Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46340 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Mr_yellow skrev:Till skillnad från er har vi varit i allsvenskan i 5 säsonger. Gått upp två gånger från SE och 4:a en säsong i SE senaste tio åren… snarare vi som borde kaxa upp oss och inte ni baserat på historia ..
Falköga skrev:Är det nåt du har fakta på rent klubbhistoriskt? För det har inte jag. Under den senaste sjuårsperioden i allsvenskan var vi förutom femteplatsen 2011 inte nära att åka ur innan vi gjorde det. Ironiskt nog 2012. Som topplag i serier har vi oftast avancerat och som indragna i botten av superettan har vi klarat oss kvar dom senaste åren. Till i fjol, när det inte ens borde skett. Inte ens i kvalet. Så ditt påstående är nog mer baserat på någon myt, förhoppning eller egen världsbild. Inte fakta iaf.
FotbollsFFantast skrev:Är det nåt lag som kan tappa försprånget de har är det GAIS. Forza Gula
PekkabadboyForEver skrev:¨ Nu är du snett ute. Är du månne lika full som jag är nu eller till och med fullare? Då har du lyckats bra. Falkenberg förknippar man med Buskis, Farväl Falkenberg, kebabpizza och fylla i Badhusparken som det pratades om i en känd tv-serie, snygga killar, nakendans, Ahlbergs tequila, Falcon 5,2 % och dagsfylla mm. SPA är ungefär lika mycket Falkenberg som ICA. Redan en flaska kir nere, väntar på att FFF-Rosengård ska plocka upp mig för avresa. Vi är inte bara fulla, vi är snygga också!
Makrillstimmet skrev:Falkenberg förknippar man med SPA.
Makrillstimmet skrev:Falkenberg förknippar man med SPA.
FFF_Klagshamn skrev:Jag gissar på att du är samma person som sitter bakom 2 nic och skriver här inne
Mac_ skrev:Håkan Hellström har väl egentligen inte ens rätt att sjunga om Gårdakvarnar. Gårda förknippar man med Gårda BK och så är det med den saken!
FFF_Klagshamn skrev:Jag gissar på att du är samma person som sitter bakom 2 nic och skriver här inne
Falköga skrev:Mer eller mindre alla melodier i svensk fotboll är stulna till höger och vänster. Men texter kopierar man inte, då är fantasilösheten total. Många melodier kommer ju ifrån Europa. ABBA och Kicki Danielsson som är senaste Gaisalstrerna härrör dock inte från europeiska läktare… För den som inte kan historien så var det Gaisaren Stefan ”repet” Hansson som med en vän drog igång det första som var klackverksamhet i Sverige. Året var 1971 när dom importerade ramsor från brittiska öarna. Bajen satte igång ungefär samtida…
Falköga skrev:Feskargubbar som skriker GGG. Jaja visst. Repertoaren är nog lite större än så. Ni kommer la att köra eran stöld av oss på lördag. Rule britannia. Att ta första textraden rakt av är så långt ifrån supporterkultur man kan komma. Öis har gjort detsamma med ”här är Gaisarna från götet”. Fast med hela ramsan… Melodier rullar på många läktare där supporterkultur finns, men dom har inte samma texter…
Falköga skrev:Jag tror inte du förstått. Melodier tar man. Texter gör man.
Brattebobo skrev:Ja… Snart kommer väl någon och säger att vi snott ramsan baserad på ”Canneloni macaroni” också..? Men det är som du säger, originaliteten är om något inte vår främsta utmaning. Eh cumpari - tänk om den inte är ”egen” heller? Frisca lettu!
Brattebobo skrev:”Heja, grönsvart, grönsvart är vårt lag…” och just den raden på Rule britannia alltså? Sedan 80-talet? Seriöst, har aldrig hört detta, åtminstone inte medvetet nånstans. Och tro’t eller ej, det var faktiskt jag som kläckte vår ramsa baserad på ”Rule britannia” så nu blir det roligt här. Det du kan hävda då är att gais skulle påverka oss alla vare sig vi är medvetna om det eller ej. Jag menar vad jag säger, har aldrig varit medveten om er ramsa, och ligger bakom vår. Hursomhelst, man får tacka den kompositör från 1700-talet som ligger bakom för en härlig melodi…
Mac_ skrev:Jag tror dock att det råkar vara en slump i detta fall då det är rätt klassiska ord att använda i en ramsa. I fortsättningen av melodin sjunger vi någonting helt annat. Det finns däremot gott om klackar som rakt av kopierar andras ramsor. Genom åren har det varit en del påtryckningar från evenemangssupportrar och annat som dyker upp när det blir lite "häftiga matcher" att vi ska sjunga kända ramsor alla känner igen och att det inte gör någonting om man kopierar från storstadslagen. Men vår kärna har alltid varit emot det och vi har som Brattebobo skriver några helt egna ramsor, bland annat från Julius La Rosas "Eh Cumpari", SVT:s sagostunden m.fl Egna ramsor är långt ifrån vårt största problem på läktaren om man säger så.
Falköga skrev:Det finns även en bok i ämnet. Mycket läsvärd :) Har själv författat två kapitel i den…
Falköga skrev:Kan väl dock säga att en mening som är helt ordagrann och dessutom på Rule britannia, aldrig någonsin blir en slump…
Falköga skrev:Kan väl dock säga att en mening som är helt ordagrann och dessutom på Rule britannia, aldrig någonsin blir en slump…
Mac_ skrev:Jag tror dock att det råkar vara en slump i detta fall då det är rätt klassiska ord att använda i en ramsa. I fortsättningen av melodin sjunger vi någonting helt annat. Det finns däremot gott om klackar som rakt av kopierar andras ramsor. Genom åren har det varit en del påtryckningar från evenemangssupportrar och annat som dyker upp när det blir lite "häftiga matcher" att vi ska sjunga kända ramsor alla känner igen och att det inte gör någonting om man kopierar från storstadslagen. Men vår kärna har alltid varit emot det och vi har som Brattebobo skriver några helt egna ramsor, bland annat från Julius La Rosas "Eh Cumpari", SVT:s sagostunden m.fl Egna ramsor är långt ifrån vårt största problem på läktaren om man säger så.
Visar 1 till 30 ( av 46340 poster )