Garcia är ung och har visat att han har potentialen och förhoppningsvis kan han utvecklas till en ännu bättre spelare än vad han var i Osasuna. Lär få det svårt att platsa dock med så många alternativ på mittfältet, om nu inte Maniche och Costinha säljs (vilket också är min förhoppning).
Santana kan i alla fall spela nu när Perea är spanjor och jag tror att han kommer att få en del speltid med tanke på att han får den sista icke-EU platsen före Diego trots att vi har en ganska tunn anfallsuppsättning. I princip är det bara Forlan som är målskytten om nu inte Braulio kan fortsätta sin utveckling. Mista är det perfekta exemplet på en "one season wonder" och tyvärr spelade han i Valencia under den säsongen.
4-2-3-1 kan vara en bra uppställning för oss. Seita, Pablo, Perea och Lopez i backlinjen med Valera, Eller, Ze Castro och Pernia som back-up. Mittfältet med Maxi, Luccin, R. Garcia och Simao samt Agüero bakom en ensam anfallare. Back-up i form av Reyes, L. Garica, Santana, Jurado och de två portugiserna ifall de är kvar i klubben. I anfallet får Braulio spela andrafiol till en given Forlan. Mista kanske kan göra Baiano sällskap i Murcia som det har ryktats om? I målet är Leo Franco förstavalet och Abiatti är en minst sagt duglig ersättare. Med så starka back-upspelare (om man nu ska kalla dem för det)förväntar jag mig en hel del rotation men det är viktigt att det inte blir för många ändringar från match till match. Blir svårt att hålla alla nöjda, men det känns otroligt bra att vi har två klasspelare på nästan varje position. Kommer vi bara i närheten av den nivå de här spelarna borde ge oss så har vi en CL-plats.