Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46343 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
FFF-Eric skrev:Sammo_FFF: Om du kallar det vi släpper in ett skitmål, vad kallar du det vi gör? Supertavla av ÖFK! Domaren var annars totalt värdelös. Och ska du prata om bortamål så avskaffades det för ett år sen. På söndag vinner vi. ÖFK är det mest rädda och maskande laget vi sett i år. De ville inte spela fotboll, helt enligt plan antar jag?
Naturgräs skrev:Intressant inlägg där. På vissa inlägg på forum och i media verkar det som att det är ofantligt viktigt för staden att Östersund hänger kvar i eliten. Här sätter jag mig emot detta. Innan Östersunds FK "blev bra" klarade sig staden alldeles utmärkt så varför skulle något bli annorlunda nu? Det finns massor med annat än idrott i en stad som gör den bra. Basketen fått ett rejält uppsving samt att ishockeyn är lite mer på G i Östersund så nog klarar sig staden alldeles utmärkt utan ÖFK, eller hur?
Sammo_FFF skrev:Väldigt besviken efter igår. Vi spelade inte bra, skapade inga chanser, hade noll skott på mål förutom målet. Dessutom kan man inte släppa in såna skitmål i en kvalmatch! Kände inte igen laget alls, var det pga dåligt väder, eller att ÖFKs defensiv var bättre än väntat, eller nåt annat? Östersund var dock om möjligt ännu sämre! De hade en frispark på mål annars samma som vi. Noll chanser och deras mål var ju ren tur. De kommer rimligen höja sig på sin hemmaplan så det måste vi också. Dessutom måste vi göra mål, de behöver inte de (antar man går på bortamål). Måste bara fråga också: Vad fan höll klacken på med? Mitt i en period där vi äger spelet totalt och är på väg att skapa chanser, smäller nån idiot av nåt fyrverkeri (?) och domaren måste avbryta vårt övertag. Så jävla onödigt! På tal om domaren var han rätt kass. Inte så orättvis utan kass åt båda hållen! ÖFK fick otroliga mängder billiga frisparkar, men vid vårt 1-1 friade han när jag tyckte de borde fått en ganska klar frispark då vi vann bollen, såg jag fel där eller? Sen gav han ÖFK bollen efter avbrottet nämnt ovan, trots att vi hade den... Stoffe får gult kort när han själv blir nedmanglad också, rimligt... Det som talar för oss är Agudas form och att vi förblir obesegrade sedan i maj. Håller vi i den trenden är det bara att undvika 0-0. Forza Gula!!
Sammo_FFF skrev:Väldigt besviken efter igår. Vi spelade inte bra, skapade inga chanser, hade noll skott på mål förutom målet. Dessutom kan man inte släppa in såna skitmål i en kvalmatch! Kände inte igen laget alls, var det pga dåligt väder, eller att ÖFKs defensiv var bättre än väntat, eller nåt annat? Östersund var dock om möjligt ännu sämre! De hade en frispark på mål annars samma som vi. Noll chanser och deras mål var ju ren tur. De kommer rimligen höja sig på sin hemmaplan så det måste vi också. Dessutom måste vi göra mål, de behöver inte de (antar man går på bortamål). Måste bara fråga också: Vad fan höll klacken på med? Mitt i en period där vi äger spelet totalt och är på väg att skapa chanser, smäller nån idiot av nåt fyrverkeri (?) och domaren måste avbryta vårt övertag. Så jävla onödigt! På tal om domaren var han rätt kass. Inte så orättvis utan kass åt båda hållen! ÖFK fick otroliga mängder billiga frisparkar, men vid vårt 1-1 friade han när jag tyckte de borde fått en ganska klar frispark då vi vann bollen, såg jag fel där eller? Sen gav han ÖFK bollen efter avbrottet nämnt ovan, trots att vi hade den... Stoffe får gult kort när han själv blir nedmanglad också, rimligt... Det som talar för oss är Agudas form och att vi förblir obesegrade sedan i maj. Håller vi i den trenden är det bara att undvika 0-0. Forza Gula!!
Fjällräven skrev:Bra där, håller med dig i sak. Har kollat matchen igen. Det märks att Falkenberg är obesegrade en tid. Bra presspel, lite småfult dock som jag inte riktigt gillar. Får ÖFK till sitt spel hemma kommer ni bli straffade. Lyckas ni fortsatt med det och har domarna med er igen blir det en öppen match. Kollade efter straffen du skriver om. Menar du Ärlig så trampar han på bollen. Menar du Silverholt så bryter Mazur klockrent på boll reser sig upp och rycker iväg. Så har han gjort många gånger i sommar. Både inom och utanför straffområdet. Klass helt enkelt. Egentligen aldrig avblåst för det. Inte än i alla fall. Någon av er kommenterar domaren fördel Östersund. Håller definitivt inte med om det vid en andra titt på matchen. Mycket mer diffust fulspel från gulvit. Många småknuffar och småkapningar vid tvåa på bollen, allt för att störa. Och det lyckas ni bra med. Ärligt spel, nja. Inte i min värld. Ni behöver inte hålla på så. Ni är för bra för det. Just nu har vi en decimeter snö här uppe och skidsäsongen drar igång snart med sverigeeliten drällandes över allt. Jämtland Basket har en mellansäsong sedan SM-finalspelet mot Norrköping i fjol och Östersunds ishockeyklubb gör mycket bra ifrån sig i Hockeyallsvenskan. Det är många som slåss om sponsorerna. ÖFK ligger väl risigast till tyvärr. Känner många söderifrån som flyttat hit och är lyriska över staden och närheten till fjällen. Tror vissa av er skulle trivas fint. Må bästa lag vinna! Falkenberg är en fin del av världen! Välkomna på söndag!
Brattebobo skrev:Så upplever jag också det. Första 30 är vi ju ett lag från lägre divisioner där ute på banan. Sen kliver vi på och in i handlingen på ett annat sätt. Men konstig match, blir inte riktigt klok på den. Domaren då? Någon som kollat tv, var det inte en helt solklar straff vi blev blåsta på? Och flera märkliga domarbeslut, till Östersunds fördel tyvärr. Eller?? Förutom att vi skulle haft en straff så är Hofsö ju ren igenom och lyckas inte näta/målisen räddar. Det är väl det främsta riktiga läget i andra halvlek åt något håll vad jag minns. Aguda överlägsen på banan, vi är mycket beroende av honom, bara synd man inte hade två till av honom på plan! Spontant är man besviken och lite tyngd. Samtidigt såg det ganska nattsvart ut första halvtimmen och där och då kändes det som att detta hittar vi ju inte in i. Vi höll ju inte måttet. ÖFK hade gjort hemläxan och gjorde saker med mer kvalitet än vad Lindome eller Lund gör liksom i den serie vi kommer från. Men sen är vi ändå det lag som har övertaget resten av matchen. Kan vi klå dem på konstgräs? Jag hoppas och vill tro det. Är iallafall inte direkt så att man känner att slaskigt gräs i november var till vår fördel heller. Blev väl varken hackat eller malet. Besvikelse men lite nöjd att vi trots inte mycket vettigt spel tar tag i matchen hyfsat iallafall. Det är oavgjort i paus. Det här ska ju avgöras i Östersund hursomhelst. Även om vi haft ledningen med 2-1 i det här läget hade det behövts en topprestation däruppe för att dra längsta strået i det här dramat.
Fjällräven skrev:Håller med. ÖFKs klart sämsta match denna säsong. Långsamt och otekniskt. Jag kände inte igen någon överhuvudtaget. Ni var bra i presspelet inte mycket mer än så
Långabollar123 skrev:Driver folk här eller? Hur fan kan man säga att Östersund var bättre än oss? Har vi kollat på samma match???? Klart det blir lite stelt i början när vi bjöd på ett mål så tidigt? Om detta är superettan så måste vi upp fort som fan. Dom ville ju inte spela fotboll alls , det är FFF som ska vara besvikna att man inte körde över detta skitlag. Jag är inte orolig för söndag alls, tror till och med att det kan passa oss väldigt bra och vi kan straffa Östersund ordentligt. Tro mig
FotbollsFFantast skrev:ÖFK det bättre laget första 30 min, sedan tycker jag FFF får kontroll på ÖFK och har mer boll, dock bara Hofsös skott utanför som het målchans!
gårdapojk skrev:Hela fotbollssverige är med er. Lycka till!
Naturgräs skrev:Kan inte påstå att Östersunds ledning är oväntad. De kommer att vinna detta dubbelmöte. Falkenberg är inte tillräckligt bra än.
Visar 1 till 30 ( av 46343 poster )