt som oftast hoppar in en slump-puck. Men inte bakom Jonas G, han lämnar inget åt slumpen.
Inte bevisat ett dugg förresten? Han har slagit "hålla-nollan-rekord" och har haft fantastisk statistik säsongen igenom, vad krävs egentligen?
Varför är nödvändigtvis Liv den bäste om HV vinner finalen? Mycket hänger väl på hur spelet ser ut. Jag väljer att bedöma målvaktens insats och en "förlorande" målvakt kan vara bättre än den vinnande.
Fred | 2009-03-29 14:45
Jonas G har inte bevisat ett dugg ännu. Att hålla nollan i två matchserier där Färjestad mött kasst motstånd är ju inte illa pinkat men det är först när (om!) FBK vinner finalen och han överglänst Liv som han kan utnämnas till årets keeper. Vinner HV finalen så är Liv den bäste, sen att priset går till den bäste i grundserien slutspelet oinräknat är ju hål i huvudet i sig...
Steelneck | 2009-03-29 11:59
...ungefär som när Oskar Steen blev utsedd till årets rookie när det begav sig. Vad spelade han? Åtta matcher?
Martin | 2009-03-22 18:22
VF-supporter:
Svarade dig i en annan artikel.
Citerar:
"VF-supporter: Ja, det stämmer. Håkan Loob har exakt 500 poäng i FBK-tröjan och Bremberg är den andra av två som gjort över 500 poäng för ett lag. Jag tror Jörgen ligger runt 470-480 och cirka 80 i Rögle. Loobs prestation lär väl ändå ses som bäst då han hade mycket färre matcher på sig. Hans snitt är fenomenalt."
VF-Suporter!! | 2009-03-22 11:50
Såg för ett tag sen matchen VF-DIF. innan matchen pratade de om Bremberg och hans 499 poäng när han sen gjorde mål (gjorde även en ass.). snackade x-perterna om att han och Loob är de enda med över 500 poäng? Är det för en och samma klubb då eller? hur många poäng har Jönsson för FBK?
för övrigt ser det onekligen bra ut för er just nu!! Grattis och Hoppas vi möts i Finalen!!
David. Olsson | 2009-03-21 21:52
Snyggt tifo må jag säga..
MM | 2009-03-20 09:05
NN: Varför håller du dig inte till din patetiska indianblogg istället. Fakta är ju att sekretariatet i göteborg inte håller måttet, det kan du ju fråga vem som helst. Att du sen heller inte håller måttet råder det ju ingen tvekan om, men det är ju typiskt gnälliga frölundaiter. Nu kommer ju inte Frölunda komma till final, men hade dom gjort det hade dom blivit krossade av STOLTA FBK!!
Daggen | 2009-03-19 23:58
Håll Sverige rent - Sparka ut Frölunda ur ES
NN | 2009-03-19 23:05
detta var den mest patetiska läsning jag varit med om! det du skriver om frölundas sekretariat; uppenbarligen såg du inte matchen och håll då käften! icingen var inte klockren och man hörde inte anderssons signal, han käftade heller inte emot, utan gav istället luleå en extra sekund!!!!!!! inget jävla fusk alltså! dra åt helvete!
NN | 2009-03-19 23:01
Hahahahahahahahahahhahaha lite bitter över att Honken blev bästa målvakten i år?! Kanske beror på lite bättre motstånd och ni glider på en jävla räkmacka fram i slutspelet mot BIF och SAIK. Ta reda på fakta innan du uttalar dig för i helvete!
Sjögren | 2009-03-14 11:24
"Vad är klockan i Göteborg, vad är klockan vad är klockan vad är klockan i Göteborg"
CJ | 2009-03-12 23:05
Haha vilka drägg. De gör alltså det omöjliga igen, fuskar med tiden. Försvann inte respekten första gången så är den definitivt borta nu. Mygel, skattefiffel, Selakovic. Allt går som en röd tråd.
Jojo | 2009-03-12 21:47
Usch denna jävla skitklubb får mig att må dåligt. Fy och fasa, de kan gå och dra något gammalt över sig
jS | 2009-03-12 21:42
Ja i slutspelsammanhang brukar ju faktiskt Frölunda visa prov på äkta rysk hockey. men det brukar ju faktiskt vara så att fuskar man förlorar man i längden. så ni göteborgare.. lägg av med den skiten!
Kuk | 2009-03-12 21:40
Pisslag..
Yes | 2009-03-12 14:38
Bästa skämtet i sverige:).. Forza FBK, mot SM-Guld vi gå!!!
Jojo | 2009-03-12 13:24
Ett jävligt bra skämt isf
brynäsare | 2009-03-12 11:48
ni är ett skämt, köpelag. 11 importer.....
? | 2009-03-10 14:56
Brynäsare: Vad gör du härinne, har ni ingen såndär looserblogg där du kan läsa om brynäs alla förluster eller.. Men det e klart, Färjestad berör!
Jakob | 2009-03-10 13:40
håller oxå med ang årets bästa målvakt . det är ju bara helt sjukt att dem kan ge det till någon annan än Jonas Gustafsson
D.Johansson | 2009-03-09 22:46
Håller med ang bästa målvakten. Jonas Gustavsson är ES klart bästa målvakt denna säsong
Brynäsare | 2009-03-09 22:40
å här är man sur för att en Brynäsare blir årets målvakt också, tro när ni ska växa upp nån gång!
Marcus | 2009-03-08 16:09
Brynäsare//
Öhh, det var inte ens meningen att vara rolig. Är du bakis eller bara korkad?
Turesventon | 2009-03-08 15:56
Att han kallade Färjestad för muppar är väl inte så underligt egentligen. Själv är jag pitebo och har alltid tyckt att Luleå är muppar, att man inte kan ta det då man kommer från "storlaget" visar egentligen bara att han har rätt Andersén.
Brynäsare | 2009-03-08 14:41
Oj va rolig du var nu, fjolla!
Marcus | 2009-03-08 13:35
Snacka om att han fick käka upp sitt uttalande :)
Tobbe | 2009-03-01 16:08
Tror som CJ att Frölunda behöver vi inte frukta, vi e klart mycket bättre än dom. HV däremot, ser jag som de största konkurrenterna om guldet. Men detta ska nog gå hela vägen, många borta senast och en toppform som inte många kan mäta sig med.
Martin | 2009-03-01 01:11
Med tanke på att eran tränare sa efter matchen idag att BIF gjorde en riktigt bra match så är jag inte särskilt orolig för eran högsta nivå ärligt talat.
brynäsare | 2009-03-01 00:23
Vi kommer ge er en match.,Räkna aldrig bort denna säsongs Brynäs
Mot semi!
CJ | 2009-02-28 22:20
Frölunda går inte ens vidare från kvarten. Så de är helt ofarliga
Abc | 2009-02-28 22:18
Du gör rätt i att vara rädd för Frölunda!
Zagganowski | 2009-02-28 22:13
Nu kör vi. Alla till Gävle på Torsdag, så sjunger vi hem matchen om inte annat..
Rbk112 | 2009-01-28 18:29
Han o Emma har ju köpt "stuga/hus" utanför Ängelholm, så vid 40 spelar han i RBK : )
Tobbe | 2009-01-28 16:10
Känns väldigt långt ja.. Men som du säger, hans spelstil gör ju ändå gällande att han kanske håller hög klass vid 40.. Hoppas det, Z är grym:)
Martin | 2009-01-28 15:13
Kagen:
Det är väl officiellt så som jag förstått det.
Kagen | 2009-01-28 14:47
Att rykten påstår att Zäta ska skriva ett 12-årskontrakt med Detroit innebär ju inte att kontraktet är på 12 år. Verkar vansinnigt långt.
Kanal 9 | 2009-01-28 13:40
Kanal 9 letar efter hängivna och insatta fans som har lust att blogga under SM-slutspelet i ishockey i mars och april. Gå in på kanalnio.se och anmäl ditt intresse redan i dag.
/Kanal 9
Gubben Storm | 2009-01-28 10:23
Härligt att våra målvakter fick hålla nollan och härligt med en bortavinst mot ett så starkt lag som SAIK.
Ang. Morrison och Modo, jag skulle vilja säga att Modo har inte en förstemålvakt utan två andramålvakter, i bästa fall. Ser illa ut för det anrika laget.
Dimbo | 2009-01-28 09:44
Härligt att vi tog SAIK nu!, brukar annars vika ner oss mot dom många gånger...
Jojo | 2009-01-27 23:21
Äckligt diciplinerat som någon kommentator sa ;)
Martin | 2009-01-27 22:25
Ok. :)
Men du har fel helt enkelt.
vf | 2009-01-27 21:52
skulle välja linkan framför rödtotten alla dagar,är en bättre spelare helt enkelt
Mange | 2009-01-26 22:40
Ja det är ju bara att konstatera att avundsjukan är väldigt stor mot Jörgen. Helt klart. Största profilen i Elitseriens historia.
Virre | 2009-01-26 22:30
Eric:
Är du allvarlig?
Hahaha.
Jönsson har gjort sina lagkamrater bättre sedan juniortiden.
Dominerat slutspel efter slutspel.
Eric | 2009-01-26 18:56
Jörgen Jönsson är fotbollslandslagets motsvarighet till Daniel Andersson.
Linkan är kung. Så som han dominerar matcherna gör inte Jönsson, all respekt till Jörgen, men Bremberg gör sina spelare bättre, det gör inte Jönsson.
Tomten | 2009-01-26 18:12
Jante? Ett mer uttjatat uttryck får man leta efter. Vem skulle vara avundsjuk på Jönsson för att han vunnit mycket? En vanlig knegare som sitter och SMS-röstar på Canal+?
Hur avundsjuk skulle man inte då vara på Lidström?
Martin | 2009-01-26 18:07
Det var väl mer en vänlig vädjan till alla Bremberg-älskare där ute att inte dra upp poängsnitt. För Jörgen skulle ha vunnit där också, inte i grundserien kanske - men när det väl gäller.
Att Linkan är viktigare för sitt lag PÅ banan än JJ de två senaste säsongerna kan jag hålla med om. Frågan är hur det ser ut vid sidan av?
Intressant ändå att du lyckades konstatera att Bremberg faktiskt var viktigare för sitt lag de två säsongerna Jörgens ryggsmärtor har varit väldigt påtagliga och påverkat hans spel oerhört.
fejset | 2009-01-26 17:49
kul att du tog upp att man INTE skulle börja spekulera,, Kom nu inte och börja dra fram beräkningar på poängsnitt eller liknande,,, men det e ju exakt det du gör i asnittet Rolig sifferläsning..vilket e helt irellevant gent mot den rubrik du satt.. men men,, personligen tycker jag att i helhet e Jögge bättre,, men för sitt lag i år samt förra säsongen e Linkan otroligt mycke viktigare och mer avgörande för sitt lag,,,
till Fred!! vad e kultur för dig?? som du påstår inte LHC har? en förening som funnits i 33år....vad kan man kräva?.. kultur finns & och kulturen växer varje dag
Bill | 2009-01-25 23:31
bra där.
Martin | 2009-01-25 23:24
Bill, du har helt rätt. Det blev mycket siffror där ett tag, LHC-torsken är den största, du har rätt. Det är ändrat nu.
Bill | 2009-01-25 23:24
Cluben räknades inte i era två senaste semifinaler heller va??
Fred | 2009-01-25 23:10
Äh Klubben utan kultur räknas inte..
Bill | 2009-01-25 22:58
påläst???. förlusten borta mot LHC med 4-0 räknas tydligen inte....
Difare | 2009-01-25 22:24
Är verkligen ingen älskare av varken Färjestad eller Jörgen Jönsson, men Martin Höijer kan man inte undgå att imponeras av. Påläst och skriver vettiga saker. Fortsätt i samma stil Martin och skit fullständigt i alla pajasaktiga påhopp!!
Rockwell | 2009-01-24 22:13
FBK FBK FBK FBK Vi är dom BÄSTA!!!!
Tobbe | 2009-01-24 21:56
Känns riktigt gött nu inför kommande slutspel.. Kör på bara gubbar, varva upp sakta men säkert mot ett...
Jojo | 2009-01-24 21:35
Åhhåå, våren måste snart vara här med tanke på att FBK vinner matcher och slutspelet närmar sig med stormsteg.
WP | 2009-01-20 22:08
Gött å se at domarna låter spelarna slåss.. Han har ju ingen större chans pihl.. Han är ju en av elitseriens mest överskattade spelar.. Och riktigt skönt att JJ fick rekordet.. det är han värd.. =)
GOOFY | 2009-01-20 16:59
fy fan va jag älskar goren:) spöa skiten ur mesen phil :) älska färjestad
22 | 2009-01-20 13:39
Han hade redan ett sår i ansiktet som gick upp din jävla bonjävel. Pajas säg inget om du inte vet något
Truman | 2009-01-20 11:33
Andreas Pihl, Elitseriens störste fegis fick sig en omgång. Det var precis vad han behövde det. 3 av 3 "fightvinster" av Goren nu va? RESPEKT ;)
Erik | 2009-01-20 09:54
Att tycka det är härligt att se Pihls krossade ansikte var nog det mest idiotiska jag hört från ett par FBK-läppar någonsin. Tänk på att du och alla andra fans representerar sitt lag. Väx upp, annars det kanske är dags för dig att byta till en mer passande fanclub, typ Södertäljes?
Tobbe | 2009-01-20 09:16
Benny: Vilket språk snackar du??
Kolle | 2009-01-20 08:04
Det svider i mig när jag säger detta men TACK Lee Goren!
Mange | 2009-01-19 23:44
Någon som förstår "Benny" i sin kommentar??
Benny | 2009-01-19 23:31
Ja Lee goren e ju en jettetuff snubbe han e ju kanadensare eller e han americanfjant Kaffe kaffe på hallen där säg mej är fet slut i kvarten där??
Jojo | 2009-01-19 22:51
Lee Goren Lee Goren Lee Goren
Andersson | 2009-01-18 21:59
a har uppenbarligen ingen som helst hockeykunskap överhuvudtaget.
Tror du man har de meriterna ifall man är så usel som du påstår? Öppna ögonen
mammas pojke | 2009-01-18 20:29
Tur det bara finns en, han är jävligt ful och störande
Tobbe | 2009-01-18 10:36
a och b: är ni drutten och jena eller, ingen kunskap alls.. håll er till dambandy. JJ är den störste i elitserien genom tiderna, meriterna talar för sig själva!
Martin | 2009-01-18 02:09
a: du måste skoja, gå in i närkamper = vinnarskalle? Hahah..
Titta på Lidström, han har 4 SC-ringar med 1(!) utdelad tackling på hela förra SC. Gå och göm dig.
b: Ja, det hade varit jobbigt för alla motståndare med två JJ i samma lag. :)
b | 2009-01-18 01:59
Jaa de finns ju bara en Jörgen Jönsson och de tackar vi gud för!
a | 2009-01-18 01:49
haha går knappt in i närkamper..ja jävlar vilken vinnarskalle.
sen hans "guld" kunde tillochmed jag haft.han har bara haft som fått spela med bra spelare.
Martin | 2009-01-18 00:33
Vad som gör honom så bra? Hans defensiv och BP-spel, hans offensiv och PP-spel. Hans ledaregenskaper och hans vinnarskalle.
2 OS-guld.
2 VM-guld.
4 SM-guld.
3 VM-silver.
4 SM-silver.
4 VM-brons.
Guldpucken vinnare.
Skytteliga vinnare.
Flest slutspelsmatcher av alla.
Flest poäng i grundserien.
Flest poäng i grundserien+slutspel.
Ska jag fortsätta?
a | 2009-01-17 23:40
jönsson är ett skämt.vad är det som gör han så jävla bra ?
oteknisk,ofysisk osv.
Andersson | 2009-01-17 22:06
Jag lyfter på min skånska hatt för Jörgen Jönsson, han är uppenbarligen en som man kommer komma ihåg länge med de helt sanslösa meriter han har.
Imponerande!
Skål från Malmö.
Lidl Anders | 2009-01-09 23:41
Norda Jönsson Holtet
Olsson | 2009-01-09 23:40
Forza Fbk
Fbk Forever Guuuuldet ska hem till Karlstad igen!!! Tycker Holtet borde få mer chanser
Martin | 2009-01-07 23:19
Varför ska jag hålla mig till mitt egna lag enbart?
Detta är en hockeyblogg och det står tydligt i ingressen vad jag bloggar om.
Ang. kompletteringen så får ni ju ta det med en liten glimt i ögat, kom igen, har ni ingen humor?
Jonathan | 2009-01-07 21:55
Förstår inte varför du skriver om vilka MoDo värvar :S, sen är det väldigt lätt att plocka ut dessa uppseendeväckande siffror för att stödja ditt argument att han kommer floppa, men han har faktiskt representerat tre NHL klubbar och visst man kan inte leva på meriter men tydligen har klubbar NHL sett potential i honom.
Håll dig till ditt eget lag istället!
JO | 2009-01-07 21:47
Vad vill du få ut med din komplettering? Döma på förhand kan man ju alltid göra efter statistik... den tillför ju inte ditt resonemang kring spelarmarknaden så mkt.
Martin | 2009-01-07 21:07
Jag är rätt säker på att alla Färjestadare håller med dig.
Men jag är ändå ganska övertygad om att Färjestads målskörd i 5mot5 spelet är helt okej, men att PP är helt värdelöst.
Bättre PP = Problemet löst.
T | 2009-01-06 10:26
Är det bara jag som tycker FBK är för ineffektiva? Borde inte ett lag kunna ligga på typ 15-20 % utdelning per match? Jag har snöat in på det här den senaste tiden tyvärr men jag tycker att dom borde fokusera mer på avslut i sina träningar, prickskytte under press eller något. Tycker det är allt för många matcher (seger eller förlust) där FBK skjuter minst 35 skott men bara gör 2-3 mål.. det räcker inte. Har vi inte den goalgettern i laget eller? Vi behöver en Alfredsson typ i laget, en som skjuter mycket och har hög utdelning (+ inte behöver lägga pucken tillrätta).
Martin | 2009-01-05 15:36
Det stora misstaget gjorde hela laget, genom att på pojklagshockeymanér ställa upp väldigt naivt på tekningen. Skröder hade farten uppe, Rhodin hade det inte, svårare än så är det inte.
Men, som du försöker(?) säga, så har Tottos bäst före datum gått ut helt klart. Han får nog inte förlängt och vi får tacka för den tid han varit hos oss, och gjort det jäkligt bra.
briere | 2009-01-04 11:12
när ska fb ledning öppna ögonen och sälja rhodin.. han gjorde ett grovt misstag igår som gjorde att vi förloa mot modo.. kanske dags att börja sätta högre krav på spelarna?
Skolle | 2008-12-31 00:20
Du överdriver defenitivt Färjestads dominans, jag såg matchen på plats som neutral åskådare och anser att Luleåär bättre större delen av första perioden, Färjestad är bättre i den andra då man trycker ner Luleå rejält och skapar en hel del chanser, i tredje perioden jämnar spelet ut sig och Luleå pressar i första delen av perioden tillbaka färjestad under långa stunder. Ett rättvist resultat hade varit oavgjort.
Per | 2008-12-29 23:32
Tror att Goren blev överraskad över de motstånd Ahlen bjöd på. var nog därför han fortsatte att slå när Ahlen låg på isen, fegt. Annars bra fight, mer sånt.
Västeråsare | 2008-12-28 22:53
Färjestad letar efter slutspelsformen redan nu tror jag eftersom dem har varit med om detta tidigare.
I år blir det SM-Guld!
Martin H | 2008-12-20 20:05
Okej.
nicklas | 2008-12-20 19:24
fbk har ingen klack
/Helsingborgs if
nicklas | 2008-12-20 19:21
fbk har ingen klack
/Helsingborgs if
Andersson | 2008-12-12 13:12
Tror Axelsson kan komma upp i rätt standard i Färjestad, att killen är bra är det ju inget snack om.
Bra värvning skulle jag säga.
Johan | 2008-12-10 23:32
Detta medelande är till Martin Höijer.. Jag anser att han valt några sömre spelare än vad som fans tillgängliga för att låta dom spela med andra rutinerade spelare för att dom ska få känna på hur det är att spela med tre kronor i en någolunda het trupp, kanske för att låta dom spela in sig i landslaget så dom får känna på hur de är så dom inte gör nå skit matcher i tex VM eller nått sånt. Detta är bara nått jag tror.
Ingvar | 2008-12-10 23:27
Jadu t.o.m Difs största supporter(Wikegård) sa ju i Måndags att han tyckte att Ölvestad var i kass form. Så lite rätt måste väl vår bloggare ha?
DIF | 2008-12-10 22:41
Att påstå att ölvestad är dålig är enbart pinsamt, en av ES Bästa pådrivare.
T | 2008-12-05 11:09
Jörgen jönsson/ skulle Jönsson vara sveriges mest överskattade spelare?? Vissa kan inget om hockey!!! Vilket skitlag håller du på egentligen?
jörgen jönsson | 2008-12-04 23:43
Är sveriges mest överskattade spelare.
Martin H | 2008-12-02 21:02
Jaså du Björn, berätta mer.
Björn | 2008-12-02 07:44
Sevc pajas, börjar bli en handfull påhopp nu!
Magnus S | 2008-11-30 01:09
Fruktansvärt roligt att se Marcus Johansson minst sagt!
Chronic | 2008-11-19 00:57
märkligt att niskala hellre spelar för frölunda än fbk, ja.. finare och bättre klubb. dåligt val.
Magnus Sjöberg | 2008-11-13 21:43
Känns riktigt tungt att Niskala valt Frölunda... Man är så grymt besviken.
Martin H | 2008-11-05 12:50
Njae, Wernblom har ju redan slagit Loob i rekordet för mål i grundserien. Det fattas dock fortfarande 12 slutspelsmål till.
Har ingen lust att skriva nåt om L-G Pettersson.
D | 2008-11-05 04:25
Lars-Gunnar Pettersson 271 mål
Håkan Loob 263 mål
Loob har inte rekordet. Så gör om och gör rätt, för bövelen!!!
Martin Höijer | 2008-11-04 20:34
Forza Werner:
Givande kommentar.
Men jag antar att man som Modoit är nöjd med att vara tvåa. :D
Forza Werner! | 2008-11-04 20:13
Loob är en pajas. Wernblom är en kung. Det är skillnaden, skitsamma i rekordet.
Heidi Brooks | 2008-11-03 17:24
Håller med, en stor skandal. Martin, din blogg är suverän!