Ullareds- och Lundakillen har testat färdigt och erbjuds inget kontrakt. De fortsätter följa dem, och Tvååker och Div 1 kan ju vara ett bra steg på vägen för UIK:aren.
Återstår att se med Utsiktenspelaren. Är han 29 år är det väl lite mer ”färdigt” material det handlar om. Vi ska väl inte döma ut spelare på förhand, det är inte helt ovanligt att klubbar hittat guldkorn från Div 1-2 i mogen ålder som av en eller annan anledning inte fått sin ordentliga chans högre upp i systemet, och när de väl får chansen på lite högre nivå visar det sig ha hög kapacitet.
Hur bra scoutingverksamhet vi har visar väl sig på så sätt, om man hittar de där juvelerna.
Men när det gäller yngre talanger är det klart bäst att satsa på de egna leden, istället för att plocka hit någon 17-åring från Skåne eller så tycker jag. Passi kan säkert va nåt för framtiden, jag har egentligen ingen aning, men rent principiellt tror jag mer på att vaska fram talangerna som kommer från trakterna här omkring. De ska känna sig trygga och må bra, fixa skolan och allt sådant också för att kunna utvecklas ordentligt.