Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
7 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
8 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
9 | ![]() | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
10 | ![]() | 14 | 5 | 4 | 5 | 19 |
11 | ![]() | 14 | 3 | 8 | 3 | 17 |
TOTALT 46346 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Lagkamraten skrev:Blir så trött det har under många års tid nu handlat om hur motståndare spelar och hur vi ska möta det. DET ÄR MOTSTÅNDARNA SOM SKA VARA RÄDDA FÖR OSS!!! Vi ska spela vårat spel.
Tuta och Kör skrev:Känslan är att det inte är lätt för duktiga spelare att synas i Div.1 tyvärr. Man kan se på Kizito i Ariana. Grabben är hel frisk, spelat alla matcher och alla minuter dock inte ett mål av honom. Jag kan garantera att han hade gjort en del mål i Superettan. Läste också lite om Gais där dom förklarade att en del av spelarna som inte alls kom in och var bänkade i div.1 har kommit till rätta i superettan och därför har klubben blivit topplag nu. Frågan är hur många håller i superettan i Årets trupp i FFF?
Brattebobo skrev:Amiot hade jag nästan redan glömt bort, det är många spelare man ser komma och gå i sin klubb genom åren. John Chibuike är 34 år ung och har sin hemadress i Falkenberg, det är ännu inte för sent med comeback. På med skorna bara och träna upp fysiken lite, det är div 1 nu ju. Någon som sett honom i stan? :)
Brattebobo skrev:Amiot hade jag nästan redan glömt bort, det är många spelare man ser komma och gå i sin klubb genom åren. John Chibuike är 34 år ung och har sin hemadress i Falkenberg, det är ännu inte för sent med comeback. På med skorna bara och träna upp fysiken lite, det är div 1 nu ju. Någon som sett honom i stan? :)
Brattebobo skrev:Mja, Trelleborg har väl gjort som vi gjorde, flyttat upp assisterande..?
FotbollsFFantast skrev:Tror ni att vi helt kan räkna bort comebacker av Thomas Juel Nilsen och Amiot?
FFF_Klagshamn skrev:Sedan har HIF och TFF iaf agerat och bytt tränare. Vår ledning valde att ersätta med ingen alls och hoppas på det bästa och vi skördar nu frukten av den ledningens inkompetens i form av att vi spelar seriematcher mot Ariana Ahlafors och BK Olympic.
Brattebobo skrev:Läste detta på en sajt om skånsk fotboll. Men vid närmare eftertanke är frågan om det stämmer, vann vi inte mot Brage borta samt ÖIS hemma under de första 5-6 omgångarna. Hur som helst, nån större skillnad på starten var det inte. Och riktigt så tidigt sparkade väl inte FFF Hasse, det var väl efter den där hemmamatchen mot Vasalund måttet blev rågat. Vill ju minnas att det gått några fler matcher än sex då. Men men, spelar ingen roll som sagt. Lite faktafel på sajten dock då om mitt minne är att lita på.
Zackie skrev:Hade förträngt att vi började så kasst, stryk i premiären o sen vinst borta mot Brage, sen e allt efter det bara ett mörker.
Brattebobo skrev:Lite kuriosa: Helsingborg har kopierat vår inledning 2021 efter att ha åkt ur allsvenskan. 1-0-5 efter sex matcher och sparkad tränare. Har dock tagit in en ny huvudtränare och inte bara flyttat upp assisterande.
mackattack2 skrev:Jag tror tyvärr att det blir samma 11a som mot Ljungskile. Tobbe tillbaka, och Leo på topp. Nu är det ett tajt Schema som väntar med 3 matcher inom kort. Chrisse kanske överraskar och roterar lite. Vad tror ni? Viktigaste är att det blir 9 pinnar.
Zackie skrev:Vad tror vi om Vänersborg då? Börjat serien väldigt ojämnt men seger senast borta mot Ariana imponerar. Stora o forfarande mkt brittiskt 80-tal, plastmatta? Tuff match här i höstas iofs tidig utvisning på Tobbe men vi höll undan ganska komfortabelt i 2:à trots en man mindre. Däruppe på våren en tuff 1-3 förlust. Nä här gäller de o va med, spelar vi som senast vinner vi, samma aggressivitet o kampvilja kryddat med snabba omställningar så löser det sig. Vill se samma 11a’ som senast, snart lossnar det för Hintsa, 0-0 eller under läge i paus, in med Leo jämte Hintsa o plocka bort en sittande mittfältare o testa detta, tror de blir succé! Kämpa gula!
Lagetvidhavet skrev:Är inte alla lag i denna serien krigarlag? I varje fall känns det så när dom ska möta oss… Helt säker på att vi kommer att få se ungefär samma typ av match på Fredag som senast. Fokus på avslut och rejälare i sista tredjedelen så löser vi V-borg.
Tuta och Kör skrev:Lite orolig för nästa match. Vänersborg är riktigt tråkigt kriga lag som sätter hög press och bara jobbar och jobbar. Gäller verkligen att vi är påkopplade och ätit tagtråd för här blir det till att springa sönder dom. Vi kan inte klaga på något inför denna match då vi kan dom ordentligt nu och har gjort vår läxa. Hoppas vi sätter en gallen press på dom från första minuten. spelare som inte vill springa kan stanna hemma för här blir det åka av. Trollhättan kommer slå BK Olympic så vi inte blir chockade att dom kommer ha 7-0-0
snutstrut skrev:Klart det känns fel att ”klaga” på ett lag som vinner stort. Men jag tror också att det beror på att det handlar om lag som kommer ligga längre ner i tabellen ( Ängelholm, Ahlafors osv) . Målet är ju att vinna serien. Den nivån tror jag inte man har idag. Aguda är långt ifrån där han var förra året formmässigt. Ärlig sköt mest skott i hela serien förra året. Jag ser honom knappt med boll alls i år. Och det är för att han knappt får bollar där han ska ha dem. Ja, det går för långsamt för att det ska kännas tillräckligt mot de bästa lagen i i serien. Och att de fullständigt tappar huvudet när det går sämre känns direkt oroande. Och att det verkar som att man inte har råd med särskilt många poängtapp för att man ska missa förstaplatsen.
mackattack2 skrev:Med risk att få stryk så tycker jag inte att vi gjorde en speciellt bra match igår. Många i FF kom inte upp i sin rätta nivå. Ängelholm kommer att hamna på nedre delen av tabellen bredvid Ahlafors när serien går mot sitt slut. Men Kul med Ängelholm att dom satsar ungt. Saxat ifrån Roar Hansen Idag har jag sex spelare (i startelvan) som är födda på 00-talet. Och det är inte så att de är 00:or eller 01:or, de är snarare 04:or och 05:or. Tolv av 18 (i matchtruppen) är spelare är födda på 00-talet.
PekkabadboyForEver skrev:För att han är vår bäste spelare.
Visar 1 till 30 ( av 46346 poster )