Härligt med så bra aktivitet på forumet, kul att se!
Jag är lite tveksam angående Tomas Ujfalusi. Visst är han en duktig spelare, men hans ålder säger mig att man kunde satsat antingen på de man redan har i Valera eller Seitaridis, eller köpa in en ny med en betydligt lägre ålder. Frågan är också om man ser honom som mittback till nästa år? Personligen hoppas jag på att en av Perea och Pablo tar plats bredvid Heitinga.
Om vi tar det från början.
Leo Franco bör enligt mig vara kvar och även vara given. Han är en mycket bra målvakt som för tillfället befinner sig i karriärens bästa ålder. Som back-up ser jag gärna Falcón eller Roberto Gago.
Förhoppningsvis är Ujfalusi tänkt som högerback, och då lär han återfinnas till höger. En av Valera och Seitaridis lär försvinna, och jag tror det blir greken. Den förstnämnda har tid att vänta på sin chans, men Seita vill antagligen vidare om han inte tar en startplats.
I mitten kommer Heitinga förhoppningsvis vara given, med antingen Perea eller Pablo bredvid sig. För mig är det hugget som stucket. Förhoppningsvis stannar Zé Castro samtidigt som Eller lämnar.
Till vänsterbacksplatsen behövs det en back-up till den givne López. I form är han en av Spaniens bästa backar, utan tvekan. Varför inte ta upp Raúl Llorente? Om än att vi ska etablera oss i toppen av Europa, men enligt mig betyder det inte bara resultatmässigt. Vi måste också använda oss av vår utmärkta ungdomsakademie! Givetvis finns det alternativ, varför inte Felipe Luis från Deportivo La Coruña?
På mittfältet har vi gott om alternativ, förutom på mitten. Jag funderade lite idag, Simão till höger, Raúl García tillsammans med Maxi i mitten och Reyes till vänster? I de senaste matcherna har jag tyckt mig se en central mittfältare med högre utgångsposition, någon som håller med? Cléber, Maniche och förhoppningsvis Luis García lär lämna.
I anfallet har vi ett av kanske Europas bästa i Kun och Forlán. Mista bör lämna med svansen mellan benen fortast möjligt. Något han lär göra?
Braulio och Diego Costa återvänder förhoppningsvis, men det är som ni säger, dessa lär inte ha så stor erfarenhet av CL. Sergio García från Real Zaragoza vore ypperligt, han har imponerat under de senaste säsongerna!
Oerhört skönt att äntligen bryta trenden av att alltid misslyckas, och oerhört skönt att vara tillbaka! AUPA ATLÉTI!