Jo, ungefär det ni beskriver är väl vad jag också tror. Känslan är att klubbledning, Hasse och Håkan är enade tillsammans. Lyckas de gör de det tillsammans, och misslyckas de gör de det tillsammans och delar alla på ansvaret om vi så än skulle rasa igenom divisionerna. Har känslan av att man definitivt bestämt sig för att jobba på detta sätt med målet att vända på utvecklingen. Alternativt rasar man ner i division ett och tvingas då upplösas som team då man inte längre kommer ha råd med mer än en tränare anställd.
Man orkar inte med ett år till som går i stöpet på samma sätt alltså, det är därför man inte kan sluta älta tränarfrågan...
det är väldigt jobbigt.
Man får bara fortsätta att mot förnuftet hoppas på att det vänder och vi tar första segern nu på fredag. Om man bara kunde göra det bra i nittio minuter och vinna.... det skulle kännas närmast himmelskt att få känna på den känslan igen. Jag var inte på plats på IP när vi slog Norrköping med 1-0 för ett år sedan. Det var ju enda segern på hemmaplan förra året så senaste segern i seriespel jag upplevde på plats var någon gång 2015.
Därmed kan man knappt tänka sig hur det skulle kunna gå till längre. Snälla FFF gör det möjligt igen, ge oss hopp och mig igen och gör en kanonmatch på fredag.
GAIS kommer väl köra över oss fullständigt i läktarmatchen, men hoppas vi kan hålla igång klackverksamheten med lite värdighet ändå på hemmastå.
Samla ihop kärnan ännu lite högre upp än senast så att takets akustik utnyttjas maximalt!