Karrar: stjärnan som är större än sin galax
''Att flera storstjärnor vill förringa honom, trots att han överträffar deras skicklighet med ljusår och att han har blivit klandrad av det irakiska fotbollsförbundet för en förlust i senaste VM-kval p.g.a. en skada som gjorde att han tvingades lämna matchen och att klubbledningen i Esteghlal inte förtydligade för sina spelare varför Karrar är större än dem alla är bara ett bevis på att Karrar är en stjärna större än sin galax.''
Karrar, ett namn som tog sig in i irakiska U23-landslaget efter att ha briljerat i sitt klubblag Al-Najaf säsongen 2005/2006. När säsongen var över var det ett faktum att Al-Najaf hade lyckats placera sig som ligatvåa i den irakiska ligan. Al-Najaf blev därmed klara att spela i Asiens Champions League, för första gången någonsin.
I Asiens Champions League år 2007 gjorde laget en godkänd turnering med tanke på den då rådande situationen i Irak, laget blev grupptrea med tre poängs skillnad till gruppvinnaren.

Al-Najafs storstjärna, den då 20-årige Karrar Jassim vägrade dock lämna turneringen utan att sätta sitt avtryck. Matchen mot Qatars storlag Al-Sadd blev till en match mellan Karrar och Al-Sadd. Motståndarna gjorde precis allt för att stoppa Karrar, de sparkade, drog och t.o.m. sköt bollen mot honom, men allt detta gav bara frisparkar och straffar till Karrars fördel och röda resp. gula kort till Al-Sadd. Matchen slutade med hela 4-1 till Karrars lag. Följande länk visar en del av den matchen.
Länk. (Obs, dålig bildkvalité.)
Efter den matchen jagades Karrar av flera arabiska klubbar, dock valde han pengar framför allt och valde ett mittenlag i Qatar. Där stannade han i tre säsonger.
År 2007 hann Karrar debutera i Iraks A-landslag. Han blev senare uttagen till Asian Cup. I denna turnering var han Vieras (tränaren) jokerkort. Så fort Karrar byttes in skapades kaos i motståndarnas planhalva. Han blev som en mardröm för motståndarna och han lyckades bli en ordinarie spelare i slutet av turneringen. Till slut blev Irak det första laget någonsin att vinna Asia Oceania, något som bör tilläggas var att Irak slog hela Asiens nya skräcklag Australien med hela 3-1. Länken nedan visar hur Karrar tar sig förbi två saudier i finalmatchen.
Länk.
Sedan 2007 var Karrar given i Iraks landslag om inte i startelvan trots att hans konkurrenter inom landslaget gjorde stora prestationer i sina respektive lag. Karrar hade dock fördelen att få spela mer än sina konkurrenter då han kunde placeras på olika positioner, han har t.ex spelat som släpande forward, höger/vänster yttermittfältare och mittfältare. Att han var så flexibel gjorde honom omtyckt av alla förbundskaptener som tränade landslaget och tyvärr var de många under en tät period, några att nämna var brassen Viera, normannen Drillo, tysken Sidka och den nuvarande, legenden Zico.
Med dessa tränare hann han delta i flera turneringar dem största dock är Asian Cup 2007, Intercontinental Cup 2009 och VM-kval 2010 som dock var mindre lyckad för Iraks del, inte minst p.g.a. öppningsmatchen mot Kina där den iranske domaren slaktade matchen genom att bl.a. ha felaktigt utvisat Nashat Akram och sedan upphävt ett solklart mål för Karrar. Olyckorna fortsatte i det kvalet då Qatar, nationen där många irakiska spelare spelade i var i Iraks grupp. Under kvalet gick vissa spelare ut och talade om påtryckningar från Qatariska shejker på dem. I detta kval slog man både Kina och Australien men förlorade dock i både tur/retur matcherna mot ett Qatar som fått storstryk i sina tidigare kval-matcher, Qatar och Australien tog sig vidare.

2010 valde Karrar att fortsätta sin proffskarriär i Iran, genom att spela för ett lag i den övre tabellhalvan, vilket var Traktor Sazi. Där blev Karrar publikens favorit på kort tid. Men hans prestationer på plan gjorde honom eftertraktad från flera håll. Men klubbledningen visste att de inte skulle bli populära om de sålde en sådan publikfavorit, om det inte finns en stor anledning för det. Anledning kom via ett bud från Irans storlag Esteghlal. Karrar blev ligans dyraste spelare.
Att han blev den dyraste spelaren i ligan, gjorde många iranska spelare avundsjuka på honom. Inte minst hans klubbkamrater, som var storstjärnor i Iran, dessa försökte förringa honom. Hatet till Karrar från klubbkamraterna uttrycktes slutligen öppet via iransk media, från en fem år äldre iransk storstjärna som spelar i klubben. Motivet till hatet enligt denne var att Karrar var en irakier (syftar nog på ett äldre krig länderna emellan).
Efter detta lämnade Karrar sitt lag Esteghlal som ledde serien, och envis som han är sägs det att han har valt ett lag från den undre tabellhalvan att spela för. Envis i detta fall då många påstår att han valt just Shahin Busheher eftersom laget kommer att möta Karrars gamla lag i iranska cupen. Hur vidare smart valet var återstår dock att få se längre fram i tiden.

Men Karrars gamla lag vill inte göra övergången så enkel för Karrar, det har framkommit påståenden om att laget vill ha överdrivna stora summor för eventuell flytt.
Att Karrar alltid blir orättvist behandlad visar bara hur stor han är i förhållande till sin omgivning, i detta fall Asien. I matcher där domarna är av högre rang, d.v.s. japanska eller australienska sådana brukar Karrar med all sannolikhet vara den spelare som avgör matchen.
Att flera storstjärnor vill förringa honom, trots att han överträffar deras skicklighet med ljusår och att han har blivit klandrat av det irakiska fotbollsförbundet för en förlust i senaste VM-kval p.g.a. en skada som gjorde att han tvingades lämna matchen och att klubbledningen i Esteghlal inte förtydligade för sina spelare varför Karrar är större än dem alla är bara ett bevis på att Karrar är en stjärna större än sin galax!

48 KOMMENTARER

1769 VISNINGAR
KAZEM M
2002-01-07 19:30:00
ANNONS:
Artikelkommentarer

Artikelkommentarsfunktionen stängd
Moslim (Irak-red):
Stänger ner här då det spårat ur rejält!
4
2012-01-09 21:30:54
Palestina (RIKTIG):
Snälla nån, ni behöver inte skriva erat namn som "Palestine Qudz" och sen börja snacka skit om Irak.
2
2012-01-09 20:01:09
Irakie:
hej// tack.
1
2012-01-09 15:20:28
Irakie:
iranian-teheran// riktigt patetisk kommentar. Var får du din info ifrån, Irak har varit ett av asiens mest framgånsrika lag tillsammans med Japan, sydkorea och Saudiarabien de senaste 10 år. På vilket sätt är vi svaga då, koll har du knappast. Vi bråkar med varandra inom landet? En match säger ingenting? Vad babblar du om!!
2
2012-01-09 15:16:30
Irakie:
Mustafa// Se vilka som har fått titeln asiens bästa spelare så vet du hur korrupta dom som utser spelarna till titeln är. Dessutom har Nashat och Younes gått ut och gett en stor känga till den utnämningen efter att dem utsågs till asiens andra resp. tredje bästa spelare. Att reglerna för vad som avgör den bästa spelaren ändras en timme innan prisutdelningen säger allt.
2
2012-01-09 13:58:32
Irakie:
abdulla bayati// Som jag tidigare har skrivit till dessa iranier, irakiska U20-landslaget har kickat ut Iran från Asian Cup som hölls i Iran, sen har irakiska OS-laget kickat ut Iran på deras hemmaplan inför ögonen på en stor publik, det roliga i den matchen var att iranierna hade inbjudit flera iranska föredetta stjärnor och förberett för en fotbolls fest, dock fick de se sitt lag bli totalt utspelade. Det enda de iranska spelarna lyckades med var att visa sin fula uppfostran genom att försöka riva sönder den irakiska flaggan. Iranier är duktiga på att riva flaggor.
3
2012-01-09 13:55:59
irakie:
Palestine-Qudz
Det är ganska uppenbart att du är en iranier som skriver. ;)
5
2012-01-09 07:50:59
hej:
Skribenten får det att låta som om det är C. Ronaldo han skriver om.
4
2012-01-09 05:20:35
Palestine-Quds:
Alla irakier, har någonsin någon irakisk spelare vunnit asian best player award, har någon ens blivit nominerad?
Lungna ner er. Erkänn arabiska bröder iran är tyvärr bättre än Irak. Kolla på alla deras stora spelare. Ali Daei, Man kan nästan säga att han är bästa striker i världen. Karrar skulle bli utnämnd eller kanske nominerad om han var en av de bästa. Iran kan räkna upp ca 30 spelare som på senare år spelat i schyssta klubbar i europa. En match säger ingenting jao som bi säger att ni vann. Vad gjorde iran med er i asian cupen??
Lungna ner er jaoo.
4
2012-01-09 01:03:54
Soheil:
Måste säga att standarden på artiklarna och nivån på skrivandet samt hur seriösa artiklarna är har sjuuuunkit i och med att moslim inte skriver mer. Kom igen, karrar dyraste spelaren i Iranska ligan?, du måste skämta med mig, Teymorian, Rahmati, Zandi, Karimi, etc etc ETC får nog ganska mer i lön än karrar. och fortfarande, angående frisparken, Jabbaris reaktion var oerhört omoget, men samtidigt, det är som att komma till ett topplag i europa där en viss spelare har spelat i många år och fått uppgiften att lägga frisparkarna, så kommer en hyfsat ny spelare och försöker ta platsen, hade nog varit lika illa där, men jabbaris reaktion var bara barnsligt..
Men åter igen, kvaliten på artikeln är inte.. som förr..
5
2012-01-09 00:56:13
Mustafa:
Karrar Jassim är en toppen spelare men är ingen Zlatan eller liknande... i jämförelse för sin omgivning så är han en av dem bästa spelarna ( inte bäst eftersom han har inte fått titeln som Asiens bästa eller dyraste spelare... än )
Hur säger man, " Take a chill pill " ?
2012-01-09 00:09:38
abdulla bayati:
Irakie// Habibi de är avundsjuka kan garantera dig att Al-Quwa Al-Jawiya eller Erbil eller Bagdad eller Duhok eller Zawraa eller Talaba hade slagit den bästa iranska laget i deras liga dessutom som de säger är iranska ligan en av de bästa så varför tar vi inte en match mot deras bästa. Eller minns ni inte sist http://www.youtube.com/watch?v=3jJAMblyCl0&feature=related när irakiska ungdomslaget krossade iran på deras hemplan kan en iranier säg till mig hur har ni tänkt er ni har allt ni behöver er liga är bra allt dessutom spelar de unga på grus som nu den irakiska ligan lider av planer.
2
2012-01-08 23:25:54
Irakie:
Javisst de har haft långa karriärer, men har de vunnit något. Återigen upprepar jag ni är duktiga på marknadsföring.
4
2012-01-08 22:20:26
Irakie:
abdulla bayati// tack för din kommentar, jag håller med om det du säger. Glöm inte att förra året hade vi hela 40 lag i den högsta ligan, vilket försvagade lagen och i sin tur ligan. Men i år hoppas jag att det blir bättre då det är endast 20 lag kvar.
5
2012-01-08 22:17:11
Siavosh (Iran red):
Jag kan nämna 3 till iranier om du vill? Kan nämna spelare från Australien, Japan och Sydkorea som alla håller högre klass än Karrar. De jag nämnde var spelare som direkt ploppade upp i min hjärna. Menar du att årets spelare samt kapten i sjätteplacerade Osasuna i La Liga skulle vara en sämre spelare än Karrar? Är Karrar en bättre tekniker än Shojaei som har haft show mot lag såsom Valencia, Atletico Madrid etc. Vill du ha "youtube-klipp" på det?
Som du själv nämnde var Karrar inte ens i startelvan det året, så det var inte så att han bar Irak på sina axlar eller gjort någon större inverkan. Byt inte diskussionsämne, sen när kom vi in på iranska spelare och deras framgånger? jag kan GÄRNA ta den diskussionen med dig om iransk kontra irakisk fotboll. Irak har inte haft en endaste spelare som presterat ute i Europa. Vill du börja den diskussionen tar jag den gärna med dig.
Nekounam åkte till Spanien som 25-åring och Shojaei som 24-åring. Mahdavikia åkte till Tyskland som 21-åring och Kaebi till England som 22-åring. Karrar är i Shahin vid 24 års ålder. Jag kan nämna MÅNGA iranska spelare som spelat utanför Asien, så nej att de spelat större delen av sina karriärer i arabiska ligor är inte rätt. Märks hur kunnig du är i ämnet. Har de gjort det så har det varit i de bättre lagen, inte i lag som havererar i bottenskikten.
3
2012-01-08 22:12:19
Irakie:
Vahid// Att marknadsföra spelare erkänner jag att ni är bra på. Att ni har bättre spelare än Irak är bara löjligt! Se på resultaten bara. Var är alla era landslag, vi har vunnit asiatiska U-20, kommit fyra i OS, tagit Asian Cup och spelat i Intercontinental Cup. Allt detta med den nuvarande generationen, vad har eran nuvarande generation gjort, det enda dom har gjort är att ha blivit ett av asiens bästa fem lag och tog sig till vm, där era spelare orkade hänga med i 50 min för att till slut helt kollapsa.
Alla dessa prestationer har Irak lyckats med trots att våra kvalmatcher alltid spelats på bortaplan. Stolta är vi över detta. Men vad ska man säga, haters will always be haters, losers will always be losers.
6
2012-01-08 22:00:13
Irakie:
Siavosh// Hahaha Tack för dagens fras "Kasta inte sten i glashus" . Jag har inte kastat sten i ditt glashus, det behövs nämligen inte.
7
2012-01-08 21:41:02
Irakie:
Ok vännen jag förstår inte vart du vill komma, det roliga är att du tar med tre iranska namn. Försöker du säga att de är bättre än Karrar eller? Sen tar du med några japaner och koreaner som inte ens spelar i asien, klubbmässigt, landslagmässigt har de inte alls samma spelstil som Karrar. Så de blir inte lika stora offer för domarbesluten som den otroligt tekniske Karrar.
Dessutom har Karrar vunnit Asian Cup, redan som 20 åring. Hur långt kom dessa spelare i tureneringen. Hur länge ska ni vänta på era stjärnor för att se de ha vunnit något stort. De blir inte yngre direkt heller.
Med vunnit något stort menar jag inte en storförlust i spanska ligan, eller iranska ligan vinst. Rätta mig om jag har fel, är inte Nekonam född 1980? Har inte han liksom de flesta iranier tillbringat större delen av sina karriärer i mediokra lag i arabiska ligor?
7
2012-01-08 21:35:37
Vahid (Iran):
Moslim Akill. Huvudredaktör för denna sida. Du och andra människor, Please attention!! "Irakie" hävdar att Karrar är asiens bästa spelare. Du försöker även såga Persian Gulf League. Jag anser att du inte har rätt att göra detta. De iranska klubbarna har värvat tämligen proffsigt i det pågående transfer fönstret. Premier league, Irish Airtricity league och den litauiska ligans spelare har valt att spela för välbetalda kontrakt. Vi har ett väl fungerande seriesystem samtidigt som vi har kompletta arenor.
Fotboll är en tydlig sport. Om nu karrar var en världsstjärna, vilket man är oom man är en av de bästa från den folkrikaste kontinenten- asien. Om detta var fallet så skulle karrar vara en kändis. Javad Nekounam, Kapten i landslaget assisterande kapten i la liga succe laget osasuna, han var kapten i matchen mot barcelona den senaste veckan, det kallar jag stjärna! O ch inte en dribbler som har blivit sparkad pga personliga skäl av en av asiens bästa klubbar, Esteghlal Tehran. Läs " korta nyheter från iran" på svenskafans , detta kan ge dig insikt i den iranska fotbollen. Jag ser din okvalificerade, underlägsna ooch djupt desperata artikel som ett försök att håna Persian Gulf League. För var annars anser du att jjassim har blivit felbehandlad. Sammanfattande kan min mening mot din desperata , men dock misslyckade försök att såga den iranska fotbollen som: Kasta inte sten i glashus. Ni har dessutom inga""europa proffs"" som du snackar om. Nämn inte ali abbas i australiska ligan...
Nå.. Moslim Akill tycker inte du att denna ""hyllningsartikel" var ett misslyckat försök?
5
2012-01-08 20:57:36
Siavosh (Iran red):
Irakie // Jag citerar dig: "Att Karrar alltid blir orättvist behandlad visar bara hur stor han är i förhållande till sin omgivning, i detta fall Asien." "och att klubbledningen i Esteghlal inte förtydligade för sina spelare varför Karrar är större än dem alla är bara ett bevis på att Karrar är en stjärna större än sin galax". Du har i och med dessa citat menat att karrar är stor i förhållande till Asien. Du menar alltså att han är större än spelare såsom Nekounam, Honda, Shojaei, Teymourian, Djeparov, Ji-Sung Park, Kagawa (kan nämna många fler). Så jag har inte stoppat ord i munnen på dig. Jag drog en uppfattning utifrån dina självklara påståenden som jag citerat dessutom.
Att du nämner ett par "fotbollsexperter" bara sådär rättfärdigar fortfarande inte det faktum att det du sagt är påståenden tagna ur luften. Jag behöver inte ta del av något ihopklippt youtube klipp. För mig räcker det att se på den iranska ligan för att se vilken kvalitet Karrar håller. Du framhäver situationen på så vis att om någon med dålig insyn i asiatisk fotboll skulle läsa den här artikeln skulle denne tro att Karrar är den bästa spelaren i Asien ("större än sin galax") och att ingen når upp till hans nivå. Till följd av detta så vill alla storstjärnor (spelare med meriter från europeisk toppfotboll) vilja förringa en spelare som har som bäst spelat med ett bottenlag i Qatar och Traktor Sazi samt Esteghlal i Iran.
Jag har inte lagt ord i munnen på dig. Du säger själv att du jämför avundsjukan på Zlatan med Karrar. Vad har Karrar gjort för avtryck för att alla ska vara så "avundsjuka" på honom och vilja så mycket ont att hela asien (inkl domare, förbund och spelare) försöker stoppa honom? Ajax pungade ut 80 miljoner kronor för Zlatan, vilket ingen annan klubb gjort för en svensk spelare, såklart det finns till avundsjuka. "Läs om, läs rätt".
3
2012-01-08 18:52:01
Siavosh (Iran red):
Irakie // Jag citerar dig: "Att Karrar alltid blir orättvist behandlad visar bara hur stor han är i förhållande till sin omgivning, i detta fall Asien." "och att klubbledningen i Esteghlal inte förtydligade för sina spelare varför Karrar är större än dem alla är bara ett bevis på att Karrar är en stjärna större än sin galax". Du har i och med dessa citat menat att karrar är stor i förhållande till Asien. Du menar alltså att han är större än spelare såsom Nekounam, Honda, Shojaei, Teymourian, Djeparov, Ji-Sung Park, Kagawa (kan nämna många fler). Så jag har inte stoppat ord i munnen på dig. Jag drog en uppfattning utifrån dina självklara påståenden som jag citerat dessutom.
Att du nämner ett par "fotbollsexperter" bara sådär rättfärdigar fortfarande inte det faktum att det du sagt är påståenden tagna ur luften. Jag behöver inte ta del av något ihopklippt youtube klipp. För mig räcker det att se på den iranska ligan för att se vilken kvalitet Karrar håller. Du framhäver situationen på så vis att om någon med dålig insyn i asiatisk fotboll skulle läsa den här artikeln skulle denne tro att Karrar är den bästa spelaren i Asien ("större än sin galax") och att ingen når upp till hans nivå. Till följd av detta så vill alla storstjärnor (spelare med meriter från europeisk toppfotboll) vilja förringa en spelare som har som bäst spelat med ett bottenlag i Qatar och Traktor Sazi samt Esteghlal i Iran.
Jag har inte lagt ord i munnen på dig. Du säger själv att du jämför avundsjukan på Zlatan med Karrar. Vad har Karrar gjort för avtryck för att alla ska vara så "avundsjuka" på honom och vilja så mycket ont att hela asien (inkl domare, förbund och spelare) försöker stoppa honom? Ajax pungade ut 80 miljoner kronor för Zlatan, vilket ingen annan klubb gjort för en svensk spelare, såklart det finns till avundsjuka. "Läs om, läs rätt".
2
2012-01-08 18:52:00
abdulla bayati:
Tjena väldigt bra skrivit och det du säger är helt korrekt men jag önskar två irakiska lag ska igen till Asian Champions League så att alla asiatiska lag ska veta vilken nivå de irakiska lag håller dessutom är den irakiska ligan inte än ens nära den iranska qatariska men vi har ändå fått se storstjärnor som de två ligorna har velat ha Money over bitches
3
2012-01-08 17:45:31
Irakie:
Siavosh// Hej igen, var skrev jag att Karrar är asiens bästa spelare. Även om jag skulle tycka det, så har jag inte skrivit det. Jag har skrivit lite allmänt om Karrar och av det du läst drog du din egen uppfattning, att han är i särklass den bästa i asien.
Sen det där med domarna är faktiskt också fakta och inte någon åsikt, detta enligt många fotbollsexperter som har kommenterat matcher där Karrar har deltagit. I artikeln har jag tagit med två exempel vill du ha fler exempel kan du också få, eller så kan du gå in på "youtube.com" och se på Iraks senaste matcher så kan du se hur många straffar/frisparkar Karrar egentligen borde ha fått, det kanske har undgått dig hur ofta motståndarna tvingas till fula tacklingar mot Karrar för att få stopp på honom, med rätt domare hade de gula och röda korten fladdrat så fort någon vill ta bollen från Karrar, han är för skicklig med bollen.
Angående det mediokra Busheher, vill jag fråga dig, när skrev han kontrakt med dom, precis vännen, för någon dag sen. Varför han har gjort det, det har jag också skrivit. Att han hör hemma i en europeisk toppliga håller jag absolut med, han kanske borde göra som Zarate när denne skickade över en youtube film till Lazio. Vad vet jag.
Nu lägger du ord i munnen på mig igen, eller så vill/kan du inte förstå vad jag skriver. Jag har aldrig jämfört Karrar med Zlatan, jag gav ett exempel på avundsjukan med det jag skrev om Zlatan. Läs om, läs rätt. Och exemplet jag syftade på om du nu inte har tillgång till Zlatans bok, så var det när lagkompisarna i Malmö (alltså innan han blev en av de bästa i världen) fick höra att han skall till Ajax.
Återigen upprepar jag, Karrar är större än sin galax. Men att det fanns så mycket avundsjuka mot denne visste jag inte
5
2012-01-08 17:42:03
Siavosh (Iran red):
Mycket av det du har skrivit är inte FAKTA. Att Messi är världens bästa fotbollsspelare är fakta men att Jassim är i särklass den bästa i Asien är INTE fakta, det är en åsikt som du valt att framhäva. Att han är den som avgör när domarna är av högre rang är inte heller det fakta, utan det är en slutsats om du baserat på, ja inte vet jag. Vart har jag lagt ord i munnen på dig? Jag har dragit ur citat ur din text och jag ville bara påpeka på att mycket av det är "oseriöst", därav den barnsliga responsen.
Vidare så spelar Jassim IDAG i Shahin Bushehr, som är ett MEDIOKERT lag med iranska mått. En sådan spelare, som du beskriver honom, borde varken spela i Traktor eller Esteghlal. Han borde väl höra hemma i någon europeisk toppliga?
Var snäll och jämför inte Zlatan med Jassim. Zlatan är en spelare med stenhård attityd och en av de bästa i världen och det är en självklarhet att avundsjukan flödar runt honom. Jassim är ingen att vara avundsjuk på så dina teorier är lite tagna från luften anser jag iallafall.
Återigen vill jag påpeka att jag har sett Jassim spela och det är en bra spelare. Men den bilden du ger av honom är inte rätt. Han är dessutom i Iran känd för att inte vara lätt att göra med.
1
2012-01-08 13:26:52
Irakie:
Siavosh// Jag har skrivit fakta, hur man väljer att uppfatta det är en tolkningsfråga för respektive individ. De ord du lägger i munnen på mig får du själv stå för. Dessutom är varken Traktor Sazi eller Esteghlal mediokra lag i Iran. Och vill du veta om avundsjukan mellan fotbollsspelare så får du nog ta och läsa Zlatans bok. Zlatan var hatad av sina medspelare ändå var de arga när han lämnade, gissa varför? Sen är det så att jag vill ge alla som styr inom asiatisk fotboll många kängor. Oavsett vilket land dem tillhör eller i vilken klubb eller förbund de är. Ett undantag kan Japan och Sydkorea vara dock.
5
2012-01-08 12:19:54
Siavosh (Iran red):
Irakie // Med all respekt för det arbete ni lägger ner här på den irakiska redaktionen måste jag ändå påpeka på att denna artikel kändes lite "oseriös".
"Karrar alltid blir orättvist behandlad visar bara hur stor han är i förhållande till sin omgivning, i detta fall Asien". "Att flera storstjärnor vill förringa honom, trots att han överträffar deras skicklighet med ljusår". "I matcher där domarna är av högre rang, d.v.s. japanska eller australienska sådana brukar Karrar med all sannolikhet vara den spelare som avgör matchen." Jag tvivlar dessutom STARKT på att Karrar är den bäst betalda spelaren i Iran och lite annat som skrivits.
Visst kan jag förstå att man alltid har en förkärlek till sina egna landsmän, men att påstå att Karrar är bäst i Asien och att ingen är i närheten av honom är väl ändå att ta i? Jag menar varför spelar han i ett mediokert lag i en liga som du beskriver som "ingen av de större ligorna"? Du påstår att du försökt vara respektfull mot iranier, men ändå lyckas du kasta en känga på iransk fotboll mellan raderna.
Säger inte att du inte får tycka eller skriva så, men det drar ner helhetsintrycket måste jag säga. Då får man kanske acceptera negativa kommentarer från vissa håll. Jag försvarar inte de rasistiska kommentarerna som har skrivits och jag håller med att ENDAST fotboll skall diskuteras här. Men oseriösa artiklar blir dessvärre allt som ofta bemött med oseriösa kommentarer.
3
2012-01-08 02:38:55
Irakie:
Till er andra som fått era kommentarer raderade av någon anledning, säger jag tack ändå.
4
2012-01-08 00:43:52
Irakie:
Moslim// jag vill passa på och tacka dig för de bilderna du fann, och tiden du spenderade.
3
2012-01-08 00:35:37
Irakie:
Kära Vahid// Tack för det, så nu är jag både desperat och trångsynt. Det behövs tydligen inte så mycket för att få iranier till fiender. Tro mig vi vet hur våra spelare behandlas och har behandlats i Iran, deras historier behöver vi dock inte ta upp nu, det handlar om Karrar nu. Jag tänker härmed endast svara kortfattat på dig. Hur ville du att jag skulle ha beskrivit det den iranske storstjärnan spydde ut om Karrar i media. Jag kunde enkelt ha sagt att han är rasist, men av respekt för de finare iranier försökte jag förmilda det hela med att säga att kriget har satt sina spår i dennes skäl. Och vad gjorde klubbledningen efteråt ju de bötfällde Karrar. Nej vännen det hela med Karrar i Esteghlal började långt före frisparken, hade du följt laget hade du märkt hur Karrar var utfryst av de iranska stjärnorna. Sen har jag inte pratat om relationerna folken emellan jag har kritiserat dem som på orättvisa onda sätt försökt skada en stor irakisk stjärna.
4
2012-01-08 00:32:15
Irakie:
Safat// Karrar blev ligans dyraste spelare iochmed övergången till Esteghlal. Källa till vad som händer i iranska ligan är lite svårt att hitta om man inte är iranier, med all respekt vi talar inte om någon av de större ligorna nu. Men vissa arabiska källor har skrivit om den övergången just pga Karrar, och där har man tydligt sagt att Karrar är ligans dyraste. Hoppas det inte stör dig, då detta har tydligen stuckit andra i ögonen.
4
2012-01-08 00:26:19
Irakie:
Acke// Tack så mycket vännen, det fanns jätte mycket att skriva om Karrar men ville bara berätta om just dessa händelser.
4
2012-01-08 00:24:45
Moslim:
Jag fattar inte varför man alltid ska behöva upprepa samma sak? Håll er till ämnet, skippa rasistiska åsikter, personliga påhopp och annat olämpligt. Ska ni kritisera så gör det på ett sakligt och seriöst sätt!
Har tagit bort några kommentarer, hoppas jag inte behöver ta bort fler!
2
2012-01-07 23:20:05
Vahid:
Desperat skribent! Karrar är en stor och respekterad spelare. Däremot tycker jag att du uttrycker dig på ett oacceptabelt sett. Lungna ner dig vännen. Sanningen är den att den enda spelare han bråkade med ,Mojtaba Jabbari, är själv väldogt duktig detta år, samtidigt som han är väldig töntig som sägeer att han inte vill spela i samma lag som en "irakier" pga ett töntigt frisparksbråk. Prata inte om relationerna mellan iranier och irakier. Många av era otroligt duktiga landslagsspelare spelar i Persian Gulf League, och de har absolut inga problem i sina iranska klubbar! Var inte trångssynt kära granne. Aleikum salam!
2
2012-01-07 22:48:19
kesafat:
HAHAHAA vilken myttoman när fan blev karrar ligans dyraste spelare? En källa på det tack!
2012-01-07 21:53:22
Acke:
Fan va grym du e tack Kazem tung du e broder !!!!
3
2012-01-07 20:43:37
ANNONS:
Fler artiklar om Irak
Zico: Vi vill ställas mot ett starkt motstånd
Irak
Lottnigen är klar och Iraks brasilianske förbundskapten verkar vara nöjd, trots det svåra motståndet.
2012-03-09 13:28:42
Grupperna i slutspelet i VM-kvalet lottade
Irak
På fredagsmorgonen blev det klart vilka landslag Irak får möta i sin väg mot VM 2014 i Brasilien.
2012-03-09 12:59:00
Ytterligare planer på arenor I Irak
Irak
I skuggan av Basra Sports City som ännu står under uppbyggnad planerar det irakiska idrottsministeriet för ännu fler nya arenor i landet.
2012-03-02 19:42:00
Målglatt Irak utklassade ett svagt Singapore
Irak
Den tredje rundan i asiatiska kvalet till VM 2014 avslutades med en irakisk storseger som innebar gruppseger för Mesopotamiens lejon.
2012-02-29 22:40:00
Irak: Top 5 klubblag
Irak
En artikelserie i åtta delar där olika topplistor presenteras, med koppling till den irakiska fotbollen. Del 3 av 8.
2011-12-08 19:35:00
Irak: Top 5 bästa spelare genom tiderna
Irak
En artikelserie i åtta delar där olika topplistor presenteras, med koppling till den irakiska fotbollen. Del 2 av 8.
2011-11-24 18:53:00
U23: Mållöst mot Australien
Irak
Iraks U23-landslag lyckades inte knipa de där ytterst viktiga tre poängen i kvalmatchen mot Australien vilket innebär att vägen mot OS i London 2012 nu är allt längre.
2011-11-22 19:09:13
U23: Inför Irak - Australien: Dags för OS-laget att vinna
Irak
Dags igen för OS-kvalet till London 2012. Denna gång är det The Socceros Australien som kommer på besök till Doha där Irak kommer att spela sina hemmamatcher framöver.
2011-11-22
Irak: Topp 5 turneringar
Irak
I åtta veckor framöver presenteras olika topplistor som har med irakisk fotboll att göra. Del 1 av 8.
2011-11-17 15:35:00
Sammanfattning av det asiatiska VM-kvalet omgång 5
Irak
Under tisdagen spelades den 5 omgången i det asiatiska VM-kvalet. Ytterligare lag tog sig till slutspelet men fortfarande är det inte helt oavgjort i några av grupperna i kvalet. Här följer en sammanfattning av det nuvarande läget och förutsättningarna inför den sista omgången som spelas den 29 februari nästa år.
2011-11-16 21:00:00