Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
7 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
8 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
9 | ![]() | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
10 | ![]() | 14 | 5 | 4 | 5 | 19 |
11 | ![]() | 14 | 3 | 8 | 3 | 17 |
TOTALT 46361 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Zackie skrev:Om de nu skulle bli så att Hasse lämnar efter 6 år, så tror o hoppas jag inte på Lanz, verkar ha lite samarbetsproblem överallt där han är, i ÖIS va han allt annat än självklar i supporterkretasar, bara de att Mjällby gör sig av med honom efter bara 1 år trots framgångar borde väl va en varningsklocka så gott som någon. Vid ett ev. Tränarbyte hoppas jag på nåt riktigt intressant, inte nån som gått runt i en massa klubbar o aldrig fått uträttat nåt direkt. Peter Berta? Eller varför inte Axén, han verkar ju kunna mkt som expertkommentator:)
FotbollsFFantast skrev:Lantz lämnar listerlandet, möjlig ersättare för Eklund?
PekkabadboyForEver skrev:Uppmanar alla FFF-supportrar att samlas i Badhusparken innan sista matchen mot Mjällby. Där ska vi käka kebabpizza precis som Runevad vill göra i "Falkenberg Forever". Sen börjar olikheterna. Istället för att sitta och spana på studenter så ska vi sjunga ramsor och förtära diverse rusdrycker till kebabpizzan. Det kommer bli så att folk får spana på oss istället (Vilket inte är helt ovanligt). Men först ska jag, Rosengård och Falkenbergs elit dra till Norrköping och kriga hem tre poäng omgivna av brudar med östgötsk dialekt. Håll ut Norrköpings brudar, snart kommer vi!
FFF_Klagshamn skrev:Läser inte ens HN längre. Deras fientliga inställning gentemot FF är väldigt påtaglig. Verkar endast vara boisare som skriver för HN.
FFF-experten skrev:Återigen en negativt reportage i HN om missnöjd spelare (Edi tycker han får för lite speltid) i FFF. För inte så länge sedan var det ett likande reportage i samma tidning angående Jacob Eriksson. Dessutom blev FFF fullständigt sågade i HN efter matchen mot Elfsborg där även målvakten blev uthängd i tidningen som en stor syndabock med bild och allt. Vill man skapa oreda i klubben eller vad är det frågan om? Tycker man ser en tydlig skillnad i hur HN väljer att skriva, rubriksätta och rapportera från FFF:s contra Bois matcher,,,Det finns väl annat att lyfta fram just nu än att skapa en ny egen artikel om missnöjda spelare...
FFF-experten skrev:Återigen en negativt reportage i HN om missnöjd spelare (Edi tycker han får för lite speltid) i FFF. För inte så länge sedan var det ett likande reportage i samma tidning angående Jacob Eriksson. Dessutom blev FFF fullständigt sågade i HN efter matchen mot Elfsborg där även målvakten blev uthängd i tidningen som en stor syndabock med bild och allt. Vill man skapa oreda i klubben eller vad är det frågan om? Tycker man ser en tydlig skillnad i hur HN väljer att skriva, rubriksätta och rapportera från FFF:s contra Bois matcher,,,Det finns väl annat att lyfta fram just nu än att skapa en ny egen artikel om missnöjda spelare...
Dr.Phil skrev:Två av de tre senaste SM-gulden har vunnits av Stockholmsklubbar. Tre lag på top-4 ifjol och två lag på top-4 åren innan dess. Svårt att dra slutsatser av Stockholmsklubbarnas misslyckanden i år, känns tyvärr bara som en tillfällig dipp. Annat var det 2010 när bästa Stockholmsklubben hittades på en 10:e plats och vi hade 3 Skånelag, 3 Göteborgslag i Allsvenskan. Nästa år kanske det bara är ett Skånelag och ett Göteborgslag kvar. Då kan Halland gå upp i delad ledning med tre klubbar, häftigt! Jag är nöjd med Häckens position som bästa Göteborgslag för fjärde året irad. Att komma före Blåvitt är dock ingen bedrift längre. Många medsupportrar jag pratat med hade gärna sett att ÖIS och Gais gick upp igen. Fler derbyn är bra för intresset och innebär mer publikintäkter. Sen vill man såklart alltid komma före sina lokalkonkurrenter i tabellen men det är roligare att tävla i samma serie. Det skulle såklart vara kul att pika Blåvitt i ett par år om de åker ut. Men på lång sikt skulle det vara tröttsamt och förödande för intresset att vara enda allsvenska laget i stan. Lycka till i resterande matcher!
FFF_Klagshamn skrev:På vilket sätt har Stockholm tagit över den allsvenska fotbollskartan tycker du? Dom har 2 klubbar som båda är mil ifrån att på lång sikt ens kunna konkurrera med Malmö FF. Det tredje har färre titlar än laget du själv följer. Som supporter till Falkenbergs FF håller jag endast på Falkenbergs FF och ja våra lokalkonkurrenter får gärna ruttna så långt ner i seriesystemet som möjligt. Om du vill att alla din klubbs lokalkonkurrenter ska gå lika bra som ditt BK Häcken får stå för dig men tror dom flesta av dina medsupportrar knappast är missnöjda med utvecklingen för er del.
Dr.Phil skrev:Att det bara skulle finnas plats för ett elitlag i Halland och att Bois och HBK ska "ruttna långt ner i seriesystemet". Som sagt tror jag det skulle gynna samtliga klubbar i regionen med fler derbyn och ett ökat intresse. Det kommer ge mer publikintäkter till ditt FFF. Och ett större intresse för era bortaresor. Men om du hellre åker 9 timmar till Sundsvall än 30 min till Varberg för allsvensk match får stå för dig. Göteborg hade 5 allsvenska lag för några år sen. Snart bara ett kvar, det är ingen positiv utveckling. Intresset i stan är dött jämfört med då. Stockholm har tagit över den allsvenska kartan. Tror inte AIK skulle tjäna på att Djurgården och Hammarby "ruttnar långt ner i seriesystemet".
FFF_Klagshamn skrev:Vad är det du inte köper i resonemanget? Att man endast har ett lag och inte 2 till? Det är möjligt att du som neutral tycker det är kul med 3 lag från samma län på nära avstånd för din del men som supporter till mitt lag, Falkenbergs FF sitter jag knappast och hoppas på att det ska gå bra för våra lokalkonkurrenter (vilket det just nu tyvärr gör).
Dr.Phil skrev:Som neutral köper jag inte det resonemanget. Jag hade gärna sett att Gais och ÖIS gick upp i Allsvenskan igen. Derbyn och konkurrens är bra för intresset. Tycker Göteborgsfotbollen har dött de senaste åren. Samma sak håller på att hända i Skåne nu om HIF åker ut. Skånederbyna är iskalla, kolla på HIF-MFF i början av 10-talet de kom etta och tvåa. Titta på Stockholm de är överlägsna nu. Är övertygad om att tre Hallandslag är gynnsamt för alla parter. Ni är från olika städer och slåss kanske om vissa sponsorer men inte om publik på samma sätt. Jag har hellre 3 hallandslag än 3 norrlandslag som ÖFK, Gefle, Sundsvall i Allsvenskan. Åker hellre till Halland än Stockholm/Norrland på bortaresa. Lite motsägelsefullt men jag ser gärna att Falkenberg skickar ner Blåvitt i Superettan. De har varit i Allsvenskan i 50 år irad och hade behövt känna på några år där. Sen kan de få komma tillbaka om 5 år när vi byggt upp sponsorer och publik. Krossa Norrköping!
FFF_Klagshamn skrev:Du verkar sympatisk men laget du håller på ser jag som ett av våra största rivaler. På detta forum håller vi på ett elitlag inte på 2 eller 3. Ni andra halländska klubbar får gärna fara så långt ner i seriesystemet som möjligt. Tyvärr verkar det vara vi som går det ödet till mötes just nu dock men över tid kommer vi återigen ta över tronen över VÅRT län. Det finns bara plats för ett lag i Halland och det laget ska vara vi. 110% anti HBK och Varbergs Bois.
FFF-experten skrev:Med tanke på hur det såg ut i lördags så får vi verkligen hoppas att Gustaf är tillbaka de sista matcherna. Blir en strid in i det sista! Kvar att möta: FFF - Norrköping (b), HIF (b), Mjällby (h) HIF - Elfsborg (b), FFF (h), Norrköping (b) Kalmar - Djurgården (h), AIK (b), Häcken (h) Tipset är att något av bottenlagen skräller i nästa omgång vilket i slutändan ger en kvalplats...
Sammo_FFF skrev:Whoa, sakta i backarna. Tror inte det är läge att gå tillbaka till fembackslinje nu. Dessutom måste ju Edi får spela. Han har gjort överlägset flest mål i laget (rekord för FFF i Allsvenskan t.o.m.) och är fast på bänken. Helt obegripligt för mig. Han och Gustaf eller Chibuike på topp tycker jag.
skogstorparen skrev:Varför inte stödja och supporta alla våra halländska lag, jag är BOIS:are, spelat i laget, när det är derby mot FFF håller jag på mitt lag men när dom inte möts håller jag på FFF även HBK, vilken fantastisk grej det hade varit om vi får 3 Halländska lag i AS nästa år, 6 goa derbyn som bara spelas runt hörnet, bor granne med många gul/vita supportrar och även spelare, finns inga hard feelings här inte, vi umgås och snackar fotboll, framgångar för alla lagen gynnar oss alla, klubbarna, fansen mm, kommer mycket väl ihåg när FFF mötte Lilla Träslöv på Östervi i gamla 5:an tror jag det var, Roger och Håkan var farliga målskyttar i FFF då, är nog många här på forumet som inte var födda då ;-) När det gäller Varbergs GIF som någon nämnde här, stämmer det att dom är störst i Varberg, men inte i fotboll men riktigt i Gymnastik, bara åka till Varberg en sommar dag och se deras uppvisning i societets parken, små killar och tjejer som hjular ;-) Varbergs Gymnastik och Idrotts förening :-) nåväl nu hoppas vi på att de gula tar med sig poäng hem från Parken och BOIS från Norrland, plus att HBK säkrar uppflyttningen, ha det gött alla / Lelle
skogstorparen skrev:Varför inte stödja och supporta alla våra halländska lag, jag är BOIS:are, spelat i laget, när det är derby mot FFF håller jag på mitt lag men när dom inte möts håller jag på FFF även HBK, vilken fantastisk grej det hade varit om vi får 3 Halländska lag i AS nästa år, 6 goa derbyn som bara spelas runt hörnet, bor granne med många gul/vita supportrar och även spelare, finns inga hard feelings här inte, vi umgås och snackar fotboll, framgångar för alla lagen gynnar oss alla, klubbarna, fansen mm, kommer mycket väl ihåg när FFF mötte Lilla Träslöv på Östervi i gamla 5:an tror jag det var, Roger och Håkan var farliga målskyttar i FFF då, är nog många här på forumet som inte var födda då ;-) När det gäller Varbergs GIF som någon nämnde här, stämmer det att dom är störst i Varberg, men inte i fotboll men riktigt i Gymnastik, bara åka till Varberg en sommar dag och se deras uppvisning i societets parken, små killar och tjejer som hjular ;-) Varbergs Gymnastik och Idrotts förening :-) nåväl nu hoppas vi på att de gula tar med sig poäng hem från Parken och BOIS från Norrland, plus att HBK säkrar uppflyttningen, ha det gött alla / Lelle
Visar 1 till 30 ( av 46361 poster )