Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 22 | 10 | 6 | 6 | 36 |
6 | ![]() | 22 | 9 | 6 | 7 | 33 |
7 | ![]() | 22 | 8 | 8 | 6 | 32 |
8 | ![]() | 22 | 9 | 5 | 8 | 32 |
9 | ![]() | 22 | 8 | 8 | 6 | 32 |
TOTALT 46644 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
snutstrut skrev:Om Ärlig och Hintsa båda är bänkade idag så är det något som inte stämmer. Förutsätter att de båda startar.
Fafu skrev:Drömde att vi vann 2–0. Det kändes riktigt udda, och då förstod jag hur längesen det var jag kände att vi gjorde en riktig supermatch.
Långabollar123 skrev:Tim Linus Tim Gabbe Adam Stoffe Melker Lucas Wille Hintsa Aguda 4-3-3 med detta laget vinner vi garanterat imorgon. Håll inte på experimentera vecka in och vecka ut. Säg bara till killarna att bara ha kul så löser dom detta själva. Skulle inte förvåna mig om han bänkar spetsspelarna för att tänka på defensiven. Släpp handbromsen nu för fan. Inget att förlora bara gasa på . Kämpa
mackattack2 skrev:Ser ut som en bra 11:a hoppas på ett offensivt spel imorgon!
mackattack2 skrev:Ser ut som en bra 11:a hoppas på ett offensivt spel imorgon!
Långabollar123 skrev:Tim Linus Tim Gabbe Adam Stoffe Melker Lucas Wille Hintsa Aguda 4-3-3 med detta laget vinner vi garanterat imorgon. Håll inte på experimentera vecka in och vecka ut. Säg bara till killarna att bara ha kul så löser dom detta själva. Skulle inte förvåna mig om han bänkar spetsspelarna för att tänka på defensiven. Släpp handbromsen nu för fan. Inget att förlora bara gasa på . Kämpa
FotbollsFFantast skrev:??
snutstrut skrev:Jag tycker också att Adam och Tobbe har sett sina bästa dagar. Även om jag nog tycker de har en plats i truppen i år så tycker jag också att de fått spela på tok för mycket. MEN man får nog inse sin plats i näringskedjan när man ligger i svenska tredjedivisionen. Löneläget är något helt annat än vad man haft tidigare säsonger. Då får man gilla läget. Utan Adam och Tobbe hade vi nog inte haft en hel backlinje som hållit division 1-klass. Men absolut att andra namn borde fått mer speltid. Chrisse har enligt mig ingenting gemensamt med Hasse. Inte heller finns den där snäll-mentaliteten att ”man gör så gott man kan” som klubben kanske hade tidigare år. Nu i år tycker jag mig mer ana att tränaren kör en spelidé som inte spelarna tror på. Det känns rätt nybörjaraktigt och enkelspårigt. Men samma där, jag tror inte svenska tränareliten stod i kö förra året för att ta över FFF.
FFF_Klagshamn skrev:Har vi ens börjat om egentligen när vi fortfarande har en trupp där Stoffe Tobbe och Adam Eriksson är nyckelspelare?
FotbollsFFantast skrev:FFF s akademis Instagram är det nedlagt?
FotbollsFFantast skrev:??
snutstrut skrev:Känns som du skriver dina rader 4 år för sent. Vad har nedflyttningen från Allsvenskan med dagens situation att göra? Det är flera år sedan Hasse lämnade. Jag håller med att man borde kräva mer av dagens trupp. I övrigt håller jag inte med dig alls.
FFF_Klagshamn skrev:Såhär med några dagars distans till helgens match har visserligen den absolut värsta smärtan lagt sig. Men fyfan va man känner att vår klubb gått i graven på ett sportsligt plan. Jag ska försöka att inte skriva så mycket inlägg här framöver då vissa säkert bara vill avfärda det jag skriver som domedagssnack och att vi helt enkelt ska bryta ihop och komma igen se det positivt etc etc. För min del är det dock svårt att ens hitta ett gruskorn av positivitet i denna situation som klubben sportsligt befinner sig i. Vi sitter nu alltså här och diskuterar om vi ens kommer kunna nå en kvalplats upp med en trupp som på förhand borde ha sopat banan med denna serien. Hurfan hamnade vi här som klubb? Vad vill dagens Falkenbergs FF ens? Jag utgår tyvärr från att vi inte går upp nu och man undrar vad är klubbens kortsiktiga och långsiktiga mål efter denna säsongen? Det känns verkligen som att någon utifrån behöver komma in och röra om grytan i FFF, likt vad som skedde i Varberg Bois när Jocke Persson kom in. Det har snackats om det förr men i slutändan så blev allt det familjära och att alla ska vara vänner med alla slutet för FFF som elitklubb det är iaf min take. Oviljan till att ta obekväma beslut för att sätta klubbens bästa före att någon eventuellt skulle känna sig kränkt samt en sportsligt inkompetent styrning som pågått under en längre tid. Varenda spelartrupp Hasse Eklund och Chrisse förfogat över från 2015 och framåt har skrikit efter förstärkningar till backlinjen och under dessa snart 10 åren som har gått är Calle Johansson den enda vettiga defensiva rekryteringen vi mäktat med medan man i övrigt har satsat på att "skola om" spelare från andra positioner samt chansat med diverse utländska stjärnor från holländska fjärdeligan. 2013 ingick Tobbe och Adam Eriksson i backlinjen och 2023 är backlinjen ganska så indentisk. Bara en sådan sak att vi typ kört på någon sorts återvinnings-strategi med spelare och värvat hem folk som "gjorde det bra här senast och kan klubben" bevisar bara ännu tydligare det jag vill ha sagt. Den sportsliga ledningen tappade kursen och idéerna för längesen och jag är rädd att det inte är mycket bättre nu heller. Det känns inte som vi har något fotbollskunnande i föreningen. Transferbusinessen inför 2018 och 2019 är de 2 säsongerna som är de positiva undantagen under de senaste 8 åren. Med facit i hand så får man säga att de värsta snedstegen som slutgiltigt ledde oss till denna mörka plats ägde rum efter säsongen 2019 efter att vi redde ut ett mirakel och höll oss kvar i Allsvenskan efter en säsong som stundtals var av 2016-klass. Man slätade över det och ledningen kände sig tillfreds med att "lilla Falkenberg" klarade sig kvar i Allsvenskan trots att vi vid detta laget borde haft högre ambitioner än att spela i Allsvenskan endast för att delta. Under början av den säsongen kunde man höra hur vår dåvarande sportchef stod inför en match mot AIK borta och i stort sett bad om ursäkt för att klubben ens existerade och förklarade hur klubbens visioner var att "tillhöra Sveriges 20 bästa klubbar" trots att vi då tillhörde landets 16 främsta. Efter 2019 var det tydligt att klubben behövde tänka om ifall man hade som ambition att bli en klubb för Allsvenskan även i framtiden. Istället följdes detta upp av ett katastrofalt transferfönster under vintern 2020 vilket inför säsongen 2021 följdes upp av ett ännu sämre sådant. Frågan är kan vi som klubb på backa ur denna återvändsgränd inom närmsta framtiden och komma tillbaks slagkraftigt till eliten igen? Jag vill hoppas det men i dagsläget kan jag som supporter inte känna något hopp alls.
FotbollsFFantast skrev:FFF s akademis Instagram är det nedlagt?
Visar 1 till 30 ( av 46644 poster )