Såg att ni nämnde Valencia som exempel på klubbar som tillåts låna pengar för att värva spelare. Jag är inte oerhört insatt i vår ekonomiska kris (vilken i princip är den enda kris som det talas om rörande La Liga i diverse tv-studios, trots att fler lag lider av större (?) pengamässiga kriser). Men jag vill inte se det som att vi lånar pengar till spelarköp. Det kan knappast ha undgått någon att vi de senaste säsongerna dels sålt spelare som Villa, Silva, och Mata (även Albiol gav bra med pengar ca 15M€) vilket betalat av delar av skulden samt finansierat begränsade spelarköp, dels har vi gjort oss av med de spelare som, förutom ovannämnda, satt på höga löner, typ Marchena, Navarro, Ximo, Vicente etctera, vilket har fått ekonomin i viss balans.
Vi har givetvis stora lån kvar att betala men det är det mängder med klubbar som har. Jag är så långt ifrån ekonomiutbildad man kan vara, men visst går det att skilja på lån och lån? Det låter märkligt men förra säsongen gick vi med svarta siffror istället för röda i räkenskapsboken. Lån tagna för att bygga vår nya stadion är en sak, det är berget i skon, samtidigt som den övriga verksamheten nog får ses som självförsörjande: alltså att vi värvar för enbart en del av de summor som försäljningar och turneringar ger (därför hoppas jag, även om jag tvivlar med tanke på vår usla form, att vi snuvar er på tredjeplatsen).
Se nu för Guds skull inte detta inlägg som en angrepp eller liknande. Det är absolut inte menat som något sådant, och jag tror (hoppas) inte det uppfattas som det heller.