Väldigt roligt för Lassagård att han fick göra mål, snyggt dessutom.
Men förutom målet håller jag med om att han inte verkar hålla superettaklass. Nu saknade jag Stoffe nåt oerhört, känns lite som Messi i jämförelse...
Dock är nog inte Lassagård värvad pga en extrem talang eller så, är nog mer att han har vissa egenskaper man gillar och vill utveckla utifrån. Han har mycket energi, och kanske kan bli en mer komplett spelare på sikt. Klivet från div 2 är hyfsat stort. Mer än en utfyllnadsspelare åtminstone i år bör han kanske inte vara. Är han bättre som högerback tro? Om Joza inte är disponibel? Spelade han inte mest högerback i Vinberg..?
Jag tycker det ser rätt bra ut om vi kan få Nazari och Stoffe tillbaka från skadorna till träningslägret utomlands, och vi inte får fler skador.
Sen kan vi kanske ha is i magen och söka en förstärkning på mittfältet, och ha provspelare på besök ända fram till sista veckan innan serien börjar om det ska vara så.
Med Vall på ena kanten, David/Nazari/Kwakwa på inmf och Stoffe på högerkanten ska det kunna vara hyfsat, men bakom dessa är det lite väl tunt.
Än så länge spelat mot Tvååker (3-0), Öster (1-1), Norrby (1-1) och nu Ytterhogdal (3-0) där bara Norrby och Öster bör ses som egentliga värdemätare, men känns åtminstone gott att inte ha släppt in mer än två mål på fyra matcher och att det känns som att försvaret börjat sätta sig.
Och ska man ta SE-nykomlingarna Norrby och Öster som värdemätare så här långt ser vi väl ut att kunna bli ett stabilt mittenlag ungefär i superettan. Blir det inte mer ska vi inte vara jättebesvikna, även om man hoppas och vill vara med i den yttersta toppen... så har väl inte sett de signalerna riktigt än. Men som sagt, utan Nazari och Stoffe på mitten så är vi rimligen definitivt inget topplag med denna trupp, och dessa båda har ju fått stå över än så länge.
Händer inget oväntat har jag svårt att se någon annan backlinje än Joza-Danne-Rodevåg-Englund framför Hampus från start på Falcon Alkoholfri 2 april. (Även om Tobbe nu kanske skulle vara tillbaks i speldugligt skick tills dess). Rodevåg är väldigt otippat egentligen, men han gör det ju ruskigt bra så här långt och samspelet funkar fint där bak...