Jag är mest inne på att Seitaridis har varit en av våra bästa nyförvärv.
Han hade en dålig starte med två röda kort på sex spelade matcher. Tycker dock att han spelar upp sig under tidens gång och gör mycket bra ifrån sig, givetvis glömmer jag inte bort hur han slarvar med passningar mot bl.a. Real Zaragoza och Real Sociedad, och får där helt klart underkänt med tanke på vilken kapacitet han besitter.
Zé Castro gör mycket bra ifrån sig också, det tar som sagt ett tag innan man känner sig hemma i laget. Zé Castro hade två ganska dåliga matcher rent defensivt sätt, men han gör mål i sin debut mot Villareal och Atlético spelade då stundtals fantastiskt offensivt. Han ersätter dock Pablo Ibañez och Luis Perea utan några större problem, mot Barcelona var han otroligt bra tillsammans med Pablo, så det är klart att han har varit en av våra mest viktiga spelare under första halvan av säsongen. Mycket bra nyförvärv, som dessutom kom gratis (Så klaga kan man inte).
Maniche tycker jag i alla fall blandar och ger, till en början kommer han inte riktigt igång, Naturligt med tanke på att han inte hade spelat på ett tag och var tvungen att komma i matchform.
Han kommer dock igång i matchen mot Levante och gör där två mål. Sedan blir han lite passiv igen, men det hela fixar han till med att avgöra mot Getafe. Tycker dock att han är för ojämn emellanåt och att han måste hålla en högre lägsta nivå.
Pernía tycker jag har mycket mer att bevisa än han har gjort hittills. Han har mycket kapacitet, det gäller "bara" att få ut den. Det är inte så bara, han måste få spela och han måste få ett större ansvar vid fasta situationer tycker jag.
Agüero är populär, och jag gillar verkligen Sergio och hans spelstil, Men han måste börja producera ännu mer. dock har det nog uteblivit då både Maxi och Petrov är skadade. Det är inte alla gånger han har understöd och hjälp, då är det också svårt att skapa något framåt. Han är ung och har fortfarande 4,5 år kvar på kontraktet, så det här är anpassningsåret förhoppningsvis. Agüero har ändå gjort det mycket bra, han har bl.a. avgjort två matcher, tex. i Maradona-stil mot Recreativo och mot Levante i Cupen, så vi har all anledning att känna oss nöjda med honom. Dock kan han få ut såååå mycket mer.