Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
7 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
8 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
9 | ![]() | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
10 | ![]() | 14 | 5 | 4 | 5 | 19 |
11 | ![]() | 14 | 3 | 8 | 3 | 17 |
TOTALT 46346 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Tuta och Kör skrev:har vi något mer på gång? Någon som vet? Spelare in?
Tuta och Kör skrev:har vi något mer på gång? Någon som vet? Spelare in?
Don Godiva skrev:Grattis Varberg GIF till Seven en talang att forma om han själv vill
Zackie skrev:Krossa Onsala!!! Ska bli intressant även om det är tidigt, väldigt nyfiken på Remo, med bättre fysik o hårdhet än förra året kommer han att bli en succé i år!
Zackie skrev:Krossa Onsala!!! Ska bli intressant även om det är tidigt, väldigt nyfiken på Remo, med bättre fysik o hårdhet än förra året kommer han att bli en succé i år!
snutstrut skrev:Nästa lördag drar det igång mot Onsala på Kristineslätt!
snutstrut skrev:Han skulle ju såklart ha tagit det erbjudande som Falkenberg gav honom. Kört rehab fram till sommaren och försökt få en startplats under hösten. Då hade han också kunnat visa upp sig för andra klubbar. Finns ju ingen Superettanklubb eller Allsvensk klubb som kommer signa en korsbandsskadad spelare som varken gjorde någon lysande säsong. Som inte spelat sen i höstas. Och som inte är spelklar förrän efter sommaruppehållet. Nej, det där tänkte han inte igenom ordentligt. Fler än Ärlig som vill vara fotbollspelare på heltid. Men man ska nog vara lite realistisk också…
FotbollsFFantast skrev:Vilja skriva på 1 år när man först är i spel efter sommaren är ju rätt magstarkt bara det….. De flesta klubbar vill nog se hur han repar sig efter skadan innan man erbjuder så mycket…
snutstrut skrev:2022 kände nog inte så många till Ärlig. Han gjorde fler skott än någon annan i hela division 1. Och de flesta skott och mål kom till på exakt samma sätt. Gick in från höger in i banan och skott i vänster gavel. Under 2023 har de andra lagen vetat om hur han spelar. Så han har inte kommit till samma lägen. Och han har inte varit lika bra helt enkelt. För lätt i kroppen. Inte samma samspel med Borgström som tidigare. Bättre än de flesta i laget. Men ändå sämre än sin första säsong. VÄLDIGT dum idé att säga nej till kontraktsförlängning under pågående korsbandsrehabilitering och utan klubb. Förstår inte hur han (eller Hintsa) resonerar riktigt…
snutstrut skrev:2022 kände nog inte så många till Ärlig. Han gjorde fler skott än någon annan i hela division 1. Och de flesta skott och mål kom till på exakt samma sätt. Gick in från höger in i banan och skott i vänster gavel. Under 2023 har de andra lagen vetat om hur han spelar. Så han har inte kommit till samma lägen. Och han har inte varit lika bra helt enkelt. För lätt i kroppen. Inte samma samspel med Borgström som tidigare. Bättre än de flesta i laget. Men ändå sämre än sin första säsong. VÄLDIGT dum idé att säga nej till kontraktsförlängning under pågående korsbandsrehabilitering och utan klubb. Förstår inte hur han (eller Hintsa) resonerar riktigt…
Brattebobo skrev:Ja alltså Ärlig var inte alls särskilt viktig för oss förra året, lite märkligt. På förhand trodde man ju det. Poängspelare och lite av en magiker. Men kanske inte en spelare som fick laget att lyfta, åtminstone inte 2023
Brattebobo skrev:Lite lustigt att vi nu tar in Andreas Jankevics, tidigare huvudtränare och sportchef i Jönköping Södra, som ansvarig för P15. Vi måste vara en stor drake!
Gusten II Adrian skrev:Dessutom motsvarade inte Ärlig förväntningarna vi hade på honom förra året. Trodde nog han skulle tagit ytterligare ett steg, men såg det aldrig komma.
Lagetvidhavet skrev:Absolut inte mediokra. Det var inte det jag sa. Jag sa att jag förväntade mig mer av Hintsa förra säsongen. Han tog inte dom kliven han borde gjort med hans kaliber och erfarenhet.
Tuta och Kör skrev:OK. dom var mediokra, tiden får visa.. Nu gasar vi och hoppas det blir lite varmare så man kan kolla på lite träning.
Lagetvidhavet skrev:Nu när Hintsa och Ärlig lämnat så behövs det givetvis en ytter till. Visst, två poängspelare men inte oersättliga. Ärlig spelade knappt i höstas och det gick ju rätt bra ändå. Sen Hintsa…väldigt ojämn. Har ändå spelat hos oss flertalet i år men jag själv såg inga direkta ledaregenskaper/någon som tog tag i medspelarna när det väl ”brände till”. Bitvis helt osynlig och jag hade betydligt högre krav på honom än vad han visade sista tiden. Vi behöver ha in karaktärspelare och det verkar vi fått in i den senaste värvningen. Mer sånt! Sen får vi inte glömma att vi spelar i Div 1. Vissa härinne har nog allt för stora förväntningar om spektakulära värvningar. Tänk då att man ska betala en skälig lön, fixa boende och troligtvis ett deltidsjobb upptill. Det går liksom inte att värva/låna elitspelare om det inte är i närområdet. Jag är oerhört glad att vi har fått behålla såpass många bärande spelare i laget. Det säger väl något om satsningen emot eliten igen.
Tuta och Kör skrev:Känslan är att det måste komma till någon mer spetsspelare om vi ska maximera fullt ut. Hintsa och Ärlig är tunga namn att tappa. Det handlar inte bara om matcher där dom har gjort. 15 mål & 16 assist ihop. Dom är viktiga i träning, vinnarskallar och härliga killar i vardagen. Att bara se att dom har så mycket assist gör att dessa är viktiga lagspelare. Vad jag menar med detta är att vi måste få in något mer framåt som kanske höjer laget en nivå till. All era med Rasmus, Lucas , Leo och remo men det behövs mer nu när varje match blir som ren final. Det kommer vara väldigt jämt i år. Det är min känsla
Visar 1 till 30 ( av 46346 poster )