Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46342 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Zackie skrev:Tror nog de blir en klassisk 4-4-2 imon, brukar bli så när man ska tillbaka till ”grunderna”. Jag hade gärna sett en 4-2-3-1 som vi körde mkt med Björken o Mathisen som sittande. Noring Linus B-Björklund-Tobbe-Englund Adrian-Melker Hintsa-Stoffe-Bala Kizito Att jag tar med Tobbe e väl främst pga att vi nu haft Norén o Kalle som mittbackar 2 senaste o släppt in 5! mål, inte för att de bara vart deras fel men nånting brister i den allmänna kommunikationen på plan, Tobbe pratar ju iallafall. Garbett har gjort de bra men har oerhört svårt att få nåt konstruktivt uträttat innan han ramlar. Özen har ju vart allt annat än bra, undermåligt passningspel överlag. Edi levererar inte alls o ser emellanåt håglös ut. I denna 11:a går vi en mix av rutin o ungdom, gäller framförallt att de äldre börjar ta ansvar nu!!!
Långabollar123 skrev:NEJ DU !!! Tuve är inte så dum. Han har gått bredvid och tittat månad efter månad och jag tror han är mer kunnig än så. Att ha Söderström ,Wede , Kwame och Edi ska fixa framåt kommer nog inte Tuve chansa på. Måste ha snabbhet och ingen av dom kan springa så skulle förvåna mig väldigt mycket om alla dessa startar samtidigt . Det är som Vasalund skrev, Falkenberg har inget djupled så det var lätt att försvara sig mot dom. Ska bli väldigt intressant att se hur Tuve vill göra . Hade velat lyssna på hur han tänker för denna match också för framtiden hur hans fotboll ska spelas. Ung tränare då brukar det vara snabbt spel . Hoppas ????
Zackie skrev:Tror nog de blir en klassisk 4-4-2 imon, brukar bli så när man ska tillbaka till ”grunderna”. Jag hade gärna sett en 4-2-3-1 som vi körde mkt med Björken o Mathisen som sittande. Noring Linus B-Björklund-Tobbe-Englund Adrian-Melker Hintsa-Stoffe-Bala Kizito Att jag tar med Tobbe e väl främst pga att vi nu haft Norén o Kalle som mittbackar 2 senaste o släppt in 5! mål, inte för att de bara vart deras fel men nånting brister i den allmänna kommunikationen på plan, Tobbe pratar ju iallafall. Garbett har gjort de bra men har oerhört svårt att få nåt konstruktivt uträttat innan han ramlar. Özen har ju vart allt annat än bra, undermåligt passningspel överlag. Edi levererar inte alls o ser emellanåt håglös ut. I denna 11:a går vi en mix av rutin o ungdom, gäller framförallt att de äldre börjar ta ansvar nu!!!
Långabollar123 skrev:Vilket lag det blir få man ju se vilka som blir tillgängliga och vilka som är skadade? Jag tror dock att det är viktigt att sätta defensiven först till 100%.. Ska man göra det så tror jag att man måste ha två sittande innermittfältare på plan i kanske Stoffe och Adrian ? Sedan 3 framför och en längst fram. Detta på grund av att dom två sittande kan hjälpa backlinjen som har haft väldigt svårt många matchen plus att dom har haft svårt med uppspelen framåt. Då kan både Stoffe och Adrian sköta det från långt ner på planen också och mittbackarna får koncentrera sig på försvara. Detta måste sitta först sedan som jag skrev tidigare att vi måste ha kvicka spelare framåt , hotta mycket på djupet hela tiden . Helst löpstarka och snabba spelare . Nu kan inte jag exakt vem som är Snabbat i lagt . Sedan kanske ha Edi bakom som släpande anfallare i central läge?
Långabollar123 skrev:NEJ DU !!! Tuve är inte så dum. Han har gått bredvid och tittat månad efter månad och jag tror han är mer kunnig än så. Att ha Söderström ,Wede , Kwame och Edi ska fixa framåt kommer nog inte Tuve chansa på. Måste ha snabbhet och ingen av dom kan springa så skulle förvåna mig väldigt mycket om alla dessa startar samtidigt . Det är som Vasalund skrev, Falkenberg har inget djupled så det var lätt att försvara sig mot dom. Ska bli väldigt intressant att se hur Tuve vill göra . Hade velat lyssna på hur han tänker för denna match också för framtiden hur hans fotboll ska spelas. Ung tränare då brukar det vara snabbt spel . Hoppas ????
Mac_ skrev:Slå en signal till Araba. Superman har en vår till i sig.
FFF-experten skrev:Ska bli intressant att se om Tuvesson vågar sig på några större förändringar eller hur han tänker...eller om han "safear" lite och fortsätter på den inslagna vägen med förhoppning om att vändningen ändå kommer med lite smärre justeringar... Finns många tankar och ideér om hur FFF ska spela. När spelade FFF som "bäst" egentligen? Var det inte under 2015 ändå? Eller var det 2014? Det fanns en period där då vi hade ett riktigt rappt passningsspel med blixtsnabba fruktade omställningar som t o m skrämde upp de största lagen. Man hoppades ju att vi skulle kunna fortsätta utveckla detta snabba spel men istället blev det efter hand mer och mer långa bollar på chans in i boxen... De sista åren verkar fler och fler lag fokusera på hög press framför snabba omställningar. Vete tusan vilket som är bäst...
FotbollsFFantast skrev:Tuve varsågod elvan!! Noring Borgström-Tobbe K-Björklund-Englund Söderström-Stoffe- Adrian- Wede Kwame- Edi Hoppas dessa är friska. Sverker ska med, självklart! Go Gula
FFF-experten skrev:Ska bli intressant att se om Tuvesson vågar sig på några större förändringar eller hur han tänker...eller om han "safear" lite och fortsätter på den inslagna vägen med förhoppning om att vändningen ändå kommer med lite smärre justeringar... Finns många tankar och ideér om hur FFF ska spela. När spelade FFF som "bäst" egentligen? Var det inte under 2015 ändå? Eller var det 2014? Det fanns en period där då vi hade ett riktigt rappt passningsspel med blixtsnabba fruktade omställningar som t o m skrämde upp de största lagen. Man hoppades ju att vi skulle kunna fortsätta utveckla detta snabba spel men istället blev det efter hand mer och mer långa bollar på chans in i boxen... De sista åren verkar fler och fler lag fokusera på hög press framför snabba omställningar. Vete tusan vilket som är bäst...
Henke_Gbg skrev:I mina ögon har styrelsen i FFF en helt verklighetsfrånvänd förväntan. Detta citat kom från Hannell: "Med ett, från styrelsehåll, så uttalat mål om att komma tillbaka till Allsvenskan direkt är den här starten undermålig.". Fakta: Ett lag som kommer klart sist i allsvenskan 2020 med klart sämsta målskillnaden. Som dessutom tappat kanske bästa mittbacken i hela allsvenskan (Calle) samt andra tunga pjäser, och vars stomme av "klasspelare" är föråldrade och är på nedgång (Stoffe, Söderström, Wede etc). Och detta kryddat med helt oprövade ynglingar. Det är nog större chans att vinna på lotto än att hamna topp 3 i Superettan. För FFF gäller det att kriga för livet för att slippa att hamna bland de tre sista lagen... Jag gillar FFF och hoppas verkligen att ni inte åker ur.
Visar 1 till 30 ( av 46342 poster )