Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46342 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Brattebobo skrev:Delar upplevelsen att flera spelare ofta ser oinspirerade ut, saknar spelglädje och kraft. Däremot tycker jag vi kan ta det lite lugnt med tränarspekulationerna om Chrisses ”management by fear” och liknande. Vet inte om någon utgår från nån förstahandsinfo inifrån laget eller liknande, men att det liksom syns att de underpresterar pga att Chrisse trycker ner dem, den spekulationen tycker jag man kan lägga åt sidan om möjligt. Behöver inte handla om det nödvändigtvis tycker jag. Det skenar lätt iväg lite för mycket när man börjar tugga tränarfrågan som supportrar. Jag är dock säkert skyldig till liknande tidigare här gällande tidigare tränare ;)
Salleman skrev:Ni har väl alla sett Robin Hood när ormen sir väs blir vaggad till söms av Robbin Hood medan han stjäl alla pengarna. Exakt så spelar FFF, man blir vaggad till söms av motståndarna medan dom tar våra poäng.Vi kan inte gå i denna fälla. Varför gör vi om samma misstag.????
Zackie skrev:Usch o fy, många so underpresterade igår, Tim Gabbe o Tobbe vid 1-0, Borgström va väldigt passiv, Melker N o Sibelius var tröga & Ärlig kom inte alls till sin rätt! Lägg därtill dåligt passningstempo överlag då blir det inte bättre tyvärr… Sen gör klart LSK det svårt för oss men detta måste vi kunna hantera efter 1,5 år i denna serie??? Nä hoppas Hintsa e redo på söndag, han behövs med sin snabbhet. Leo krigar på bra men behöver bli snabbare så någon förändring på söndag e nog o föredra. Tim E Borgström Gabbe Stålheden Melker L Sibelius Stoffe Ärlig Aguda Rasse Hintsa
mackattack2 skrev:Frågan är hur Chrisse styr detta lag? Management by Fear. Rädsla för att inte inkluderas, rädsla för att misslyckas, rädsla för det okända, rädsla för kritik, rädsla för förändring, Jag vet inte, men det känns som glädjen inte finns hos spelarna, rädda för att göra misstag eller avsteg efter satt matchplan. Borde vara bättre att sätta bollen och kanske misslyckas än att lalla på egen planhalva i backlinjen. Den enda matchen med fart och bra tempo var mot 2-Åker i DM. Fördelar. Lund imponerande inte i går. Oddevold övertygad inte i sin match heller. Chansen finns men det måste göras justeringar och framförallt hitta tempo, och spelglädje igen!
Tuta och Kör skrev:Jag säger ju det. Denna tränare förstör mer spelarna. Han kommer aldrig ta upp detta lag, sämre match coach kan man lätta länge efter. FYFAN VA DÅLIGT
Messi skrev:Intressant att höra alla fel som görs. Tänker ni att Tim skall lyfta långt istället,så den kommer upp fortare eller, dom gångerna det skall o kunna gå fort är ju vid omställningar. Det finns ju alltid en motståndare. De sämre lagen är ju noga med att döda sina anfall, sen ligger dom rätt resten av matchen. Krävs mer individuella prestationer för att luckra upp försvaren. Möter vi lite mer framåtlutade lag gör vi det bra nästan alltid.
Herr Gaston skrev:"Vi ligger och rullar utanför straffområdena, vi kommer inte in i ytorna vi vill komma in i" citat i dagens HN. Den bilden delar inte jag. Man ligger och rullar i EGEN backlinje/planhalva likt Xavi och Puyol i gamla Barcelona (de hade lite mer kvalitet). Det går ju så oerhört sakta och varför måste i stort sett alla bollar passera Stoffe eller Tobbe? Dagens FFF är så oerhört talangfullt men begränsas av en så idiotisk och lättläst spelidé. Anfallsre slutar och springa om man inte får några bollar att jobba med. Jag har gillat FFF och deras fotboll tidigare men går snart hellre och ser Böljande, Vinberg eller Stafsinge m fl som åtminstone har högre tempo överlag på plan.
Herr Gaston skrev:"Vi ligger och rullar utanför straffområdena, vi kommer inte in i ytorna vi vill komma in i" citat i dagens HN. Den bilden delar inte jag. Man ligger och rullar i EGEN backlinje/planhalva likt Xavi och Puyol i gamla Barcelona (de hade lite mer kvalitet). Det går ju så oerhört sakta och varför måste i stort sett alla bollar passera Stoffe eller Tobbe? Dagens FFF är så oerhört talangfullt men begränsas av en så idiotisk och lättläst spelidé. Anfallsre slutar och springa om man inte får några bollar att jobba med. Jag har gillat FFF och deras fotboll tidigare men går snart hellre och ser Böljande, Vinberg eller Stafsinge m fl som åtminstone har högre tempo överlag på plan.
FFF1928GUU skrev:Vi är fruktansvärt ojämna, jag bergriper det inte. Vinner vi inte mot Lund så ser det väldigt mörkt ut...
Brattebobo skrev:Nej, det borde det väl ändå inte, sett över 90 minuter är det knappast så att Ljungskile borde vunnit... Men för dåligt är det.
Lagkamraten skrev:Nja nu vet jag inte om vi sett samma match! Det är ju tyvärr så att våra 2 mest rutinerade spelare Tobbe o Christofer som står och fastnar med bollen hela jävla tiden. Det fattas aldrig några snabba beslut. Det gör ju att våra offensiva spelare ALLTID möter uppställt försvar. Kan inte se att Rasmus var bättre än någon annan. Men visst testa men då vill jag se honom på topp inte springa ihjäl sig i det defensiva på mitten där han spelat de 2 senaste.
Brattebobo skrev:Efter denna makalöst dåliga insats större delen av matchen - Rasmus måste få starta nästa match åtminstone. Det är ju precis samma sjuka som utspelar sig, en slö och låg lägstanivå som man för varje match hoppas att vi nån gång äntligen ska ha jobbat bort. Rasmus spelar bollen snabbare och effektivare än de flesta andra, ordnade en felaktigt bortblåst (?) straff, framspelning till en jättechans och sen det egna skottet som var värt ett bättre öde och som Aguda tyvärr brände returen på. Det var väl typ det bästa vi hade. Han var inblandad i det av värde framåt. Och trögade inte ner vårt anfallspel.
FFF_Klagshamn skrev:En poäng som dessutom borde varit 0.
Lagetvidhavet skrev:Helt korrekt. Rasmus ska starta i nästa. Man är så Innerligt trött på denna inställning. Någon måste ju få igång övriga spelare. En poäng emot Ljungskile över två matcher. Smaka på den. Sanslöst.
Visar 1 till 30 ( av 46342 poster )