Precis - det är nog där vi supportrar får landa just nu.
När jag nu tittar på spelschemat och med försäsongsprestationerna i ryggen (där de två sista tävlingsmatcherna vart dåliga kvitton att få) så känns det som att det bara "måste" bli seger i premiären mot Öster på en full, festglad arena. Veckan efter Trelleborg borta som ser riktigt bra ut (kvartsfinalklara i cupen nu). Sedan Degerfors hemma som också övertygat så här långt och slagit allsvenskt motstånd.
Tre raka förluster där - okej... DÅ kan det vara läge att "kräva" omgående tränarbyte igen för att om möjligt rädda upp det som räddas kan. Då är det kanske inte läge att vänta tills halva säsongen är spelad. Problemet då är väl också dock att vi inte har råd med det. Det är inte så att någon tränare avgår frivilligt för att det går dåligt, och det är patetiskt att kräva att Hasse ska avgå. Då får man kicka och anställa nytt. Men det har man knappast råd (ens att heltidsanställa Tuvesson istället) och minusbudget är redan lagd. Och ska Hasse kickas bör väl även Axeldahl ryka.... nä det blir inte lätt.
Premiären..... Ojoj vad viktig match i det läge vi är. En seger kan bli en ordentlig vändning. En förlust, och det kan bli riktigt jobbigt och vi kan få inrikta oss på att kämpa oss kvar även i Superettan med näbbar och klor.
Jag är liksom du inte helt missnöjd om vi bara reder ut ett nytt kontrakt (utan kval). Ska vi åka ut så ska vi verkligen underprestera rejält, igen.
Det jag tycker att vi ser ut att vara (om vi inte tappar all balans och flippar ur) är ett mittenlag i mellanmjölkens land ungefär.
Tippar: Östersunds FK - Falkenbergs FF 0-0