Att sätta in Vall och Ossen är offensiva byten. Båda två har faktiskt tagit chansen när de fått den och gjort varsitt allsvenskt mål redan, vilket är få förunnat än så länge i gulvitt!
Henke verkar tänka att så länge det är oavgjort kör han gärna på samma mittfält. Kan förstå honom där igår på ett sätt då samtliga var stabila på mitten och trots ÖSK:s bollinnehav tröttade de inte ut oss nämnvärt då tempot var ganska lågt. Dock tyckte jag David så trött ut med tio min kvar, och började göra lite enkla trötthetsmisstag. Från och med 80:e satt jag och gastade till Henke franför TVn om att ta ut David och sätta in Carl-Oscar. Tänk om han hade klivit in och avgjort, målar igen när han fått komma in son förra gången. Nu är det något man aldrig kan veta när han inte fick chansen vilket känns lite synd!
Hade kunnat tex ta ut David och satt in Ossen, samt tagit ut Rodevåg el Godsway och släppt in Vall på banan. I 93:e minuten är det ju bara en symbolisk gest ungefär för att få tiden att gå..?
Så mycket är inte 0-0 mot Örebro att värna om när vi är i skriande behov av trepoängare kan jag tycka.
Däremot, kanske kan förstå att inte de unga egna killarna som Rasmus och Felix tex fått speltid än. Dels därför att de kanske inte riktigt visat sig som blivande storspelare på försäsongen? Arben och Hampus däremot känner jag måste få känna på lite speltid i allsvenskan så småningom. Annars blir det inga av de egna unga falkenbergstalangerna som får chansen i år, vilket ju annars ska va en del av vårt DNA.
Med Carl-Oscar och Vall är det lite annorlunda. De är inga unga talanger längre utan spelare som är i mitten av sin karriär.
Så viktigt att alla spelare i en trupp är motiverade, delaktiga och med på tåget!