Årets viktigaste match kan nog bli Gefle i premiären om knappt två veckor. Tre poäng där och alla eventuella orosmoln blåser genast långt ut i Kattegatt.
Skönt att det snart drar igång igen. Man har längtat länge nu...FFF återigen tippat som jumbo av många. Man blir inte överraskad. Man får se det som en bra sporre för laget att än en gång motbevisa journalisterna och andra. Jag är övertygad om att vi fixar det. Fast det komer att krävas 110% inställning under 95 minuter i varje match av ALLA spelare.
Det lilla orosmoment jag har är förslusten av Anton. Verkar inte som om man hittat någon fullgod ersättare till honom. Jakobsen verkar ha en bit kvar till att ta en plats i startelvan. Ser ut som om Hasse tänker köra med David och Keat istället. Inget ont om dessa båda. De är kämpar som jobbar och sliter. Men bägge är väl mer lagda åt det defensiva hållet.? Skulle vilja he en innermittfältare med lite mer kvickhet och speed. Man får hoppas på att någon av Jakobsen, Hampus eller Svahn (eller kanske Kwakwa) slår igenom och tar Antons roll.
Positivt är att vi i år helt klart har en starkare bänk (trupp). Vi har nu spelare som kan komma in och verkligen göra skillnad...
Såg intervjun med Robert Raul på HN:s hemsida. Verkar vara en skön kille. Kul att höra att hans lägenhet nu är gul och vit...
Hade varit kul o se en U21 trupp till matchen mot HIF ikväll på FFFs hemsida, matchen mot Varberg blev ju struken så FFF ser väl detta som en träningsmatch där många ord. får spela.
Är de bara jag som tycker vi spelat väldigt få träningsmatcher, o detta mot lag som bara spelar i lägre serier, hur blir det me tempot????
Skrev en krönika för några år sedan på den här sidan i frustrationens tecken (se länk). Det är väldigt mycket roligare med ett levande forum som snutstrut skriver längre ned, så det är helt klart positivt att komma in här och se att det är debatt. Låt det alltid vara så, en klubb utan supportrar som bryr sig blir aldrig rolig. Att folk kan komma med lite olika åsikter är bara givande.
"Den stora mötesplatsen på nätet, där alla gulvita entusiaster ska lämna sina åsikter, (inte där klacken ska diskutera sitt arbete), lockar på en vecka ynka två inlägg av Falkenbergs supportrar och det är talande nog av samma personer som är involverade i Yellow And White Prides arbete. Mellan två matcher är det alltså eftersnacket från förra matchen, förväntningar inför nästkommande match och idéer om hur laget ska formas, som avhandlas av så få individer i så lite skrift, allt detta medan andra klubbar har mängder av supportrar, som livligt debatterar de senaste händelserna i deras klubb, framtiden, frustrationen och glädjen av vad, som händer kring deras hjältar"
"Vi måste vara fler som både tycker och tänker, diskuterar, ifrågasätter och som lider med laget"
Intresset har gått framåt sedan 2009 då jag skrev denna krönika.
Tycker fortfarande att vi har en bättre trupp än förra året, endast Anton var startspelare av de som lämnat, hoppas o tror att Godsway kan blomma ut ordentligt i år, sen när det gäller mittbackar har vi Per som gör det väldigt bra när han får komma in o spela. Vi ska heller inte glömma att på innermitt har vi oxå Hampus S som är riktigt bra, varför skulle inte han kunna peta ngn av Keat el. David?
Jag ser optimistiskt på en ny härlig säsong, där flera unga i FFF kommer att kliva fram (Hampus, Gustav, Kamal, Kwakwa o kanske även Erik Z)!
Härligt med ett levande forum. Nu är det ju plötsligt fler än ett inlägg per dag!
Nä, jag är också oroad att nyförvärven inte fått spela från start. Säger väl tyvärr något om kvalitén. Keat och David kommer tex inte räcka till på mitten! Däremot har man ju testat många olika lösningar på backplatserna. Hoppas det varit orsaken till att man inte fått till det på träningsmatcherna.
När man ser tänkta startelvan så undrar man ju lite hur värvningarna varit, kanske ingen är med från start då innebär det ju att ingen platsar, har de varit rätta värvningar då? Kanske Jakobsen är med och jag tror han kan behövas när vi möte bättre lag (vilket egentligen är de flesta) genom att kunna hålla i bollen o lugna spel. Om inte nyförvärven levererar plus att de yngre spelarna inte kan leverera över sin kapacitet så kan det bli en tung säsong. Är också orolig för att vi släppt in så mycket mål, skulle gärna sett en ny mittback som kan säkra om vi får skador. Men vi gör väl som vanligt och tar in någon ny spelare under sommaruppehållet....hoppas det inte är för sent då.
Nu kör vi och börjar med en lätt trepoängare mot Gefle!
Marcus
23 mars 2015, 18:40
Tycker det är kul att folk börjar diskutera och vara kritiska personligen.. jag håller med om att man inte är så positiv just nu och osäker hur det kommer gå under säsongen men därför är det så perfekt att möta Gefle hemma i premiären och ta en viktig seger och så är självförtroendet på topp.. ;)
Haha alltid lika kul att folk ska ha koll på exakt vem som sitter bakom nicen här. Ni som är inne och läser utan att skriva för att sedan klaga på nivån, ni håller den lägsta nivån av alla ;)
Sluta bli förvånad bara för att du ser några nya nik här! Ska du så fort nån kritiserar tro att det är nån som gjort feak profi här? Eller tål du inte sanningen?
Har inte tid att gå på några träningar tyvärr. Kan säkert bli knepigt om en målvaktstränare tar över för mycket, och samtidigt kan tränarteam fungera på lite olika sätt. Jag hoppas de drar åt samma håll iallafall.
Jag sticker inte under stol med att den största förlusten var att Tuvesson hängde på Larsson till HIF. Det är inte enkelt att få det på plats igen när hela ledarskapet byts ut, det vore väl nästan konstigt om det föll på plats klockrent direkt... därför känns det åtminstone bra med en viss kontinuitet genom Hasses återkomst.
Jag är positiv men såklart ser jag också brister. Dock kan jag inte se att vi borde gjort nånting annorlunda, gäller nu att göra det bästa av årets förutsättningar så får det bära eller brista.