Känns såklart oerhört tungt just nu och läget ser allt annat än ljust ut. Att vi hade behövt tre poäng igår är en underdrift. Att vi hittills bara har fyra poäng och nio poäng upp till säker mark efter tolv omgångar är väl ingen slump, laget har helt enkelt inte räckt till, man kan skylla på domslut, små marginaler osv, men någonstans förtjänar man ändå de poäng man skrapar ihop.
Har sett på diverse olika forum och sociala medier att folk redan planerar för Superettan. Det tycker jag dock är fel inställning även om jag förstår besvikelsen (jag är också besviken). 18 omgångar återstår och jag hoppas vi kan lyckas låna in några spelare som kan höja kvalitén i truppen och som dessutom är hungriga. Givetvis ska vi inte värva på ett sätt som äventyrar vår ekonomi, men att ge upp redan nu finns inte på världskartan för mig i alla fall. Jag hoppas vi inbitna supportrar fortsätter hålla gnistan uppe i alla fall mellan matcherna med inställningen att vi ska stötta laget till viktiga poäng. Lägg även in i tankarna att vi inte direkt är bortskämda med att se FFF spela allsvensk fotboll, det är tredje året vi är på den här nivån så lägg in det som en morot också till att fortsätta gå på matcherna, att vi trots allt fortfarande ser FFF spela i högsta serien mot de bästa lagen. Det är inte kört förrän det är matematiskt omöjligt att nå lagen ovanför oss.
FFF - I med och motgång!
Tippar: Kalmar FF - Falkenbergs FF 1-2