Genomgång av vad jag tror ang. truppen:
Otto Martler - lär stanna. Kontrakt i ytterligare ett år till. Agerat hjälte genom flera fajter den gångna säsongen.
Alexander Lundin - tror inte det kommer att förlängas med honom. Varken fått stå i cupmatchen eller i AS.
Johan Brattberg - lär flyttas upp som andramålvakt. Ersätter Lundin samtidigt som Albert H kliver upp i seniortruppen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rasmus Sjöstedt - sitter på kontrakt och lär stanna. Gjort en godkänd säsong, trots alla byten i backlinjen.
Tobias Carlsson - någon av Tobias eller Daniel lär lämna, om du frågar mig. Tobbe har i år varit skadad och missat stora delar av säsongen, vilket såklart väger in i kubbens beslut.
Daniel Johansson - har varit svajig, liksom stora delar av FFFs backuppsättning. Lär väl tampas med Tobias C om att få förlängt kontrakt, någon av dessa herrar hänger enligt mig löst.
Tibor Joza - riktigt viktig kugge för FFF. Falkenberg lär erbjuda nytt kontrakt med hopp om att han stannar även i framtiden.
Adam Eriksson - viktig pjäs i framförallt det offensiva spelet. Har kvalitéer som få besitter. Ryktas om att Örebro är intresserade. jag hoppas ändå att "Crazy-Adam" stannar i gulvitt.
Per Karlsson - den evige ersättare spelade mot slutet av säsongen till sig en ordinarie plats. Brytsäker och oerhört snabb. Kan spela på flera positioner. Lär erbjudas nytt kontrakt.
Rasmus Andersson - fått ont om speltid och kommer till nästa säsong få dra på sig ett annat matchställ, i Falkenberg har han nog gjort sin sista match.
Linus Andersson - talangen sitter på kontrakt till 2017 och alla parter kan sitta lugna i båten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hampus Svensson - kom från Vinberg och spåddes en ljus framtid. Genombrottet har uteblivit och nummer tre kommer med största säkerhet att lämna Laget vid havet.
David Svensson - klubbikonen förlängde nyligen sitt kontrakt med Falkenberg. Lär vara oerhört viktig för framtiden. Given i startelvan.
Christoffer Carlsson sitter på kontrakt och kommer att stanna i Falkenberg. Alldeles för ojämn men blixtrar till stundtals. Hoppas den ordentliga genombrottet kommer nästa år.
Johan Svahn - en karriär kantad med skador. Fått hoppa in lite då och då under hösten och gjorde bl.a. ett delikat frisparksmål. Kommer troligen att få förlängt kontrakt.
Alexander Jakobsen - fick efter nästan tjugo omgångar en ordentlig chans av Hasse. Tackade och tog emot och var en stor bidragande anledning till fortsatt allsvensk existens. Lär stanna kvar, ett år kvar på kontraktet.
Calle Wede - flera klubbar ryckte i speedkulan inför årets säsong. Valde ändå att förlänga med ett år, ett år jag tror blev det sista. Har hela tiden haft på känn att Calle kommer att lämna. Kommer att erbjudas nytt kontrakt, men kommer om du frågar mig att neka.
Dan Keat - har räddat kvar Falkenberg i Allsvenskan x2. Men gårdagens mål på IP blev nog det sista, jag tror inte Dan kommer att erbjudas nytt kontrakt.
Enock Kwakwa - min personliga favorit har inte fått chansen och kommer att lämna klubben. Allt annat vore en skräll.
Erik Zetterberg - sitter på ett långtidskontrakt. Lär stanna och förhoppningsvis växa in i seniorkostymen än mer nästa säsong.
Kamal Mustafa - har imponerat när han väl fått chansen. Har ytterligare ett år kvar på kontraktet, och skulle bli förvånad om Kamal vill stanna personligen.
Gustaf Nilsson - stortalangen lär lämna Falkenberg. Sen om det bli redan nu i vinter eller senare återstår att se. Här kan FFF få en rejäl summa pengar. "Lill-Stregen" har en ljus framtid.
Godsway Donyoh - utlånad från Manchester City. Varit skadedrabbad men kommit igen mer nu på hösten. Osäkert om GD kommer att erbjudas en förlängning, beror nog lite på hur Rodevåg ser på spel kommande säsong.
Hakeem Araba - publikfavoriten som var het under vårsäsongen men fick mindre speltid i och med Gustaf framgångar. Har kontrakt med FFF och lär utvecklas än mer kommande säsong efter en bra försäsong.
Stefan Rodevåg - har genom åren skördat framgångar för Falkenberg. Den Götene-fostrade anfallaren börjar bli till åren och frågan är om han stannar i laget även kommande säsong? Jag tror inte det. Tyvärr.
Zlatan Krizanovic - -skadedrabbad som bara den. Har imponerat i U21-serien men jag tror inte det är tillräckligt för att få stanna i framtiden.
Johannes Vall - kontrakt även kommande säsong. Har snabbheten och fysiken, men måste bättra på tekniken med bollen samt att förbättra sin högerfot - då kan Johannes få sitt stora genombrott.
Bör värvas:
En ny anfallare - en djupledsforward som har nästa för mål. En tilltänkt ersättare till Rodevåg(?).
En central innermittfältare - ska kunna komplettera Jakobsen och David på mittfältet, om inte Svahn är tänkt att axla den manteln.
En yttermittfältare - även om Calle stannar så borde man satsa på att plocka in ytterligare en. Niclas Eliasson har fått ont om speltid i AIK och behöver säkerligen en nytändning. Lån?
En/två backar - lagets mest svajiga del. Behövs förbättras oerhört mycket. Tom Söderberg har suttit fast i Häckens frysbox och hade säkerligen passat bra in i Håkans lagbygge.
Kommer säkert tillkomma någon form av breddspelare också, men den som lever får se!
ETT LAG I HALLAND!