Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
| Lag | M | V | O | F | P | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 3 | 29 | 16 | 7 | 6 | 55 | |
| 4 | 29 | 13 | 9 | 7 | 48 | |
| 5 | 29 | 11 | 10 | 8 | 43 | |
| 6 | 29 | 11 | 10 | 8 | 43 | |
| 7 | 29 | 11 | 8 | 10 | 41 | |
TOTALT 46897 INLÄGG. JUST NU 0 INLOGGADE.
Lagetvidhavet skrev:Gulligt att du ändå försöker. Det får man ju ändå ge dig.
Brattebobo skrev:Om det är en väldigt medioker klack har isåfall Oddevold ingen alls som jag upplever det. Vår klack varierar men har åtminstone diverse olika ramsor. ”Fallenberg-klapp klapp klapp” och liknande kan några hundra åtminstone delta i, och sådant kan uppstå på vilken arena som helst med några slags supportrar men man vill ju gärna hålla liv i mer riktiga/egna ramsor också som rullar på typ konstant. Känns knappt som en ”klack” överhuvudtaget annars.
Forza-IKO skrev:12 pers som ändå åker 70 mil tur o retur en lördagkväll är ändå okej, hur många har ni på en sån resa? Även 70 pers samlade på en krog för att följa matchen. Som sagt ni lever fortfarande på ångorna från Superettan/Allsvenskan, 2000 pers kanske men en väldigt medioker klack..
Forza-IKO skrev:12 pers som ändå åker 70 mil tur o retur en lördagkväll är ändå okej, hur många har ni på en sån resa? Även 70 pers samlade på en krog för att följa matchen. Som sagt ni lever fortfarande på ångorna från Superettan/Allsvenskan, 2000 pers kanske men en väldigt medioker klack..
Lagetvidhavet skrev:Ni hade ju en gubbe med en flagga nere i Malmö idag. Fantastiskt stöd var det ja :-) Vi hade nästan 2000 pers i senaste hemmamatchen..i div ett... Och du snackar om att vi är mediokra? Kom in i matchen nu. Vi ses i höst. Långt kvar.
Forza-IKO skrev:Varför skulle det vara svårt att se, hur insatt är du i klubben Oddevold? Att vi inte haft så höga publiksiffror senaste åren beror mycket på att vi bygger en ny arena som är klar om typ en månad och har spelat på en sunkig plan i ghettot och senare fått flyttat matcherna till vår träningsanläggning, sedan efter minst 10 säsonger i ettan där vi många år varit med i toppen men inte lyckats ta steget upp och sedan ramla vi ur ettan under två säsonger också, det gjorde att många supportrar blev nog väldigt frustrerade och trötta på "skiten" tänk om Falkenberg skulle harva i ettan i 10 år nu, hur skulle era publiksiffror se ut? Sedan är det mycket lättare att bygga en stor klack och supporterskara om man spelar i Allsvenskan/Superettan, vilket var ett tag sedan vi gjorde, men för att spelat i ettan/div2 i massa år så har vi ett helt fantastiskt stöd, vilket såklart kommer att bli bra mycket bättre om vi går upp. Har sett en del matcher med Falkenberg både på er hemmaplan och borta, man kan ju inte säga att ni har nåt vidare bortafölje och tryck på er "klack"
Brattebobo skrev:Jo, och Olympic har på något sätt lyckats tappa kontrollen mot alla topplag som idag, enda undantaget är väl mot oss som just vi givetvis lyckades förlora den bortamatchen. Men en hörna som går rätt i mål, alltså ja men det är även lite bra flyt gör bra lag ibland. En aspekt är kanske att vi ofta konsekvent tycks uppträda med lite mer ångest också, i vetskapen om att ha varit favoriter och känslan av att vi bara måste lyckas gå upp i eliten igen i år. Oddevold kan spela på och bara lugnt lita på att nån hörna ramlar in i mål på något sätt, typ. Såg nån rubrik i Sportbladet om att Oddevold kände sig redo för Allsvenskan eller något sådant. Den är lite svår att se… Och verkar inte vara något hiskeligt drag runt klubben heller på läktarna. Tänker att Uddevalla ändå är en rätt stor stad. Det är lite ”Oddevold klapp-klapp-klapp” ibland och ett publiksnitt på… hur mycket?
Zackie skrev:Visst starkt av Oddevold o vinna trots att spelet inte stämmer 100, går ju tyvärr inte o påverka andra lags resultat, gäller o vinna sina egna matcher först o främst. Den 11/11 vet vi vilket lag som är bäst, finns inga genvägar eller bortförklaringar. Heja FFF!!!
Forza-IKO skrev:Bra lag brukar ha flyt, såg du första halvlek så skulle vi haft 1-2 mål, andra är bedrövlig, men Olympic gör oss riktigt dåliga, ett mycket svårspelat lag som kommer ställa till det för många. Som jag sagt tidigare så har vi gjort en eller två matcher iår som varit 100% ändå vinner vi våra matcher. Det säger en hel del.. och det är inte bara tur
Långabollar123 skrev:Du kommer se! Ni kommer inte vinna serien. Njut så länge.
Forza-IKO skrev:Bra lag brukar ha flyt, såg du första halvlek så skulle vi haft 1-2 mål, andra är bedrövlig, men Olympic gör oss riktigt dåliga, ett mycket svårspelat lag som kommer ställa till det för många. Som jag sagt tidigare så har vi gjort en eller två matcher iår som varit 100% ändå vinner vi våra matcher. Det säger en hel del.. och det är inte bara tur
Brattebobo skrev:Helt sjukt att Oddevold vinner i slutminuterna igen trots att de inte ser alls bra ut. En hörna går rätt i mål och sedan petas in boll in på slutet till. Vi lyckades ju förlora mot Olympic borta och det borde isåfall Oddevold också gjort idag. Frustrerande att se. Är det så här de vinner sina matcher gång på gång?
snutstrut skrev:Jag är väldigt tveksam till att Falkenberg tar 6 raka 3-poängare. Inget detta året har visat på sådan stabilitet. Visst, man kan säkert ta en kvalplats. Men jag tror det krävs både att laget höjer sig ett par snäpp. Samtidigt som alla lag ovanför börjar göra ett par sämre matcher vardera. Men det känns verkligen inte så. Jag tror inte vi har särskilt mycket bättre trupp än de andra lagen i toppen. Har vi legat högre än plats 3-4 hela säsongen? Det som talar för laget just nu är väl målstatistiken framåt.
mackattack2 skrev:Då hade jag plockat bort både Melker N och Leo framför Lucas, men Chrisse har säkert en plan…
Tuta och Kör skrev:Säkert samma som föra matchen förutom att han kommer plocka ut Lucas för att få in Rasmus eller Hintsa. Kanske använder Hintsa som ett vapen att bytta in när Lund börjar tröttna. Vet ej hur denna tränare tänker denna tränare är tyvärr inte min typ av tränare och absolut inte bra för unga spelare. Känslan är att han stressar upp spelarna tyvärr. Trodde det skulle vara som Gais föra året mer glädje och att man kan se på spelarna hur kul dom har på planen. Mitt tycke är att Christofer Andersson ska vara väldigt glad att han tränar FFF, där han har en stark trupp och som vinner dom flesta matcherna. Hade han varit i etta annat lag i denna serie så hade han fått sparken. Till skillnad från Eskilsminnes tränare Patrik Ingelsten som trollar med små medel men ändå är strax bakom FFF. Tittade på HIF - ÖIS och ska jag vara ärlig så tycker jag inte någon av lagen har bättre trupp än FFF. FFF kommer kriga med Oddevold hela vägen.
mackattack2 skrev:Vad tror du Chrisse mönstrar för 11:a
Tuta och Kör skrev:Match dax och Lund kommer få stryk. Tittat på två träningar i veckan och alla verkar vara friska. Stoffe och Hintsa ser hetast ut när man har tittat i veckan. Hintsa verkar vara spelsugen och har ett annat löpsteg och snabbhet än dom flesta. Lund kommer ha för stor respekt för FFF så det gäller att ta fördel av övertaget direkt när matchen är igång.
Zackie skrev:Kollade spelschemat nu, allt annat än 6 raka vinster nu är underkänt Lund (h) Värnersborg (h) Ahlafors (b) Ängelholm (h) Åtvidaberg (b) Norrby (h) Sen väntar Ariana borta o sen Oddevold hemma, nä vi ska fan gå rent hela hösten!
Visar 1 till 30 ( av 46897 poster )