Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46339 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Brattebobo skrev:Instämmer. Helt meningslöst att tänka på nu. Så mycket avgörs ändå av vilken division vi spelar i nästa år. Fattar man ju att typ inga kontrakt skrivs på innan detta är avgjort, särskilt inte vad gäller de spelare som är redo för spel på högre nivåer. Vi lär vilja behålla så mycket som möjligt i princip. Sen tycker man ju att några har gjort sitt på högre nivå, men hur klubben agerar vet man aldrig. Har en spelare som Sewen utgående? Där är ju en som helt fallit bort i år känns det som.
Lagetvidhavet skrev:Kan vi inte bara spela färdigt först?
PekkabadboyForEver skrev:Jag tycker att vi ska ta efter Varbergs Bois. Dom har satsat på Div.1 spelare och klarat sig kvar i Allsvenskan med större marginal än vad vi har lyckats med under våra besök där. Framförallt valde dom att satsa mer på Mehmet Mehmet en gång i tiden så att han fick spela mer seniorfotboll än vad han fick i FFF. Men nog om detta, tagga nu igång för tidernas jävla party på lördag. Vi måste verkligen göra allt för att ta revansch på OS-laget Olympic från sexiga Lindängen i Malmö. Slut nu upp på lördag allihopa och jag hoppas verkligen att Chrisse toppar rejält nu och kör slut på spelarna. Denna matchen är viktigast att vinna. Har hört rykten om att det kommer serveras tequila i grillhuset dagen till ära.
Långabollar123 skrev:Om gud låter oss spela i superettan nära år? Hur gör FFF med kontrakten som går ut i år? Vilka kämpar man för att behålla??? Det är ju rätt många kontrakt som går ut? Vad tror vi?
Forza-IKO skrev:Hehe, jag kommer nog kolla in här sporadiskt iaf tills kvalet är över, just för jag är intresserad av fotboll. Jo jag tänkte väl att det handla om historiken, vilken division ska vi spela i då, efter en allsvensk säsong och 18 i näst högsta, var ska t.ex Sandviken spela som har gjort 21 allsvenska säsonger dock lämna dom eliten för över 30 år sedan, var ska Sleipner spela som gjort typ 30 säsonger i Allsvenskan och just nu kvalar till ettan? Bara för att man nyligen lämna eliten betyder ju inte att man hör hemma där, man förtjänar sin plats. Men det är klart är man yngre och bara upplevt elitfotboll så är det ju klart att man tror det ska vara för evigt, men det går upp och ner för det flesta lagen, och som sagt det är lätt att fastna i en lägre serie, så för er skull hoppas jag att ni löser kvalet så kanske vi ses nästa säsong, lycka till mot vem det än blir.
Brattebobo skrev:Bra sätt att kolla om ni fortfarande är här inne och läser bara kanske ;) Onödigt att hetsa men han tänker nog historiskt… vi har ändå spelat i Superettan o Allsvenskan typ sista 20 åren, så länge han och många andra överhuvudtaget kan minnas. Men jag vet inte. Han grundar det nog inte på tabellens utseende iallafall, för ni har vunnit serien och vi kommit tvåa. Men det har nog vi alla koll på. Sen vet vi att vi kan fastna ordentligt nere på den här nivån om vi inte går upp i år, men det är inte så att vi anser oss höra hemma i tredjeligan i första taget bara för att vi spelat här två säsonger nu och kommit tvåa båda åren. Lite som att man kanske inte tycker att landslaget ska behöva befinna sig i C-ligan av Nation League.
Brattebobo skrev:Bra sätt att kolla om ni fortfarande är här inne och läser bara kanske ;) Onödigt att hetsa men han tänker nog historiskt… vi har ändå spelat i Superettan o Allsvenskan typ sista 20 åren, så länge han och många andra överhuvudtaget kan minnas. Men jag vet inte. Han grundar det nog inte på tabellens utseende iallafall, för ni har vunnit serien och vi kommit tvåa. Men det har nog vi alla koll på. Sen vet vi att vi kan fastna ordentligt nere på den här nivån om vi inte går upp i år, men det är inte så att vi anser oss höra hemma i tredjeligan i första taget bara för att vi spelat här två säsonger nu och kommit tvåa båda åren. Lite som att man kanske inte tycker att landslaget ska behöva befinna sig i C-ligan av Nation League.
Forza-IKO skrev:Vad grundar du det på?
FFF_Klagshamn skrev:3 veckor innan matchen är vi snart inne på buss 2. Fortsätt anmäl er. Vi hör hemma i eliten tillskillnad från dom som vann serien
Don Godiva skrev:Bosse Andersson djurgårdens sportchef tar på sig misslyckade av årets säsong.Sportchefen är den viktigaste personen i en idrottsförening.Det han som bestämmer värvningar av tränare och spelare att tänka på när man har synpunkter på laget
Don Godiva skrev:Bosse Andersson djurgårdens sportchef tar på sig misslyckade av årets säsong.Sportchefen är den viktigaste personen i en idrottsförening.Det han som bestämmer värvningar av tränare och spelare att tänka på när man har synpunkter på laget
Glory_FFF 1928 skrev:Matchen som avgör klubbens framtid. Anmäl er till kvalmatchen 26/11 på ywp.se Finns inget att tveka på!!!!
Don Godiva skrev:Två av sju och tränaren tror inte på övriga.Intressant skulle det vara hur styrelsen och sportchef tänker
Tuta och Kör skrev:Förstår inte det du skriver? Vi har 7st spelare i A-trupen nu som är från akademin, då tänker jag på Gabbe, Lucas, Melker; Oskar; Emilov, Edvin och William. Det är rätt bra tycker jag. Av dessa så är det 2 som har slagit in sig rejält i startelvan och det är Gabbe och Lucas , resten tror inte tränaren på och han är inte känd på att ge unga chansen. Om FFF går upp så kommer det bli utlåningar här och där för tränaren vill ha färdiga spelare och inte talanger.
Don Godiva skrev:Det skulle vara intressant vilken riktning FFF tar med egna produkter värvningar och vilka man vill behålla i dagens trupp.Det finns säkert en plan för superettan-Ettan.Det är önskvärt att egna produkter får chansen att komma upp.Annars varför satsa på egen ungdomsverksamhet om värvar dom man gjort i år.Behövs ett nytänkande i styrelsen och mera fotbollskunskap .Det är enkelt ta rygg på Elfsborg
Don Godiva skrev:Ytterligare en match där det är så att Leo ochGottfridssen är typiska inhoppare och inte startspelare.Till nästa behövs förstärkning på anfallssidan om superettan blir verklighet
mackattack2 skrev:Har funderat lite angående vårat pressspel. Den röda tråden jag kan hitta egentligen är ifrån Ariana matchen och framåt är Lucas. idag när Remo blev utbytt och Lucas flyttades upp blev det ett helt annat tryck i pressen. Trots en man kort. Förra matchen mot Eskilsminne spelade han på mitten och då hade vi inget pressspel över huvudtaget. Kan vara tillfälligheter eller så är det så att han styr upp pressspelet och sätter trycket på ett riktigt bra sätt. Kommer bli ruskigt viktigt i kvalet att störa och stressa våra motståndare högt uppe i planen.
Zackie skrev:Nu har Jsödra press på sig imon, ligger nu på kvalplats, 10 ggr hellre dom än HIF! Men som sagt kommer va mkt nerver i sista omgången av SE. Vår starkaste 11:a är Erlandsson Borgström Gabbe Stålheden Crazy Melker N Stoffe Sibelius Aguda Hintsa Leo Med denna 11:a har vi bra chans mot alla lag från SE i kvalet!
Visar 1 till 30 ( av 46339 poster )