Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
7 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
8 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
9 | ![]() | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
10 | ![]() | 14 | 5 | 4 | 5 | 19 |
11 | ![]() | 14 | 3 | 8 | 3 | 17 |
TOTALT 46346 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
IKO61 skrev:Nej, det är ett väldigt tufft program för oss! Därför känns det skönt att ha 8 p att "gå på", hoppas och tror att det räcker !
Lagkamraten skrev:Ärlig, Hintsa, Agouda, Melker N, Borgström , är väl de som inte går upp kl 06.00 och börjar jobba innan de går till träningen 14.00. Först träning på planen o sedan gymmet brukar möta ett gäng spelare på cykeln hem efter träningen runt 17.00-17.30 Missar säkert någon mer som inte jobbar
FFF_Klagshamn skrev:Är det så? Notera att jag skrev väl så jag är absolut inte helinsatt i hur kontrakten ser ut för spelarna mer än att flertalet av deras kontrakt går ut efter säsongen. Känns dock ganska otroligt att vi skulle ha lyckats behålla Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda eller Tim Erlandsson mfl. om premisserna är så att vi redan inför i år inte erbjöd några arvoden större än de som erbjuds i Ahlafors eller Lunds BK eller valfri annan klubb på denna nivån. Men vad vet jag. Vad jobbar Wilhelm Ärlig med t.ex?
FFF-Eric skrev:Heltidsavlönad trupp!? Vilken värld lever du i? FFF-spelarna har halvtidslöner och de flesta jobbar vid sidan om.
FFF-experten skrev:Klart man är besviken när vi inte lyckas vinna denna viktiga match. Men jag tycker ändå det var ett fall framåt jämfört än tidigare rent spelmässigt...lite mer framåt och offensivt denna gång. Vi var helt klart det bättre laget men det hjälper ju inte när vi ändå åker därifrån med "bara" 1 pinne... Det vi framför allt saknar är den där måltjuven som är på rätt plats och gör de lätta målen (typ Trollhättans Aliev). Med en sådan i laget så hade vi tagit hem serien... Det kommer naturligtvis bli svårt att komma ifatt Oddevold nu (även om det inte är helt kört)... Däremot är jag övertygad om att vi kommer att fixa kvalplatsen. Och vi kommer att vinna kvalet oavsett motstånd!!
FFF_Klagshamn skrev:Vi har väl en till 80% heltidsavlönad trupp. I alla fall när det kommer till startelvan och vi ska alltså vara nöjda om det ens blir en kvalplats i Division 1. Dom 2 meningarna kan man läsa om ett par gånger och inse hurpass illa och oacceptabelt detta är. Har slutat ens känna något sedan Åtvidaberg. Känns inte som folk riktigt förstår allvaret i det som sker heller. Klubben kommer nu rota fast sig på lokalfotbollens nivå likt hur det såg ut under 70-talet. Spelarflykt väntar och vi kommer få satsa på att försöka attrahera spelare från Böljan och Vinberg framöver samt helt och hållet hoppas på att vi får fram en riktigt bra generation från våra egna led. Att nå Allsvenskan inom närmsta 10-15 åren kan vi glömma och att ens nå superettan igen kommer i sig inte kunna ske på mycket lång tid. Klubben är tillbaka på ruta 0 trots att vi för bara 2-3 år sen hade goda förutsättningar för att på sikt bygga en klubb för allsvenskt spel. Allt detta har sanerats av vår egen inkompetens. Det är nästan så man börjar hålla med dom som var kritiska mot bygget av arenan. Vad är vitsen med den när vi troligen inte kommer kunna utnyttja den i framtiden då vår ekonomi inte ens kommer att tillåta det längre och när vi ska spela fotboll på korpnivå?
Zackie skrev:Oddevolds kommande matcher FFF borta Torn borta Norrby hemma Ariana borta Inget svinlätt schema???
Zackie skrev:Vid kval i år ställs väl ettan södras kvallag mot lag 13 i SE, vartannat år förra året mot lag 14? I dagsläget är detta AFC, men det e jämnt därnere. För att summera gårdagen tycker jag ändå rent spelmässigt att de va ett fall framåt, det som sviker oss är bristen i kvalite på fasta situationer samt för dåliga avslut när väl tillfälle ges, bla Oskar o Leo friläge i första, ett skottförsök av Stoffe i relativt bra läge där bollen hamnar typ 5 m vi sidan av målet efter ett avslut strax utanför straffområdeslinjen, Aguda går in lite halvhjärtat på retur från målvakt i 89:e, helvete bollen ska bara in! Nu möter vi ett bra Oddevold på lördag, vi kan absolut vinna där men då måste alla höja sig ett snäpp, försvaret ser stabilt ut men framåt måste det börja produceras mer!
FFF_Klagshamn skrev:Vi har väl en till 80% heltidsavlönad trupp. I alla fall när det kommer till startelvan och vi ska alltså vara nöjda om det ens blir en kvalplats i Division 1. Dom 2 meningarna kan man läsa om ett par gånger och inse hurpass illa och oacceptabelt detta är. Har slutat ens känna något sedan Åtvidaberg. Känns inte som folk riktigt förstår allvaret i det som sker heller. Klubben kommer nu rota fast sig på lokalfotbollens nivå likt hur det såg ut under 70-talet. Spelarflykt väntar och vi kommer få satsa på att försöka attrahera spelare från Böljan och Vinberg framöver samt helt och hållet hoppas på att vi får fram en riktigt bra generation från våra egna led. Att nå Allsvenskan inom närmsta 10-15 åren kan vi glömma och att ens nå superettan igen kommer i sig inte kunna ske på mycket lång tid. Klubben är tillbaka på ruta 0 trots att vi för bara 2-3 år sen hade goda förutsättningar för att på sikt bygga en klubb för allsvenskt spel. Allt detta har sanerats av vår egen inkompetens. Det är nästan så man börjar hålla med dom som var kritiska mot bygget av arenan. Vad är vitsen med den när vi troligen inte kommer kunna utnyttja den i framtiden då vår ekonomi inte ens kommer att tillåta det längre och när vi ska spela fotboll på korpnivå?
Snus skrev:Tycker hela föreningen är ganska så feg faktiskt. Ställs inte krav på någon vad det verkar. In med helt nytt folk som har en drivkraft att föra föreningen framåt. Det absolut sämsta man kan göra är att anpassa sig utifrån hur motståndaren spelar. Det kommer inget gott ur det för fem öre. Kolla bara svenska lag ute i Europa. Jag orkar inte ens kommentera Chrisses svammel om disciplin och hörnvarianter. Aja, jag är inte förvånad. När man sparkade Hasse, plockade in Tuvesson och började prata om energi så förstod jag att detta bara var början. Stort Grattis till Oddevold iaf, välförtjänt.
FotbollsFFantast skrev:Undrar om Chrisse fått hålla igen spelarna i veckan på träningarna? Tycker de höll igen idag….
mackattack2 skrev:Aguda Leo Stoffe Rasmus Vad mer behöver man säga….
Visar 1 till 30 ( av 46346 poster )