Södertäljefansen - här i Uppsala - når en niondeplats på listan.
Redaktionen rankar Sveriges hockeyfans top 10
Sveriges hockeyfans är helt unika.
Trogna, många och passionerade. Angagemanget vi visar är bara att drömma om för fansen i de ryska och amerikanska toppligorna.
Här nedan följer en rankning av supportrarna runt om i Sverige.
1. Djurgården - Fotbollssupportrarna från Stockholm har genom åren gjort sig kända för en rad storslagna tifonarrangemang. Man har även uppmärksammats för en högljudd klack med mycket folk. Finalen mot HV71 är ett tydligt exempel.
En liten del av supportrarna har emmellertid haft en ovana att skämma ut sig vid ett antal tillfällen, något som renderat i höga bötessummor för klubben.
2. AIK - Hockeyfolket vaknade till efter ett par års sömn när laget gjorde entre i Elitserien. Har dock en oförnäm vana att byta till fotbollslaget när ishockeyns dito går sämre.
Man kan dock inte förbise alla de högklassiga inramningar solnafolket fått till vid en rad tillfällen.
3. Skellefteå - Har mycket supportrar över hela landet som ideligen sluter upp på bortamatcher. Även i Skellefteå Kraft Arena skapas allt som oftast ett bra tryck från den stora hemmaklacken.
4. Färjestad - Trumman som ständigt ljuder i Löfbergs Lila tenderar att överrösta medgångssupportrarnas sång. I finalspelen skapas dock ett mäktigt tryck år på år. Bland annat Wolf Pack har arrangerat flertalet högklassiga tifon.
5. Växjö - Har i flera år varit trogna laget när det harvade runt i Allsvenskan. Nu, när man dessutom nått Elitserien har fansen slutit upp och skapat tryck i varenda arena laget besökt.
6. Luleå - Den tappra Luleåskaran står bakom laget, säsong efter säsong. Emmellertid kanske inte så konstigt då Luleå - utan värdiga motståndare - tar hem titeln som Sveriges överlägset tråkigaste stad. Trumman drar dock ner Luleå ett par placeringar.
7. HV71 - Har en hyfsat högljudd och stor hemmaklack samt ett bortafölje som ofta fyller bortastå. Allt detta bör dock ses i ljuset av lagets otroliga framgångar.
8. Leksand - Otroligt trogna fans med sveriges högsta medelålder? Det faktum att man blev blev besvikna när 5000 kom på hemmapremiären säger en hel del. Tenderar även att då och då komma med stora invasioner som saknar motsycke.
9. Södertälje - Trogna fans som utan tvekan klarar motgång. Exemeplvis verkar intresset har ökat sedan degraderingen.
Skapar ofta mäktigt tryck i Scaniarinken samt på bortamatcher.
10. Rögle - Röststarka, trogna och passionerade. Röglefansen förtjänar helt klart en plats på listan för sitt otroliga angagemang.
Bubblare:
Frölunda
Västerås
Modo
Malmö

62 KOMMENTARER

4112 VISNINGAR
MAURI HERMUNDSSON
sskredaktionen@hotmail.com
2011-09-26 16:06:00
ANNONS:
Artikelkommentarer

Artikelkommentarsfunktionen stängd
Figge:
Är Mauri överhuvudtaget insattt i denn fråga?. För det första har Skellefteå generellt sett få supportrar utanför sin egen stad förutomett antal inflyttade till Stockholm. För det andra hade AIK mycket liten publig när de spelade i allsvenskan förutom mot Leksand. Att LIF placeras på åttonde plats är ett stort j-a skämt då laget har flest supportrar av alla lag runt om i Sverige. Däremot har nog DIF det största stödet sammantaget hemma och borta.
Korrekt lista är följande:
1. Djurgården
2 Leksand
3 Brynäs
4 Färjestad
5 Luleå
6 AIK
7 Växjö
8 MoDo
9 HV 71
10 Skellefteå
2011-09-28 23:16:26
timråanders:
Jo, man får verkligen känslan av att skrivaren har fått mycket inspiration av kvällstidningarnas rankningar.
AIK på en andraplats känns inte helt logiskt.
SSK:s och rögles fans förtjänar en högre placering. Båda klubbar har trogna supportrar som förekommande verkligen får till en riktigt maffig ljudnivå.
Hörde även om en stor SSK- invasion mot Amtuna i premiären, som ska ha varit riktigt bra.
2011-09-27 16:20:23
Mats Sundin:
Den rätta listan blir såhär.
1. Djurgården (helt överlägsna)
2. aik (hemmaderbyn, annars i nivå med dom andra lagen nedan)
egentligen borde man stanna här men tar med 3 till som iaf är okej.
3. Rögle
4. Färjestad
5. Skellefteå
Resten är pinsamma, möjligt att Växjö har hyggligt tryck men har tyvärr aldrig sett dom in action.
2011-09-27 16:17:43
Pete:
Haha, vilken tragisk sammanställning... I nivå med det aftonbladet och liknande spottar ur sig.
2011-09-27 14:53:25
Gattuso:
@Sverker
Nej, håller inte på Luleå. Så jag är inte enögd, detta är faktiskt hur det ser ut nu för tiden. Jag kan förstå att du tycker det är konstigt om du inte har kollat på hockey på något år, men de har faktiskt utvecklats rejält sista åren.
Om du är besviken på SAIK's placering så kan jag säga att det är jämnt med HV. Så vi säger såhär då; SAIK 8, HV 9. Högre upp kan jag inte placera SAIK, för det vore att ljuga.
Och som sagt, jag håller inte på något av lagen där uppe i Samelandet.
2011-09-27 14:45:13
Sverker:
@Gattuso
Hahahaha Luleå 2a, vilket jävla skämt. Att du sedan har Skellefteå som 9a visar bara att du enögd lulesupporter utan någon som helst verklighetsförankring.
Till och med era egna (tänker på Älska LHF) erkänner att Skellefteå är bättre än er på fansidan. Det säger väll allt?
2011-09-27 14:38:15
:):
Spelar ingen roll vilken sport det gäller, Bajen är bäst! Skit i tabellen, Bajen bäst ändå!
2011-09-27 14:32:40
Gattuso:
Modos publik är bättre än Skellefteås, HVs och Södertäljes.
Luleås pubilk är bättre än AIKs, Skellefteås, FBKs och Växjös.
Leksands publik är bättre än Skellefteås, Växjös och HVs.
Rögles pubilk är bättre än Södertäljes.
Såhär ser listan ut om man vet vad man snackar om:
1. Djurgården
2. Luleå
3. FBK
4. AIK
5. Leksand
6. Växjö
7. Modo
8. HV 71
9. Skellefteå
10. Rögle
2011-09-27 14:31:27
Zlatan:
Leksing som jag själv är tycker jag att vi ska vara glada att vi får vara med på denna lista. Visst, det finns väldigt många Leksandsupportrar över hela landet men det går faktiskt utför när det gäller läktarkultur bland oss leksingar. Alla lags supportrar tycker jag går framåt medans vi går bakåt. Det är ingen "fest" längre på läktaren som det en gång i tiden var. Det är fantasilösa ramsor, för mycket trummande, dålig uppslutning och fruktansvärt dålig röstnivå på ramsorna.
Detta är sanningen som många leksingar har blundat för länge och jag hoppas att vi kan ta tag i detta tillsammans och börja konkurrera om plats 1-3 igen.
Allsvenskan eller Elitserien, det skiter jag i fullständigt! Jag kommer alltid att stå där på läktaren och visa min kärlek och passion för Leksand.
2011-09-27 13:56:36
Salve:
Hur kan Frölunda och Modo vara bubblare? Både Timrå, Brynäs och nuförtiden Linköping har bättre klack.
2011-09-27 11:58:01
Jo:
Aiks hockeypublik är tyvärr en klassisk evenemangspublik. Kommer bara på derbyn och slutspelsmatcher. Vad gäller derbyn så "vinner" i tio fall av den tio den klack vars lag vinner... det är det bestående intrycket efter att ha sett alla derbyn sedan aiks återkomst.
2011-09-27 11:37:46
3kr:
Gillar verkligen initiativet av listan som ni har gjort även om den har fått väntande reaktioner..
Alla tycker ju inte likadant..
=)..
2011-09-27 10:47:08
Ramos Granlund Ske-å:
LHF/77: GÄÄSSSP! Du är sååå cool när du får gömma dig bakom ditt alias. När den möjligheten försvinner kommer du garanterat att uppträda annorlunda här på SF. Varför det kanske du tänker lite yrvaket nu? För då måste DU stå för all skit du vräker ur dig överallt, och då tror jag dina kycklingvingar kommer fram!
2011-09-27 10:34:11
Nisse:
Lasse sammanfattar det helt korrekt. Diskussionen kan nu avslutas.
2011-09-27 09:55:29
Lasse:
AIK:s publik är helt klart bäst i landet de gånger de mobiliserar och har 100% fokus, men det händer alldeles för sällan för att kunna vinna den här listan. Och vi snackar hockey nu och inte fotboll. Djurgårdens publik håller jämnare nivå och är fler, inga andra är i närheten just nu.
Färjestad är okej men lever mycket på lagets ständiga framgångar. Leksand (där större delen är fotbollsbajare?) förtjänar också att nämnas men i övrigt är det rätt trist på läktarna i Sverige. Enstaka ramsor till monotont trummande kan höras i Skellefteå, Luleå, Växjö osv men är inget som hetsar upp. Allra sämst är Modo.
2011-09-27 02:24:37
Luleåfan:
Jag vill be om ursäkt för ÄLSKA LHF. Han skämmer ut klubben och är mest troligt en hidden skellefteåbo. Tycker man att brynäs ska vara med på listan så förvånar det mig inte att han tycker att Skellefteå är bättre. Han har inte korrekt verklighetsuppfattning helt enkelt
2011-09-27 01:39:19
ÄLSKA LHF:
Jag vill be om ursäkt för LHF/77, sådana som honom skämmer ut min klubb med idiotiska och pinsamma kommentarer. Jag är faktiskt stolt över att rankas 6:a i Sverige. Men jag förstår inte varför du påstår att det inte finns något att göra i Luleå, visst det är ingen metropol men t.ex Skellefteå har inte ett bättre utbud direkt.
Jag tycker att din ranking var ganska bra. Brynäs borde dock vara med här. Men jag kan faktiskt erkänna (även om det tar emot) att Skellefteå har bättre fans änn oss. Men vi har bättre lag änn dom i år så ni ska nog se att vi sjunger mer och bättre när det blir derby ;)
2011-09-27 01:18:19
Skröder:
Tål inte lulefansen, riktigt sviniga, men jag måste hålla med "Skelleftefan". Det är rätt bra drag där uppe. =/
2011-09-27 00:59:29
atmd:
Okej, nu är jag faktiskt helt mållös.
Vad är det för fel på Luleå.
Någon?
Nej, ni har aldrig sjungit ut oss på hovet. Aldrig. No way José. SPECIELLT inte i en slutspelsmatch. Det är helt SANSLÖST att du ens kan skriva så. Jag tror fan inte mina ögon.
Gällades signaturen LHF/77 som återigen menar att DIF bara har tryck på läktarna 3-5 gånger om året, så är det svårt att kontra. Vi har högre publiksiffror än er i varje match, om det nu betyder något vet jag dock inte. Du verkar mena att det saknas tryck, och gentemot det har jag inget svar. Det enda som går att göra är väl att du tar med en decibelmätare och på DIF-timrå, eller någon annan skitmatch, så du får det svart på vitt.
Föresten, dina paralleller med DIF och skansen får dig att verka patetisk.
Blir uppriktigt sagt bestört av att se luleåfansen och deras helt otroliga subjektivitet. Samtidigt är det svårt att ta klubben på allvar med tanke på vilken status den har.
2011-09-27 00:33:31
Skelleftefan:
Jag måste skratta! Även om jag definitivt inte hejjar på Luleå så har du underskattat dom ordentligt..och tala om Sveriges tråkigaste stad kanske var att ta i när du själv sitter i en håla.
2011-09-27 00:23:24
Herman Hedning:
LHF/77
4 trepoängare på hemmaplan sedan Januari 2011för LHF. tecken på dålig klack.
2011-09-26 22:52:20
Johan:
Hur gör man egentligen bedömningen att Luleå är Sveriges tråkigaste stad? Då har man definitivt inte varit där (men det är väl inte så konstigt kanske). Och "tråkigt" ska inte Södertäljefansen ens nämna om andra lag, aldrig någonsin.
2011-09-26 22:40:08
LHF/77:
Herman Hedning:
- Det här är ett uttalande av skellefteåsonen Jonathan Hedström, om Skellefteå:
"Staden är ju stendöd, inget folk ute på stan och trist något så fruktansvärt. Annat är det med Luleå. Den här stan lever ju och man känner en stor gemenskap med befolkningen."
Skellefteå är Sveriges Twin Peaks enligt honom. Hur känns det?
Göm ansiktet för att inte visa din tårar, med alla dina sex fingrar..
2011-09-26 21:45:59
yeah!:
skön lista! =)
2011-09-26 21:03:23
Leo:
Imo :
1. Djurgårn
2. Leksand
3. AIK
4. Rögle
5. Luleå
6. Växjö
7. Färjestad
8. HV71
9. Skellefteå
10. Jämnt skägg men tycker ändå att Brynäs borde få den p.g.a bortaföljet som alltid är bra.
2011-09-26 20:59:03
Kanonkulan:
Sämsta listan någonsin!
Så här borde den ha sett ut:
1: Djurgården
2: Luleå
3: AIK
4: Rögle
5: Färjestad
6: Leksand
7: HV71
8: Skellefteå
9: Timrå
10: Växjö
Resten är bara skräp.
2011-09-26 20:50:13
Herman Hedning:
Ni måste skriva långsammare så att luuuuläää-fansen förstår. De stackarna har fått uppleva 4 vinster i Konsumhallen inom full tid i elitserien sedan Januari
2011-09-26 20:50:06
LUUULEÅ:
Tycker djurgårdens klack är överskattad. Dem sjunger när dem leder. Vi sjöng fan ut dem i kvart 2(eller 4) i kvartsfinalspelet. På bortaplan. Sen skapar dem inget supertryck för att vara så pass många. Sen är deras sittplats hur mycket plast som helst, verkar helst vilja hoppa med i Ole ole ola. Men deras tifo arrangemang är bra. AIK:s dock tycker jag bättre om. Dem är äkta. Visst, deras publiksiffror är katastrofala med tanke på att dem har Sveriges största supporterskara, och att ha 5400 i en hemmapremiär är inte bra, men dem skapar fantastiskt tryck trots att dem är så pass få. Och när dem väl är måmnga så lyfter taket på Hovet. Sen är sittplatsen grym.
Men Luleås är bäst!
2011-09-26 20:44:24
GBGräddglass:
Känns som att Södertäljeredaktionen försöker köra provokation à la Luleåredaktionen! Samt försöker reta upp Lulefansen genom att dra en onödig gliring om Luleå som stad som påvisar brist på erfarenhet.
Mauri, jag hoppas du någon gång får tillfälle att besöka Luleå, det är en fin stad med ett ganska bra utbud på saker att göra förutom hockey.
2011-09-26 20:42:36
Kalle:
Inget snack om att Djurgården och AIK borde vara etta och tvåa på den här listan. Men Skellefteå trea? På allvar? Har du ens sett en match där uppe? Det är ju inget drag alls. Såg en match mellan Skellefteå och Luleå när jag var i Skellefteå på jobb och Luleås klack var överlägsen trots att de var färre. Förstår inte heller hur du kan ta med Modo bland bubblarna. Deras klack måste vara sveriges sämsta.
2011-09-26 20:41:21
Kalle kula:
För övrigt finns AIK i hela Sverige och Solna.
2011-09-26 20:30:45
C:
Brynäs borde förtjäna en plats på listan p.g.a sitt bortastöd, definitivt bästa bortaföljet i sverige.
2011-09-26 20:18:11
LHF/77:
SAIK/21:
- Hallå, ni där i schtaan, också kallat Sveriges Twin Peaks.
Därför att skribentens egna Tälje placeras på en topp 10-lista. Redan där kan listans seriositet ifrågasättas. Vilket listor är till för, att diskuteras.
Jojo, Scanarinken färgades rött minns vi under er tid i ES. Men detta var också färgen på sitt-underlaget på de många, många tomma stolarna i arenan..
Alla med inte ett för kort minne vet Scaniarinken ekade för det mesta tomt. Ekot är rätt bra ännu. Samt, vet vi att Apgårn' har ingen riktig läktar- eller fanskultur.
För övrigt finns AIK bara i Solna.
2011-09-26 19:56:56
Kalle kula:
AIK Berör som vanligt.
Störst, Bäst och vackrast som alltid:)
2011-09-26 19:46:34
SAIK/21:
Förstår inte varför du är här och klagar LHF77.
Skribenten har ju faktiskt placerat Lulä betydligt högre än vad de förtjänar, för du kan väl inte på fullaste allvar mena att ni har en bättre klack än Leksand?
2011-09-26 19:40:03
LHF/77:
atmd:
- Ja, de gånger ledningen på Skansen faktiskt tycker djurparken ska besöka Hovet. Vilket faktiskt, mot allt alla odds och sunt förnuft, händer ibland.
Skämt åsido, "läktarkultur" och "riktiga fans" tappar all lovvärd klang och faktisk betydelse om detta ska innefatta ett riktigt högt tryck på läktarna under en match kanske 3-5 gånger om året.
Du tycks vara helt förvirrad, både när det gäller fans och vilken sport vi talar om här.
Jag skulle aldrig påstå IFK Luleå hade högre tryck på läktarna än Djurgårn' på sina matcher i fotbollen. ;)
2011-09-26 19:16:36
atmd:
LHF/77
Avundsjuka är en ful färg.
Det går inte att ta dig seriöst när du säger att ni i luleå skapar fest på läktarna. Det går inte. Du vet så jävla väl att luleå inte är NÅGONTING gentemot djurgården när det gäller supporterkultur. Jag tycker uppriktigt sagt synd om dig som har en så förvrängd bild utav verkligheten.
Har vi ingen läktarkultur, inga riktiga fans? Jag vet inte ens hur jag ska kontra här. Du har uppenbarligen så sinnessjukt dålig verklighetsuppfattning att du knappast kan komma att lyssna på vad jag har att säga.
Antagligen är du en gnagare in disguise.
2011-09-26 18:51:13
Solna aik IF:
Glöm ej 2004-11-18 AIK - Linden Hockey 6 - 1 ( 2-1, 2-0, 2-0 ) Publik 343
2011-09-26 18:49:53
Solna aik:
Aik elitserien
2002-01-20 16:00 AIK - Linköpings HC 1 - 2 ( 0-1, 0-0, 1-1 ) Publik 6072
Aik allsvenskan
2002-10-13 AIK - Team Kiruna IF 11 - 3 ( 4-1, 2-2, 5-0 ) Publik 830
Aik elitserien
2010-09-15 19:00 AIK IF - Linköpings HC 1 - 5 (0-1, 1-1, 0-3) Publik 6823
Aik allsvenskan
2009-10-23 A I K IF - IK Oskarshamn 6 - 3 ( 2-1, 2-1, 2-1 ) Publik 1036
Finns nog inget lag som kan förändra sin publik så extremt mycket. Samma usla klack har dom dock haft hela tiden.
2011-09-26 18:46:20
LHF/77:
Djurgårn' har bästa fansen pga. bla bla bla "tryck i slutspelet" bla bla bla "alltid ös på läktarna när det gäller". Typisk rankning likt kvällspressen. Gäsp*..
När det väl faktiskt skapas läktarfest för laget förrymt från Skansen, så är det ändå 3-5 gånger om året, max. DIF har ingen riktig läkarkultur eller riktiga fans.
Lulefansen skapar fest Oavsett vad motståndet är, men framförallt, det skapas fest säsongen ut. DET är en riktig läktarkultur och med riktiga fans.
Sedan att placera Södertälje bland topp 10 är ett skämt. Minns hur Scaniarinken ekade tom under er senaste visit i elitserien.
Vilket vi, off topic, fortfarande inte nått ett slut på vår "tillfälliga visit" i högsta ligan sedan -84. Vad än Hockey-Sverige hoppas på varje elitserie-säsong..
Sveriges tråkigaste stad? Du, vad är Tälje för kokande metropol? Om inte ghettot Ronna brinner är ni som vilken insomnad industristad som helst..
Om vi fortsätter på det spåret, varit till Skellefteå någon gång? Schtaan är för fan rena Twin Peaks! Det tycker både spelare och gemene man.
2011-09-26 18:42:26
atmd:
Ähum, ja inte för att det speciellt bra tryck på den videon du visade, men jag förstår din poäng. Jag är dock rädd attt jag måste trycka ned din stolthet i halsen eftersom denna videon visar på ett liknande fenomen, men med väldigt, vädligt mycket bättre stämning.
Länktips: http://www.youtube.com/watch?v=5dfl__mcB....
2011-09-26 17:56:33
1891:
atmd: "Bespara sig smärtan av att se matchen" Vad är det för jälva skitsnack. Man stöttar väl sitt lag oavsett om det är ledning med 6-1 eller underläge med 1-10? Luktar medgångare lång väg som absolut inte vill se sitt lag förlora.
Kolla länktipset. Vi ligger under med 1-5 mot Linköping och det är slutminut av matchen. SÅ stöttar man sitt lag.
Länktips: http://www.youtube.com/watch?v=0zTNQv8gB....
2011-09-26 17:49:57
Xonitex:
Håller med om att DIF har klart bäst klack i hockeysverige. I fotboll ligger emellertid AIK före sin rival, i mitt tycke.
Malmö har väl inte mkt tryck på sina matcher.. Sedan tycker jag Timrå hade en skaplig klack när Växjö mötte dem. Men har inte sett dem i aktion tillräckligt många gånger för att uttala mig om den saken kanske.
Rolig lista, kul intiativ.
2011-09-26 17:46:16
atmd:
1891
Att det är tyst sisådär 10sek efter målet är ingen direkt newsflash. Man är grymt besviken och behöver ett litet tag till att hämta sig. Om det nu handlade om en minut så visst. Vi hördes definitivt mer än er ändå under första perioden, och då var n alltså i ledning. Antar dock att ni tog i för fulla muggar på "ALLMÄNNA IDROTTSKLUBBEN AIK" precis 2 sekunder efter att Fredrik Claesson gjort 3-1. Eller?
Gällande 5-2 derbyna förra året, alla gnagares stora trumfkort när det gäller att knäppa djurgårdssupportrar på nästan gällande trogenhet och supporterskap, så är det klart att det inte var något bra stöd av oss. Faktum var dock att vi kände oss totalt förnedrade då det lag vi älskar just förlorat andra matchen i rad mot ett aik som vi förväntade oss klara segrar emot. Att sedan några valde att lämna arenan före slutsignalen för att bespara sig smärtan av att se matchen, och att fler hängde på... ja, sånt kan faktiskt hända.
Ni aikare som naturligtvis aldrig skulle göra något sådant säger jag grattis till. Grattis! Ni är bättre supportar än oss. Under den sista minuten i matcher som ni ligger under med tre mål i, det vill säga. Än en gång, grattis!
2011-09-26 17:45:33
1891:
atmd: Jag var själv i Globen och just när AIK-spelarna åkte och jublade över målet var det så tyst bland Blöj Saints att man kunde höra en knappnål falla. Och den tystnaden fortsatte i ytterligare någon minut och ni började låta först när vi började skandera åt er: "Ni sjunger bara när ni leder".
Och lite lustigt också att du och DIF Norrort inte väljer att kommentera hur ni kan svika ert lag bara för att det ligger under som ni gjorde vid förra årets derbyn när det var folktomt på er läktare när slutsiignalen gick. Man ska stötta sitt lag i både med OCH MOTgång, eller hur? Vi stod kvar mangrant till slutsignalen i det senaste derbyt och gav vårt lag stödet ända fram till slutsignalen.
Fotboll: Hammarby hette ert hockeylag som inte existerar längre. Sedan har ni ju en plojförening som består mest av 50-åriga farbröder med ölmagar i gärdsgårdsserien och den kan man inte kan räkna. Och nu var det ishockey det handlade om och inte fotboll som sagt. Alltså är Hammarby/Bajen eller vad ni vill kalla er för dagen inte ens med på världskartan i sammanhanget.
2011-09-26 17:35:24
DIF Norrort:
1891
Det är omöjligt oftast att avgöra stämning via videoklip. Däremot så satt både Oldeen och Johansson i Canal Plus och berättade att det både var dåligt med drag och folk. Det är fakta, din "objektivitet" klarar vi oss utan.
2011-09-26 17:29:36
DIF Norrort:
Seriöst ett skämt att lägga AIK tvåa. 3000 på Hovet, 70 pers i klacken...
När man är bra, då är man riktigt bra men man är ojämna och oftast dåliga.
I derbyn,framförallt hemmaderbyn kan man vara riktigt bra men annars, näe.
2011-09-26 17:27:21
atmd:
Fotboll
FBK tvåa? Luleå 3a? LULEÅ?
1. Djurgårdens IF
2. aik
3. Växjö Lakers HC
4. Rögle BK
5-11 Luleå, HV, Leksand, FBK, Modo, SAIK. Ingen inbördes ordning
12-?: Inga. Det finns inga fler klackar värda namnet.
2011-09-26 17:25:34
Jeff:
Rögle måste va MINST topp 3
2011-09-26 17:18:00
Fotboll:
1891
Skrev Bajen, inte "Hammarby" om du måste märka ord. Klickade ja, måljubel gånger 2 ja. Inte oväntat med folk som är överlyckliga i en avgörande kvalmatch upp till elitserien. Trodde på bättre drag. Hittade enligt mig bättre videos med både Bajen och DIF på youtube om man nu ska avgöra en ranking på ett par youtubeklipp på någon minut.
Bajen
http://www.youtube.com/watch?v=dDjX0IWsgmE
DIF
http://www.youtube.com/watch?v=tMP96KLk0YA
Du ska vara nöjd över att han placerat AIK så högt som nummer 2 när ni så ofta har helt dött på Hovet. Eran högsta kapacitet är helt klart bra men Djurgår´n är jämnare och bättre i hockeyn, inget snack. Överlag så är det för dåligt på alla håll jämfört med fotboll.
Nu lämnar jag dig ifred så kan du sitta här och vara upprörd över vad en person tycker i sin ranking. Själv kunde jag inte bry mig mindre men kan för din skull avsluta med en ranking i elitserien.
1.DIF
2.FBK
3.Luleå
4.Växjö
5.Skellefteå
6.HV71
7.Övriga
2011-09-26 17:17:51
atmd:
1891
din text fullkomligt skiner av objektivitet, och det är omöjligt att inte ta till sig av dina rader.
yeah right.
aiks klack är bättre än DIFs i fotbollen, men vi slår er i hockeyn. Och det vet ni nog själva.
Det handlar inte bara om publiksiffror, men mycket av sanningen grundar i det.
Decibelnivå? Klart som fasen att ni har hög ljudnivå i sekunden som ni går upp till eliserien. Det gör man dock inte i varje match. För att bevisa att ni är bättre än oss bör ni höja ert publiksnitt med sisådär 3000 pers och skramla ihop en klack som är mer respektabel än den ni stoltserar med i dagsläget.
Att vi var knäpptysta efter aiks ledningsmål i tisdags stämmer inte heller. Ladda ner videon från matchen här för bevis. I samma veva som det knäpper den teorin på näsan så kan du även stryka att ni sjunger ut oss, för videon bevisar nämligen motsatsen även där.
tja.
Länktips: http://thepiratebay.org/torrent/6694159/....
2011-09-26 17:10:56
1891:
Fotboll: Klickade du ens in på klippen??? Hade du volym på datorn??? Det verkar inte så utan, du vräker du sig dynga ändå bara för att spela tuff. Den ljudnivån som är på klippen överträffar allt som varit i publikväg i hockeysverige någonsin. Och nu var det ishockey det handlar om. Hammarby Hockey existerar ju inte längre och när de gjorde det hade de 75 pers på läktarna. Hängivna? Nej. Utsjungna? Ja.
2011-09-26 17:05:23
Daddeh:
Haha SSK:are ska nog vara försiktiga med att kalla andra lag tråkiga. Inte bara spelade ni själva det tråkigaste spel jag varit med om i ES-sammanhang, ni vann aldrig..och hade i snitt hur många fans på matcherna? Var det ens 3 000?
2011-09-26 17:02:40
Fotboll:
AIK - Växjö? Det var där kommentatorerna flera gånger var förvånade hur tyst det var på Hovet. Aiks publik är helt klart sämst i elitserien, i medgång/derby och avgörande matcher så är dom stundtals i topp annars klart sämst. Man kan inte "ranka" lag efter enstaka matcher. Då hade Bajen krossat samtliga på listan. Som det är i dagsläget är Djurgår´n solklara där uppe.
2011-09-26 16:58:52
Röglefans:
Märklig lista måste sägas direkt! Har du någon koll överhuvud taget? Leksand och Rögle borde vara betydligt högre upp skall sägas, har du ej varit i deras hemmaarenor är det nog dags för ett besök..tror du ändrar uppfattning då trots att lagen spelar i Allsvenskan..
2011-09-26 16:55:55
1891:
Förresten skriver ni bara om segrar denna redaktion? Ingen text utlagd från förlusten mot Troja. *sniff sniff* luktar medgångare lång väg.
2011-09-26 16:53:41
1891:
Kolla in det här länktipset också. I rest my case när det gäller vilket lag som kan skapa högst ljudnivå. Isapas pip är ju patetiska i jämförelse...
Länktips: http://www.youtube.com/watch?v=Tnp1ONJyO....
2011-09-26 16:52:34
Fotboll:
Alla suger rejält! Framförallt solna aik
2011-09-26 16:50:24
1891:
Pajasranking. Isapas anhängare går ju hem låååångt för slutsignalen och sviker sitt lag vid underläge. När de båda första derbyna som båda slutade 2-5 var det ju tomt på Blöj saints sektion när slutsignalen gick. Stötta laget i med och motgång verkar inte Blöj Saints supportrar ha begripit. De sjunger heller inte när laget ligger under. Det märktes tydligt under derbyt senast. Efter AIK:s ledningsmål var det knäpptyst från Blöj Saints läktarsektion. Dessutom har Blöj Saints blivit ruggigt utsjungna i varje derby och den decibelnivå som AIK når upp i klippet nedan, den är oöverträffad, så den ranking du har gjort måste man ta med en stor snöskopa salt. Klicka på länktipset och känn hur högtalarna vibrerar. Hittills har inget annat lags supportrar levt om på samma sätt i en svensk ishockeymatch. Det är ju en ljudnivå som saknar motstycke och det är AIK:s supportrar som står för den och inga andra.
Sen känns du väldigt partisk när du har Beirut topp tio. Inte ens när ni hade fri entré förra säsongen fyllde ni ju hallen till sista plats.
Länktips: http://www.youtube.com/watch?v=M4_nmh2c6....
2011-09-26 16:48:52
Kolle:
Helt omöjligt att ha åsikter på en så pass oseriös artikel. AIK får ju exempels skaffa lite publik till matcherna innan de kan rankas bland de tio bästa.
2011-09-26 16:24:45
Nisse:
Frälunda må ha mycket publik men klacken är patetisk för det mesta och ofta helt bedrövlig. Ok ranking tycker jag.
2011-09-26 16:15:18
hah:
patetiskt vart är frölunda? mest publik i sverige på sina matcher rent ut sagt amatörmässigt pinsam artikel.
2011-09-26 16:13:40
ANNONS:
Fler artiklar om Södertälje
Träningsmatcher
Södertälje
Nu är nästan allt spikat och klart. Kommer kanske nog läggas till en match eller två men det återstår att se när vi får veta spelplatser och tid!
2012-05-11 01:59:00
Silly Season 12-13, Strudwick slutar
Södertälje
Säsongen är slut och Silly season är igång.
Här får du veta senaste nytt angående truppen. Nyförvärv, förluster och rykten uppdateras så fort nåt nytt händer.
2012-03-19 16:21:00
Ett år till med Jonas Engström
Södertälje
Jonas Engström skriver på för ett år till
2012-03-14 17:22:00
Summering och tankar
Södertälje
Säsongen tog tidigt slut och redaktionen summerar säsongen som gått och lite egna funderingar.
2012-03-12 16:10:35
Södertälje förlänger med Flodqvist
Södertälje
Södertälje och Thom Flodqvist överens om nytt kontrakt
2012-03-09 17:30:08
Billberg och Dahlström förlänger
Södertälje
Emil Billberg och Jacob Dahlström under nya kontrakt
2012-03-05 23:18:36
Säsongen slutade med förlust
Södertälje
SSK åkte på en förlust mot Karlskoga men säsongen var slut innan matchen var slut.
2012-03-02 22:51:00
Södertälje reser till Karlskoga
Södertälje
Grundseriens sista match denna kväll mot kvalserie klara BIK Karlskoga. Men SSK har inte allt i egna händer utan måste förlita sig på andra lag.
2012-03-02 00:28:00
Tung övertidsförlust för SSK
Södertälje
Det var med stora förväntingningar man såg matchen mellan Almtuna och SSK. Trots stor dominans så gick inte pucken in och som så många gånger förr kom inte tre poängen in trots dominansen. Nu blir det svårt att nå play-off om inte Malmö och Mora förlorar båda matcherna. Detta kunde ha varit säsongens sista hemmamatch. Alla vet förutsättningarna nu inför nästa match och det man kan göra är att hålla tummarna. Annars får vi invänta nästa säsong som jag, personligen, har högre förväntingar på.
2012-03-01 14:41:00
Inför Södertälje - Almtuna: SSK:s sista hemmamatch för säsongen?
Södertälje
Varje match blir bara viktigare och viktigare, men denna tar priset efter SSK:s vinst mot Rögle.
2012-02-28 20:27:45