Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46340 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Brattebobo skrev:Exakt. Efter förra året då jag tyckte vi såg grymt starka ut på försäsongen bryr man sig inte jättemycket om resultat nu utan bara att det ska gå framåt så att de är väl förberedda när det drar igång. Den klara förlusten mot BoIS kanske inte var så dum att få, att komma ner på jorden tidigt. Inte så konstigt heller egentligen, vad vi än tycker om hur det borde vara så spelade de i allsvenskan förra året. Det borde vara ungefär lika stor skillnad mellan dem och oss som mellan oss och Halmstads stolthet Astrio som vi mötte idag egentligen. Även om det känns fel att säga det…
Brattebobo skrev:Exakt. Efter förra året då jag tyckte vi såg grymt starka ut på försäsongen bryr man sig inte jättemycket om resultat nu utan bara att det ska gå framåt så att de är väl förberedda när det drar igång. Den klara förlusten mot BoIS kanske inte var så dum att få, att komma ner på jorden tidigt. Inte så konstigt heller egentligen, vad vi än tycker om hur det borde vara så spelade de i allsvenskan förra året. Det borde vara ungefär lika stor skillnad mellan dem och oss som mellan oss och Halmstads stolthet Astrio som vi mötte idag egentligen. Även om det känns felasäga det…
Zackie skrev:Vädret e ju precis som vanligt lika för båda… Inställningen ska bara va där annars kan man sluta med bollspelandet. Varberg var klasser bättre, bara att tugga i sig. Linderoth 3. 2-1-0 8-2 Chrisse. 3. 0-1-2. 2-8 Senaste 3 matcherna coacherna emellan, vi får sluta skylla på yttre omständigheter.
snutstrut skrev:Bjerkebo och Montiel i Varberg är ju bättre än någon annan spelare i Falkenberg. Det syntes rätt väl igår. Men de har andra pengar och annan erfarenhet av ett spel i högre hastighet i Bois. Inget konstigt. Men sen var ju vädret riktigt vidrigt igår med kyla och blåst. Det var inte särskilt lättspelat. Och inställningen var kanske inte helt 100 heller. Bra att man möter lite bättre lag nu på försäsongen.
Brattebobo skrev:Kan låta dumt och mesigt - självklart aldrig ok att förlora mot lillebror (hehe) men jag tycker inte det var så uselt ändå igår. Med tunga pjäser för oss som Borgström, Noel, Lindberg, Melker N borta och en rätt tunn matchtrupp som inte heller matchas för bästa möjliga resultat över 90 min samtidigt som BoIS körde runt på en stadig Superettantrupp tycker jag inte det var så illa. Absolut att allt rasar när första skitmålet kommer och självklart en solklar seger för BoIS men… så otroligt illa var det inte. FFF hade stundtals ett bättre passningsspel tycker jag även om BoIS totalt sett hade mer kvalité och tyngd. Just i träningsmatch är det ok att titta på tendenser att jobba vidare med och inte bara stirra oss blinda på resultat. Jobbigt att säga kanske men var inte en enda spelare med massa Superettan- och Allsvenska matcher i benen i vårt lag på plan: Stoffe. Det syntes, det är en annan tyngd, rutin och smartness där mot bättre motstånd. Tyvärr bara att jämföra med BoIS med massa allsvenska och superettanmatcher i benen i närtid. Där har vi ju hamnat i ett lite annat läge efter ett par år i div 1 av naturliga skäl. Förutom Stoffe stod även Aguda för lite av den där extra elitkvaliten. Även Leo tyckte jag var bra. Sen väger det på vissa håll lite lätt helt enkelt ibland mot Superettanlag. Backlinjen såg bra ut förutom att det var lite svajigt på högersidan, men där är ju Borgström normalt sett. BoIS spelare sa efteråt att FFF var ett Superettanlag att möta, tror inte det var tomma ord. Näe; jag är inte särskilt negativ av detta. Särskilt kanske med tanke på okej resultat mot Öster samt en seriekonkurrent hittills. Och… BoIS är säkerligen ett topp 5-lag (som vi 2017-2018 efter att ha åkt ur AS).
Långabollar123 skrev:Efter ha kollat på matchen igen så ber jag om ursäkt för det var inte Varberg som var bra. Det var FFF som var för dåliga och jag tror Varberg får problem i superettan. Vi tar nya tag och blickar mot nästa match.
Tuta och Kör skrev:Tror AFC killen kommer starta många matcher kanske på kostnad av Lucas.
mackattack2 skrev:När FF kommer spela med fullt och rätt 11 kommer det bli bra, bättre och förlora dessa matcher än när det väl gäller. Målvakt oklart. Nils, Tim, Noel, Borgström Stoffe Melker Rasmus. Lucas Aguda Sers/Leo Jag tror detta kommer bli bra!
Zackie skrev:Borgström o Melker N saknades otroligt mkt idag, sen när Stoffe går ut efter 60 vid 0-0 kollapsar allt:(
Brattebobo skrev:Tyvärr 0-2, efter en rätt lovande inledning på andra halvlek plötsligt två mål i baken. Men inget att dra stora växlar på, rätt många borta i en lite skadeskjuten trupp. Lite stabilare defensivt med Melker L så länge han var på plan och vi hade en ”senior”-backlinje. Mycket Skövde över BoIS… vilket ju är fullt logiskt…
FFF_Klagshamn skrev:Är detta sant eller bara ett skämt?
Brattebobo skrev:Pekkabadboyforever har väl aldrig dragit rövarhistorier här? Vilken fräckhet ;)
Visar 1 till 30 ( av 46340 poster )