Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 22 | 10 | 6 | 6 | 36 |
6 | ![]() | 22 | 9 | 6 | 7 | 33 |
7 | ![]() | 22 | 8 | 8 | 6 | 32 |
8 | ![]() | 22 | 9 | 5 | 8 | 32 |
9 | ![]() | 22 | 8 | 8 | 6 | 32 |
TOTALT 46644 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Forza-IKO skrev:Ja det är väl okej att vara 40-50 pers på bortastå i ett SE-kval det är ju ändå en bit upp till Östersund. Drygt 20 pers var vi enligt rapport från Malmö, tycker ändå det är okej, sedan kan man alltid önska att klacken ska låta mer osv, men det är väldigt olika vem som åker med, idag var det mest 50 plussare och då kan man kanske inte begära allt för mycket. Lycka till mot Lund imorgon.
Forza-IKO skrev:Tror du har lite svårt att förstå vad man skriver ibland, eller har du lässvårigheter, eller är du kanske bara en dryg person?
Forza-IKO skrev:Det är ju faktiskt ett diskussionsforum det här? Sedan har varken Lund eller Trollhättan forum här, utan det är bara tre lag i denna serie som har forum. Är det inte kul att prata om lite annat än hur dålig tränare ni har och vilka dåliga uppställningar han kommer med?
Tuta och Kör skrev:Chefen vi förstår att du är stolt över ditt lag och så. Grattis till serie segern och allt du vill att det ska vara men snälla vad gör du här???? Det blir liksom lite pinsamt för dig att skriva här. Bättre du skriver till dom som ligger 2a eller 3a i serien??? Vi är ju nästan mitten lag liksom. Varför bryr du dig? Stötta ditt lag istället och lämna oss lite i fred för vi har nog med problem att ta oss tillbaka till finrummet. Lycka till i serien
Brattebobo skrev:Nej här på vårt forum grundar jag ju vad man skriver på det intryck man får när man tittar lite så och då på andra lag. Sedan tog jag ju fram statistik på publikligan vilket väl bekräftade min bild och upplevelse om man säger så. Det jag sett av Oddevolds spel har inte imponerat, mer än att ni ju uppenbarligen får med er trepoängare i de allra flesta matcher. Och inte heller intrycket från läktaren av det jag sett, men det må vara ömsesidigt då av det du sett. Vi får väl ”klacktävla” när vi möts, och så kan man ju jämföra matcherna mellan lagen där då om man vill. Jag har hursomhelst inte lyckats urskilja annat än något ”Oddevold, klapp klapp klapp” från några gubbar,, men det finns väl en arsenal av ramsor där som jag inte har en aning om. Klackmässigt ligger det nog ganska bra i paritet med antalet åskådare hemma gissar jag. På bortaplan är det lite olika, olika dagar, avstånd, hur det går sportsligt osv. Vi har väl i många år haft ett par gubbar som man vet alltid är på plats och representerar. Jag menar i Allsvenskan eller Superettan när man har mött Östersund borta en torsdag och är ett lag som Falkenberg som traditionellt sett inte har massa utomsocknes supportrar, då handlar det inte om mer än viss representation från ett troget gäng på 5-10 pers stundtals. Vi är ett lag från en svensk småstad utan urgamla traditioner av supporterskap, och där vi liksom aldrig ens varit det främsta laget i Halland (har vart bättre än HBK några säsonger, men det finns ju ingen historia av att hallänningar håller på FFF, knappt ens falkenbergare 25-30 år bakåt i tiden) I kvalet mot Östersund förra året i november var vi väl ändå ett 30-40-tal på bortastå och jag vill minnas att vi långa stunder av matchen sjöng ut ÖFK med den lilla skaran. Bara att ta sig till Östersund för match en söndag i november efter en säsong i Ettan är ju liksom lite motigt så det tycker jag ändå var rätt ok.
Forza-IKO skrev:Tror du har lite svårt att förstå vad man skriver ibland, eller har du lässvårigheter, eller är du kanske bara en dryg person?
FFF_Klagshamn skrev:Jo visst framgångsrika klubbar har högre snitt än klubbar som gör en allsvensk säsong under sin existens. Vad vill du komma till?
Forza-IKO skrev:Inte så konstigt att vi bara har 600 i snitt då vi inte har en färdig arena att spela på för tillfället, vår träningsanläggning tar in ca 580 och arenan i ghettot vi använt innan dess som inte ens har sittplatser tar väl in 1200 utan extraläktare. Men visst jag håller med, tycker också att vi borde ha några hundra till i snitt trots att vi väntar på vår arena. Då lyckas ni ungefär som oss då att få iväg en buss varannan/var tredje bortamatch i snitt beroende på avstånd, med väldigt varierande personer och ålder. Men du måste ju hålla med om att ni ligger högre i publik för att ni nyss varit uppe i SE/AS, för varje år ni spelar i ettan kommer ni tappa flera hundra, så se till att snart gå upp igen ;)
Brattebobo skrev:Fick fram publiksnitt på den här sidan, hittills i år verkar det som: FFF: 1490, Trollhättan 769, Oddevold 608. Då kan man tänka att ett derby i toppstrid mot Trollhättan på hemmaplan borde dragit en del kanske?Men har ingen koll. Vi har ju det heta derbyt mot Tvååker då… istället för derbyn mot HBK och BoIS som tidigare. Om vi har mer än dubbelt i publik nu trots att Uddevalla är en större stad än Falkenberg (som har de nu allsvenska lagen Halmstad och Varberg 3 mil utanför oss) är det iaf inte direkt imponerande som succéartad serieledare. 100 pers mer än krisande Ljungskile och jämlikt med Åtvidaberg. Men visst, i Ettan är det ju generellt ingen större skillnad från hur det ser ut i div 3-4 publikmässigt.
Brattebobo skrev:Nej här på vårt forum grundar jag ju vad man skriver på det intryck man får när man tittar lite så och då på andra lag. Sedan tog jag ju fram statistik på publikligan vilket väl bekräftade min bild och upplevelse om man säger så. Det jag sett av Oddevolds spel har inte imponerat, mer än att ni ju uppenbarligen får med er trepoängare i de allra flesta matcher. Och inte heller intrycket från läktaren av det jag sett, men det må vara ömsesidigt då av det du sett. Vi får väl ”klacktävla” när vi möts, och så kan man ju jämföra matcherna mellan lagen där då om man vill. Jag har hursomhelst inte lyckats urskilja annat än något ”Oddevold, klapp klapp klapp” från några gubbar,, men det finns väl en arsenal av ramsor där som jag inte har en aning om. Klackmässigt ligger det nog ganska bra i paritet med antalet åskådare hemma gissar jag. På bortaplan är det lite olika, olika dagar, avstånd, hur det går sportsligt osv. Vi har väl i många år haft ett par gubbar som man vet alltid är på plats och representerar. Jag menar i Allsvenskan eller Superettan när man har mött Östersund borta en torsdag och är ett lag som Falkenberg som traditionellt sett inte har massa utomsocknes supportrar, då handlar det inte om mer än viss representation från ett troget gäng på 5-10 pers stundtals. Vi är ett lag från en svensk småstad utan urgamla traditioner av supporterskap, och där vi liksom aldrig ens varit det främsta laget i Halland (har vart bättre än HBK några säsonger, men det finns ju ingen historia av att hallänningar håller på FFF, knappt ens falkenbergare 25-30 år bakåt i tiden) I kvalet mot Östersund förra året i november var vi väl ändå ett 30-40-tal på bortastå och jag vill minnas att vi långa stunder av matchen sjöng ut ÖFK med den lilla skaran. Bara att ta sig till Östersund för match en söndag i november efter en säsong i Ettan är ju liksom lite motigt så det tycker jag ändå var rätt ok.
Forza-IKO skrev:Åter igen tror jag inte du är fullt så insatt i vår klubb för att kunna uttala dig om varken vår spelartrupp, ambitioner, framtidsplaner eller klack, vad du sett/hört på några matcher på nån stream säger kanske inte så mycket, samma gäller väl även för mig då det är där jag sett Falkenberg spela och där hör man inte direkt mycket från er klack. Du skulle behöva uppleva ett derby mot Ljungskile eller Trollhättan för att förstå hur det kan låta om vi bara vill ;)
Forza-IKO skrev:Åter igen tror jag inte du är fullt så insatt i vår klubb för att kunna uttala dig om varken vår spelartrupp, ambitioner, framtidsplaner eller klack, vad du sett/hört på några matcher på nån stream säger kanske inte så mycket, samma gäller väl även för mig då det är där jag sett Falkenberg spela och där hör man inte direkt mycket från er klack. Du skulle behöva uppleva ett derby mot Ljungskile eller Trollhättan för att förstå hur det kan låta om vi bara vill ;)
Forza-IKO skrev:Du svara inte på min fråga, hur många brukar ni ha med er på en sån resa i ettan?
Forza-IKO skrev:Du svara inte på min fråga, hur många brukar ni ha med er på en sån resa i ettan?
Lagetvidhavet skrev:Gulligt att du ändå försöker. Det får man ju ändå ge dig.
Brattebobo skrev:Om det är en väldigt medioker klack har isåfall Oddevold ingen alls som jag upplever det. Vår klack varierar men har åtminstone diverse olika ramsor. ”Fallenberg-klapp klapp klapp” och liknande kan några hundra åtminstone delta i, och sådant kan uppstå på vilken arena som helst med några slags supportrar men man vill ju gärna hålla liv i mer riktiga/egna ramsor också som rullar på typ konstant. Känns knappt som en ”klack” överhuvudtaget annars.
Forza-IKO skrev:12 pers som ändå åker 70 mil tur o retur en lördagkväll är ändå okej, hur många har ni på en sån resa? Även 70 pers samlade på en krog för att följa matchen. Som sagt ni lever fortfarande på ångorna från Superettan/Allsvenskan, 2000 pers kanske men en väldigt medioker klack..
Forza-IKO skrev:12 pers som ändå åker 70 mil tur o retur en lördagkväll är ändå okej, hur många har ni på en sån resa? Även 70 pers samlade på en krog för att följa matchen. Som sagt ni lever fortfarande på ångorna från Superettan/Allsvenskan, 2000 pers kanske men en väldigt medioker klack..
Lagetvidhavet skrev:Ni hade ju en gubbe med en flagga nere i Malmö idag. Fantastiskt stöd var det ja :-) Vi hade nästan 2000 pers i senaste hemmamatchen..i div ett... Och du snackar om att vi är mediokra? Kom in i matchen nu. Vi ses i höst. Långt kvar.
Forza-IKO skrev:Varför skulle det vara svårt att se, hur insatt är du i klubben Oddevold? Att vi inte haft så höga publiksiffror senaste åren beror mycket på att vi bygger en ny arena som är klar om typ en månad och har spelat på en sunkig plan i ghettot och senare fått flyttat matcherna till vår träningsanläggning, sedan efter minst 10 säsonger i ettan där vi många år varit med i toppen men inte lyckats ta steget upp och sedan ramla vi ur ettan under två säsonger också, det gjorde att många supportrar blev nog väldigt frustrerade och trötta på "skiten" tänk om Falkenberg skulle harva i ettan i 10 år nu, hur skulle era publiksiffror se ut? Sedan är det mycket lättare att bygga en stor klack och supporterskara om man spelar i Allsvenskan/Superettan, vilket var ett tag sedan vi gjorde, men för att spelat i ettan/div2 i massa år så har vi ett helt fantastiskt stöd, vilket såklart kommer att bli bra mycket bättre om vi går upp. Har sett en del matcher med Falkenberg både på er hemmaplan och borta, man kan ju inte säga att ni har nåt vidare bortafölje och tryck på er "klack"
Brattebobo skrev:Jo, och Olympic har på något sätt lyckats tappa kontrollen mot alla topplag som idag, enda undantaget är väl mot oss som just vi givetvis lyckades förlora den bortamatchen. Men en hörna som går rätt i mål, alltså ja men det är även lite bra flyt gör bra lag ibland. En aspekt är kanske att vi ofta konsekvent tycks uppträda med lite mer ångest också, i vetskapen om att ha varit favoriter och känslan av att vi bara måste lyckas gå upp i eliten igen i år. Oddevold kan spela på och bara lugnt lita på att nån hörna ramlar in i mål på något sätt, typ. Såg nån rubrik i Sportbladet om att Oddevold kände sig redo för Allsvenskan eller något sådant. Den är lite svår att se… Och verkar inte vara något hiskeligt drag runt klubben heller på läktarna. Tänker att Uddevalla ändå är en rätt stor stad. Det är lite ”Oddevold klapp-klapp-klapp” ibland och ett publiksnitt på… hur mycket?
Zackie skrev:Visst starkt av Oddevold o vinna trots att spelet inte stämmer 100, går ju tyvärr inte o påverka andra lags resultat, gäller o vinna sina egna matcher först o främst. Den 11/11 vet vi vilket lag som är bäst, finns inga genvägar eller bortförklaringar. Heja FFF!!!
Forza-IKO skrev:Bra lag brukar ha flyt, såg du första halvlek så skulle vi haft 1-2 mål, andra är bedrövlig, men Olympic gör oss riktigt dåliga, ett mycket svårspelat lag som kommer ställa till det för många. Som jag sagt tidigare så har vi gjort en eller två matcher iår som varit 100% ändå vinner vi våra matcher. Det säger en hel del.. och det är inte bara tur
Visar 1 till 30 ( av 46644 poster )