Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falcon Alkoholfri Arena
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
7 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
8 | ![]() | 14 | 6 | 4 | 4 | 22 |
9 | ![]() | 14 | 5 | 6 | 3 | 21 |
10 | ![]() | 14 | 5 | 4 | 5 | 19 |
11 | ![]() | 14 | 3 | 8 | 3 | 17 |
TOTALT 46364 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
Zackie skrev:Efter att tittat på highligtsen igen så kan jag bara konstatera att avsluten är alldeles för dåliga, alla går ju rätt på målvakten, för tama eller utanför, Stålheden e åt helvete för passiv vid 1-0, gå in i duellen ordentligt!!! Nu har vi förlorat mot 2 klappkassa lag, Oddevold o Vänersborg va bättre än den här skiten vi mött nu, måste ju va Ettans i särklass sämsta lag o där fick vi med oss noll poäng!!!!!
FotbollsFFantast skrev:Ingen här ifrågasätter Chrisses del i kräftgången på bortaplan? Justeringarna som gjorts i startelvan på dessa bortamatcherna är väl bara de han tvingats till? Ex igår Tobbe K sjuk, Gabbe in. Våra motståndare på bortaplan har ju inte behövt lägga ner jättemycket analys för att störa oss? Lättläst ja något…. De 11 som startat kan ju fan inte vara givna, så som det ser ut? Hofsö hade kanske mått bra av att bänkats för att sedan komma in 30 min? Finns andra exempel med. Känns inte som ett modernt matchande i motgång, hade allt rullat på så hade det ju vart en annan sak…
Tuta och Kör skrev:Håller med till vis del det du skriver. Vi ger det till sommaren för att summera halvåret. Så ser vi hur vi ligger till då. Jag hade önskat att man började värva från baklinjen först, börja bygga bakifrån istället för här och där. Sedan måste vi som du skriver ha mer djupledsbollar och då kan det bara bli om vi spelar med två anfallare eller om man spelar 4-3-3 just nu känns det som att dom inte får springa på djupet och springer någon så kommer inte bollen för vi har inte killar som kan slå den förutom kanske Stoffe eller Adam Eriksson. Vi måste hota tidigare och snabbare. Jag vill dock bedöma tränaren , spelet och poängen efter halva serien. Inte just nu för dom har sagt om och om igen att dom ska utveckla en tanke kring spelet och jag tycker också dom dominerar totalt men har haft om man ska vara ärlig lite otur på vägen. Jag tror det kommer bli bra med lite finslipning. Lider med laget och klubben att man inte har mer poäng. Kämpa
FFF_Klagshamn skrev:Snacket om att "Vi ska ha tålamod det är en ung trupp" etc? Jaså är det verkligen det? Stoffe, Tobbe, Aguda, Kizito, Erlandsson, Adam Eriksson, Dahl, Hofsö mfl. Är detta spelare som kommer bli bättre med åren? Ska vi vänta tills deras 70-års dag innan dom bemästrar det höga tempot i bottenstriden av Division 1? Kan någon fortfarande inbilla sig att detta inte är en färdig trupp för denna nivån? Vi har flera spelare med många år av allsvensk rutin som fortfarande hade kunnat spela på betydligt högre nivå än denna korpen-serien där vi befinner oss i men som nu helt plötsligt behöver tid på sig för att utvecklas (??) Spelare som Hinsta och Melker Nilsson som förra året höll hög nivå i Superettan? Dom behöver även dom alltså tid på sig och helt plötsligt behöver dom även tid på sig för att hitta tillbaka till sin forna glans igen. Det är inte det att något att är riktigt jävla fel med hela klubben. ALLT brinner snarare.
FFF_Klagshamn skrev:På vilket sätt spelar vi mer attraktiv fotboll än Tvååker? Vårt anfallsspel är trögt och ineffektivt och resulterar i inlägg och långbollar mot tomma ytor och dom få lägen vi skapar är distansskott. Skulle det vara något som känns lovande att vi klarar av att föra spelet mot 10-manna Lindome som inför matchen mot oss tagit 0 poäng i Division 1 och senast kom från en 5-2-förlust mot Torns Idrottsförening?
Herr Gaston skrev:Och målgörare var Rasmus, 2 mål och Lassagård.........
Mr_yellow skrev:Tvååker vinner enkelt sina matcher i alla fall.. skönt någon kan visa lite takter i serien från Halland …
Sammo_FFF skrev:Naturligtvis. Några av avsluten som gick högt över togs dock från en position där det ska vara mål. Och några avslut från bra lägen vara också hyfsade och tvingade fram en räddning. Utav våra 20+ skott skulle jag bedöma 5-6 som farliga målchanser. Lindome hade en farlig chans, som de också förvaltade, precis som man ska. Men oavsett måste vi skapa många fler chanser och förvalta dem mot laget som ligger sist...
FFF_Klagshamn skrev:Man måste ju också se vad det är för avslut vi har. 80% av våra avslut hamnar uppe i stratosfären. Ett avslut är inte det samma som en målchans. Vi skapar överhuvudtaget ingenting i andra halvlek mot ett 10-manna Lindome som släppt in flest mål i serien och har tagit 0 poäng hittills.
Sammo_FFF skrev:Eftersom Lindome ligger precis över gränsen till Halland är vi nu (max) femma i länet...? Skulle uppskatta att vi idag hade 20-3 i avslut och kanske 10-1 i skott på mål. Helt sjukt att vi inte fick in bollen, det är oacceptabelt att avsluten är så usla. Sen har vi till och med tur med en tveksam utvisning och har en man mer i 20 min. Men då såg det nästan sämre ut... Som nån sa härinne så kommer vi nog sluta 15-0-15 efter vinst i hemmamatcherna. Lite synd att vi haft 4/6 bortamatcher nu i början haha.
Sammo_FFF skrev:Eftersom Lindome ligger precis över gränsen till Halland är vi nu (max) femma i länet...? Skulle uppskatta att vi idag hade 20-3 i avslut och kanske 10-1 i skott på mål. Helt sjukt att vi inte fick in bollen, det är oacceptabelt att avsluten är så usla. Sen har vi till och med tur med en tveksam utvisning och har en man mer i 20 min. Men då såg det nästan sämre ut... Som nån sa härinne så kommer vi nog sluta 15-0-15 efter vinst i hemmamatcherna. Lite synd att vi haft 4/6 bortamatcher nu i början haha.
FFF-experten skrev:Efter att ha varit Hallands bästa lag endast för några få år sedan med spel i allsvenskan under flera år så förlorar vi idag mot Lindome...Div 1 Södras svagaste lag... utan att lyckas göra ett enda mål. Vi tillhör nu inte längre ens de tre bästa lagen i Halland. Man måsta ställa sig frågan....hur kunde det gå så snett? Vad är det som hänt?
Visar 1 till 30 ( av 46364 poster )