Anser nog inte att en status/lagkaptensroll ifrågasätts bara för att man ibland startar på bänken. Iniesta är lagkapten i Barcelona och en ikon där men han är absolut inte given - men är han med är han kapten. Inga konstigheter.
Bäst lag startar - punkt. Sen kommer vi, tränare, motståndare osv alltid vara oeniga om vilka som är bäst och det finns alltid massa åsikter. David har visserligen tappat i speed men besitter andra bra egenskaper - hans glädje vid hans mål mot BP tycker jag någonstans symboliserar vändningen av vår riktigt usla trend.
Sen om jag skulle ta ut en fyrbackslinje om alla är friska skulle det vara Özen, Danne, Tibbe, Vall - däremot känns det som att det varit skador och avstängningar som gjort att vi fått skifta en del där - vilket så klart inte bidrar till stabilitet. David ser jag främst som mittfältare men diverse skador i backlinjen under försäsongen och inledningen av serien och att vi dessutom har flera bra centrala MF har gjort att David tagit ett steg ner.
Är det nu så att Özen saknas så är jag inte säker på hur jag hade formerat backlinjen så kan tänka mig att det inte är helt lätt för Hasse heller. Andra halvleken mot Varberg vann vi trots allt med 4-1 med Tibbe, David, Danne, Vall som backlinje - Så jag anser iaf att det bör vara en fyrbackslinje då tester hittills med något annat inte riktigt gett den effekt vi önskat.(milt uttryckt)
Men vi får se på söndag helt enkelt.