Jag har liksom Lars försökt vara positiv i det längsta. Och är fortfarande positiv men då får man fatta rätt beslut nu.
Vi kan snacka om enklare rakare spel, mer speed på mittfältet och mycket annat, men varför inte laget uppträder som man önskar på plan och inte har gjort så på jättelänge, och inte heller nu när vi har ett spelarmaterial för åtminstone övre halvan i denna serie, det kan bara förklaras genom att tränaren inte förmår att få laget att göra det son behöver göras.
Det måste räcka nu, vi kan inte acceptera en så här resultatmässigt dålig inledning i år. Det är under vår värdighet som elitklubb att ha -80 i målskillnad sedan Hasse tog vid 2015. 38 poäng på 65 matcher. Han har fått gott om tid. Jag har absolut ingenting mot honom som person men av resultatmässiga skäl så måste det bara räcka nu. Det måste hända nåt nu, helst redan i veckan.
Jag är inte negativ, jag vill stötta FFF i vått och torrt och önska Hasse allt gott i fortsättningen men vi måste titta på resultaten också! Det är inte okej det som utspelar sig nu och gjort under så lång tid - det måste vara nåt slags världsrekord snart i hur länge en tränare får stanna trots uteblivna resultat.
Det finns bara EN sak som man kan göra för att försöka komma ur ett sådant här läge, och det är ett tränarbyte, en ny röst som leder träningarna, och ett försök till nystart. Jag kan bara inte se något annat nu. Att man efter 65 matchers förfall vänder på steken under samma ledarskap. Det funkar bara inte.
Tippar: Östersunds FK - Falkenbergs FF 0-0