Jag fattar inte vad det är som är fel på alla skadade Atlético-spelare. De skadar sig på rad, en efter en faller de bort. Till slut sitter man där och väntar på att nästa spelare ska bli skadad.
Tycker det är så olyckligt ur vårt perspektiv, men så är det så det är bara att bita ihop och satsa friskt framåt. Ze Castro skall bli riktigt intressant att följa under de kommande veckorna då han äntligen har fått sin chans bakom annars självklara Perea & Pablo. Tror inte att han kommer att göra oss besviken, och hoppas framförallt inte att han gör oss besviken, för nog är det jobbigt nog att förlora med samma resultat 3-4 matcher i följd och sedan inte kunna göra mål på den 5e i rad.
Vad talar egentligen för Atlético mot Villareal i helgen? Hemmaplan. Jag hoppas verkligen att vi kan spräcka två nollor samtidigt genom att främst vinna, och även göra mål! En vinst skulle ge självförtroende i truppen, och då skulle viljan med all sannolikhet ge mer utdelning.
Ska bli intressant att se om Aguirre vågar starta med både El Kun och Fernando Torres. För jag tycker vi borde göra det, men det lutar väl mest åt samma uppställning som tidigare då vi möter ett lag som är ganska starka offensivt, men vem är inte stark offensivt i Spanska Ligan?
Nej, nu vinner vi fan mot Villareal.