Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
| Lag | M | V | O | F | P | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 3 | 30 | 16 | 8 | 6 | 56 | |
| 4 | 30 | 13 | 9 | 8 | 48 | |
| 5 | 30 | 12 | 10 | 8 | 46 | |
| 6 | 30 | 11 | 10 | 9 | 43 | |
| 7 | 30 | 11 | 8 | 11 | 41 | |
TOTALT 47045 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
FFF-experten skrev:Man var sjukt besviken och frustrerad efter förlusten mot Lindome. Än värre är det väl för spelare och ledare antar jag... Vi har det tufft just nu. Samtidigt och vi närmare eftertanke så är det ju så att vi varit en mycket framgångsrik förening under väldigt många år. Förr eller senare kommer det en "dipp" för alla föreningar. Vi är där nu och "dippen" är förhoppningsvis som djupast just nu. Med andra ord; det kommer att vända...Blir svårt att ligga med i toppen i år som det verkar, men vända kommer det att göra och sakta men säkert kommer vi att ta oss tillbaka mot eliten. Trots det som händer så tror jag på Christoffer Andersson. Hans tankar och synpunkter om hur vi ska spela låter vettiga tycker jag. Gäller "bara" att få det att funka som det är tänkt...
FFF-experten skrev:Man var sjukt besviken och frustrerad efter förlusten mot Lindome. Än värre är det väl för spelare och ledare antar jag... Vi har det tufft just nu. Samtidigt och vi närmare eftertanke så är det ju så att vi varit en mycket framgångsrik förening under väldigt många år. Förr eller senare kommer det en "dipp" för alla föreningar. Vi är där nu och "dippen" är förhoppningsvis som djupast just nu. Med andra ord; det kommer att vända...Blir svårt att ligga med i toppen i år som det verkar, men vända kommer det att göra och sakta men säkert kommer vi att ta oss tillbaka mot eliten. Trots det som händer så tror jag på Christoffer Andersson. Hans tankar och synpunkter om hur vi ska spela låter vettiga tycker jag. Gäller "bara" att få det att funka som det är tänkt...
FFF_Klagshamn skrev:Att vi har 5-6 lägen mot ett lag på tio man som släppt in flest mål i Division 1 är ett gigantiskt underbetyg. Jag såg inte första halveken pga förhinder men av det jag såg i andra så är det ju inte så att dom lägena vi skapar automatiskt bör resultera i mål. Vårt anfallsspel är totalt stillastående och det resulterar på sin höjd i något distansskott som deras målvakt räddar. Annars är det inlägg och långbollar mot ytor där ingen rör sig.
Zackie skrev:Tycker att vi avslutar o begraver spelsystemet 4-2-3-1 en gång för alla!!!! Skitsystem, har aldrig funkat hos oss, jo 2018 men då hade vi en striker av klass i Chisom. Vi möter upp dödgrävarfotbollen i denna serie med ett 3-5-2 som bla Varberg spelar fast ofta hamnar de i en 5-3-2, har lite annat motstånd än oss! En 11:a Erlandsson Gabbe Dahl Tobbe Fridolf MelkerN Aguda Stoffe Crazy Kizito Hofsö Vi kan testa detta o vända skutan eller så får vi låta bli o be till högre makter. Tycker Stålheden, Borgström, Hintsa finns fler… har haft sina chanser nu, dags o testa lite nytt. Aguda måste stäppa upp o visa bättre jämnhet, Erlandsson likadant, Hofsö tror jag på, bara han få nån jämte sig.
Zackie skrev:Efter att tittat på highligtsen igen så kan jag bara konstatera att avsluten är alldeles för dåliga, alla går ju rätt på målvakten, för tama eller utanför, Stålheden e åt helvete för passiv vid 1-0, gå in i duellen ordentligt!!! Nu har vi förlorat mot 2 klappkassa lag, Oddevold o Vänersborg va bättre än den här skiten vi mött nu, måste ju va Ettans i särklass sämsta lag o där fick vi med oss noll poäng!!!!!
FotbollsFFantast skrev:Ingen här ifrågasätter Chrisses del i kräftgången på bortaplan? Justeringarna som gjorts i startelvan på dessa bortamatcherna är väl bara de han tvingats till? Ex igår Tobbe K sjuk, Gabbe in. Våra motståndare på bortaplan har ju inte behövt lägga ner jättemycket analys för att störa oss? Lättläst ja något…. De 11 som startat kan ju fan inte vara givna, så som det ser ut? Hofsö hade kanske mått bra av att bänkats för att sedan komma in 30 min? Finns andra exempel med. Känns inte som ett modernt matchande i motgång, hade allt rullat på så hade det ju vart en annan sak…
Tuta och Kör skrev:Håller med till vis del det du skriver. Vi ger det till sommaren för att summera halvåret. Så ser vi hur vi ligger till då. Jag hade önskat att man började värva från baklinjen först, börja bygga bakifrån istället för här och där. Sedan måste vi som du skriver ha mer djupledsbollar och då kan det bara bli om vi spelar med två anfallare eller om man spelar 4-3-3 just nu känns det som att dom inte får springa på djupet och springer någon så kommer inte bollen för vi har inte killar som kan slå den förutom kanske Stoffe eller Adam Eriksson. Vi måste hota tidigare och snabbare. Jag vill dock bedöma tränaren , spelet och poängen efter halva serien. Inte just nu för dom har sagt om och om igen att dom ska utveckla en tanke kring spelet och jag tycker också dom dominerar totalt men har haft om man ska vara ärlig lite otur på vägen. Jag tror det kommer bli bra med lite finslipning. Lider med laget och klubben att man inte har mer poäng. Kämpa
FFF_Klagshamn skrev:Snacket om att "Vi ska ha tålamod det är en ung trupp" etc? Jaså är det verkligen det? Stoffe, Tobbe, Aguda, Kizito, Erlandsson, Adam Eriksson, Dahl, Hofsö mfl. Är detta spelare som kommer bli bättre med åren? Ska vi vänta tills deras 70-års dag innan dom bemästrar det höga tempot i bottenstriden av Division 1? Kan någon fortfarande inbilla sig att detta inte är en färdig trupp för denna nivån? Vi har flera spelare med många år av allsvensk rutin som fortfarande hade kunnat spela på betydligt högre nivå än denna korpen-serien där vi befinner oss i men som nu helt plötsligt behöver tid på sig för att utvecklas (??) Spelare som Hinsta och Melker Nilsson som förra året höll hög nivå i Superettan? Dom behöver även dom alltså tid på sig och helt plötsligt behöver dom även tid på sig för att hitta tillbaka till sin forna glans igen. Det är inte det att något att är riktigt jävla fel med hela klubben. ALLT brinner snarare.
Visar 1 till 30 ( av 47045 poster )