Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46343 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
FFF-experten skrev:Ja, man är ju inte helt objektiv men man kan inte annat än reagera över HN:s skriverier. För ett tag sedan, precis dagarna innan viktig match, dömde man ut FFF:s chanser att hänga kvar. Och nu, veckan innan den viktiga matchen mot HIF, fortsätter man med den ena domedagsprofetian efter den andra. Kunde man inte vänta med dessa negativa spekulationer tills vi vet? Vad är syftet? Osmakligt är vad det är...
Zackie skrev:Nu gottar sig HN i en ev degradering för vårt kära FFF. Igår va de ett reportage om massflykt, idag ett om klubbar som Gefle, Åtvid o Öster o deras helvetesresa ner i avgrunden! Kanske inte det vi behöver i dagsläget, 18 p kvar o spela om! KROSSA HIF!!!
Zackie skrev:De här landslagsuppehållet e ett skit, vill bara ha ett avslut på den här skitsäsongen med en förhoppningsvis positiv utgång. Sen kunna ladda inför en ny säsong med en nystart på många håll!
FotbollsFFantast skrev:Sverker håller alltjämnt Allsvensk klass, iofs ensam om det på FAA…..
Brattebobo skrev:Läkaren gör alltid sitt - in Sverker we trust!
FFF_Klagshamn skrev:Menmen gör alla sitt nu de sista 6 matcherna både på planen och läkaren så kommer vi att klara detta. Styrelsens miljarder snedsteg får utvärderas efter säsongen.
Zackie skrev:Finns nog en hel del på sportkontoret som oxå e lite ”svettiga” just nu, många som förlorar sina jobb vid degradering eller får en rejäl dipp i lönekuvertet! Både Lundgren o Hanell uttalade sig i somras att de va helt övertygade om att vi skulle klara detta, jag väljer att tro på dom! Men detta blir oerhört tufft, den stora anledningen till de här totala haveriet är i grund o botten att man inte stärker upp försvaret ordentligt efter flera år av kollaps i just denna lagdel, förlängde med Özen o Englund!!! Inga gubbar som e direkt på väg uppåt, visade stora brister i försvaret tidigare år! Bala värvades in, kunde ju spela överallt så även ytterback o sa att han skulle göra 20 mål, inte ens med i truppen längre…… Van Looy visade sig vara lite obekväm, den enda som kunde höras, varför i helvete kontaktade man inte Crazy redan i vintras, varför lånade man ut Gabbe? Tyvärr gjorts väldigt många fel av vår sportchef inför de här året!
Zackie skrev:Finns nog en hel del på sportkontoret som oxå e lite ”svettiga” just nu, många som förlorar sina jobb vid degradering eller får en rejäl dipp i lönekuvertet! Både Lundgren o Hanell uttalade sig i somras att de va helt övertygade om att vi skulle klara detta, jag väljer att tro på dom! Men detta blir oerhört tufft, den stora anledningen till de här totala haveriet är i grund o botten att man inte stärker upp försvaret ordentligt efter flera år av kollaps i just denna lagdel, förlängde med Özen o Englund!!! Inga gubbar som e direkt på väg uppåt, visade stora brister i försvaret tidigare år! Bala värvades in, kunde ju spela överallt så även ytterback o sa att han skulle göra 20 mål, inte ens med i truppen längre…… Van Looy visade sig vara lite obekväm, den enda som kunde höras, varför i helvete kontaktade man inte Crazy redan i vintras, varför lånade man ut Gabbe? Tyvärr gjorts väldigt många fel av vår sportchef inför de här året!
FFF- Marcus skrev:Jag är orolig! Kolla tabellen och vilka vi ska möta framöver så borde all känna exakt samma. Vi är så ojämna tyvärr..
FFF- Marcus skrev:Kommer säkert leva till sista omgången.. men legat sist hela året nästan.. statistiken att de flesta inte klarar vända de sista matcherna genom åren då stämmer även om på oss kanske. Spelet mot Gais och öis räcker inte långt mot dom vi ska möta nu.. Vi kan säkert få till någon supermatch vi gjort ibland men att helt plötsligt hålla de i de flesta av matcherna nu känns att vara väldigt optimistisk.. men klart kval kommer leva att få länge till.. kommer hoppas så länge det går! Och än är det inte kört på långa vägar. Men man måste inse fakta med! Säga vi är mycket bättre än tabellen visar efter 24 omgångar är skitsnack.. Vi har dock en väldigt hög högstanivå men alla lag kan ha det ibland. Det känns nivån har vi ju inte haft va folk än säger ..
Brattebobo skrev:Jo, handen upp den som inte är orolig…. Men jag är ändå rätt glad att vi åtminstone tog 5 av 9 poäng de tre senaste matcherna under Kizitos avstängning. Utan segern på hemmaplan i onsdags hade det minst sagt sett ännu mer oroande ut.
FFF- Marcus skrev:Jag är orolig! Kolla tabellen och vilka vi ska möta framöver så borde all känna exakt samma. Vi är så ojämna tyvärr..
FFF-Eric skrev:Özen startade nyligen och är falkenbergare :)
Gusten II Adrian skrev:Ett sätt för lagen att attrahera sin stads publik är ju också att se till att ha spelare med koppling till staden. Min bild är att Varberg har väldigt lite av den varan.
Mac_ skrev:Höll på att knåpa ihop ett svar på detta i söndags, men annat kom i vägen. Med tanke på hur Varbergs supporterklubb, Klacksparken hånade Falkenberg i fotbollsmagasinet Offside för några år sedan så skulle man ju kunna ägna det här inlägget åt att spy ganska mycket galla över Varbergs Bois supportrar, men det tjänar ingenting till. 1800 åskådare i den första allsvenska matchen utan restriktioner är givetvis en klen siffra. Jag är dock inte jätteförvånad. Vi har själva haft enorma problem i Falkenberg med att många i den här staden hejar på andra lag från större städer, framförallt IFK Göteborg. Detta fenomen finns fortfarande såklart i våran stad, men det har minskat under dom åren som FFF har spelat i allsvenskan och varit ett topplag i Superettan, vår supporterskara har vuxit. När det gäller Varberg så tror jag närheten till Göteborg är ännu mer påtaglig, där är betydligt fler än i Falkenberg som hejar på IFK Göteborg. Dessa blir inte supportrar till Varbergs Bois över en natt. Dessutom finns det ett annat stort lag hos varbergarna (som även en hel del i fbg gillar), Frölunda Indians som hade hemmamatch i lördags. För svensk supporterkulturs bästa hoppas jag dock att Varbergs supporterskara växer, det är väldigt mycket mer sunt att folk i Varberg hejar på Bois än på IFK Göteborg och tänk vad mycket roligare rivaliteten blir om folk i de olika städerna hejar mer på sina lokala lag.
Mac_ skrev:Vi får väl hoppas på oavgjort igen:)
Mac_ skrev:Vi tappade ingenting gentemot Brage och håller Vasalund bakom oss, bra. VSK-GAIS ikväll blir väldigt intressant att följa. Vinner GAIS så blir det ett litet glapp upp till lagen ovanför kvalplats. Samtidigt vill man inte att VSK ska vinna heller.
Brattebobo skrev:Skönt faktiskt att varken Brage eller Vasalund drog till med en trepoängare ikväll iallafall! Då hade man grämt sig mer över poängtappet igår.
Visar 1 till 30 ( av 46343 poster )