Voce dei Rossoneri: ”Det gäller att kontrollera tempot mot Arsenal”
Voce dei Rossoneri tar upp frågorna om Zlatan är bättre än någonsin tidigare, segern mot Udinese där Maxi Lopez var matchhjälte samt ett par frågor om CL-mötet mot Arsenal.
I dagens artikel representeras Milanredaktionen av Andreas Wingren och Kaveh Golestani. Gästskribent är DN:s
Erik Ask som presenteras efter frågorna och svaren.
(VdR är en artikelserie där skribenter från Milanredaktionen samt en gästskribent bildar panel varje gång. Artiklarna i serien publiceras tre gånger per månad – den 3:e, den 13:e och den 23:e.)


Zlatan har varit omskriven i två besvärliga situationer den senaste tiden och många glömmer i och med detta snabbt det han verkligen presterat. Han inledde våren mycket starkt och var tongivande även mot Napoli innan han utvisades och betygen drogs ner. Några har hävdat att Zlatan är bättre än någonsin. Håller du med om detta, eller har du sett Zlatan ännu bättre tidigare?
Andreas Wingren: Jag håller definitivt med om att Zlatan sett bättre ut en någonsin den här säsongen. Alla aspekter av hans spel, allt från målskyttet till framspelningarna och kreativiteten, har fungerat fördömligt och jag tror aldrig jag sett en så "komplett" Zlatan som den här säsongen. Dock är det ju alldeles för tidigt att prata om hans bästa säsong någonsin då vi bara är halvvägs in i säsongen. Zlatans säsong kommer avgöras av två skeenden. Det första är hur han presterar i ligan när han kommer tillbaka från avstängningen, blir det som förra säsongen med ännu en avstängning och svag form eller kommer han tillbaka och fortsätter bära Milan på sina axlar? Det andra är hur han presterar i Champions League, turneringen har blivit lite av Zlatans akilleshäl och han skulle behöva bära Milan även här för att fullborda den "ultimata säsongen". Om man bortser från den här säsongen tycker jag att Zlatans starkaste säsong var den i Inter när han vann Serie A:s skytteliga, då var han verkligen dominant. Anledningen till att jag ändå inte håller den säsongen skyhögt är att det var under en tid när Serie A var ganska svag och Inter var ohotade kungar på täppan. Den här säsongen är det sjukt jämn och Zlatan är ändå helt dominant, imponerande!
Erik Ask: Jag skulle nog säga att Zlatan var som allra bäst under sin sista säsong i Inter (2008-2009). Men frågan är om han någonsin har varit lika viktig för sitt lag som nu. Jag tror inte det. Zlatan har burit Milan på sina axlar hela säsongen. Även om han inte är fullt lika bra som för ett par år sedan så gör han hela skillnaden i en klubb som just nu leder Serie A (med haltande tabell). Det är oerhört starkt.
Kaveh Golestani: Nja, bättre än någonsin är han nog inte. Jag tycker att han var som bäst när han lämnade Inter (inte en dag tidigare). Han har förändrats enormt som spelare under sin karriär. Han har gått från att vara en dribbler till en targetspelare. Från att vara en show-man till en effektiv målskytt. Han är dock enormt betydelsefull för sitt lag just nu. I Barca klarade man sig bra, även utan Zlatan. I Inter var han väldigt framträdande men inte i den mån han lyckats göra sig oersättlig i Milan. Jag tror dock inte han trivts i sin klubbsituation bättre än han gör i dagsläget. Han känner sig viktig och hans prestationer, trots misstaget mot Napoli, har varit därefter. Han säger ju att han växer med ansvar, och det verkar han ha gjort på bästa sätt i Milan.
En efterlängtad seger togs mot Udinese på Friuli där hemmalaget varit obesegrade sedan 23 april förra året. Milan vann trots en B-betonad startelva och med ifrågasatta nyförvärvet Maxi Lopez som en av matchhjältarna. Hur viktig var den här segern för lagmoralen och för Lopez själv tror du? Var segern den sista räddningsplankan för Milan?
Andreas Wingren: Att tala om den sista räddningsplankan tycker jag är överdrivet, samma sak tycker jag om att Milan skulle vara i en kris eller att Allegri borde få sparken. Det är att dra för stora växlar över några svagare insatser. Alla lag drabbas av formsvackor, att Milans råkar komma samtidigt som halva truppen är skadad och man har flera tuffa motståndare är olyckligt. Men det är också förklaringen till varför man plockar mindre poäng under formsvackan än man gjorde förra säsongen. Även om vi förlorat mot Udinese i lördags hade ligasegern ändå var högst möjlig, om än tuff. I och med segern har man dock köpt sig andrum i ligaspelet, något som kan visa sig vara viktigt för att rida ut skadekrisen. Men framförallt tror jag segern var viktig för spelet i Champions League, till skillnad från ligan kan Milans säsong i Champions League avgöras på onsdag och därför tror jag det är viktigt att truppen kan ta sig an matchen med ett positivt resultat i ryggen.
För Lopez tror jag det var riktigt skönt att få göra mål. Men framförallt tror jag det var viktigt att han fick mer speltid än i tidigare matcher och att hans spel fungerade bra. Han kommer aldrig kunna ersätta Zlatan, men hans insats i lördags visade att han fungerar som targetspelare och att Milan kan spela ungefär som om man hade Zlatan på plan. Målet blev nog lite pricken över i.
Erik Ask: Jag tror att segern var mycket viktig. En förlust och snacket om kris hade kommit som ett brev på posten. Nu tog laget i stället tre tunga poäng och köpte Massimiliano Allegri lite (tillfällig?) arbetsro. Segern ger garanterat positiv energi inför avslutningen i ligan och Champions League. Om det var sista räddningsplankan är jag dock lite osäker på. Jag tror faktiskt att Milan kan tappa ytterligare ett par poäng och ändå vara med och slåss om ligasegern i vår. Juventus har ju varit ganska generösa med räddningsplankor tidigare under säsongen (med sina hemmakryss mot Siena och Bologna till exempel).
Kul för Maxi Lopez att han fick göra mål. Anfallaren behöver allt självförtroende han kan få efter transfersåpan i vintras då det var helt uppenbart att han var Milans andrahandsval (efter Carlos Tevez).
Kaveh Golestani: Ja, det tror jag. Det var en riktig måste-match för de rödsvarta. Hade man tappat poäng hade Juventus mycket väl kunnat punktera och avgöra ligan på San Siro i slutet av månaden. Det är såklart även viktigt att vi också tar poäng av topplagen i ligan, och förutom de viktiga pinnarna kunde segern inte ha kommit i ett bättre skede. Truppen har varit skadedrabbad och utan Ibrahimovic har man sakta men säkert tappat i moral. Det blev en boost för självförtroendet som lär behövas mot både Arsenal och Juventus. Jag tror inte att det undgått Lopez att han i fansens ögon var en sista utväg. Han visste ju till och med om det själv, när han satt och väntade på att Tevez-såpan skulle komma till ett slut. Just därför behövde han bevisa för sig själv, men framför allt supportrarna och tvivlarna att han hör hemma i Milan. Det finns mycket kvar att bevisa, men han kunde inte ha fått en bättre start.
Milan har väldigt många nyckelspelare borta pga skador och de som snart är tillbaka kanske behöver ett par matcher för att nå matchtempo igen. Med tanke på detta och med tanke på den form som Milan visat på sistone, vilken reell chans ger du Milan att gå vidare från dubbelmötet mot Arsenal i CL som inleds hemma på onsdag?
Andreas Wingren: När vi lottades mot Arsenal var jag övertygad om att Milan skulle gå vidare då jag tycker vi har ett betydligt bättre lag. Nu är dock skadeläget överdjävligt samtidigt som Arsenals dito ljusnat efter nyår. Jag tror dock fortfarande att Milan får gälla som favoriter att gå vidare, även vår reservuppställning är ganska bra. Det viktiga blir att få med sig ett hyfsat resultat från onsdagens match. Returmötet spelas först om 3 veckor och då har förhoppningsvis de flesta skadade spelarna återvänt, och det räcker om vi sätter spiken i kistan först i returen. Matchen på San Siro kommer för Milans del endast handla om att överleva. Det som talar emot Milan är självklart skadeläget. Men om man ska hitta något positivt kan man konstatera att Nocerino, Van Bommel och Ibrahimovic alla kommer relativt utvilade till matchen. Lägg där till att matchen spelas på en gräsmatta som i det närmaste kan liknas vid en svensk potatisåker, och även om det inte passar Milan så har vi i alla fall erfarenhet från att spela på underlaget.
Erik Ask: Milans form har inte varit den bästa på sistone, men det har inte Arsenals heller (även om det kanske har vänt med två raka segrar). Arsenal har för övrigt, precis som Milan, haft många spelare borta på grund av skador – framför allt i backlinjen. Jämnt skägg även där alltså.
Jag tror att åttondelsfinalen kommer att bli mycket jämn. Måste jag tippa en vinnare säger jag Arsenal. Framför allt för att Milans ganska tröga mittfält bör få problem med Arsenals kvicka spelare.
Kaveh Golestani: Nu verkar det som att flera nyckelspelare kan hinna bli friska redan till första mötet, men på det stora hela tror jag att detta blir ett mandomsprov för Allegri. Om Milan hamnar i en situation där matchen spelas i Arsenals tempo tror jag dessvärre att det kan bli pinsamt. Det gäller att Allegri kan kontrollera tempot och självklart se till att man håller tätt bakåt. Vi har oändligt mycket rutin i truppen, och det gäller att det används på rätt sätt. Vi kan inte på något sätt bara ställa ut skorna och tro att det löser sig automatiskt, men Milan har bra chanser till avancemang.
I vilka lagdelar tycker du att Milan är ett bättre lag än Arsenal och vice versa?
Andreas Wingren:
Jag utgår från att den här frågeställningen behandlar skadefria trupper. Och om man då kollar på lagdelar tycker jag att Milan är starkare än Arsenal i alla lagdelar förutom målvakten. Jag tycker att
Szczesny de senaste säsongerna verkligen utvecklats till en toppmålvakt. Hans känns stabil och säker samtidigt som han har förmågan att leverera riktiga monsterräddningar. Abbiati kan också leverera grymma räddningar, men stabil och säker är han inte, speciellt inte i luftrummet. Vad gäller mittbackspar tycker jag att Silva/Nesta är ljusår bättre än något mittbackspar som Arsenal kan mönstra. Nu har även Mexes visat sig fungera riktigt bra som stand in vilket gör oss mindre beroende av ett skadefritt mittbackspar. På ytterbackspositionerna tycker jag dock att Arsenal ser bättre ut, Sagna är bättre än Abate. Och Milans vänsterbackar är alla så dåliga att Arsenal kan spela vem som helst som vänsterback och ändå ha en bättre spelare där. Men som lagdel ser Milans försvar mycket bättre ut än Arsenals, mycket beroende på att Arsenals försvar ofta känns oorganiserat och ser ut som hela havet stormar.
På mittfältet tycker jag det är lite hugget som stucket vem som kan mönstra de bästa startspelarna. Men Milan har betydligt bättre bredd på mittfältet och är inte lika känsliga för skador och får därför ses som det starkaste laget på den positionen. I anfallet har båda lagen riktig spetskompetens i Zlatan och Van Persie, och en skada på någon av dessa skulle betydligt försämra det lagets chans till avancemang. Om man ser bortom lagens spets så ser Milan betydligt starkare ut även här, då jag tycker att Robinho, Pato, El Shaarawy, Boateng och Lopez inte bara är bättre än Walcott, Chamakh, Gervinho, Arshavin och Oxlade-Chamberlain, men de erbjuder även mer variation i sina kvalitéer i sitt spel än Arsenals grabbar. Vilket ger Milan större möjlighet att förändra sitt spel om det inte fungerar.
Erik Ask: Intressant fråga. Lagen har så klart fler olikheter än likheter, men på sätt och vis påminner de ändå om varandra. Båda är enormt beroende av en enskild anfallare (Zlatan och van Persie), deras mittfält har sett bättre dagar och i backlinjen hänger mycket på en ensam världsspelare (Thiago Silva och Vermaelen).
Jag tycker att Arsenals offensiv är något vassare än Milans (åtminstone så länge Pato är skadad och Robinho helt ur form), defensivt tycker jag att klubbarna är likvärdiga.
Kaveh Golestani: Milans försvar är bättre än Arsenals. På mittfältet ger jag Arsenal en liten fördel, mycket på grund av att de kan spela med en högre intensitet än Milan. Vi saknar även kreativitet på mittfältet, mest på grund av skadesituationen. Arsenals kantspel kan bli jobbigt för Milan, särskilt om Walcott får springa mot Antonini/Mesbah. I anfallet har Van Persie varit fullständigt lysande i år, och hans form går inte att jämföra med någon i Milan. Jag tycker dock att Zlatan i grunden är en bättre spelare än Van Persie. Där är det ganska jämnt tycker jag. Som jag skrivit tidigare så tror jag inte att detta spelar någon större roll, jag tror att det avgörs på ritbrädet och hur väl Allegri kan planera och utföra sin matchplan.


Namn: Erik Ask
Gör: Jobbar som redaktör/reporter på DN.se/sport.
Gillar: Defensiva mittfältare.
Gillar inte: Sepp Blatters idiotiska utspel
.
Önskar: Att Napoli vinner Champions league
.
Serie A:s tre bästa fotbollspelare: Daniele De Rossi (nu när han är sitt gamla jag igen), Thiago Silva (skulle platsa i vilket lag som helst) och Zlatan Ibrahimovic (kanske inte lika bra som för ett par år sedan men fortfarande fruktansvärt bra).
Några rader om mig: Norrlänning som hyser stor kärlek (som ibland övergår i en nästan ännu större hatkärlek) till Serie A.
Tack till Erik, Kaveh samt Andreas. Läs mer av Erik Ask på DN:s fotbollsblogg


VdR-frågan:
Är Zlatan bättre än någonsin?
Rösta på löpsedeln. Länk här
VdR-frågan: Förra omgången:
Vilket lag vinner Serie A?
58% av rösterna tror på Milan trots svaga resultat på sistone. Juventus fick 37% av rösterna, Udinese 2%. Lazio, Inter och Övriga lag erhöll 1% vardera.


Tidigare gäster inkl länk till respektive artikel:
KJack, Amir Bakhshi, Siavoush Fallahi, JB, Abgar Barsom, Tomas Fryklöf, Robin Wahlund, Henri Nekmouche, Rawkus, Thomas Wilbacher, Anders Eriksson, Thomas Nordahl, Jens Nordfält, Lorenzo Medici, Mikael Kristersson, Bardia Hayati, Henrik Ystén, Kristian Borell, Edin Zelic, David Ågren, Johanna Reimers, Daniel Hamilton, Robert Perlskog, Jennifer Wegerup, Martin Gwiazdowski, Andreas Persson, Erik Niva, Jesper Hussfelt, Simon Bank, Nico Farback, Mathias Dogan, Marcus Birro, Per Erik Wesslén, David Faxå, Martin Åslund och Marko Uusitalo.

42 KOMMENTARER

7258 VISNINGAR
HENRIK EDMAN
1968maldini@gmail.com
2012-02-13 20:00:00
ANNONS:
Artikelkommentarer

Artikelkommentarsfunktionen stängd
zvoneboban:
Zerg:
Det är tråkigt att du kör med personangrepp när jag bara har ifrågasatt Zlatans påverkan på Milans framtid, kan du vara snäll och gå tillbaka och heja på Inter eller Barcelona som du säkert gjorde när Mr.X spelade där.
Här är jag låt det komma, alla har rätt till en åsikt. Zlatan krossade varenda argument som jag lagt mot honom och det sätt han gör det på. Fan vad glad jag blir när jag har fel och Milan tjänar på det.
MialnMialnMilanMilanMilanMilanMilanMilanMilanMilanMilkan
2012-02-16 00:08:47
Zerg:
Zvoneboban, klockan är 23.30, Milan vann precis med 4-0. Utöver detta spelade Zlatan (likt hela laget) fantastiskt bra.
Kommenterar? Kan du snälla hålla käften och sluta skriva nu, du är en intelligensbefriad expert som inte har en susning om vad du pratar om. Utöver experter och statistik (vad mer kräver du?) vann Milan precis med 4-0, är det argumentet gott nog för din del vad gäller Zlatan?
Är Zlatan fortfarande en "överbetald diva" som inte har gjort Milan något gott?
Jag tror att jag talar för alla när jag ber dig att sluta skriva. Dina kommenterar är så fantastiskt dumstridiga att det är tragiskt, var god och sluta skriva nu - snälla.
1
2012-02-15 23:27:24
Bjarne:
Intressant läsning. Jag tror Milan tar detta men det gäller att få med sig ett bra resultat från San Siro,
Tycker Milan är bättre på varje plats förutom Van Persie som skulle ta en plats i vilket lag som helst denna säsong,
1
2012-02-14 19:19:52
Kung-Rickard-Den-70Fjärde:
zvoneboban
Det är väl inte Zlatan som ska vinna mot Arsenal. Killen får ju alltför ofta springa ner på mittfältet för att sedan sätta igång mittfältet då han aldrig får vara med i spelet där uppe. Om Zlatan hade en kreativ mittfältare som slog 5-10 passningar likt dom kvalitetspass han själv slår per match skulle han kanske få fler lägen. Sen ska man inte glömma hur mycket mer bevakning han får jämfört med tex. Sharaawy. som istället får större ytor när Zlatan dra med sig backarna.
2012-02-14 19:09:44
Passione per Rossoneri:
Är det någon här som är italienska kunnig?
Skulle vilja direkt översätta "djävulen i hjärtAT", tror det är Il diavolo in cuore, men ska det inte vara il cuore då man säger hjärtAT?
Hjäääälp!!!!
2012-02-14 18:56:46
Hinoja!!!:
@zvoneboban:
El Sharawy kan helt klart blomma ut brevid Zlatan, skulle säga att han har större chanser att göra de brevid Zlatan än brevid någon annan Milan anfallare med ett möjligt undantag i Cassano.
Han får spela med en spelare med hög spelförståelse, en spelare som ger sina medspelare flera bra lägen varje match med bra passningar eller inviduella prestationer.
Att han gnäller är ett minus men finns fler spelare i Milan som gnäller, Nocerino gastar som fan på tex Antonini, ska han bort för de? Aquiliani låg och slog i gräsmattan när Robinho bärnde öppet mål osv.
Har man fotboll som sitt jobb får man kritik, man ger kritik och de bästa sättet att tysta någon är genom att göra rätt själv. Ibra kan gnälla eftersom han varit den bästa Milan spelaren iår, men är han dålig är jag övertygad om att någon hade sagt till han, han får kritik ibland när han inte passar osv. Precis som han ska ha.
2
2012-02-14 18:14:40
zvoneboban:
@ Hinoja!!!:
Äntligen en person som är RIKTIG Milan supporter. Din lösning är bra och jag håller med dig men Zlatan kan inte vara kvar heller eftersom han bara skäller och gestikulerar, hur ska el sharawy kunna blomma ut jämte honom om han hela tiden får höra massa gnäll.
Enda gångerna jag inte stört mig på Zlatan i en Milantröja är när Casano spelat då är Zlatan tyst, spelar fotboll och jobbar för laget annars svider det när han håller på.
2012-02-14 17:30:15
Hinoja!!!:
@zvoneboban:
De är väll fler spelare än Zlatan som har något att bevisa imorgon, jag tycker Ibra är den som har minst att bevisa han har burit Milan hela säsongen nästa de är dags att någon annan offensiv spelare kliver fram och börjar göra mål.
Sen har Milan större problem än Zlatan, problemet är att mittfältet är för gammalt och dåligt, spelare som Seedorf, Ambrosini, Gattuso, Flamini osv har tyvärr inget att göra i ett Milan som ska slå ut Arsenal ur CL år 2012. När vi vann sist gång var dom alla riktigt bra nu är dom tyvärr oftare dåliga än va dom är bra.
Släpp Flamini, Gattuso, Seedorf och Ambrosini eller Van Bommel för dom pengarna man sparar in på löner kan man plocka in andra spelare, att sälja Ibra är de sämsta man kan göra, han är den klart bästa Milanspelaren denna säsongen, de är hans omgivning som har svikit för ofta med allt från skador till missade lägen (Robinho)
3
2012-02-14 17:06:04
zvoneboban:
Ja det bästa för Milan lilla gubben. Allt jag har sagt kommer bevisas imorgon mot Arsenal:
Zlatan måste bort!!!!!!!!
Hämta 2 ny spelare mittfältare och ytterback istället för hans lön och inom 2 år kommer ni alla säga den där zvoneboban hade rätt, hahah.
Tack för mig och vi hörs imorgon kl 22.30 så kan vi diskutera om Zlatan är rätt för Milan.
1
2012-02-14 16:56:00
Gli:
Kaveh: zvonebobban är typexempel på den svenska avundsjukan när den är som störst, jag tänker på hans hat mot Zlatan! Tragiskt på alla sätt o vis... Bara låt han va, o inte mata han med massa motargument, han sitter ju bara vid sin data och vänta på att få skriva igen. Gissningsvis är han i purbeteten, svårt o styra sina hormoner då.
2012-02-14 16:52:51
Kaveh(Milanred):
Det bästa för Milan? Men lilla gubben........
3
2012-02-14 16:00:51
zvoneboban:
Kaveh(Milanred):
Om du vill så kan jag undervisa dig lite i Milans historia ska du få se om det är skanadal. Det finns ett ställe på SanSiro där man får gå i ett Museum och jag tycker du ska gå dit lära dig lite så får du se om Boban borde nämnas med dessa namn jag glömde savicevic.
Savicevic är gud jämfört med Zlatan och de andra divorna (robinho o pato)som finns i Milan.
Jag får ifrågasätta vad jag vill så länge det är det bästa för Milan och eftersom du tar åt dig.....ja du vet.
1
2012-02-14 15:51:35
Kaveh(Milanred):
Zvoneboban:
Det är ju ganska tydligt på kommentarerna att ingen håller med dig. Du får stå för din åsikt, men ifrågasätt ALDRIG min eller någon annans kärlek till Milan eller kunskap om fotboll igen. Du är inte kvalificerad nog att göra det och ute på väldigt djupa vatten.
Dessutom: Att ens nämna Boban (som för övrigt är en av mina favoriter) i samma mening som resten av namnen är ju skandal. Och det stavas "Baresi". ;)
Ang. Oxlade-Champerlain:
Han är en enorm talang, tveklöst. Men det var Walcott också. Det säger inte så mycket längre, men visst har han fysiska och tekniska kvalitéer att bli något.
5
2012-02-14 13:16:34
zvoneboban:
Jag märker att det är många här som precis börjat hålla på milan (sen zlatan kom säkert) och är inte införstådda i vad MILAN innebär för något. Vi ska vara bäst i världen, europa vinna allt så som vi gjort under storhets tider, ni vet innan Zlatan kom och när han går.
Vinna bara ligan. Ja Milan vill bara vinna Ligan, det är fan roligare komentarer här än på comedycentral.
2
2012-02-14 12:19:18
zvoneboban:
sville_:
Haha CL är för barn hahaha.
Okej jag ger mig Zlatan är kung på samma sätt som Weah, Van Basten, Boban, Maldini, Albertini, Baressi osv, hahahahhaahahaha hahahhahaha.
Välkomna till Sverige
2012-02-14 12:13:01
sville_:
Zvonebobans inlägg visar att för barnen och ungdomarna av idag är enbart det enbart CL som är av värde.
För mig kommer alltid ligan före alla andra titlar.
CL är naturligtvis ärofullt att vinna, men den kan så lätt avgöras på en dålig dag, en felaktigt dömd straff, en utebliven straff osv.
Ligan är under så många omgångar att den verkligen visar något.
Tex i år så är ju Barca favoriter att ta hem CL, och även om de möter Real Madrid i en final och vinner, så vinner Madrid (som det ser ut nu iaf) ligan med 10 poäng.
Men som sagt, barnen värdesätter det som hypas mest i media..
Zerg:
Zvoneboban, det du precis har skrivit måste vara bland det mest retarderade och efterblivna jag någonsin har läst under min tid på Svenskafans - efter att jag försökte läsa (vad hände med grammatiken i svenska skolor?) det du skrev känner jag mig fördummad.
Du erkänner alltså att han hjälpte Milan att vinna den åtråvärda ligatiteln, detta till trots var det ett dumt drag att satsa på Zlatan? Ligatitlar är någonting som man tar lättvindigt nuförtiden med andra ord? Vad är skillnaden mellan ett "Grande Milan" och (enbart?) ett Milan som "vinner ligatitlar"? Om de lyckas vinna ligatitlar så innebär det väl ändå att Milan gör något rätt, eller har jag fel? Champions League kan vara väldigt mycket tillfälligheter, det är inte alltid det bästa laget vinner - du inser det antar jag?
Milan har alltså vunnit ett flertal titlar med Zlatan (allting bortsett förutom just Champions League), detta till trots är Zlatan en överskattad "diva"? Han blir hyllad i Italien av experter, dessa hyllningar backas dessutom upp med statistik som intygar det faktum att Zlatan är EXTREMT viktig för Milan, och ännu en gång - han är alltså en "överbetald diva"?
Snälla, skriv inget mer! Jag känner mig dum av att ha läst det du skrev, och du ödslade 5 minuter av mitt liv som jag aldrig får tillbaka på några helt fantastiskt efterblivna kommentarer.
9
2012-02-14 03:18:16
zvoneboban:
E-town:
Mitt enda hat mot Zlatan är när han har på sig Milan tröjan, eftersom han enligt mitt tycke inte är värd den.
Men Zlatan som person och i vilken annan tröja som helst (tex svenska landslaget) har jag inget emot eftersom det är kul och kolla när han skäller, gestikulerar, fokuserar på allt annat än fotbollen ¨så nej jag är ingen Zlatanhatare utan Milanälsaker.
3
2012-02-14 02:12:43
zvoneboban:
calleGR:
Jag sa inte att han går till favoriten, jag sa att han är smart när han väljer klubb.
Ajax lag på Zlatans tid bestod av spelare som sneijeder, van der vaart, pieenar osv, han var smart och valde Ajax.
Han gick till Inter då Juventus flyttade sner till SerieB och Milan fick starta med minus poäng så självklart väljer han Inter, smart.
Milan valde han efter att han bevisat att han aldrig kommer klara av att spela i ett lag som vinner många tiltalar (europa, världen osv), dessutom hade Milan ett starkare lag med pirlo, ronaldinho, gattuso osv.
IQ-befriad nej, men inte så blind av ZlatanZlatanZlatanZlatanmilanZlatanZlatan.
Jag väntar väntar bara på när Milan ska ha sin storhetstid och jag tror att så länge Zlatan spelar hos oss kan vi glömma det. Det har inget med hat mot Zlatan att göra utan det är bara det att han har bevisat att den klubben han spelar i är bäst i landet men inte i väröden eller Europa.
2
2012-02-14 02:06:26
calleGR:
Dessutom hade Inter vunnit allt som går när Zlatan gick till Milan. Inte heller Ajax hade vunnit på ett tag, men lyckades allt åren Zlatan var där.
Du ser, inte ens ditt IQ-befriade argument om att "Zlatan alltid går till favoriten" håller.
Dock borde du ist fundera på vf topplagen velat ha honom, Zvoneboban.
2
2012-02-14 01:19:21
E-town:
Zvoneboban
Ditt hat för Zlatan verkar vara större än din kärlek för Milan.
5
2012-02-14 00:55:55
zvoneboban:
Kaveh(Milanred):
Det är synd att du inte har samma kärlek för Milan som jag, ja han underlättade vinsten av en ligatitel för oss, sen då, nästa år, året efter det!
Men hade vi investerat i yngre fotbollspelare med en långsiktig plan istället för att lägga alla pengar på Zlatans lön, det är där skon klämmer eftersom han inte är så bra som ni (svenskar) försöker få han att framstå.
Galliani har gjort bort säg därför lägger han kommentarer så som "bästa anfallaren senaste 25 åren", han vet att Zlatan ENBART kan spela i lag som vinner ligan och inte i ETT GRANDE MILAN, för då hade han inte fått gestikulera och skälla på alla som han gör nu, då hade han blivit sparkad, som i en annan klubb som har sin storhets tid.
Kom igen nu och sluta håll på Zlatan och börja håll på MILAN.
P.S. Jag har varit i Italien och ja han är stor där men det är bara för att den andra divan (Totti) är så j...a avdankad så det är bara Zlatan som är intressant.
2
2012-02-14 00:03:57
E-town:
Älskar när svenskar med sitt favoritlag i PL alltid använder engelska låneord eller meningar. Bra där, du bor i Sverige
1
2012-02-13 22:38:06
E-town:
Skulle vilja säga att El shaarawy är betydligt bättre än oxlade.
11
2012-02-13 22:35:47
Deion (red):
GunnarG//
Synd att såna som du inte förstår innebärde av kommentarer. För det första så har det varit ett himla liv om varför han byttes ut mot United när han var bästa på planen och skapade även målet efter att dribblat av fyre Unitedspelare och serverat en perfekt genomskärare till Van Persie. Om du har hängt med så har Wenger fått stå till svars för det bytet och publiken för första gången sen han tog över vänt sig emot honom. Ja sa att han var Messi, bara att hans teknik i hög fart påminner om Messi. Dessutom är han faktiskt snabbare än Walcott enligt 100 meters löpningstider man lagt ut från träningarna. Förnekar du att han har samma fysik som Hulk? Har du sett honom? Ljuger jag? Get a clue.
3
2012-02-13 22:26:57
Kaveh(Milanred):
zvoneboban:
Jag är trött på folk som använder ord som 'svenneblattar'.
Jag är dessutom trött på folk som bagatelliserar en ligavinst på det sätt som du verkar göra det. Du är medveten om att det är en ganska stor prestation att ta en ligatitel va?
Man går inte in i startelvan hos lag som vinner ligan om man inte är bra. Höja till skyarna? Det som sker i Sverige är INGENTING i jämförelse med vad som sker i Italien, och då snackar jag inte enbart om Milano. Åk ner och hör dig för, så ändrar du nog åsikt.
Och for the record: Hade vi inte haft Zlatan är jag säker på att vi inte hade vunnit ligan förra året och att vi hade varit ordentligt avhängda i scudetto-racet i år...
19
2012-02-13 21:45:47
zvoneboban:
Är så trött på folk som höjer Zlatan till skyarna hela tiden. Vad har killen presterat på banan egentligen, visst bli mästrare i italien det är stort men han var smart när han valde lag. Han vaöde inter förstr eftersom han visste att de hade störst chans att vinna, efter barcelona gick han tillbaka till Italien för han visste vilken respekt alla hade för honom och där skulle han lyckas bättre än i England och Inter kunde han inte gå tillbaka till eftersom Milan var det starkare laget för tillfället.
SLUTA HÖJA HAN TILL SKYARNA, han är inte så bra som svenneblattarna försöker få det att låta. Jag är säker på att den dagen Zlatan lämnar milan och de pemgar som går till hans lön används till riktiga spelare (inte divor) så kommer Milan få sin storhetstid igen.
Så jag säger det igen BORT FRÅN MITT MILAN!!!!!!!!!!!!
5
2012-02-13 21:18:41
RSC:
Z var bäst 04/05! Underbara finter och dribblingar! Nu ser man aldrig något sådant, bara en gnällig människa som gör mål då och då...
2
2012-02-13 21:11:45
GunnarG:
Deion (red)
Är det superman du skriver om? Snabbare än Walcott, för bollen som Messi och har samma fysik som Hulk. Sprutar han eld med?
Är han bättre än Zlatan som gjort 21 mål samt 7 assist den här säsongen?
Demolerade han verkligen Uniteds försvar när han blev utbytt efter 74 min och Arsenal mäktade med ett mål samt förlust på hemmaplan?
21
2012-02-13 20:27:05
Deion (red):
Skulle nog påstå att iallafall för tillfället just nu så är Oxlade-Chamberlain bättre än någon offensiv spelare Milan kan ställa på benen. Han gjorde debut för några matcher sen från start. Såg när han spelade mot Manchester United och Blackburn, killen är en mardröm för långsammare backar. Han är snabbare än Walcott och har bollen klistrad på foten som Messi typ, gör överstegsfinter, riktingsförändringar i hög fart och små ryck som få unga spelare i kan matcha. Har en fysik som Hulk i Porto och riktigt starkt i närkamper mot försvarare. Han har bra tryck i sina skott också. Jag är riktigt imponerad av denna kille som växer för varje match. Det är pga av Chamberlain som Arsenals offensiva spela har tagit riktig fart på sistonde. Han demolerade både United och Blackburns defensiv på egen hand. Bara synd för Arsenal att hans lagkamrater inte spelare på samma nivå för tillfället förutom Van Persie och målvakten. Ett råd skulle vara att inte koncentrera för mycket på Van Persie, höll ett stort vaksamt öga på Chamberlain, annars kan Milans högra sida få en mardrömskväll.
6
2012-02-13 20:20:06
ANNONS:
Fler artiklar om Milan
Faxå: En betydelsefull tröja
Milan
I en artikelserie på fyra (eventuellt fem beroende på Seedorfs beslut) delar kommer här den första texten. Min hyllning till historiens bästa måltjuv: Filippo Inzaghi
2012-05-28 17:08:00
Söndag: Silva ber om förstärkningar
Milan
Milans två största stjärnor har nu gått ut i pressen och bett Milan förstärka laget. Efter Zlatans utspel på Gotland är det nu Thiago Silvas tur. Förhoppningsvis lyssnar Galliani och kompani på sina bästa spelare, annars vet vi vad som kan vänta…
2012-05-27 22:47:59
Il Mercato Estivo 2012: Sahins agent i Milano
Milan
2012-05-25 10:30:00
Säsongens mål
Milan
Kevin Prince Boateng har stått för mängder av vackra och minnesvärda mål under säsongen. Blir något av hans mål utsett till "Säsongens mål" av Milanredaktionen?
2012-05-24 13:30:00
Säsongens spelare
Milan
Zlatan gjorde sitt livs säsong och var Milans överlägset bästa spelare under säsongen 2011/2012. Så långt är Milanredaktionen överens. Men hur ser man på säsongens främsta backar, mittfältare samt övriga anfallare?
2012-05-21 20:24:00
Söndag: Notiser från veckan som gått
Milan
Nyheter, citat och fakta.
2012-05-20 18:01:00
Truppen lagdel för lagdel: ungt och brett men i behov av ytterligare spets!
Milan
Efter alla avsked och avslutade kontrakt sammanfattar vi läget i truppen och försöker redogöra för dess framtida sammansättning.
2012-05-15 00:40:00
Spelarbetyg Milan-Novara 2-1: Legendernas farväl
Milan
Milan besegrade Novara i en sportsligt sett betydelselös match. Men jublet dånade ändå över San Siro när Inzaghi osannolikt nog bevisade att verkligheten oftast överträffar dikten.
2012-05-14 01:52:00
Voce dei Rossoneri: ”del 2 (2), Framtida spelare”
Milan
I den andra delen av
Voce dei Rossoneris sista avsnitt diskuteras vilka framtida spelare Milan bör satsa på. Vilka ska stanna och vilka utöver de som redan lämnat ska gå? Vilka nyförvärv ska vi sikta på?
2012-05-13 21:53:00
Dopopartita Milan - Novara 2-1: Grazie Campioni, tutti in lacrime...
Milan
Så var den över, säsongen 11/12. Besvikelsernas säsong, skadornas säsong, underprestationernas säsong, hoppets säsong - allt detta är historia. Istället riktas strålkastarna mot senatorerna och det vemodiga avskedet.
2012-05-13 17:57:00