Blytungt resultat Gefle tar med sig att spela på i returen på Strömvallen. Svårt att se LSK vinna med 3-0 där...
Så blir nog till att möta Gefle nästa år igen!
Öster ligger under med 3-0 mot Frej ser jag... Käre nån...
Lennartsson är nära
Blåvitt vilket nog innebär att Henke inte går dit. Ge oss ett härligt besked imorgon att Henke stannar, och om han gör det då tror jag att wedarna och Otto skriver på...kämpa Henke!
Ja och här fick man bekräftelse på det angående Anton å Calle:
"-Det finns fyra andra allsvenska klubbar som är intresserade utöver Falkenbergs FF, avslöjar spelarnas agent Martin Klette för FP.
Har FFF erbjudit en förlängning?
– Ja, det har de. Anton och Calle trivs bra i klubben och med tränaren Henke Larsson. Först får vi avvakta och se vad som händer med honom, och därefter får vi se vad förhandlingarna med Falkenbergs FF kan leda till."
Viktigt att Henke stannar! Tycker jag han kan va go nog att göra, så vi slipper byta tränare efter bara ett år igen!
Skulle återigen visa på karaktär hos Henrik isåfall. Att inte dansa efter medias pipa som säger "finns inget mer att göra i FFF, han har fått ut max av Falkenberg" och att Gulvitt endast är en ettårig språngbräda. Han behöver inte ha någon panik att komma vidare i karriären med det han har på fötterna och som den storstjärna han är. Ett år till hoppas jag på, sen kanske dags att ta över Celtic. (Eller HIF, vilket vore förståeligt med tanke på rötterna).
Härligt skriver av Otto. Känns som han borde stanna... Och förutom honom är det väl mest bara bröderna Wede det handlar om med utgående kontrakt.
Men stannar Henke stannar helt klart resten utan större tvekan tror jag. Så... stanna Henke!
Det är väl rätt typiskt att HBK sneglar på FFF:s spelare med utgående kontrakt. De har inte råd att köpa något utan letar Bosmanfall från grannen. De plockade ju även Boman och Stojan från oss som Bosman.
Men jag har mycket svårt att se att bröderna Wede skulle lämna FFF för HBK. Från en liten klubb med små resurser till en annan. Vad skulle de vinna med det? Då är det bättre att fortsätta utvecklas i FFF för att så småningom ta betydligt större kliv.
Det Thomaz76 skriver verkar stämma då Sverige blev tvåa efter Norge i den internationella fair play-listan och ni blev tvåa efter oss i den nationella.
Grattis! Vi ses även i Europa nästa år.
Tyckte Halldor hade sina egenskaper och gjorde några bra matcher men har väl likt Godsway varit lite svajig och kanske joggat runt lite mkt ibland och inte riktigt haft den karaktären som vi måste ha på samtliga?
Dock var han startspelare några matcher så han var som bäst. I den vevan vi slog Norrköping borta. Så i allra högsta grad vart delaktig, men förstår att han inte får förlängt. Som vanligt blir det den minst ordentligt scoutade spelaren som blir den minst lyckade. Lite rekommendationer och Youtube-klipp fick räcka. Alltid en lärdom.
Skulle vi värva tex Söderström är det ju ingen risk för grisen i säcken iallafall;)
Har inte sett så mkt av Söderström men efter vad man hört om hans egenskaper låter det ju som en potentiell FFF:are:)
Antar att det skulle kunna vara en potentiell ersättare till Halldor i truppen isf.
Har han utvecklingspotential? Hur gammal är han..?
Ja Sait har man hört gott om. Nästan glömt bort honom. Skulle vilja se killen in action.
Marcus
4 november 2014, 12:46
Om vi lyckas värva Rasmus Sjöstedt tycker jag vi ska sälja tibbe om det går för tycker den nya sydafrikanen borde få chansen när Sjöstedt inte lirar.. bara min åsikt, vad tycker ni?
En liten googling avslöjar att Tibbe gjort det mycket bra, ansedd varit den bäste i år i Öster t.o.m... Fått en nytändning. Intressant. Han är vår spelare även över nästa år.
Här var det lugnt och tyst.
Får väl försöka få igång samtalet:
Nån som vet hur det gått för våra utlånade spelare i höst, Ajdarevic i Sylvia och Joza i Öster?
Öster ska ju kvala nu så laget har väl knappast gått som tåget men frågan är hur Tibbe skött sig?
Hoppas som sagt faktiskt mer och mer på Ljungskile nu när Sundsvall är klara för AS 2015. Ett norrlandsplastlag räcker gott och väl känner man.
Och matcher mot LSK skulle närmast kännas som derbyn tror jag, hyfsad närhet avståndsmässigt och även "själsmässig" närhet mellan två lag som om och om igen gör det "omöjliga". Vi är det stora lilla skitlaget och de det riktigt lilla lilla skitlaget;-)
Sitter och kollar på avslutningen i SE...
Alltså jag blir riktigt irriterad, vad är det för domslut i Hammarbys match?? Såg jag helt fel eller var inte frisparken som gav det oerhört viktiga 1-0-målet helt feldömd å det grövsta??
Två strafffar, frilägesutvisning, är väl inte feldömda men kanske inte heller helt självklara... i mina ögon.
Blir Sundsvall och Bajen nästa år. Hoppas på att LSK slår Gefle i kvalet så man slipper två norrlands-konstgräslag?
Härligt med nytt kontrakt och en spännande avslutning! Året är inte fulländat utan avgörande i sista matchen för FF. Kanonjobb hela laget och tränarstaben, positiv stämning utåt trots att man legat långt ner i tabellen hela året.
Nu drar silly igång, FF har nog en del att få på plats med kontrakt som går ut och lån som med fördel kan permanentas. Kan man som förra året behålla den viktiga stommen och förstärka lite (och få lite mer bredd) kommer det kännas riktigt bra inför Allsvenskan 2015.