Spelarbetyg Milan - Arsenal 4-0: Många prinsar, men bara en KUNG en kväll som denna.
Milan manglade Arsenal med 4-0 och självklart blir det höga betyg efter en sådan här comeback i Europa.
Christian Abbiati - 7.0
Fick göra två räddningar, varav den ena var högoktanig, förstklassig, outstanding, galen, sjuk, ja, alla möjliga superlativ som anspelar på att något var otroligt viktigt och otroligt bra. I ett läge där
Milan hade matchen kunde ett 3-1 mål blivit väldigt avgörande men Christian räddade fenomenalt efter att inte ha haft något att göra fram till dess. Magnifikt.
Ignazio Abate - 6.0
Stängde igen, utan några större problem. Inte lika offensiv som vi vant oss vid men spelet fungerade bra med övriga i laget.
Philippe Mexes - 7.0
Spelar med självförtroende och är duktig i uppspelsfasen, vilket han visade under gårdagen. Tillsammans med Silva stängde de dörren i Arsenal och van Persies ansikte vilket frustrerade den formstarke anfallaren. Fransmannen bröt fint och spelade med pondus. Bra betyg, trots den ihärdiga frisyren. Passar perfekt i Jersey Shore för övrigt. "Dj Philly D". Does have a ring to it, doesn't it?
Thiago Silva - 7.5
Brassen har inte varit dålig, inte alls. Men det har varit något som har saknats under de senare matcherna. Riktigt vad det är kan jag inte säga. Men denna kväll hittade han tillbaka till sig själv och spelade magnifikt. Täckte upp för Antonini ett antal gånger och la även ett par fina passningar. Det vackra med hans spel är att han avvärjer farorna innan de ens hinner bli farliga. Han sa innan matchen att han inte riktigt visste hur han skulle få stopp på van Persie. Skitsnack. Han visste precis.
Luca Antonini - 5.5
Godkänd. Spelade upp sig under andra, men baserat enbart på den första halvleken borde Galliani ha rivit upp hans kontrakt. Katastrofala ingripanden, passningar och brytningar matchen igenom, dock mer påtagligt i första. Nej, Luca ställde till det alldeles för ofta och Silva såg rejält irriterad ut vid ett antal tillfällen. Skällde ut honom både en, två och tre gånger.
Mark van Bommel - 7.0
Åt upp Arsenals tama mittfält. Såg ut som den halvgalne mittfältaren som bara han kan se ut som, och briljerade med sitt taktiska spel. Täckte ytor, bröt och fördelade bollar. Han lever för sådana här matcher, och det syntes igår.
Antonio Nocerino - 7.0
Läs van Bommels betyg, lägg till en utsökt passning och assist till Boa-Boa-Boa-TENG-TENG-TENG samt ett farligt skott. Var väldigt sugen på att göra mål och även det syntes. Kanske liiiite för egoistisk i några lägen då anfallare fanns fria i straffområdet, men vad gör det en sån här kväll? Man ska ju avsluta när man kan.
Clarence Seedorf - N/A (ut 12)
Kevin-Prince BOA-BOA-BOA-TENG-TENG-TENG - 7.5
Den här killen är otrolig. De atletiska färdigheterna ihop med den vinnarskallen återfinns hos få fotbollspelare. Gör ännu ett drömmål och kan på egen hand vinna årets CL-mål. Han kommer även vinna andra och tredjepris på samma lista. Herregud, att bränna av ett sådant avslut i en 1/8 i CL efter att ha varit borta från planen i sex veckor stavas på följande vis: TACK, PREZIOSI FÖR DEN BJUDNINGEN.
Robinho - 7.5
Äntligen tystade han oss alla. Två avslut, två mål. Har han någonsin varit så effektiv? Utöver målen sprang han enormt och erbjöd med sin rörlighet mycket till Milans anfallspel. Skönt, riktigt skönt för fortsättningen för honom, för Milan och för oss. Kanske borde sluta på topp. För han kommer nog aldrig få till en sån utdelning igen.
Zlatan Ibrahimovic - 8.0 (Kung för kvällen)
Ja, han får en jävla åtta. Varför? För att han sprang åttor runt Arsenal och deras mittförsvar. De försökte med allt möjligt, inklusive fulspel men det gick inte. Inte en kväll som denna. Mr. Vermaelen, som bönat och bett om att få spela i mittförsvaret "där han höra hemma" borde ha bett om något annat. Blev totalt utspelad och förlorade varenda närkamp mot Ibra och det värsta var nog att det såg så enkelt ut.
Men Ibra, denna kung. Två assist, ett straffmål och nu har han, ÅTERIGEN, tystat alla hatare. I alla fall i en vecka.
GRANDE. GRANDE. GRANDE.
Ps. Ibras "first and last time"-hot till valpen Konscielny var galen. På San Siro ska man visa respekt. Det kräver Ibra. Och det ska han ha.
***
Urby Emanuelson - 7.0 (in 12)
Frågan är. Ja, frågan ÄR om inte Emanuelsons inträde i matchen omöjliggjorde Arsenals chanser. Seedorf är inte precis känd för att arbeta hem, och i ett tre-mannamittfält är det väldigt riskabelt, särskilt bakåt. Men tack vare Emanuelsons inträde täpptes de ytorna igen. Sprang enormt mycket fram, bak, åt sidan och åt andra sidan. Antonini bör tacka holländaren som var överallt och hjälpte den ständigt malplacerade vänsterbacken. Brände ett givet mål när han istället för att friställa Ibra sköt åt h**vete, men vem bryr sig... en kväll som denna?
Massimo Ambrosini - 6.5
Kom in och stängde igen matchen strax efter att Arsenal haft en bra chans att måla. Sprang och slet (även han) och bröt bollen väldigt högt upp vid många tillfällen, varav en ledde till att Ibra fixade straffen.
Pato - N/A
Kom in med dryga tio minuter kvar och hann med att tappa boll varje gång han fick den, förutom vid ett tillfälle när han borde och kunde ha frispelat Ibra men valde att lite halvnonchalant dra iväg ett skott utan något direkt hopp om att göra mål. Har väldigt mycket kvar att bevisa, även om han själv verkar tro annat.
***
Max Allegri - 7.5
All cred till Allegri. Valde att starta med Boateng vilket gav optimalt resultat. Startade även med Robinho, vilket gav optimalt resultat. Det räcker för ett högt betyg. Valet av Antonini och Seedorf kan diskuteras men vafan. Vad gör det en kväll som denna?
*
**
Bäst i Arsenal: Ingen, tyvärr. De var katastrofalt dåliga. Men mycket pga att Milan var så magnifikt bra.
***
Tiziano Crudeli - 10
Här förstår ni varför.

35 KOMMENTARER

5468 VISNINGAR
SAUD H. RANA
saud.h.rana@gmail.com
2012-02-16 19:42:00
ANNONS:
Artikelkommentarer

Artikelkommentarsfunktionen stängd
Saud Milanred.:
Jo, det stämmer. Men jag och resten av redaktionen är kapabla till att vara objektiva, vilket jag fortfarande tycker att jag varit. Det jag menar med att han alltid kommer att underprestera är baserat på ren fakta. Han har aldrig varit bra, och lär väl inte utvecklas till någon supervänsterback med tanke på den åldern han kommit upp i. Sen kan han nog kasta in en redig match någon gång, och då kommer det att visa sig i hans betyg!
Att han kunde få en 6:a har vi nog även påpekat, även om 5.5 speglar hans insats. Hade det enbart handlat om att springa upp och ner hade han fått en 10:a.
Återigen vill jag påpeka att han alltså erhållit ett godkänt betyg.
Trevlig helg!
3
2012-02-17 13:42:05
ebj:
Saud,
Som GElay säger är det kanske just med tanke på det du sa, som många av oss känner att Antonini inte ges ett rättvist betyg. Du har ju uppenbarligen redan bestämt att han allitd underpresterar :)
Annars håller jag med om det mesta, dock aser jag inte att Zlatan var bäst på plan. Men det beror nog mer på att jag fortfarande har svårt för han som spelare.
3
2012-02-17 13:41:47
Milan nel Cuore:
Van Bommel tycker jag förtjänar ett högre betyg, samtidigt som Nocerino i mina ögon var usel, förutom assisten.
2012-02-17 13:11:02
GElay:
Saud.
Det är väl kanske inställningen "Han har, och kommer alltid underprestera vilket han även gjorde mot Arsenal." som inte riktigt klingar med en rättvis betygsättning.
Mvh
3
2012-02-17 12:00:08
Saud Milanred.:
Haha, varför tror ni att vi (eller jag) hatar Antonini? Att jag inte "visar honom respekt"? Han har, och kommer alltid underprestera vilket han även gjorde mot Arsenal.
Att han hade 12/17 passningar rätt är väl sämre än Abates 11/12?? Och titta gärna på matchen igen, passningarna jag syftade på var katastrofala, alltså inte de när han inte hade någon press på sig, utan de få gångerna de satte press på honom. Om det inte framgick i min slakt så ber jag om ursäkt för alla er Antonini-kramare där ute! Poängen var och är fortfarande att han spelade inte bra, inte mer än godkänt.
Att jag lade upp en tes osv var inte min mening, enbart ett litet betyg, på en liten insats, det var ingen avhandling det här. Men till nästa gång, ska jag vara mer försiktig med mina ord då många verkligen tar åt sig och verkligen TROR att vi bedriver någon hatkampanj.
Till den som ekade att Ambrosini alltid blir slaktad: Va?
Ha det gött alla Milanisti! Vi kan inte ens enas när vi vinner! ;)
2
2012-02-17 11:53:48
Kaveh(Milanred):
Ang. IVG:
Det är rolig statistik, men det bekräftar som du nog håller med om bristerna med enbart statistiskt underlag för en åsikt.
2
2012-02-17 11:27:07
Kaveh(Milanred):
El Gato:
Tack för kommentaren. Jag håller med dig, och får väl backa på någon punkt.
Det är dock en känslig punkt för mig, när folk använder statistik som primärt argument. Känns som att vissa inte ens ser matcher och bara baserar sin åsikt på statistik...
Intrycket en spelare ger betyder mycket. Om en målvakt t ex håller nollan betyder det inte att han nödvändigtvis gör en bra match.
Kritik är alltid välkommet, det är ingen som klankar ner på kritiken, särskilt när diskussionerna förs som de gjorts här. Det är bara kul.
Än en gång, tack.
3
2012-02-17 11:25:36
ElGato:
ElGato:
Skulle även vilka hänvisa till den för en tid sedan länkade statistiska sammanställningen av Serie A såhär långt, där Luca Antonini placerar sig som Serie A's 8'e statistiskt bästa back, på mer eller mindre samma poängsumma som vår kära Thiago Silva. Självklart måste all statistik tas med en gnutta salt, men faktum kvarstår att statistiska bevis förstärker ett argument. Så om man skall lägga upp en tes som motbevisas av statistiken, måste man dels ha bra uppbackning av övriga källor samt vara beredda på att dels motta kritik för sin åsikt, men kanske viktigast av allt. Angripa situationen med lite flexibilitet och vidsynthet, något jag personligen tycker redaktionen misslyckas med i detta fall.
Länktips: Skulle även vilka hänvisa till den för e....
4
2012-02-17 03:53:44
_Super Pippo_:
Är det någon ide att skriva något om man inte ens menar vad man skriver?
Jag kan dock fortsätta "att märka ord" om du vill. Den alltid hyllade Abate på högersidan hade 11/12 korrekta passningar första halvlek, alltså sämre passningsprocent än Antonini som sågades vid fotknölarna...
Du undrade tidigare varför jag drog upp att alla bakåtpassningar gick hem och det gjorde jag enbart för att understryka att det inte alls var frågan om ett vårdslöst och farligt passningsspel Sanningen är att Antonini inte missade EN ENDA passning på egen planhalva under den första halvleken. Detta är något som inte kan sägas om Abate, även om jag inte anser att hans bolltapp är något att tala om egentligen. Men rätt skall vara rätt och är det som du påstår: att Sauds och din åsikt om Antoninis passningar första halvlek delas av många...då är det många som inte kan räkna.
Lyckade passningar/passningar första halvlek:
Antonini 12/17
Abate 11/17
Mexes 15/19
Silva 18/25
MVB 18/21
Nocerino 14/21
KPB 20/24
Zlatan 11/17
Robinho 14/21
Emanuelson 16/22
De siffrorna talar för sig själv rörande objektiviteten.
6
2012-02-17 01:45:46
Kaveh(Milanred):
Super Pippo:
Nej, det har du rätt i, men jag tror inte att Saud på något sätt menade det ordagrannt, utan försökte säga att det var många felpassningar.
Det tror jag nog att du uppfattade, men det är kanske enklare att märka ord än att acceptera saker och ting för vad de är - en åsikt som delas av många men långt ifrån alla.
2
2012-02-17 00:52:51
_Super Pippo_:
Nej, min statistik visar att Saud pratar strunt då han påstår att Antonini i första halvlek "passade bollen till motståndare oftare än till sina egna spelare". Det är inte en korrekt beskrivning utav händelseförloppet utan en efterkonstruktion för att rättfärdiga ett betyg som ifrågasatts av många.
Du kan säga exakt vad du vill, men 12/17 är inte färre än hälften.
5
2012-02-17 00:31:00
Walhéso Santos:
_Super Pippo_
Helt riktigt. Då ska det även tillägas att 73% är betydligt lägre än hans snitt. Är ledsamt att läsa ytterligare en artikel där Antonini beskjuts utan belägg. Alltså snack om att riva kontraktet med en försvare i halvtid, när motståndarna skapar 0 chanser. Sedan säga att han ständigt är usel, när nästan all statistik säger att han är lagets bästa ytterback låter lite märkligt.
Det är verkligen dags att visa lite respekt för Luca, det förtjänar han verkligen efter all skit han fått. Jag har aldrig förstått varför det just är Antonini och Ambrosini det alltid ska klagas på oavsett hur lyckosam de varit.
Angående länktipset. Tråkigt att Antonini nästan aldrig får en objektiv bedömning för vad han presterar utan bedöms för offside fällorna han missar några gånger per säsong.
För om Antonini ständigt är usel så vill jag höra hårt det kan sparkas på statiskt underlägsna Abate.
Luca Antonini uno di noi!
Länktips: http://www.psykologiguiden.se/www/pages/....
6
2012-02-17 00:28:36
Kaveh(Milanred):
Statistiken är inte irrelevant, men vilka passningar det nu var som gick fel är av större intresse. Finns många som tror mycket på statistik när det gäller saker som passningsprocent, men det är långt ifrån hela sanningen även om det kan vara en del av den. Visar din statistik hur många av hans brytningar som gjordes på 'egen hand' utan att någon i princip ledde motståndaren till honom? Visar det vad det var för typ av bollerövring? Och är det verkligen en sådan stor grej att passningarna bakåt från en back går fram?
Bara en del av de saker man ska tänka på innan man drar upp statistik som grund för en helhetsprestation.
Och på tal om kall framåt: Finns ju alltid anledningar till att man inte driver fram Abate lika mycket. Antoninis sk avslut var ju inte direkt hett...
3
2012-02-17 00:04:21
_Super Pippo_:
@Saud
Du får nog kolla upp dina källor innan du uttalar sådant som är enkelt att kolla upp. MIn källa är Opta stats: Antonini 1st half. passes 12/17, total 27/37 (73%) 5 av de missade passningarna sker också långt in på Arsenals planhalva. Alla passningar som går bakåt till backkollegor gick fram. Interceptions: 5. Mest av alla på plan.
Jag hade gett honom 0,5 bättre än Abate, som är precis lika iskall framåt som vanligt.
7
2012-02-16 23:47:17
Kaveh(Milanred):
Il Bello di Milano:
1. Du står för din åsikt, jag står för min och Saud för sin. Vi behöver inte hålla med varandra.
2. Än en gång: Hans individuella insats har ingenting med resultatet att göra. Visst kan en spelare vara fullständigt suverän i en storseger medan en annan kan vara under all kritik. Så ditt argument håller inte.
3. Nej, ingen 'hatar' Antonini. Huruvida man tycker att han borde ha en startplats i Milan är en annan sak. Det har varken med kärlek eller hat att göra, utan snarare med hur han presterat sedan Leonardo lämnade.
4. Och nej, Antonini har inte skrivit och sågat oss.
5. Godkänt är inte så illa pinkat som du får det att låta. Ingen klagar efter godkänt betyg, men alla behöver inte gå och få Nobelpriset för att laget vinner...
Väl mött.
6
2012-02-16 23:32:37
il Bello di Milano:
Luca Antonini. Han får så jävla mycket skit, varför? ni kan inte sticka under stol med att ni hatar honom, trots allt vad ni säger på redaktionen. Har han sagt något olämpligt någon gång om Milan, har han skickat ett brev till redaktionen där han sågar er? Har han... jag vet inte? men en 6a kunde ni i alla fall get honom, själv tycker jag att han borde fått en 7a, men nej,nej hur kan Antonini få en 7a, han som är så dålig. Skärp er nu 4-0 mot Arsenal och han får knappt godkänt, jag tycker synd om killen, om han skulle läsa era artiklar skulle han gjort en Enke, så jävla orättvist är det!
11
2012-02-16 23:04:24
Kaveh(Milanred):
Man kan sätta +/- 0.5 på de flesta i vanlig ordning, men håller med om betygen.
Tycker inte att Antonini gjorde sitt livs match på något sätt.
Milan som helhet gjorde en jättematch, men Antonini som individ var inte på något sätt imponerande. Utan all uppbackning från mittbackar och mittfältare hade det kunnat sluta illa. Allegri får ta åt sig av äran för att det gick så bra som det gick, särskilt på vår vänsterkant.
Väl mött.
4
2012-02-16 22:29:22
ACZlatan:
Du är alldeles för hård mot Antonini! Jag tycker han fyllde på bra och gjorde det förtjänstfull bakåt. 6.5 hade jag gett han. Annars bra betyg och intressant läsning!
7
2012-02-16 22:17:30
Forza[ValfriMilanLegendar]!:
Tycker Antonini för lite väl mycket oförtjänt kritik, grabben har varit usel i det flesta matcher han spelat men mot arsenal var han dominant( trodde aldrig att jag skulle använda Antonini och ordet dominant i samma mening). Han raderar ut Walcott tillsammans med Urby.
Vi vet alla att han inte är någon Xavi men han får inte många alternativ att passa bollen när han väl får den. Han är själv medveten om sina kvalitéer som passningspelare och tar hellre det säkra före det osäkra och dunkar upp bollen.
Om alla våra spelare skulle haft samma inställning som Luca hade vi varit överlägsna allt motstånd.
Är inget stort fan av grabben men han gjorde nog sin livs match igår
5
2012-02-16 22:12:03
Passione per Rossoneri:
Haha, skön man Crudeli ! Ska dock säga att jag fick ett mycket större utspel än vad han fick haha. Kärlek är dock alltid kärlek, skillnaden är att det är hans jobb. Fan vad man avundar honom för det.
2012-02-16 22:07:51
Passione per Rossoneri:
Fyfan vad man blev förBANNAD när man såg Konscielnys lilla utspel på Ibras tröja. Glad att han blev skadad. En sådan disrespekt finns bara hos ett lag som Arsenal där laget kryllar av ynglingar som glömt hedern i att ha på sig en Arsenaltröja.
FYYYYYFAN!!!!!!!!! DET HAR GÅTT CA 24 TIMMAR MEN LYCKORUSET I SIN RENASTE FORM SITTER KVAR!!!!!!! FORZA RAGAZZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2012-02-16 22:04:30
shady5:
Va inte du lite för hårt mot Pato nu eller? visst att han borde passa ibra men vi alla vet att hans första touche är en pina..Vi vet vilka kvaliter killen har och vad han kan åstakomma.. Bara för att han har varit dålig denna säsong så tycker jag iaf att han inte behöver bevisa mycket..
Men annars instämmer jag med allt annat!
1
2012-02-16 21:59:57
Gatsu:
Hahaha Crudeli for president! ALLVARLIGT!!
2
2012-02-16 21:32:50
Adranito:
Som sagt, Antonini, förtjänar 7, åstadkom 5,5, så alla har faktiskt rätt konstigt nog.
5
2012-02-16 21:19:16
Sheva - Il Migliore:
Luca var i mitt tycke bättre än Abate igår. Minst 6.5 är han värd. Han belönades med en 7a i Gazzettan bland annat.
8
2012-02-16 21:13:28
Adranito:
KPB självfallet.
2012-02-16 21:02:05
Adranito:
Abbiati, vad har hänt?
2012-02-16 20:55:48
Saud Milanred.:
Angående Antonini,
VI bedriver inte någon hatkampanj mot karln, problemet är att han ständigt är usel. Däremot har han varit bra under ett fåtal matcher, t.ex. mot Juventus i Coppan och i någon Serie A match.
I denna match var han usel. I första halvlek var han under all kritik, missade enkla brytningar, passade bollen till motståndare oftare än till sina egna spelare men framförallt, han försatte sina back-kollegor i enorma bekymmer matchen igenom genom att exempelvis hoppa in i Silva vid en höjdduell där Van Persie sedan kunde skjuta helt fri. Innan dess försökte han chippa över Walcott som bröt. Vänligen förstå att vi inte hatar Antonini, det vore befängt. Att springa upp och ner räcker inte. Hans motståndare Walcott och Chamberlain var katastrofalt dåliga, mycket tack vare att Emanuelson låg som en extra vänsterback ihop med att Milans försvar och mittfält låg rätt matchen igenom. Observera att han alltså fick godkänt, snäppet under Abate.
Hade han inte fått den enorma hjälp han fick kunde det ha slutat väldigt annorlunda, som så många gånger förr.
5.5 är godkänt!
Mvh
4
2012-02-16 20:55:20
Adranito:
Mycket bra betyg.
Abate, påväg tillbaka. Mexes, klockren insats, klockren kommentar.Thiago.. Antonini, alldeles rätt, men inte för att vi hatar honom eller för att han inte gjorde en bra insats, han vill men han kan inte, punkt. Nocerino,precis det vi behöver, bra alltid, bäst till vänster. Van Bommel, gör det Ambrosini inte kan. Emanuelsson, vänsterback, punkt.BPB, håll dig på jorden, så är du alltid en tillgång. Robinho, användbar ibland. Ibra kung.
Sempre, Forza Milan.
2012-02-16 20:54:40
HALA MADRID!:
Vad menar du med att han borde sluta med topp? Det är ju nu han ska fortsätta med att spela topp för att det är nu han har SJÄLVFÖRTROENDET!
Pato går ju absolut inte spela med, killen har ju 0 i spelsinne....
7
2012-02-16 20:33:59
vanbasten_9:
Måste hålla med, Antonini förtjänar ett högre betyg. Typ 6. Walcott hade ju inget att komma med ens på den kanten igår.
8
2012-02-16 20:21:06
ElGato:
Väl sagt GElay, håller med till 100%.
3
2012-02-16 20:16:54
GElay:
Att Antonini inte är världens bästa VB vet vi alla. Vad jag inte kan förstå och acceptera är detta systematiska hat som speglas av majoriteten av dem som kallar sig Milanistas på denna sajt mot denne man. Det verkar inte spela någon roll vad Antonini gör på planen. Han är alltid dömd på förhand och efter matcherna blir han allas hackkyckling. Personligen tycker jag att det är extremt oförtjänt. Antonini gjorde igår en mycket bra match, och fick till exempel en 7 i betyg av gazzettan.
Att han inte kan få beröm för en bra genomförd match där han var aktiv i offensiven samtidigt som hans defensiva arbete inte resulterade i ett enda baklängesmål, är mycket tråkigt.
Snäll sluta betrakta denna spelare med hatiska glasögon och respektera mannen för vad han är, En Milan spelare!
Det är sånt jävla gnäll på den här sajten, och detta är absolut inget speciellt riktat mot dig, Saud. Men kände att det får fan vara nog nu.
Har varit aktiv läsare av Svenska Fans nu i snart 3 år, men inte bemödat mig med att registrera en egen profil.
Men nu kände jag att jag måste ventilera denna åsikt.
19
2012-02-16 20:13:00
AnkanPato:
Jag som alltid är kritisk till era kommentarer till spelarbetyg men denna var verkligen Incredibile!
Forza!
1
2012-02-16 19:41:33
ANNONS:
Fler artiklar om Milan
Faxå: En betydelsefull tröja
Milan
I en artikelserie på fyra (eventuellt fem beroende på Seedorfs beslut) delar kommer här den första texten. Min hyllning till historiens bästa måltjuv: Filippo Inzaghi
2012-05-28 17:08:00
Söndag: Silva ber om förstärkningar
Milan
Milans två största stjärnor har nu gått ut i pressen och bett Milan förstärka laget. Efter Zlatans utspel på Gotland är det nu Thiago Silvas tur. Förhoppningsvis lyssnar Galliani och kompani på sina bästa spelare, annars vet vi vad som kan vänta…
2012-05-27 22:47:59
Il Mercato Estivo 2012: Sahins agent i Milano
Milan
2012-05-25 10:30:00
Säsongens mål
Milan
Kevin Prince Boateng har stått för mängder av vackra och minnesvärda mål under säsongen. Blir något av hans mål utsett till "Säsongens mål" av Milanredaktionen?
2012-05-24 13:30:00
Säsongens spelare
Milan
Zlatan gjorde sitt livs säsong och var Milans överlägset bästa spelare under säsongen 2011/2012. Så långt är Milanredaktionen överens. Men hur ser man på säsongens främsta backar, mittfältare samt övriga anfallare?
2012-05-21 20:24:00
Söndag: Notiser från veckan som gått
Milan
Nyheter, citat och fakta.
2012-05-20 18:01:00
Truppen lagdel för lagdel: ungt och brett men i behov av ytterligare spets!
Milan
Efter alla avsked och avslutade kontrakt sammanfattar vi läget i truppen och försöker redogöra för dess framtida sammansättning.
2012-05-15 00:40:00
Spelarbetyg Milan-Novara 2-1: Legendernas farväl
Milan
Milan besegrade Novara i en sportsligt sett betydelselös match. Men jublet dånade ändå över San Siro när Inzaghi osannolikt nog bevisade att verkligheten oftast överträffar dikten.
2012-05-14 01:52:00
Voce dei Rossoneri: ”del 2 (2), Framtida spelare”
Milan
I den andra delen av
Voce dei Rossoneris sista avsnitt diskuteras vilka framtida spelare Milan bör satsa på. Vilka ska stanna och vilka utöver de som redan lämnat ska gå? Vilka nyförvärv ska vi sikta på?
2012-05-13 21:53:00
Dopopartita Milan - Novara 2-1: Grazie Campioni, tutti in lacrime...
Milan
Så var den över, säsongen 11/12. Besvikelsernas säsong, skadornas säsong, underprestationernas säsong, hoppets säsong - allt detta är historia. Istället riktas strålkastarna mot senatorerna och det vemodiga avskedet.
2012-05-13 17:57:00