Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
7 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
8 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
9 | ![]() | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
10 | ![]() | 14 | 5 | 4 | 5 | 19 |
11 | ![]() | 14 | 3 | 8 | 3 | 17 |
TOTALT 46361 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
GrönaValle1922 skrev:Det kan vara så enkelt att de missat att lägga ut bortastå. Ideella krafter som gör många uppgifter nu. Ett par stycken anställda har fått sluta efter uttåget från S1. Ringer någon och påpekar det så tror jag de löser något.
FotbollsFFantast skrev:Reflektion varför lånade vi inte ut OC tro? Börjat bra i Åtvid 3 mål. Att Chrisse inte klickade med honom e ju en sak men vem vet vem som tränar FFF nästa år?
Lagetvidhavet skrev:Inte ståplats. Är du trög eller? Snälla. Släpp detta nu.
GrönaValle1922 skrev:Allvarligt? Ni tar ju oxå 150:- för en biljett.
FFF_Klagshamn skrev:?? Varför skulle man inte öppna upp en bortastå för 70-100 personer? Det gör man väl oavsett serie. Det är väl ungefär också ett såpass stort bortafölje man får se på denna nivån. Ärligt talat. 150 kronor för Division 1-fotboll är sinnesjukt. Förvalta er ekonomi bättre så kanske ni i framtiden har råd med rimliga biljettpriser för matcher i korpen där våra båda klubbar numera huserar.
GrönaValle1922 skrev:Kanske inte är så att man tjänar på att öppna upp bortastå när det kommer max 100personer, vad vet jag? Sen är det helt klart värt 50:- extra för att vara på den sektionen som är sittplats för bortasupportrar. Man ser matchen betydligt mycket bättre då det inte är något nät som stör där samt att sittplatsläktaren är upphöjd. Är 150:- för dyrt är det bara att stanna hemma.
Glory_FFF 1928 skrev:Fast det är ju ni som vill ha pengar? Annars hade ni ju öppnat bortastå.
GrönaValle1922 skrev:Inte en aning varför den inte är öppen, fråga klubben. Jag var på en match i Falkenberg förra året. 150:- för en okej sittplats och 100:- för en ståplats. Vi har alltså samma pris som ni i år, ni är uppenbarligen desperata efter pengar ni med!
Lagetvidhavet skrev:Jaså, har ni 100kr för ståplats? Kom igen nu.
GrönaValle1922 skrev:Inte en aning varför den inte är öppen, fråga klubben. Jag var på en match i Falkenberg förra året. 150:- för en okej sittplats och 100:- för en ståplats. Vi har alltså samma pris som ni i år, ni är uppenbarligen desperata efter pengar ni med!
Lagetvidhavet skrev:Varför öppnar man inte bortastå när man vet att vi kommer 50-100 pers? Struntsamma. Ni har ändå för höga biljettpriser men förstår om ni är desperata att få in pengar.
GrönaValle1922 skrev:Bortastå är ju inte ens öppnad enligt biljettsidan. Sittplats för bortasupportrar kostar 150:-, det känns fullt rimligt.
Glory_FFF 1928 skrev:Biljettpriset till bortastå nästa helg är ju helt sjukt i division 1. Det märks tydligt att J-Södra är desperata efter pengar.
Brattebobo skrev:Lund kan mycket väl vara ett väldigt välfungerande maskineri i år. Man får komma ihåg att de faktiskt kanske var det bäst spelande laget i serien förra året (i mina ögon) även om de hade det sista lilla som fattades för att vara riktigt i nivå med oss och Oddevold. Det finns ingenting som säger att inte de skulle kunna göra en ”Oddevold” ett år de med. Flera lag har möjligheten i år, tror och hoppas kanske dock det blir ett jämnare race däruppe i år. Ja om inte vi gör en Oddevold/Gais-säsong då, det säger man ju inte nej till förstås… Jag tycker vi ser stabilare ut än tidigare. På vissa sätt en inte lika imponerande trupp på pappret jämfört med tidigare år, men en trupp som jag har på känn kan göra en säsong där man match efter match kan leverera på ett annat sätt. Förra året var det som att vi kunde vinna de flesta matcher ganska enkelt, imponera stundtals med klass och frejdigt anfallsspel, men ändå på något sätt ”tillåta” en för låg lägstanivå då och då under matcherna. Man måste ha ett uppträdande där det inte spelar någon roll om man leder med 5-0 eller ligger under eller vilken minut det är, prestationen skall vara på en viss nivå hela tiden inom laget så länge det är match, det ska inte finnas något annat än att alla spelare tillsammans är inne i detta konstant. Som sagt, även om varken FCT eller Ariana vart några perfekta matcher är detta något jag upplever en viss skillnad kring i år. De kommer inte vika ner sig. Att vi kvitterar i sista sparken i premiären trots motgång och stolpträff och feldömd straff emot oss, att Anton räddar (även den tveksam) straff mot Ariana och vi ror hem segern där, det säger nånting om laget i år känner jag. Offensiven inte perfekt, men defensiven och jobbet är urstark. Målvakten inte på samma toppnivå som vi haft tidigare och backlinjen har inte 500 allsvenska matcher i benen, men det gör inget - det här gänget är mer upcoming. Vi har inte släppt in ett spelmål på två matcher mot två av de bättre lagen i serien. Det ser riktigt betryggande ut tycker jag. Hoppas detta uppträdande bara fortsätter nu. Jag kanske tänker mindre på taktik, uppställning och val av startspelare, så länge jobbet finns där i startelvan kan vem som helst spela i den här truppen. Och de som startat hittills tycker jag gjort det. Kanske lätt att gnälla lite på t.ex. Rasmus (borde definitivt nätat vid det här laget) men jag tycker han bidrar med något viktigt på plan även han. Han och Stoffe är rutin och ryggrad i det här gänget nu. Mot Jönköping.
Bollten är rund skrev:Nu har matchen mot Ariana hunnit sjunka in, visst var det 3 härliga poäng och seriens kanske svåraste bortamatch. VIIKTIGT. På de 2 inledande matcherna har vi nu fyllt kvoten för en hel säsong gällande felaktigt dömda straffar mot oss, annars måste VAR in i EttanSödra. Ariana kommer inte tappa många poäng på sin hemmaplan. Ett starkt lag, ett evigt trummande och megafonskrikande som säkert påverkade domarens bedömningar vid en del tillfälle, och kommer påverka många fler. Supporterkultur i all ära, men det var rätt skönt att trummandet dog ut efter vårt 0-2 mål :-) Anton, vilken straffräddning, nu börjar man förstå varför Gustav åkte hem till Norrland igen. Backlinjen, Inga insläppta spelmål än, klart beröm till dem. Mittfältet har också stor del i att vi inte släpper till något bakåt, och jobbar frenetiskt, härligt att se. Anfallet, det skapas chanser och jag är lugn över att målen kommer. Avbytarna: Isak S hann inte mer än in på banan innan han gav sig själv en självförtroende Boost de Lux. Oskar L visade även han att han inte kommit till FFF för att sitta på bänken, det inhoppet lovade mer. Gabbe och Remo vet vi redan vad de går för, vi har riktigt bra spelare överallt och inte minst en Linus B som knappast vill annat än in i startelvan nu. Tränarna då, jag de verkar ha en del ess att plocka fram när det behövs. Mot Trollhättan jagade vi mål och flyttade fram mittbackarna, och det gav utdelning. Mot Ariana fick vi se en 5 backslinje avsluta matchen efter vårt 2-0 mål. Skoj att man vågar göra ändringar när det behövs, och att det lyckas. Jag gissar det kommer stå mellan oss, Norrby och Ariana till slut, och då var denna segern så grymt viktig.
Glory_FFF 1928 skrev:Biljettpriset till bortastå nästa helg är ju helt sjukt i division 1. Det märks tydligt att J-Södra är desperata efter pengar.
Långabollar123 skrev:Kan bli bra år för FFF men Ariana kommer vara med till 110% 4 man borta mitt FFF från matchen mot Onsala där båda mittbackarna och enligt dom själva seriens bästa spelare i namn Awad. Ska bli intressant att se om dom orkar hänga på FFF och kanske Lund . J södra - FFF 0-3 södra har inte en chans
Zackie skrev:Nja, låt de gå runt 10 omg så kan vi ju se vissa mönster, Lund har mött en nykomling & LSK, vi har mött 2 på förhand tippade topplag.
Visar 1 till 30 ( av 46361 poster )