Nystartad blogg + en aktiv twitter med reflektioner och tankar kring La Liga och SeriA, läs gärna :)
Nu senast bloggat om bl.a. målvaktssituationen i Atleti, Juventus nya satsning och tankar kring alla matcher i helgens La Liga-omgång.
Twitter: http://twitter.com/#!/LeopoldStrand
Blogg: http://leopoldstrand.blogg.se/
Allt gott!
/Leo
Säger detsamma.. bytena var helt uppåt väggarna. Jag hade nog sett att man tog bort Nistelrooy och petade in Buonanotte på offensiv mitt och lyfte upp Rondon som spets.
Hade gärna sett Isco på plan också. Men men Vi får väl lite på att Pellegrini vet vad han gör i alla fall..
Men hörrni där rök nog ligatiteln. :)
Robban
Håller med dig. Ett under att Buonanotte framför allt inte kom in i spel. Enligt mig var han en av era bästa spelare under försäsongen. Så småningom är jag tvärsäker på att han kommer hota om en startplats.
Annars kan man bara konstatera att detta kommer ta tid. Många felpass och anfall som rann ut i sanden.
Fattar inte Pellegrini. Apoño var bäst på plan första 45 och blir utbytt mot Maresca?! Sen var ju Eliseu katastrof och skulle ersatts av Monreal tidigare.
Och när vi ligger under med 0-2 kan det ju vara läge för Duda, Buonanotte, Isco eller Recio istället va?
Men som helhet såg det ändå bra ut. Länge sedan Málaga hade så mycket spel i en ligamatch...
Svider alltid extra att förlora mot Sevilla, men andra halvlek var ändå ok... Lite oskärpa i sista touchen bara... Ser ändå bättre ut än på många år, jag tror på det här!
Alex (Malaga Red.)
29 augusti 2011, 00:49
En rejäl j**** uppryckning i andra halvlek. Detta liknar som vi spelade mot Cadiz!!
Alex (Malaga Red.)
29 augusti 2011, 00:19
@ Sevillista1, Han blev inköpt förra säsongen från Las Palmas. Han är väldigt talangfull, men haft lite skador på sistonde.
RVN har varit helt ok. Han har satt några mål hit och dit, men det enda jag spontant kan tycka är att motståndet varit lite klent. Men jag tvivlar inte på att han kommer göra en hel del viktiga mål när serien rullar igång.
Motståndet var väl återigen lite sisådär men dom börjar se hyfsat samspelta ut. Det var kul att se att 'gamlingarna' som fick spela också gjorde bra ifrån sig. Eliseu tex såg klart pigg ut på kanten.
Av de nya såg tex Joaquin riktigt bra ut när han spelade i första, det var ingen tvekan från hans sida utan det var direkt gå och utmana medans Cazorla knappt syntes. Sen två mål av RVN, känns klart bisarrt att höra Goooool de Malaga!! Gooool de Ruud Van Nistelrooy!!
Oh fan ja just det är ju Barca som vi möter nu första matchen därför dom e hel slut. Det fanns nån pub nära arenan som dom satt o drack öl malaga fansen va ja såg när vi var på väg dit. Kommer inte ihåg va stället hette nu.
Nicname
12 augusti 2011, 08:30
lallare, biljetterna är slut.
Vart värmer Malagafansen innan match då ?
Finns en Irländsk pub som ja såg 2 matcher på när ja var där nere i feb/mars var ok stämmning, Men ja skulle rekomendera att gå se matchen live på arenan. Bra st'ämmning är det där iallafall :)
Nicname
11 augusti 2011, 08:09
Hej grabbar!
Har någon ett bra tips på pub nere i malaga under matchen mot barca ?
Vilken har mest drag ?
en av få problem jag hade med Pellegrini i Real var att han inte alltid vågade rotera även om det behövdes. Exempelvis då när Granero fick flera matcher från start även fast han snabbt bevisade att han inte håller. Men Pelle vägrade peta honom och det kändes verkligen som om Real var en man mindre på planen när Granero spelade, så dålig var han. Men det är kanske bara jag som tycker så... Detta var bara ett exempel på en situation som skedde.
Nä som öskare har man lärt sig att favoritskap icke är att föredra.. Barca vinner med 2-1 så får vi hoppas på motsatsen i verkligheten. Favorit på papper eller på forum är Aldrig bra!
Jag heter Patrick
10 augusti 2011, 17:45
Haha man måste våga tro fast 20-0 är tveksamt. En seriös tippning är 3-2 :)