Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46343 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Tuta och Kör skrev:När vi ändå snackar om ungdomar. Trollhättan gasar på toppen men senaste matchen debuterade 2st 16 åringar. Det kallar jag klass och jag kan inte tänka mig att dom är närheten av vår akademi. Här snackar vi om 16 åringar. Det är sjukt för mig, så kan någon förklara för mig vad det är som vi gör för fel? Eller tänker deras tränare på annat sätt?
FFF_Klagshamn skrev:Exakt så. Efter 6 omgångar förra året hade vi 4 förluster och 2 segrar. Denna starten är mycket bättre även om den såklart knappt är godkänd. Den är ok men inte mer än så och vi ska absolut inte förlora hemmamatcher på denna nivån men tyvärr så sker det om vi slår av på tempot vilket syntes mot Ljungskile. Att vi ens spelar i Division 1 är under att ens kunna kallas under all kritik men det är en annan femma. Det får vi förhålla oss till nu och spelarna måste göra sitt. Spelet hackar än så länge absolut men trots det har vi 4 segrar på 7 matcher. MFF går inte 30 matcher utan förlust i Allsvenskan och Trollhättan lär förmodligen inte göra det i ettan heller. Trollhättan är inte GAIS och det återstår att se hurpass bred deras trupp är och hur de klarar av nästkommande matcher som är mot tuffare motstånd. Vi kan inte börja hyperventilera över att vi i omgång 7 är 3 poäng efter Lund och Oddevold och att vi ska rikta in oss på kvalplatsen det är bara vansinne. Vi var ungefär lika långt bakom Trollhättan och många andra lag vid denna tiden förra året som vi är nu och parkerade på kvalplats neråt. Tar man 66 poäng under en säsong går man i regel upp. Vinner Trollhättan 30 raka matcher är det inte mycket att göra för isåfall har dom lyckats med en unik bedrift som världsfotbollen aldrig tidigare skådat och även om deras start är ruggig hittills så håller jag det som högst osannolikt att dom skulle lyckas gå rent i år oavsett hur bra dom än må vara.
Mr_yellow skrev:Tycker inte folk gnäller för att dom vill fler egna spelare ska få chansen .. vi säger vi är ett lag som just ska låta egna utvecklas så är väl just därför folk stör sig på oavsett får vissa spela oavsett prestation.. jag förstår och är själv inte främmande att Melker ska spela istället för Adam som yb tex och att Lucas ska få spela mer på mitten som han gjorde väldigt bra på försäsongen och ifjol.. Chrisse tkr tydligen många på bänken inte håller och han ser ju träningar etc.. men hur klubben tror vi ska kunna va i SE med konceptet få fram talanger när många bänkas i ettan så får man tänka om.. Sedan håller jag med om att det är mycket dystra miner från mig själv och andra. Har svårt för mentaliteten att bara hylla och aldrig få ställa krav. Jag tänker inte säga att jag är nöjd när man kollar tabellen just nu.. Inte lätt följa FFF.. antingen är man en av dom som bara hyllar oavsett hur laget presterar vilket de finns många av, eller konsts mittemellan men blir lynchad av båda sidorna inom följarna.. sedan dom negativa som mest ser de dåliga.. Jag ser mig själv som realist som både hyllar och kritiserar och tycker ändå forumet visar bägge delar så är nog snarare så att skaran som bara hyllar tar åt sig för mycket.. Jämföra oss med HIF är bara löjligt.. Kollar man hur dom skriver till varandra och om klubben är detta inget i jämförelse.. så lägg ner snacket och tyck snarare det är kul vi är många här som bryr oss och har olika krav och åsikter för va nöjda. Förr hade ingen några krav h hur kul var den tiden? Avsluta ang att skönt vi vann senast.. det lossnar inte riktigt offensivt men skönt med ny nolla och gabbe visade igen han är framtiden.. viktiga matcher framöver. Hoppas vi fortsätter och blir bättre inför Lund matchen.. där kommer vi få bekänna färg.. dom är bättre än många tror.
Zackie skrev:Aguda kom väl senare, var väl nåt tillstånd som saknades, sen kom ju Crazy i sommarfönstret. Aguda gjorde ju mål direkt mot Jsödra när han hoppade in. Sen när det gäller FCT så kommer dom ju inte gå rent med 30 vinster så att redan nu börja prata om att vi får sikta in oss på kvalplatsen e ju helt vansinnigt.
Mr_yellow skrev:Tycker inte folk gnäller för att dom vill fler egna spelare ska få chansen .. vi säger vi är ett lag som just ska låta egna utvecklas så är väl just därför folk stör sig på oavsett får vissa spela oavsett prestation.. jag förstår och är själv inte främmande att Melker ska spela istället för Adam som yb tex och att Lucas ska få spela mer på mitten som han gjorde väldigt bra på försäsongen och ifjol.. Chrisse tkr tydligen många på bänken inte håller och han ser ju träningar etc.. men hur klubben tror vi ska kunna va i SE med konceptet få fram talanger när många bänkas i ettan så får man tänka om.. Sedan håller jag med om att det är mycket dystra miner från mig själv och andra. Har svårt för mentaliteten att bara hylla och aldrig få ställa krav. Jag tänker inte säga att jag är nöjd när man kollar tabellen just nu.. Inte lätt följa FFF.. antingen är man en av dom som bara hyllar oavsett hur laget presterar vilket de finns många av, eller konsts mittemellan men blir lynchad av båda sidorna inom följarna.. sedan dom negativa som mest ser de dåliga.. Jag ser mig själv som realist som både hyllar och kritiserar och tycker ändå forumet visar bägge delar så är nog snarare så att skaran som bara hyllar tar åt sig för mycket.. Jämföra oss med HIF är bara löjligt.. Kollar man hur dom skriver till varandra och om klubben är detta inget i jämförelse.. så lägg ner snacket och tyck snarare det är kul vi är många här som bryr oss och har olika krav och åsikter för va nöjda. Förr hade ingen några krav h hur kul var den tiden? Avsluta ang att skönt vi vann senast.. det lossnar inte riktigt offensivt men skönt med ny nolla och gabbe visade igen han är framtiden.. viktiga matcher framöver. Hoppas vi fortsätter och blir bättre inför Lund matchen.. där kommer vi få bekänna färg.. dom är bättre än många tror.
Zackie skrev:Fan vilket gnäll de har blivit här på forumet, vi är i dagsläget ett div 1 lag o gör det väldigt bra där, förluster kommer, sen e en del lättare o ta än andra. Absolut inget har sagt att vi bara kommer flyga igenom denna serie utan truppen är byggd för ett ettanlag. Sen att vi spelat i AS för 3 år sen o sen SE för 2 har absolut NOLL betydelse idag, från säsongen -21 har vi Tobbe, Gabbe Melker Stoffe o Hintsa kvar & då Erlandsson som har vart skadad mkt. Här gäller de o kriga sig till 3 p, hur det ser ut är av mindre betydelse, spelet kommer likt förra året bli bättre när planerna blir bättre nu i maj-juni. Som sagt så mkt poäng som möjligt nu för att ha bra läge inför hösten! Angående Chrisse så är han en helt utmärkt tränare för oss. Kämpa FFF!!!! Forumet har blivit lika gnälligt likt HIF där de spyrs mkt galla. Självklar har ju alla rätt till sin åsikt men så jävla dåligt som det beskrivs av många stämmer inte med verkligheten vi lever i?
Brattebobo skrev:Ja som sagt HBK kan man ju verkligen lyfta fram. Att BoIS satsar på akademi nu är väl självklart, men de har ju mest massa spelare de hämtat hit från Sydamerika osv? Vilken lokalt fostrad spelare hos dem kan man lyfta fram tänker du efter deras 11 år i eliten? En och annan som hamnat i Tvååker kanske…
Don Godiva skrev:Och vilken serie spelar FFF i kontra BoIS eller HBK
skrev:Får nog säga att det känns rätt bra med Melker o Stoffe som sittande mf, skall vi upp en serie så håller det inte att slå iväg boll så fort vi får den, blir bara jobbigt, odla ett eget spel, med mycket tålamod, behöver inte gå framåt alltid som många säger här inne, blir för mycket Hawai, kom igen FFF. Skall vi spela för publiken eller för klubben.
Brattebobo skrev:Mycket möjligt att Varberg jobbar bra med det nu efter ett par år i AS. Men BoIS är väl väldigt dåliga på att fostra lokala talanger på högre nivå hittills? Finns väl knappt någon att nämna som blivit startspelare i SE eller AS hos dem eller? Vi lirade med åtminstone en del falkenbergsgrabbar som David, Stoffe, Jeppe, Eliasson, Vall, Svahn m.m. HBK ska verkligen ha en eloge för sin akademi, bara att lyfta på hatten faktiskt… mängder av spelare från Halmstad som kommit fram och blivit elitspelare där. Vad man än tycker om laget i övrigt kan man ju lämna därhän, men det har de varit bra på.
skrev:Får nog säga att det känns rätt bra med Melker o Stoffe som sittande mf, skall vi upp en serie så håller det inte att slå iväg boll så fort vi får den, blir bara jobbigt, odla ett eget spel, med mycket tålamod, behöver inte gå framåt alltid som många säger här inne, blir för mycket Hawai, kom igen FFF. Skall vi spela för publiken eller för klubben.
skrev:Håller med. Det är ju inte långt ifrån att man dör i distress när Melker och Stoffe aldrig sätter bollen på djupet. In med Sibelius som vågar slå bollen till Hintsa och Ärlig. Om inte annat så kommer det bli sjukt roligare att titta på om det är ett Offensivt FF istället för snett hemåt bakåt spel som vi kör idag!
Don Godiva skrev:I pausen BoIS-Norrköping sportchefen i BoIS att man är på G med sin akademi och hittar bra spelare.Falkenberg sätter sin på bänken och värvar in spelare som inte är bättre och låter dessa spela.Gör om gör rätt HBK är ett föredöme
FFF_Klagshamn skrev:Vi ska vinna denna serien det handlar inte om någon kvalplats.
Tuta och Kör skrev:Har det man haft en av Melker och Stoffe som verkligen kunde slå bollarna på djupet så hade nog Hintsa gjort ett par mål till i både Ängelholms och Vänersborgs matchen. Vi måste ju våga gå framåt när vi är rättvända och inte spela sidled eller bakåt. Luckas brukar slå direkt efter han har tagit emot bollen annars är det för sent.
Mr_yellow skrev:Men vi är med i jakten på kvalplatsen .. kunde varit värre absolut.. men är väl pga förväntningarna det är svårt va nöjd och att se flera lag va stabilare än väntat ..
Lagkamraten skrev:Vänersborg borta en riktigt svår bortamatch!!! Kom igen nu det är div 1 hur ska han då måla upp motståndet i superettan. Vi ska köra över dessa lagen! Tveksam till att Crisse är rätt man till att ta oss upp till ALSVENSKAN som är målet! Faktum är ,det är inte tillräckligt bra.
Brattebobo skrev:Roligt att se Hintsa igår i första halvlek som spjutspets. Äntligen. Det är där han är som bäst, snarare än på kanten. Bättre om Remo tar hand om den positionen i första hand som det nu blivit. Oliver, Leo och Oskar är tre bra alternativ som är lite olika längst fram. Oliver bäst på djupet, Leo kanske i boxen och Oskar mer lite av en bjässe som är bra därinne om man ska satsa mer på inlägg. Tycker det känns som att saker börjar sätta sig lite bättre, även om vi nu fortsatt gnäller mycket på spelet här :) Får känslan av att vi som Chrisse tjatar om ska kunna vinna matcher på lite olika sätt. Flera spelare känns även användbara på fler positioner. Möjligheterna är stora. Fortsätt ta jobbet nu bara varje match från start.
Visar 1 till 30 ( av 46343 poster )