Kände inför matchen att segrar i de återstående hemmamatcherna nästintill var/är ett måste med tanke på Trelleborgs försprång. Så direkt efter slutsignal kände jag att tåget hade gått. Med några timmars distans känner jag att möjligheten fortfarande finns om Öster lyckas vinna mot TFF imorgon(ett måste även för Öster om de vill haka på).
I övrigt håller jag med, vi har stora problem mot lågt stående lag, både offensivt och defensivt när de ställer om. Måste transportera bollen snabbare, bryta mönstret, utmana mer osv.
Det positiva jag känner är att vi trots allt har ett eget spel, vi har respekt från motståndarna, de flesta är nöjda med en pinne borta mot oss( hade vi inte för några år sedan) och med rätt skruvande, att vi får ytterligare tid att spela ihop oss (endast 3 från förra året i startelvan) samt ett par lyckade värvningar och jag är då övertygad om att vi kommer vara än bättre nästa år, oavsett serie.
Att vi dessutom efter förra säsongens totala kollaps, är med och utmanar är imponerande, än mer imponerande om man ser till årets start. Fortfarande mycket som kan bli bättre såklart, men vi är på rätt väg..
Sen måste vi snabbt hitta verktygen för att vinna mot defensiva lag, framförallt om vi vill ha chansen till topp 3 redan i år!
Nu finns det inga alternativ, full gas i de sex återstående matcherna!