De två nästkommande hemmamatcherna mot Helsingborg och Hammarby känns lite extra viktiga tycker jag. Det är dessa två matcher på hemmaplan samt mot Åtvidaberg 18/10 som vi har allra störst chans till trepoängare i avslutningen som jag ser det. AIK, Djurgården och Norrköping på hemmaplan är värre (även om vi såklart har hyfsat god chans där med med tanke på att vi besegrat Blåvitt och tagit en pinne var mot MFF och Elfsborg på IP...).
Sundsvall borta tror jag är ursvår och där kalkylerar jag nästan med förlust, om nu inget i vårt spel ganska radikalt förändras till det bättre. Örebro borta har jag större förhoppning om poäng.
En poäng borta mot ÖSK, en poäng borta mot HBK, tre poäng hemma mot Hammarby, Helsingborg och Åtvid samt en av matcherna AIK/Norrköping/Djurgården/Häcken och två oavgjorda och en förlust. Stryk borta mot MFF och Elfsborg inte alldeles otänkbart...
Detta skulle ge oss 16 poäng till och 32 när serien summeras. Är nog ungefär det bästa jag kan hoppas på. 32 poäng ger säkerligen nytt kontrakt i år.
Men givetvis blir det aldrig som man tänkt sig! Vi förlorar väl mot Åtvidaberg hemma och slår Malmö borta istället tex....:P
Hursomhelst, alla till IP på lördag. Allt för laget vid havet.
Tippar: Östersunds FK - Falkenbergs FF 0-0