Mafisen//
Mafisen//
Menar du allvar? Även du borde väl förstå skillnaden på en transfer mellan en 23 årig ikon/lagpakten och 17 åriga talanger som du tar upp. Löjlig jämförelse. Att knyta näven är inte ok, vare sig det är emot Atético eller för Liverpool i detta sammanhang. Anledningen till att jag reagerar så starkt är att jag följt honom sen nittiotalet. Min djupa relation till Torres är just anledningen till varför jag är sårad. Jag bryr mig inte om någon på gatan beter sig som en total mega idiot mot mig, men jag skulle bli sårad om någon jag älskar beter sig lite dumt. De som står dig närmast sårar alltid mest, annars hade jag inte skrivit artikeln. Att inte sitta och tänka på eller minnas någon med vilje är inte samma sak som att redera bort något. Torres är en bra spelare, men han har inte gjort så mycket för klubben som många påstår, jag förstår inte vad det är folk syftar på när de skriver så. Men vi älskade honom för att han var våran egen, en canterasjäl som blev lagkapten i fotbollens ekonomiska import cirkus. Jag har ingestans påstått att det inte är ok att han håller på Liverpool, det borde han göra eftersom det är hans nya klubb, hade inte förväntat mig något annat. Men av respekt och en 14 årig historia så firar man inte på det sättet. Blandat med hur han skötte övergången gentemot fansens känslor så rann bägaren över. Men jag har inte skrivit något föränn nu. Så det är ingen bitter hetstext. Det är känslor och sår. Bitter skulle jag vara om vi åkte ner en divison när han lämnde. Jag var en av förespråkarna om att det var dags för Torres och laget att gå vidare, att Torres på något sätt höll tillbaka laget, vilket vi märker nu. Jag är stolt över att en egen cantera dominerar PL. Jag är glad för klubben och för Torres, men det finns vissa saker man bara inte gör mot de som älskar en.