Falkenberg - Forum

Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Liga: Superettan
Arena: Falkenbergs IP
Falkenberg - Forum
Lag | M | V | O | F | P | |
---|---|---|---|---|---|---|
5 | ![]() | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 11 | 6 | 1 | 4 | 19 |
7 | ![]() | 11 | 4 | 5 | 2 | 17 |
8 | ![]() | 11 | 4 | 4 | 3 | 16 |
9 | ![]() | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
TOTALT 46340 INLÄGG. JUST NU 1 INLOGGADE.
FalkenbergsFF skrev:Har vi ambitioner att bara bedriva en social verksamhet eller att på allvar etablera oss i allsvenskan? Hasse har haft fyra säsonger på sig att göra detta i Allsvenskan men inte lyckats. Sen att ”man vet vad som gäller” spelar inte någon som helst roll om det inte är prestationsbaserat. Om inte jag hade lyckats på mitt jobb med mina uppdrag så hade jag fått sparken, troligtvis gäller det på de flesta arbetsplatser - men inte hos Falkenbergs FF. Det är precis det du beskriver som inte kommer att lyfta vår verksamhet någonting. Att åka ur en serie ska alltid vara en plump i protokollet, nu känns det snarare godtagbart.
FalkenbergsFF skrev:Har vi ambitioner att bara bedriva en social verksamhet eller att på allvar etablera oss i allsvenskan? Hasse har haft fyra säsonger på sig att göra detta i Allsvenskan men inte lyckats. Sen att ”man vet vad som gäller” spelar inte någon som helst roll om det inte är prestationsbaserat. Om inte jag hade lyckats på mitt jobb med mina uppdrag så hade jag fått sparken, troligtvis gäller det på de flesta arbetsplatser - men inte hos Falkenbergs FF. Det är precis det du beskriver som inte kommer att lyfta vår verksamhet någonting. Att åka ur en serie ska alltid vara en plump i protokollet, nu känns det snarare godtagbart.
FotbollsFFantast skrev:Jens G passar bra i HIF, ryktas ju inte vara alldeles enkel att ha att göra med.... Z knappast aktuell innan Hasse är väck, annars intressant sportchef, verkligen! Eller kanske delad sportchef med Daniel Alexandersson? Eller i styrelsen? Helt klart är väl att fler med fotbollserfarenhet behövs i föreningen!
forza gulvitt_1928 skrev:jag tycker det är bra att vi kör ett år till med Hasse, han vet vad han har och jobba med och vet vad som gäller. Men sen kanske man kan tycka att vi ska ta väck Håkan, det kan jag med viss del hålla med om men han vet också vilka spelare han ska tar in. Tycker också att han gjorde det mycket bra med att ta in Amiot, Axel och Gustaf(inte Håkans fel att han blev skadad) Vilka hoppas man kritar på nya kontrakt med då?
Lagetvidhavet skrev:Med tanke på att Jensa är en gammal spelare i hos oss och dessutom spelat med Lunkan en gång i tid känns det rätt otroligt om FFF inte varit i kontakt med honom. Tror den enkla anledningen är att Jensa inte vill komma tillbaka till oss i nuläget, alternativt att han vill träna ett allsvenskt lag. Jag håller med om att han hade varit en drömvärvning. Han kan föreningen och verkar vara väldigt slipad och förespråkar anfallsfotboll. Men vi får nöja oss med Hasse ett par, tio år till. Grattis FALKENBERG!
Mac_ skrev:Jaha. Nu när man så smått har börjat landa i att det blir spel i Superettan nästa år så kan det ju vara spännande att fundera på vilka man vill ska vinna i de tre kvalmötena: Kalmar-Jönköping Trelleborg-BP Dalkurd-Landskrona Hugget som stucket vad man önskar där. Intressant att tre allsvenska lag från 2018 är inblandade i kvalet varav ett kommer nerifrån efter att ha åkt rakt igenom Superettan också efter den allsvenska degraderingen.
FFF- Marcus skrev:Hur ser du på sportsligt då? Jag tror Kalmar varit lättare än j södra... tänk deras ekonomi är kass och åka ur dessutom... elm slutar väl o Fröling säljs..
Mac_ skrev:Jaha. Nu när man så smått har börjat landa i att det blir spel i Superettan nästa år så kan det ju vara spännande att fundera på vilka man vill ska vinna i de tre kvalmötena: Kalmar-Jönköping Trelleborg-BP Dalkurd-Landskrona Hugget som stucket vad man önskar där. Intressant att tre allsvenska lag från 2018 är inblandade i kvalet varav ett kommer nerifrån efter att ha åkt rakt igenom Superettan också efter den allsvenska degraderingen.
Zackie skrev:Jag vill ha Jsödra, Trelleborg & Landskrona i SE, bra matcher med lagom avstånd. Intresset kring dessa lagen är oxå betydligt bättre på lokal nivå, vem i Uppsala bryr sig om Dalkurd, likaså BP, noll intresse, KFF kan få vara kvar med sin leråker till plan i AS:)
Brattebobo skrev:I allsvenskan 5-3-2 men i Superettan kanske mer 3-5-2...
FalkenbergsFF skrev:Vi har aldrig spelat 3-5-2. Vi har spelat 5–3-2. Sen kan man kalla det vad man vill, verkligheten är annan dock.
Brattebobo skrev:Vad syftar du på? Som kapten, eller låna ut till div 1-klubb..? :)
FFF-experten skrev:Hasse säger att han vill slutföra det han påbörjat...jag tolkar det som att han vill fortsätta utveckla 3-5-2 uppställningen som stundtals såg riktigt bra ut i början på säsongen men som han tvingades backa från pga uteblivna poäng. Jag tror stenhårt på det spelsystemet. Dock krävs att man verkligen hittar spelare som passar för det. Framför allt gäller det att hitta wingbacks som pallar alla dessa löpningar. Sedan måste vi naturligtvis få till ett bättre anfall kommande säsong. Där har vi vägt alldeles för lätt. Riktigt jobbig kväll igår...men det är ju positivt att man börjar tänka framåt.
Lagetvidhavet skrev:Eller Noring?
FotbollsFFantast skrev:Dialogen med Tobbe K blir ju knepig bara efter hösten, jo vi anser inte du håller i AS så vi värvar nya mittbackar, men nu i SE vill vi satsa igen på dig....och ta oss upp igen.... Tror Stoffe blir ny kapten.
Henke_Gbg skrev:Jag har följt FFF med intresse de 10 senaste åren. Dessvärre tycker jag att ni har gått i från att vara ett spelskickligt och tekniskt lag (som var väldigt roligt att se på) mot att nu mer vara inriktade på att kämpa och "sparka & spring" (och mindre roliga att se på). Skall ni kriga om topplaceringar i Superettan (vilket jag hoppas att ni gör) så måste ni hitta tillbaka till att vara ett mer spelförande lag. "Sparka & spring" duger inte i Superettan.
Visar 1 till 30 ( av 46340 poster )