Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker ändå att Atlético gjorde en riktigt bra första halvlek mot Betis igår. Man spelade med hög press, anföll på kanterna och fick med Maxi i anfallsspelet flera gånger om, något som vi har saknat på senare tid.
Dessutom var Maniche väldigt bra under vissa perioder i matchen igårkväll.
Forlán hade inte en av sina bästa dagar igår, men han var delaktig i Maxis mål när han tar en löpning i djupet där han är offside, men detta gör i sin tur att Betis-försvaret blir lite ställda och då tillåts Maxi få mer utrymme att avsluta.
En annan tydlig förbättring och kanske den mest positiva var pressen från Atlético-spelarna. Betis fick ingen tid alls från mittfältet och uppåt, men den försvann mer och mer i andra halvlek som faktiskt var Betis, dock är det naturligt med tanke på att det är omöjligt att pressa så där matchen igenom.
Pernía har varit höstens stora överraskning för mig och igår gjorde han knappast någon besviken med sin offensiva inställning där han även täckte upp bra defensivt efter sig.
Jag tycker även att Atléticos försvarare är mycket mer resoluta i sina beslut försvarsmässigt, det är verkligen något som saknats och emellanåt känns det som om det är publiken på Vicente Calderón som bestämmer om de får rensa upp bollen på läktaren eller inte, det är inte fult att försvara sig, man kan inte bara spela vackert hela tiden. Slutligen tror jag att saker och ting bara kommer bli bättre för Heitinga och Ufo, det gäller att förstå varandra på planen och kunna kommunicera, det är inte lätt när man bara har spelat ihop sedan mitten av Juli. Vi måste ge det bra mycket mer tid än så.