Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
7 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
8 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
9 | ![]() | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
10 | ![]() | 14 | 5 | 4 | 5 | 19 |
11 | ![]() | 14 | 3 | 8 | 3 | 17 |
TOTALT 46364 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Lagetvidhavet skrev:Tufft idag men det finns absolut alla chanser till tre poäng! In direkt och visa vem som bestämmer. Framåt gula!
snutstrut skrev:En annan sak: var det inte väldigt tyst från hemmaklacken i fredags på premiären? Jag hörde nästan inte en enda sång!?
PekkabadboyForEver skrev:Lätt att sitta på sittplats och gnälla istället för att bidra :- ) Krossa Ariana!!
snutstrut skrev:En annan sak: var det inte väldigt tyst från hemmaklacken i fredags på premiären? Jag hörde nästan inte en enda sång!?
Zackie skrev:Nä inget gräs, matchen flyttad till Malmö IP då stadion inte va i spelbart skick. IP är ju plast men vi slog ju MFF B där på försäsongen med 2-0 så de e väl OK att matchen går där?
snutstrut skrev:Jag tyckte det kändes som inställningen verkligen fanns där i premimären. Alla körde på med högt tempo från start. Melker tyckte jag var bra på högerkanten. Han är ju bra offensivt, även om Linus är betydligt mer löpstark. Jag gissar att det är något de pratat om mycket. Det där att hålla fokus på bortaplan när förutsättningarna kanske inte alltid finns där. Ariana blir väl på Malmö Stadion? Inget supersexigt betongpalats kanske, men ändå gräs!
Brattebobo skrev:Känns lite sådär förstås att starta säsongen utan Linus de första matcherna. När han är tillbaka är vi som sagt förstärkta, både defensivt och offensivt. Samtidigt bra för Melker L att gå in i hetluften på allvar. Ariana borta är en såpass svår match på förhand att det samtidigt som man vill vinna alla matcher får komma ihåg att det i sexpoängsmatcher mot jämnstarka motståndare på bortaplan är viktigt att åtminstone ta poäng. Serien är lång, men en förlust skulle skapa ett litet fyrapoängsryck direkt från Arianas sida. Klart vi vill vinna alla matcher, men vi ska inte tro att vi är överlägsna alla motståndare i år på pappret. För det är vi inte. Det gäller att vara bra som LAG. Inställningen är jätteviktig, kämparglöden i 90 minuter och lagsammanhållningen. Jag anade en förbättring på den fronten i premiären. Kanske är det inte fel att de spelare som inte trivts riktigt har lämnat, och att vi inte har lika många alternativ på t.ex. anfallspositionerna kanske inte gör så mycket (räknar inte med Shears...). Vill gärna se Leo, Aguda och Rasmus härja längst fram från start mot Ariana. Kör man fast lite så in med Remo givetvis. Nye Pontus Carlsson och Kocanovic är också bra tillskott att använda sig av.
Zackie skrev:Alltid kul o grotta ner sig i gamla tider, men man fåt oxå tänka att detta lag vi har i dag hade vunnit 7 dagar i veckan mot typ laget vi hade 2007, så mkt bättre har fotbollen blivit. Väldigt intressant start för vår del den här säsongen, vi möter alltså de 5 tippade topplagen 5 första omgångarna, sen är det bara Norrby ngt senare. Vi är bra men det är ju oxå de andra, så ni som har tänkt att detta är en serie man bara springer igenom får nog tänka om, tror inte det kommer krävas lika många p i år för serieseger utan här kommer topplagen plocka p av varandra. Förluster kommer att komma, det som blir viktigt är att man inte hamnar i några djupa dalar utan att en förlust följ upp av vinst direkt.
Brattebobo skrev:Man kan väl säga som så att det först är under Askebrands tid som tränare i Superettan på 2000-talet FFF började spela fotboll ;)
Zackie skrev:Grimsås borta andra halvan av 80-talet, ska heller inte glömma Åsa borta på Åsa IP typ-86 med PG Skoglund vid rodret, de va fan tider det;)
Brattebobo skrev:Inte så roligt och mest frustrerande… jo men har det inte lite med div 1 att göra? Det är liksom inte så kul, på flera plan. FFF i början på 90-talet i div 2 sydvästra Götaland var inte så roligt heller, mest frustrerande faktiskt som jag minns det. ;)
Brattebobo skrev:Inte så roligt och mest frustrerande… jo men har det inte lite med div 1 att göra? Det är liksom inte så kul, på flera plan. FFF i början på 90-talet i div 2 sydvästra Götaland var inte så roligt heller, mest frustrerande faktiskt som jag minns det. ;)
FotbollsFFantast skrev:Vi får nog låta serien sätta sig lite innan vi analyserar för mycket. Trots att FFF två år i rad tagit poäng som oftast räckt till serieseger, bekymrar min egen känsla när jag ser matcherna. Det är inte särskilt roligt mest frustrerande faktiskt. Nån mer med samma känsla? Har följt FFF i 35 år.
FFF_Klagshamn skrev:Sett till vad du skriver verkar det vara så att i din värld så ska man sluta följa sin klubb såfort man inte känner tillförsikt. Och tyvärr kan jag inte rå för min ålder men som supporter kan jag fortfarande ha mina åsikter ifred utan att mitt supporterskap behöver ifrågasättas. Vi lever inte i Nordkorea. Ska man byta klubb såfort det är brist på glädjeämnen borde vi kanske alla ha bytt klubb för längesen med tanke på den negativa spiral Falkenbergs FF befunnit sig i under 2020-talet? Scrollar du ner några sidor så kan du se att jag inför säsongen också höll Ariana som favoriter sett till de spelarna dom har värvat. In och läs på om vilka spelare dom värvat in så begriper ni varför. Kollar vi på vår egen trupp så är det inte konstigt att känna sig tveksam inför denna säsongen. Förra året var ett förödande fiasko för klubben och vi har sedan förra säsongen blivit av med flera viktiga pjäser samt en målvakt som sket i det en vecka innan premiären. Hoppas gör man alltid såklart men man kan samtidigt lägga ihop 1+1. Det behöver inte innebära att man ska byta klubb för det.
Brattebobo skrev:Jag är mest imponerad över hur bra koll ni har på Ariana och hur rätt deras nyförvärv träffat efter en omgång. Men ja det blir utan tvekan en ordentlig värdemätare på lördag !
Zackie skrev:Blir bra detta! Såg att Erlandsson startade för HBK idag, kul! Jag upplever dock att vid förlust eller som i fredags ett icke önskvärt resultat så skrivs det bra mkt mer härinne än vid vinst, mkt negativt, hade spelarna o tränarna haft samma mentalitet o negativitism som flödar här så hade vi fan spelat i sexan nu. Nu kör vi över Ariana på Lördag!!!
Visar 1 till 30 ( av 46364 poster )